Video: Scythe på Cebit 2010

Permalänk
Melding Plague

Video: Scythe på Cebit 2010

SweClockers hittar till kylartillverkaren Scythe som bland annat visar upp vad som kan vara världens största processorkylare.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Sjukt stor kylare D:

Permalänk
Medlem

Men den går fri från minnesheatsinksen.....

Visa signatur

*.*

Permalänk

I vilket chassi får den cpu kylaren plats? skulle det varit effektivare att kylaren var lite tjockare typ 2x120mm fläktar, istället 4x120mm.

Edit: 100mm, my bad.

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk

4 100 mm fans
undrar hur det blir med ljudet - är det värt för några få grader? Vill man o/c som galen kanske, men då är man vermodligen in i vattenkylning redan?

dessutom 1.2 kg ... låter inte som om det går lätt att använda på en stående mobo ?
undrar vad priset kommer att bli för denna och för de andra produkterna?

Visa signatur

--------------------------

Permalänk
Medlem

4x 100mm känns väldigt dumt, varför inte 1x 200mm?
Snacka om att kunna göra den väldigt tyst och effektiv då.

Personligen är jag mest nyfiken på Ninja 3 då Ninja 2 ligger väldigt bra till i den prestanda/pris-klass jag är intresserad av för tillfället...

Permalänk
Medlem

Hur hög var den där bjässen?

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

Vad är det för chassi i slutet av videon, det som Setsugen 2 och kopparversionen av Yasha satt i?

Visa signatur

Mvh Johan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klimpen2
Hur hög var den där bjässen?

Jag trodde först du pratade om representanten från Scythe.

Permalänk
Avstängd

Bra video, Gillade Andy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
4x 100mm känns väldigt dumt, varför inte 1x 200mm?
Snacka om att kunna göra den väldigt tyst och effektiv då.

Personligen är jag mest nyfiken på Ninja 3 då Ninja 2 ligger väldigt bra till i den prestanda/pris-klass jag är intresserad av för tillfället...

Kan kanske vara för att runt om en 200 mm fläkt så är det rätt mycket som inte kyls. Vet att det är i princip samma mängd på 4 x 100 mm fläktar men då är det dock mer spritt över hela kylaren.

Har ingen aning om det kyler bättre när det är spritt "bättre" men det är dock min gissning.

Permalänk
Medlem

som scyther i pokemon :D.

tänkte också att en 200mm skulle sitta fint.

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
4x 100mm känns väldigt dumt, varför inte 1x 200mm?
Snacka om att kunna göra den väldigt tyst och effektiv då.

Personligen är jag mest nyfiken på Ninja 3 då Ninja 2 ligger väldigt bra till i den prestanda/pris-klass jag är intresserad av för tillfället...

Tystare blir den nog, då det är en större motor istället för fyra mindre som snurrar. Angående effektiviteten av att leda bort värme så tror jag att 4 mindre är bättre när det gäller kylning (inte i alla fall, men i 1x200mm vs 4x100mm). Lite mer energiförbrukning också för 4 mindre, men det kan man nog ignorera om man ändå köper/överklockar en processor + den kylaren.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk

Oh god lord, there´s kids in here dammit...!

Visa signatur

Chassi: Dark Base 900|CPU: i7 6800k|Moderkort: Gigabyte X99P|Grafikkort: Gigabyte RTX 3080 Gaming|Minne: Corsair Vengeance 32BG|Nätagg: beQuiet! Dark Power 850W|OS: Windows 10 64-bit

Permalänk
Musikälskare

Hmm varför inte vatten istället för den monster kylaren?

4x100mm fläktar om jag inte hörde fel

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Geeks
SweClockers

Tråden handlar om Scythes produkter. Hur namnet uttalas är inte väsentligt. Återgå till topic.

