Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Nice skulle själv inte våga spraja bladen pga obalans

därför jag bara målade ramen. ramen påverkar ju inte balansen. så fläktbladen får fortsätta va fula men det blev endå bättre än de va innan.

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk

La upp lite mer bilder, en god nyhet är att datorn iaf bootade med graffet jag hoppas på att det ska funka iaf ett tag till

Permalänk
Medlem

Om man bara kunde göra någonting som liknade det här ^^ älskar färgschemat

(min kompis SM arme är målad så XD)

Visa signatur

Amd 1055T @ 3.5ghz | Corsair 16382mb 1600 MHz 9-9-9-24 | MSI GeForce 680| Asus M5a88-M | Intel 330 120GBx2 + WD 500GB Green + WD 1000GB Black + WD 2000GB Green x2 | AX 850 | Windows 7PRO x64 | Define R3 White

Permalänk
Skrivet av Vboman:

Om man bara kunde göra någonting som liknade det här ^^ älskar färgschemat

(min kompis SM arme är målad så XD)

Många säger att färgschemat är nice , tycker att det är lite tråk att inte fler kör orange.

Tänkte själv köra en ny SM armé i svart/orange, då kan nämnas att min nuvarande är helt blå/svart

Permalänk
Medlem

Rekos TRUE black! =D Har sett den IRL

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Tror du blir nöjdare med färgen på agget om du belyser de med vit CFFL eller DIODer.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

hur mycket vill du ha för radiatorn?

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Det här ser ju lovande ut, och du har skaffat dig en riktig kamera nu också ser jag!

NB/SB och mosfetblocken sitter snart i min dator förövrigt(ska hämta nya nipplar och slang på måndag), tack för en bra affär

Permalänk
Skrivet av huttala:

Det här ser ju lovande ut, och du har skaffat dig en riktig kamera nu också ser jag!

NB/SB och mosfetblocken sitter snart i min dator förövrigt(ska hämta nya nipplar och slang på måndag), tack för en bra affär

Tack, men det är samma kamera men uppfrächad hjärna
Kul att höra att det går framåt för dig ser framemot en smaskig update från dig

Permalänk
Medlem

Vad tycker du om nätagget?

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Skrivet av cat_fish_1:

Vad tycker du om nätagget?

Ligger fortfarande i lådan då sleeven inte kommit än, och då jag sålt båda de 6GB set med ram jag hade så har jag inte testat det
Det ända som stör är att dem placerat den inbucktade loggan på fel sida

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Ligger fortfarande i lådan då sleeven inte kommit än, och då jag sålt båda de 6GB set med ram jag hade så har jag inte testat det
Det ända som stör är att dem placerat den inbucktade loggan på fel sida

Gör de inte att vända på den "kåpan" som fläkten sitter i ?

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Skrivet av Ant3:

Gör de inte att vända på den "kåpan" som fläkten sitter i ?

Vet inte men pga att skruvhålen oftast sitter där dem sitter på agg så betvivlar jag det starkt men jag kan kolla senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Vet inte men pga att skruvhålen oftast sitter där dem sitter på agg så betvivlar jag det starkt men jag kan kolla senare.

Känns som de kan va värt att kolla de.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Ligger fortfarande i lådan då sleeven inte kommit än, och då jag sålt båda de 6GB set med ram jag hade så har jag inte testat det
Det ända som stör är att dem placerat den inbucktade loggan på fel sida

jo jag såg de,installerade ett sånt till en kund i förra veckan och de störde mig också:P
Men de är ett sjukt snyggt agg!

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk

Kollade just agget och det går inte att bara vända plåten då det sitter 3 skruvar på ena lägnden och endast 1 på den andra sidan tur är väl att det enorma specs märket är svart och inte vitt
Btw så har jag varit inne på aquatuning för första gången och drägglat i sisådär 4timmar jävlar vilken grymm sida !!!! hihihi..... jag vet nog vad som ska göras efter denna burk

Permalänk
Medlem

HAHA! Behändigt med Zelda-medley direkt på skrivbordet ...

Permalänk

Hej igen la upp lite fler bilder på bygget

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Hej igen la upp lite fler bilder på bygget

men "DOCK" så rolig läsning

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Hedersmedlem

Fortfarande riktigt fint.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Fan va nice! Gillar det så jääääävla stort! 5p? Kanske? Hmmm.... Vi får se när det är klart

Permalänk
Skrivet av MulleEng:

Fortfarande riktigt fint.

Skrivet av Goo5e:

Fan va nice! Gillar det så jääääävla stort! 5p? Kanske? Hmmm.... Vi får se när det är klart

Tackar det är alla trevliga kommentarer som får mig att tröna vidare borde vara klar nån gång i veckan beroende på när jag har pengar till ram, men annat än ram så borde jag vara klar omkring onsdag

Permalänk

Looks awesome!

Visa signatur

CM 334, Asus GTX 560, Phenom II 965 3,9 Ghz BE, Corsair 4x2gb 1600->1333 XMS3, Samsung 830 128 gb, 1tb WD Black/500gb Hitachi, 24 tum EW 2420.

Permalänk
Medlem

Jäkligt snyggt!
Men du ska väl fixa kablarna? =D

Permalänk
Skrivet av Nembo:

Jäkligt snyggt!
Men du ska väl fixa kablarna? =D

Yup när jag fått in agget och fått en bättre överblick så ska jag göra det så snyggt som möjligt rest as(he)ured
Det tråkiga är dock att chassit suger när det gäller kabeldragning

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Asheileon:

Hej igen la upp lite fler bilder på bygget

Och bra blev det!
Väntade med poäng förut för ja ville se lite mer bilder och nu vet man ju att det är ett 5p bygge.

Bra jobbat.

Permalänk
Skrivet av huttala:

Och bra blev det!
Väntade med poäng förut för ja ville se lite mer bilder och nu vet man ju att det är ett 5p bygge.

Bra jobbat.

Tackar tackar men du kanske borde väntat tills apelsin juicen kommit in

Permalänk
Medlem

När man tänker efter... Det är sjukt snyggt bygge, men inte JÄTTE dyrt. Bara väldigt tidskrävande? Vad har bygget gått på ungefär?

Permalänk
Medlem

Du borde ju satsa på dessa minnena till detta bygget Crucial Ballistix DDR3 PC12800/1600MHz CL8 3x2GB (BL3KIT25664BN1608) - Hitta lägsta pris, omdömen och information om DDR3-minnen ^^ Sjukt fina och bra minnen! + dom passar sjukt bra till bygget

Permalänk
Skrivet av Goo5e:

När man tänker efter... Det är sjukt snyggt bygge, men inte JÄTTE dyrt. Bara väldigt tidskrävande? Vad har bygget gått på ungefär?

Det är lite det jag ville ett bygge som de flesta kunde nå om man bara är villig att offra tiden om man ska tala byggkostnad så är det svårt då mycket bekostats med säljningar av delar från förra bygget, men om man räknar bort komponenter så ca 1k för sleeve, 240kr för sprej sen är det nog "bara" hårdvaran. Just det TACK också

Skrivet av Goo5e:

Du borde ju satsa på dessa minnena till detta bygget Crucial Ballistix DDR3 PC12800/1600MHz CL8 3x2GB (BL3KIT25664BN1608) - Hitta lägsta pris, omdömen och information om DDR3-minnen ^^ Sjukt fina och bra minnen! + dom passar sjukt bra till bygget

HAHA ORANGE !!!!!! fina värre men jag är en Corsair fan-boy och redan kollat ut 1600MHz CL7 stickor .....men om jag köper dessa crucial så har jag råd med lite vattenprylar, hmm.....