Rift: Planes of Telera

Permalänk
Skrivet av gizze:

Hm, tankade hem ~7.5Gb via Webhallen för att det sedan ska vara 9.5Gb till? Blev det inget Rift ikväll då, jag som hade taggat..

Installationen är ca 10Gb på hårddisken, men du fick väl en gammal version (v1.0), som sedan behövde uppdateras hela vägen till (v1.5)..

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Det finns 4st raid instanser, samt raid rifts. För detaljerade guider se http://forums.riftgame.com/rift-general-discussions/dungeons-...

Det är faktiskt 5 RAID instanser, RIFT moderatorn där glömde bort den nya Drowned Halls 10 manna RAID instans och det var dåligt gjort av honomn.
- Glided Propechy 10 manna
- Drowned Halls 10 manna
- Green Scale Blight 20 manna
- River of Souls 20 manna
- Hammeknell 20 manna

Hammerknell är nyaste RAID instansen med 10 bossar och den svåraste av alla. Alla de andra kan man köra med pugs numera. Då TRION har nerfat dom till ett stånd som man kan puga numera.

Skrivet av Debug:

Så de som spelar länge och betalar mer får alltså ett övertag över andra spelare? Låter ju idiotiskt.

Man får bara Veteran rewards, beroende hur lång tids prenumeration man betalat för och det är bara kosmetiskt belöningar d.v.s kostymer och inget som man har fördel mot andra. Samt vid 24 mån abbonemang och man kan köpa en ny mount (typ dinosaurie). Men är säkert på att den kommer att droppa vid Major events, brukar vara så och värdelöst med andra ord att säga. Det är bara att lura folk betala 12-24 mån abbonemangstid i förrväg.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Skrivet av gizze:

Finns det plats i erat (det verkar då som det) perfekta svenskgillet för en nybörjare som inte tar spelet på blodigt allvar kanske?

Självklart är du varmt välkommen.

Permalänk
Medlem

Haha ingen som saknar mantel i denna spelet ?
Tycker det utgör karaktären väldigt mycket, särskilt i Rift!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cubebenq:

Haha ingen som saknar mantel i denna spelet ?
Tycker det utgör karaktären väldigt mycket, särskilt i Rift!

Kan jag hålla med om faktiskt! Jag funderar faktiskt på om jag ska börja spela Rift seriöst. Men det får bli när jag införskaffat mig en ny dator... Ev. att jag inte börjar pga. mycket i skolan när jag kommer tillbaka från praktiken... Men, vi får se

Permalänk
Medlem

Har inte spelat på ett tag nu, känns som jag är helt utanför banorna med mina 50's sen den nya patchen kom. Allting är så nytt så jag har inte koll på läget, men får nog pröva!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cubebenq:

Har inte spelat på ett tag nu, känns som jag är helt utanför banorna med mina 50's sen den nya patchen kom. Allting är så nytt så jag har inte koll på läget, men får nog pröva!

Gör som jag börja om från början

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Föresten är det bara jag som har fått en ordentlig fps sjunking ?

Innan kunde jag ha upp mot 160 fps dock inte i huvudstaden men nu ligger jag på 70-90 ?

Nej jag har inte vertical sync på.

Permalänk
Skrivet av Cubebenq:

Föresten är det bara jag som har fått en ordentlig fps sjunking ?

Innan kunde jag ha upp mot 160 fps dock inte i huvudstaden men nu ligger jag på 70-90 ?

Nej jag har inte vertical sync på.

Säkerligen det nya world eventet som spökar. Prestandan har blivit sämre även under tidigare event.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Säkerligen det nya world eventet som spökar. Prestandan har blivit sämre även under tidigare event.

Förmodligen, var cirka 10-20 fps i skillnad på sli och ett grafikkort på detta spelet ? Var absolut inte det innan. Någonting började med coilwhine i datorn med efter jag spelat i några sekunder. Ingen aning vad som händer.

Permalänk
Medlem

har börjat köra rift igenn efter ett halvårs frånvaro. vilken server spelar ni på? jag lirar på bloodiron defiants

Visa signatur

HP Pavilion Elite HPE-330sc.Intel Core i7 860 / 2.8 GHz.RAM 6 GB.DDR3 SDRAM.ATI Radeon HD 5570grafikminneVideo4863 2GB.7.1-kanals surround.NA460 Watt.LG24"Win7Home64.

