Permalänk
Medlem

Bios problem

Heej alla SweC..

Jag sitter på ett 775 socket asus striker II formula tankade ner asus update tool vilket va de dummaste ja gjort ;/.. nu när jag försöker upgradera bios i bios så står de : ROM ID in the file is incomplatible with existing bios! ) har googlat runt i flera dagar utan någon progress vet inte vad ja ska ta mej till..
någon typ utav program som kan tvinga igenom en bios upgradering elr något kanske vore bra?..
Tack på förhand!

Visa signatur

ok

Permalänk
Hedersmedlem

Har du en USBsticka skall du väl kunna använda EZ-flash, ta bara hem det senaste bios, eller det du vill ha och packa upp det på en USB-sticka, och följ sedan manualens anvisningar hur du skall gå tillväga i processen

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Eam ja kanske gav lite lite information.. ja har en usb sticka som jag har laddatner det senaste bioset till och testat kört ez flach, det är då som de felmedleandet uppstår.. men ja tror de har att göra med för att ja kört en bios upgradering med min asus update tool innan tror någonting gick lite snett då.

Visa signatur

ok

Permalänk
Hedersmedlem

Fungerar inte datorn då? Vad säger tex Everest UE eller SIW att du har för biosversion?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jorå datorn fungerar men ja kan varken klocka elr någonting i bios de står att de är bios 2201

Och bioset ja ska ha e väll 1402

Visa signatur

ok

Permalänk
Hedersmedlem

Jo, men det som finns i 1401 finns ju i 2201, så jag förstår inte riktigt vad du skall med ett äldre bios?

Annars kanske detta är en lösning? http://vip.asus.com/forum/view.aspx?id=20080411095605234&boar...

Visa signatur