*Tråd rensad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

ninja tre eyy, (sneglar på min ninja 2 genom rutan) 8 heatpipes ist för 6, ser lovande ut.

den där feta kylaren var ju ganska najs, kyler graffe, minne, nb och cpu på samma gång. dock skulle man vilja haft 200/220 mm fläkt ist

Permalänk
Medlem

Haha säger inte Andy "How are juu?" i början av videon?
Reportern verkar lite trött på att svara "I´m fine, how are you?" och går direkt på sak.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alibababert
ninja tre eyy, (sneglar på min ninja 2 genom rutan) 8 heatpipes ist för 6, ser lovande ut.

den där feta kylaren var ju ganska najs, kyler graffe, minne, nb och cpu på samma gång. dock skulle man vilja haft 200/220 mm fläkt ist

Hoppas den är lättare att montera än ninja 2:an, lika kul varje gång att montera om den.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem

WHow,men känns ju som att de är bättre med vatten? Lr kanske en "normal" kylAre... när jag såg denna komm jag på en riktig höjdaridee till processorkylare. Dock är min idée som ploppa upp inte världens säkraste kort men den går. Iaf om man bygger den själv. Men kan ju inte avslöja min idée tyvärr, då tar någon annan den och blir stenrik Ist. För mig

Visa signatur

|| AMD 5900x || ASUS ROG Formula VIII || 2x ASUS GTX 980 SLI || 32GB G-Skill || Vattenkylt || HDD : SSD’er || Skärm : LG42" SL8500 / Acer G24 ||

Permalänk
Medlem

Meh.. Vad de härmas!

Här är min bordsfläkt, gjordes av ren överlevnadsinstinkt förra sommaren när det var så hett...

Fast min vinner ju då, med 4x120mm

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk

Väldigt intressant !

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alibababert
ninja tre eyy, (sneglar på min ninja 2 genom rutan) 8 heatpipes ist för 6, ser lovande ut.

Ja, hoppas priset hamnar under 450 kronor och den kommer på svenska marknaden inom 2 månader så blir det ett köp!
Eller ja, antagligen då, den kanske presterar som bajs.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Tråden handlar om Scythes produkter. Hur namnet uttalas är inte väsentligt. Återgå till topic.

*Tråd rensad*

Jag skrev ju OnT också

Iaf får väl skriva igen..

Tycker det ser intressant ut även om besten är lite väl extreme för min del. Nöjer mig med min Noctua. Klart intressant att se hur den kommer att prestera dock :).
Trevligt också med nya fläktar från saɪð. Har tre i mitt chassi (+Mushashi till min 5850) och är mycket nöjd. Får hoppas de blir lika bra/prisvärda som slip stream serien.

Permalänk
Medlem

Verkar inge vidare det här, körde transkibrera ljud på youtube, detta blev ett av resultaten:

http://pici.se/pictures/uBDXRWaQf.jpg

Det pratades även om 5st vunna krig och även lite om att Andy ser en av kylarna som sitt barn.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem

monsterkylare minst sagt, hur ska det ens funka om man har ett stående moderkort...
och om man nu skulle ha det liggande hur bra kommer heatpipsen att funka då?
borde inte längden på pipsen vara väldigt avgörande för prestandan.
har sjukt svårt att se den där kylaren som någon vinnare men ska bli spännande att se tester, lär bli ett skrattretande pris med 4 fläktar

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gling
Meh.. Vad de härmas!

[BILD]
Här är min bordsfläkt, gjordes av ren överlevnadsinstinkt förra sommaren när det var så hett...

Fast min vinner ju då, med 4x120mm

Patent, patent, patent

Citat:

Ursprungligen inskrivet av micke_930
Verkar inge vidare det här, körde transkibrera ljud på youtube, detta blev ett av resultaten:

[BILD]

Det pratades även om 5st vunna krig och även lite om att Andy ser en av kylarna som sitt barn.

HA HA HA!

Jag gillar Scythe, men de kunde ju lagt ner lite(läs: mkt) tid på att göra CPU-kylarna enklare att montera.
Ninja3 ser ut att få äran att kyla min Q9550 när jag ska ge mej på att överklocka den jäkeln!

Citat från videon a la youtube:
"The chicken control", "Low IQ thirteen" & "The DPJ Cooler is going to be in ninety three months of my guests"
priceless!

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Inaktiv

Varför ska den låta så mycket för? Har en 120mm fläkt som kyler min cpu.. den är helt ljudlös..4 såna hade inte vart något problem alls

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H_Bozz
Varför ska den låta så mycket för? Har en 120mm fläkt som kyler min cpu.. den är helt ljudlös..4 såna hade inte vart något problem alls

Du upplever den som ljudlös medans någon annan upplever den som störande. Påstå aldrig att en fläkt i drift är ljudlös för något sådant finns inte.

Permalänk

rent teoretiskt kan fläkten vara tyst...men luften den skuflar komma altid a låta...var bara tvungen att säga det...sen får ju eran reporter gå en kurs i alment hyfs!

Fear the penetrator!

Visa signatur

I am the Leech King!