Permalänk
Skrivet av papajoe:

har börjat köra rift igenn efter ett halvårs frånvaro. vilken server spelar ni på? jag lirar på bloodiron defiants

Du hittar mig och alla andra i friskyttarna på blightweald som guardians.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Du hittar mig och alla andra i friskyttarna på blightweald som guardians.

Ser att du taggar inför GW2 ^^, innebär det slutet för rift? ? :/

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Du hittar mig och alla andra i friskyttarna på blightweald som guardians.

cool då lär man starta upp en char där istället. kör en mm/ranger och tycker den suger. kör hunter i wow men i rift så upplever jag inte samma effektivitet!.
heter eran guild Friskyttarna?

mvh papajoe

Visa signatur

HP Pavilion Elite HPE-330sc.Intel Core i7 860 / 2.8 GHz.RAM 6 GB.DDR3 SDRAM.ATI Radeon HD 5570grafikminneVideo4863 2GB.7.1-kanals surround.NA460 Watt.LG24"Win7Home64.

Permalänk
Medlem

Swedish Conspiracy söker nya medlemmar!
Vi ligger för tillfället på 4/4 DH 4/4 GP och 2/5 GSB. Vill du vara med och progressa i GSB, RoS och slutligen HK ta då chansen och bli en i gänget! Vi raidar tre dagar i veckan och spelar som guardians på servern Blightweald. Vi är en casual guild och har inget krav på att medlemmar ska raida.

Ansök på vår hemsida www.sweconspiracy.guildlaunch.com

Välkommen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zanckov:

Swedish Conspiracy söker nya medlemmar!
Vi ligger för tillfället på 4/4 DH 4/4 GP och 2/5 GSB. Vill du vara med och progressa i GSB, RoS och slutligen HK ta då chansen och bli en i gänget! Vi raidar tre dagar i veckan och spelar som guardians på servern Blightweald. Vi är en casual guild och har inget krav på att medlemmar ska raida.

Ansök på vår hemsida www.sweconspiracy.guildlaunch.com

Välkommen!

startar en ny char på den servern och som guardian för första gången! blir spännande!

Visa signatur

HP Pavilion Elite HPE-330sc.Intel Core i7 860 / 2.8 GHz.RAM 6 GB.DDR3 SDRAM.ATI Radeon HD 5570grafikminneVideo4863 2GB.7.1-kanals surround.NA460 Watt.LG24"Win7Home64.

Permalänk
Medlem

har gjort en mage på Blightweald nu.

Visa signatur

HP Pavilion Elite HPE-330sc.Intel Core i7 860 / 2.8 GHz.RAM 6 GB.DDR3 SDRAM.ATI Radeon HD 5570grafikminneVideo4863 2GB.7.1-kanals surround.NA460 Watt.LG24"Win7Home64.

Permalänk
Medlem

gah jag är sugen också.
Men kommer bli illa tvungen att ringa rifts support.
Går inte att få tillbaka konton utan att ringa, vilket är lite fail

hoppas att dom pratar svenska på det svenska numret

Permalänk
Skrivet av Kardizz:

Ser att du taggar inför GW2 ^^, innebär det slutet för rift? ? :/

Nej det hoppas jag inte. Vår målsättning är att utveckla antalet spelsektioner, inte minska dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

gah jag är sugen också.
Men kommer bli illa tvungen att ringa rifts support.
Går inte att få tillbaka konton utan att ringa, vilket är lite fail

hoppas att dom pratar svenska på det svenska numret

vad har hänt med ditt konto då? det ska väl bara vara att logga in på trion och tanka på?????

Visa signatur

HP Pavilion Elite HPE-330sc.Intel Core i7 860 / 2.8 GHz.RAM 6 GB.DDR3 SDRAM.ATI Radeon HD 5570grafikminneVideo4863 2GB.7.1-kanals surround.NA460 Watt.LG24"Win7Home64.

Permalänk
Medlem

Kan pw och cdkey. Men måste ha mina 2 secret PW vilket jag glömt helt totalt.

