Permalänk

Orange Juice

Lägger upp lite bilder på bygget som det ser ut för tillfället.

Då bygget fortfarande pågår så är kritik och frågor högt uppskattat

UPDATE#01
Har lagt upp fler bilder, denna gång på mest på agget som ska användas.

UPDATE#02
Fick hem sleeven idag... äntligen
Har sleevat allt utom agget, ska spreja klart de sista grejerna imorgon och börja på agget omgående när jag vaknar..... yep I'm a lunetic, deal with it

UPDATE#03
Har nu sleevat de modulära eller rättare sagt "den" modulära kabel jag behöver och allt annat förutom agget.
Nästa update blir den sista, så datorns kabeldragning är nu tillfällig så var snäll angående hur den ser ut

UPDATE#04
Idag kom de vattenprylar jag beställde för ett tag sen, börjar bygga förhåppningsvis imorn..... fast det är ett stort kanske.

UPDATE#05
Hej igen, då SweC tyvärr verkar ha problem nu så vet jag inte hur många bilder som syns och inte men men shit happens.

UPDATE#06
Som jag och säkert många andra märkte häromdan så hade SweC problem så inte många bilder jag laddade upp igår ville komma upp, tyvärr så ligger dem bilderna på en av mina diskar så jag lägger upp dem senare
Så vad har hänt ? jo "allt" är klart och nu är det bara vänta på att loopen har blött och visat sin täthet.

Orange Juice

Permalänk
Medlem

Sexigt! Ska bli intressant att se din sleeve sen.

Permalänk
Proffsmoddare

Din jävel!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

svart och orange är den snyggaste kombinationen utan tvekan

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

vill du sälja ditt supreme HF och din pump?

Visa signatur

hehehe =D

Permalänk
Skrivet av Voultner:

Sexigt! Ska bli intressant att se din sleeve sen.

Har skickat efter den och den borde vara hos mig i slutet av veckan man har ju fått lite övning på förra agget så den här gången borde det gå bättre

Skrivet av sack:

Din jävel!

Haha, jag hoppas att se nått från dig snart då din förra var sjukt nice du kan se de här bygget som övning inför nästa som ska ge dig lite motsånd nästa år

Skrivet av nollad:

svart och orange är den snyggaste kombinationen utan tvekan

Själv älskar jag turkos och magneta men tyvärr finns ju inte det i sleeve

Permalänk

Har du tänkt använda någon belysning i lådan? om du ska använda led belysning (valfri typ med fast spänning), så kan du köpa en dimmer av mig. Den fungerar via pwm teknik och detta gör att du kan dimmra lysdioderna från 0-100% och klarar att styra upp till 3A eller ca 36w på 12v och jag säljer dom för 150kr och måtten är 2,5x2,7cm + potentiometer. Är även på väg att lägga upp ett galleri över dimmern så man kan se i bilder. men det finns i nuläget 2 youtube klipp att se på just min dimmer.

Dock är det en äldre layout och komponenter så den har andra specifikationer
YouTube - Led dimmer 7-30V 4A PWM
YouTube - LED dimmer PWM Demo monterad i en Volvo 850

Visa signatur

Elektronik och microprocessor innovatör :D

Permalänk
Medlem

Väldigt snygg kombination av färger!!

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Skrivet av knatteanka:

Har du tänkt använda någon belysning i lådan? om du ska använda led belysning (valfri typ med fast spänning), så kan du köpa en dimmer av mig. Den fungerar via pwm teknik och detta gör att du kan dimmra lysdioderna från 0-100% och klarar att styra upp till 3A eller ca 36w på 12v och jag säljer dom för 150kr och måtten är 2,5x2,7cm + potentiometer. Är även på väg att lägga upp ett galleri över dimmern så man kan se i bilder. men det finns i nuläget 2 youtube klipp att se på just min dimmer.

