Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Den lilla ..Lätta jäveln!

Tänkte ta och aktivera mig lite här på Swec, så slänger upp ett galleri på min rig. Det huseras i ett småmoddat antec 1200.

Komponenter:
#Antec 1200
# Gigabyte EX58-Extreme @ 200BLC
# 2x2GB DDR3 Corsair 1600MHz
# 3x Sparkle GTS250 512MB @ Stock
# i7 920 d0 @ 4.2GHz | HT på | Turbo på
# 2x 36GB raptor som ska slängas åt helvete någon dag
# 1x 1TB 5400rpm WD.
# Corsair Tx750w MDPC-x sleevat i svart

Vattenkylning:
# 360mm + 240mm radiatorer av okända märken
# Heatkiller LC 3.0 CPU block
# Laing DDC 1t 18w Pump med petra topp.
# Aquacomputer Aquatubing silver reservoar som också ska slängas åt helvete tillsammans med Raptordiskarna
# Kompressornipplar med ID 13mm OD 19mm med passande slang.
# 17st 120mm fläktar, 1st 200mm varav 7 i fronten, 1 i botten, 4 bak, 5 i sidan och den stora i toppen.

Resultat:
3dmark 06: 26600p

Temperatur: IDLE
CPU: 37c
MB: 50c
GPU1: 67c (~45c med fläkten på högsta)
GPU2: 61c (~45c med fläkten på högsta)
GPU3: 47c (~45c med fläkten på högsta)

Temperatur: Load
CPU: ~59c
MB: 55c
GPU1: ~80 (~55c med fläkten på högsta)
GPU2: ~80 (~55c med fläkten på högsta)
GPU3: ~80 (~55c med fläkten på högsta)

Den lilla ..Lätta jäveln!

Permalänk
Medlem

Synd att Noctua fläktarna är så fula. Annars var det ett fint bygge!

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

den måste väga minst 5kg ne men säger som calle. Snyggt fast noctua fläktarna förstörde det lite

EDIT Datorn måste låta lite också du borde skaffa ett/flera nya grafikkort ;P

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Diggade galleriet Väääldigt mycket, som flera sa förut, Noctua fläktarna fuckar lite. Jag undrar, varför kör du dual channel minnen :O?
Btw, hur tonade du rutan / med vad / var de finns o köpa, har velat göra samma sak en lång tid.
En 5a

Permalänk
Medlem

Sitter inte RAM-minnena fel? Jag har iofs inte exakt samma moderkort, men det är Gigabyte iaf och där står det att man ska sätta minnena i slot 1 och 3 om man bara har 2 st.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Proffsmoddare

Riktigt brutal dator! I like, man!

Som dom andra också sagt så är det ju inte så snyggt med olika fläktar, men oh andra sidan så är det ju någonting som är grymt dyrt att fixa när det handlar om 17st.

De där korten presterar ju fan sönder, du får runt 1k mer än mig med i stort samma specs och klock fast med 5870.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Avstängd
Permalänk
SpelClockers

Ser najs ut. Dock som tidigare påpekats så både sitter RAM minnerna fel och fel antal. Socket 1366 fungerar bäst i tri-channel.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk

Det enda jag inte förstår är varför man vill vattenkyla 3st gts 250 och sedan ha dem på stock clocks? Inte är det för ljudnivån om du hade 17 (!) 120mm fläktar.

Visa signatur

Asus P5e Pro ~ Intel E6300 @3ghz ~ 2x XFX 5750 ~ 4GB DDR2 ~ Corsair H50 ~ Corsair CX 400W ~ WD 320GB ~ CM Scout ~ Windows 7 Ultimate x64

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av ÖverKlokarN:

Det enda jag inte förstår är varför man vill vattenkyla 3st gts 250 och sedan ha dem på stock clocks? Inte är det för ljudnivån om du hade 17 (!) 120mm fläktar.

Jag ser bara vattenkylning på CPU & MB.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

Hardcore onödighet! x) Fortfarande imponerande bygge.

Visa signatur

Hej, hur mår du?

Permalänk
Medlem

Fan va lite fläktar. Till och med min mormor har fler..
Onödigt men bättre än att låta fläktarna skräpa på skrivbordet

Permalänk
Skrivet av sack:

Jag ser bara vattenkylning på CPU & MB.

HAH såg fel. Då måste det vara riktigt fula kort xD
Undrar fortfarande varför man använder 3st gts250

Visa signatur

Asus P5e Pro ~ Intel E6300 @3ghz ~ 2x XFX 5750 ~ 4GB DDR2 ~ Corsair H50 ~ Corsair CX 400W ~ WD 320GB ~ CM Scout ~ Windows 7 Ultimate x64

Permalänk
Hedersmedlem

I love sleeveing och noctua fläktar Pluspoäng till dig.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av ÖverKlokarN:

HAH såg fel. Då måste det vara riktigt fula kort xD
Undrar fortfarande varför man använder 3st gts250

Några skönheter är det väl inte. Anledningen kan ju vara att han haft dem ett tag och att de presterar bättre än 1 HD5870. Spekulationer dock, seiber får nog svara på den frågan själv.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle2003:

Synd att Noctua fläktarna är så fula. Annars var det ett fint bygge!

