Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Warcraft III The Frozen Throne

Permalänk
Medlem

Warcraft III The Frozen Throne

Ja tjenare igen.

Jo denna vecka beslöt jag mig för att installera mitt nyligen inköpta spel eftersom jag tidigare tappat bort mitt spel, Warcraft III the frozen throne. Självklart har jag redan Reign of chaos med inköpt nyckel och allt fungerar perfekt utom en liten sak.

När jag ska ansluta till Battle .net servrarna så får jag en error som säger att jag inte kan ansluta till servern (mer specifikt just Europa servern).

Jag har vidtagit de åtgärder rekommenderat av Blizzards support sida, har även provat att avaktivera brandväggen (använder inga fler än windows inbyggda) och får ändå problemet. Om jag använder annan .Net server funkar det men jag vill spela i Europa då det har funkat förr.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Antingen funkar inte din cd-key*
Porten är blockad i brandväggen så du inte kan ansluta till servern*
Eller så är battle.net nere :P*

Permalänk
Medlem

För att inte göra folk oroade eller noobförklarra mig så är jag väl medveten om vad man ska göra och vad som kan vara felet.
brandväggen är inte igång men har spelen som undantag även inkluderat de portar som krävs.
CD nyckeln är det inget fel på eftersom jag kan ta mig ut i U.S. West, U.S. East utan problem. Men inte Europe.

Så det menas med att det är servern som antingen ligger nere eller något hokuspokus.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Det ligger inte nått fel i regedit då? typ står fel där av någon anledning? Så Europa serven länkas fel?

Så här står det i min regedit på Battle.net Gateways

1001 04 uswest.battle.net 8 Lordaeron (US West) *Blizzard* useast.battle.net 8 Azeroth (US East) *Blizzard* europe.battle.net 8 Northrend (Europe) *Blizzard* asia.battle.net 8 Kalimdor (Asia) *Blizzard*

Permalänk
Medlem

har du försökt att logga in med en ogiltigt cd-key förut ( crackad ) ?

jag har för mig att om man gör det blir ens ip bannad i 2 veckor , eller försökte du ditt logga in på battle.net acc mer än 3 ggr ?

btw : HEJ första posten på detta forum

Edit : hoppas det hjälper

Permalänk
Medlem

provade just ett program som tyvärr säger att jag av ngn konstig anledning har blivit bannad från Europa servern.. (ip bann)..

Jag uppför mig alltid bra för att slippa sådant här men jag måste väl ha råkat göra ngt fel...

Fattar ingenting. Men jag ska försöka kontakta dom och se vad som är felet. Medans får jag spela på U.S. West
Tack för hjälpen iaf

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40