Så köpte ett nytt konto för att jag inte orkar bråka:P.
Karaktären jag hade på kontot hade inga speciella items direkt.
och betalade 99kr för nytt konto + 30 dagar.
och bara de där 30 dagarna kostar väl någonstans runt 110 iaf.

Permalänk
Medlem

Funderar lite på att köpa en månad och se hur det är Det var ett tag sedan man spelade detta spel.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Funderar lite på att köpa en månad och se hur det är Det var ett tag sedan man spelade detta spel.

Det gör du helt rätt i. Det har hänt mycket i RIFT: chronilces, planar attunement etc. Dessutom kommer Ember island (nytt område) med nästa patch. Välkommen tillbaka till Telara

Permalänk
Medlem

Skulle vara kul om några här skulle göra en ny char tillsammans!

Visa signatur

HP Pavilion Elite HPE-330sc.Intel Core i7 860 / 2.8 GHz.RAM 6 GB.DDR3 SDRAM.ATI Radeon HD 5570grafikminneVideo4863 2GB.7.1-kanals surround.NA460 Watt.LG24"Win7Home64.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Det gör du helt rätt i. Det har hänt mycket i RIFT: chronilces, planar attunement etc. Dessutom kommer Ember island (nytt område) med nästa patch. Välkommen tillbaka till Telara

Tack Har dock inte bestämt mig riktigt än. Iofs hade det ju vart kul att joina friskyttarna men samtidigt lär jag spela ultra casual eftersom jag redan kör WoW, Rage samt BF3 när det kommer ut. Funkar det eller föredrar ni aktiva spelare?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Tack Har dock inte bestämt mig riktigt än. Iofs hade det ju vart kul att joina friskyttarna men samtidigt lär jag spela ultra casual eftersom jag redan kör WoW, Rage samt BF3 när det kommer ut. Funkar det eller föredrar ni aktiva spelare?

Här har du ett utdrag från vår hemsida angående vår spelfilosofi:

Vi är en onlinespels community med den bestämda åsikten att individen bakom tangentbordet är viktigare än den digitala karaktär de representerar. Den uppfattningen är fundamentet i vår gemenskap.

Inom våra led platsar inte elitism och hardcore attityder. Vi uppmuntrar och applåderar en balanserad syn på spelande, som ger utrymme för ett normalt liv med heltidsarbete, studier, familj, barn och andra intressen.

Du passar med andra ord fint in. Välkommen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Här har du ett utdrag från vår hemsida angående vår spelfilosofi:

Vi är en onlinespels community med den bestämda åsikten att individen bakom tangentbordet är viktigare än den digitala karaktär de representerar. Den uppfattningen är fundamentet i vår gemenskap.

Inom våra led platsar inte elitism och hardcore attityder. Vi uppmuntrar och applåderar en balanserad syn på spelande, som ger utrymme för ett normalt liv med heltidsarbete, studier, familj, barn och andra intressen.

Du passar med andra ord fint in. Välkommen

Tack för det Kommer inte in på er sida från jobbet men får kika lite närmare på det när jag kommer hem.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Medlem

Unfortunately this product is not yet available in your region. Please check our FAQ for more details.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[CPU:Intel Core i7 7700k [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]

Permalänk
Medlem

Jag hade en mobile authenticator länkad till mitt konto men sen jag slutade spela har jag bytt mobil en gång, alltså hade det inte fungerat att tanka ned den igen. Mao kunde jag inte logga in och patcha spelet så jag ringde kundservice och förväntade mig 60min kö och någon jobbig person i andra luren. Så var icke fallet, jag kom fram efter några minuter och pratade med en supertrevlig tjej som tog bort authenticatorn efter att ha frågat lite kontrollfrågor. Sen pratade vi lite om trial koder. Allt som allt var det riktigt bra service, tummen upp! Helt klart en positiv överraskning.

Sen skulle jag hitta gamecards då jag inte orkar fiffla med VISAkortet eftersom jag bara ville köra en månad. Kikade på G2Play men blev lite förvånad när jag såg att det kostar lika mycket (118kr) som en vanlig månad med VISA-kort. Trodde gamecards var något billigare? Dock var 2 månader billigt (175kr).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9