Jo inte de vackraste fläcktarna. Men de byts väl ut senare kanske måste ju ha 17 st om alla ska vara lika... blir ju ganska mycket pengar då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

den måste väga minst 5kg ne men säger som calle. Snyggt fast noctua fläktarna förstörde det lite

EDIT Datorn måste låta lite också du borde skaffa ett/flera nya grafikkort ;P

Nja 5kg är det inte sätt en 2a före så kanske
Nya graffikkort kommer väl senare när mina inte orkar med längre. Men det duger just nu, klarar ju allt som finns nu, på max så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iMuO:

Diggade galleriet Väääldigt mycket, som flera sa förut, Noctua fläktarna fuckar lite. Jag undrar, varför kör du dual channel minnen :O?
Btw, hur tonade du rutan / med vad / var de finns o köpa, har velat göra samma sak en lång tid.
En 5a

Angående minnena så har jag bara 2st för att jag hade dem till mina förra dator och har inte köpt flera. Men man förlorar ändå ingenting på det typ, iallafall inte till det jag använder min dator till.

Toningen är toningsfilm från biltema pris vet jag inte, då det hade legat hemma några år innan man satte klorna i den :D. Kan ju inte kosta många kronor det är ju trots allt från biltema.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Sitter inte RAM-minnena fel? Jag har iofs inte exakt samma moderkort, men det är Gigabyte iaf och där står det att man ska sätta minnena i slot 1 och 3 om man bara har 2 st.

Nej det sitter inte fel Har testat att sätta dem i 1an och i 3an men då ville inte datorn boota.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Hur i helvete får allt plats där bakom?:P

Haha jadu med tålamod så går det mesta:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ÖverKlokarN:

Det enda jag inte förstår är varför man vill vattenkyla 3st gts 250 och sedan ha dem på stock clocks? Inte är det för ljudnivån om du hade 17 (!) 120mm fläktar.

Har korten på stock då jag inte tjänar specillt mycket på att klocka dem, märks knappt.
Det är Processorn som flaskar och inte grafikkorten så därför har jag dem i stock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ÖverKlokarN:

HAH såg fel. Då måste det vara riktigt fula kort xD
Undrar fortfarande varför man använder 3st gts250

Finns ju snyggare kort:)
Varför ska man inte ha 3 de är billiga och de presterar jävligt bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av seiber:

Nej det sitter inte fel Har testat att sätta dem i 1an och i 3an men då ville inte datorn boota.

Men va? Då är det fel på moderkortet. Skicka in den på garantin om du vill.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Men va? Då är det fel på moderkortet. Skicka in den på garantin om du vill.

Jaså ... så man ska kunna kör dem så. Ska det bli dual channel då eller?

port 1, 2, 3 är det fysiskt sett port 2,1,4?

i såfall så satt jag i fel och då är det därför det inte fungerade. Jag satt i port 2 och 4 då

Edit:

satte minnena i port 2 och 4 fysikst sett nu och det rullar på i dual channel.
Kan tillägga att dual channel gav ca100poäng mer i 3dmark 06 än singel channel.
så nu har jag nytt rekord på 26700p

Permalänk
Medlem
Skrivet av seiber:

Jaså ... så man ska kunna kör dem så. Ska det bli dual channel då eller?

port 1, 2, 3 är det fysiskt sett port 2,1,4?

i såfall så satt jag i fel och då är det därför det inte fungerade. Jag satt i port 2 och 4 då

Edit:

satte minnena i port 2 och 4 fysikst sett nu och det rullar på i dual channel.
Kan tillägga att dual channel gav ca100poäng mer i 3dmark 06 än singel channel.
så nu har jag nytt rekord på 26700p

Port 1,3,5 är de vita från vänster till höger. Minnena ska sitta i de vita portarna 1 och 3 alltså den till vänster och den i mitten. De blå portarna används endast när man har mer än 3 RAM-stickor.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Låter den mycke eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Port 1,3,5 är de vita från vänster till höger. Minnena ska sitta i de vita portarna 1 och 3 alltså den till vänster och den i mitten. De blå portarna används endast när man har mer än 3 RAM-stickor.

tvärtom menar du väll det ska var port 2,4,6 som är vita.

Permalänk
Medlem
Skrivet av roskai:

Låter den mycke eller?

Den kan låta mycket om man vill.

Permalänk
Avstängd

slöseri op ett bra moderkort då du först kör minnerna fel dessutumn använder du inte 3 kanals funktionen

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.