Dock är det en äldre layout och komponenter så den har andra specifikationer
YouTube - Led dimmer 7-30V 4A PWM
YouTube - LED dimmer PWM Demo monterad i en Volvo 850

Jag utesluter inget just nu, hade funderingar på gula rör men med tanke på att nästan alla komponenter kommer att vara orange och fläktarna är orange med vita leds (xigmatek) så tror jag nåt annat än uv ljus kommer att bli alldeles för överdrivet.... men som sagt inget utesluts

Permalänk
Medlem

Wow detta kan bli hur bra som helst, läcker färgkombination ;D. Vilken typ av färg använde du och var har du köpt den?

Visa signatur

Q9550 @ 2.83ghz|Antec twelve hundred|Corsair 750W|Asus Hd4850|Coolermaster Hyper 212|Corsair 4x1gb @ 800mhz|Samsung spinpoint F1 750gb|Windows Vista home premium 64-bit|Asus P5Q Pro

Permalänk
Skrivet av adb_92:

Wow detta kan bli hur bra som helst, läcker färgkombination ;D. Vilken typ av färg använde du och var har du köpt den?

Orange är från biltema, färgkod 2004 och den svarta och vita jag använde är citadel färg dyr jämnfört med biltema men då jag använt den större delen av mitt liv så har jag alltid ett antal på lager kan köpas på platser som säljer figurspel och rollspel fråga efter warhammer sprej Games Workshop

Permalänk
Medlem

Ser fint ut, blir spännande framöver.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem

Förresten ska du ha vattenkylning sen med orange färg? Borde ju vara det eftersom du döpt projektet till Orange juice
Kmr isf troligen påminna lite om CLMeanmachine lr vad den heter

Visa signatur

Q9550 @ 2.83ghz|Antec twelve hundred|Corsair 750W|Asus Hd4850|Coolermaster Hyper 212|Corsair 4x1gb @ 800mhz|Samsung spinpoint F1 750gb|Windows Vista home premium 64-bit|Asus P5Q Pro

Permalänk
Skrivet av adb_92:

Förresten ska du ha vattenkylning sen med orange färg? Borde ju vara det eftersom du döpt projektet till Orange juice
Kmr isf troligen påminna lite om CLMeanmachine lr vad den heter

Tror jag sagt det ett antal gånger innan att nej jag kommer inte ha vatten och jag vill inte ha vatten.... inte i den här iaf.

Permalänk
Medlem

n00b som man är så undrar man varför du plockade av kylaren på grafikkortet för att sätta tillbaka den sedan, är det så mycket bättre kylning med ny kylpasta och lite värmeledande "tejp"?

EDIT: Stavfel

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Hedersmedlem

Piece: Han körde med vatten innan men tyckte att det var för jobbigt och krångligt när han skulle byta någon del. Och dessutom tyckte Ashe att det inte var så stor skillnad.

Men f.ö fint bygge än så länge, vad jag kan se är det ett silverstone fortress ft1 chassi, rätta om jag har fel.
Ska bli spännande att se hur det blir.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Skrivet av Piece of Cake:

n00b som man är så undrar man varför du blockade av kylaren på grafikkortet för att sätta tillbaka den sedan, är det så mycket bättre kylning med ny kylpasta och lite värmeledande "tejp"?

Som snälla mulle säger så hade jag ett vattenblock på innan, hade inte gjort så annars men nu när garantin ändå är borta så hade jag tankar på att spreja alla röda delar orange men dem satt för hårt

Skrivet av MulleEng:

Piece: Han körde med vatten innan men tyckte att det var för jobbigt och krångligt när han skulle byta någon del. Och dessutom tyckte Ashe att det inte var så stor skillnad.

Men f.ö fint bygge än så länge, vad jag kan se är det ett silverstone fortress ft1 chassi, rätta om jag har fel.
Ska bli spännande att se hur det blir.

http://www.sweclockers.com/galleri/5419-silverstone-ft-01

Permalänk
Skrivet av Asheileon:

Jag utesluter inget just nu, hade funderingar på gula rör men med tanke på att nästan alla komponenter kommer att vara orange och fläktarna är orange med vita leds (xigmatek) så tror jag nåt annat än uv ljus kommer att bli alldeles för överdrivet.... men som sagt inget utesluts

Håller även på med en rgb dimmer för rgb dioder/slingor så man kan styra varje färg för sig och sen global intensitet,(4 pot) kanske kan vara något om det går att få fram orange

dock är jag inte helt klar för att kunna sälja några än är några veckor bort för det:P

Visa signatur

Elektronik och microprocessor innovatör :D

Permalänk
Skrivet av knatteanka:

Håller även på med en rgb dimmer för rgb dioder/slingor så man kan styra varje färg för sig och sen global intensitet,(4 pot) kanske kan vara något om det går att få fram orange

dock är jag inte helt klar för att kunna sälja några än är några veckor bort för det:P

Låter väldigt intressant om du kan få fram turkos så vore det awesome

Permalänk
Medlem

Warhammer 40k FTW!!! håller på o måla mina Noctua fläktars ram i chaos black nu. Blev jävligt trött på dess fula färg pajjar min färg kombo i chassit. Blir ganska bra endå!

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem

Ballt! Ser fram emot fortsättningen

Permalänk
Skrivet av Asheileon:

Låter väldigt intressant om du kan få fram turkos så vore det awesome

om det är (- Allt om hur man gör hemsidor)
hex kod 00FFFF som du vill ha så går det att få med en vanlig dimmer (ej rgb) och använda rgb list (kopplar ihop grön + blå så man styr båda samtidigt men åter kommer när jag har fungerade rgb dimmer

edit: skriv gärna vilken html färgkod du är intresserad av så får jag kolla om den går att få sen

Visa signatur

Elektronik och microprocessor innovatör :D

Permalänk
Skrivet av Disclose:

Warhammer 40k FTW!!! håller på o måla mina Noctua fläktars ram i chaos black nu. Blev jävligt trött på dess fula färg pajjar min färg kombo i chassit. Blir ganska bra endå!

http://pici.se/pictures/small/VeprYrNsT.jpg

Är det en goblin spiderrider jag skymtar i bakgrunden ? ja jag skulle aldrig skaffa noctua just pga färgen så hatten av för ditt insiativ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Är det en goblin spiderrider jag skymtar i bakgrunden ? ja jag skulle aldrig skaffa noctua just pga färgen så hatten av för ditt insiativ

Jag e sjukt sugen på nexus men har lagt ner så mycket på noctua så vill inte bara ha dom liggandes precis.

Det som man ser i bakgrunden är faktiskt en gammal konvertad Sisters of battle lord!

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Skrivet av knatteanka:

om det är (- Allt om hur man gör hemsidor)
hex kod 00FFFF som du vill ha så går det att få med en vanlig dimmer (ej rgb) och använda rgb list (kopplar ihop grön + blå så man styr båda samtidigt men åter kommer när jag har fungerade rgb dimmer

inte riktigt men magnetan är intressant FC0033 tror jag den hette.

Permalänk
Skrivet av Disclose:

Jag e sjukt sugen på nexus men har lagt ner så mycket på noctua så vill inte bara ha dom liggandes precis.

Det som man ser i bakgrunden är faktiskt en gammal konvertad Sisters of battle lord!

Det förklarar iaf guldet kan man ta loss fläktbladen ? om inte hur tusan fick du det så bra ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Det förklarar iaf guldet kan man ta loss fläktbladen ? om inte hur tusan fick du det så bra ?

jodå. fläktbladet går att ta bort. hittade en guide på tuben : YouTube - Noctua NF-P12 Disassembly & Custom Paint

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Asheileon:

Det förklarar iaf guldet kan man ta loss fläktbladen ? om inte hur tusan fick du det så bra ?

http://www.sweclockers.com/forum/5-modifikationer-och-egna-ko...

Edit: såg att Disclose hade en bättre.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

fina bilder, skön text och ett intressant galleri

längtar efter mera...

Permalänk
Skrivet av Disclose:

jodå. fläktbladet går att ta bort. hittade en guide på tuben : YouTube - Noctua NF-P12 Disassembly & Custom Paint

Nice skulle själv inte våga spraja bladen pga obalans