Kräsen tjej behöver ny laptop!

Permalänk
Skrivet av Emsson123:

.. Så jag ska testa denna ikväll och se hur jag känner helt enkelt!

Jag är nyfiken.

Permalänk
Medlem

Tillverkas Sony i USA? Eller är de billigare där iaf?

Jag tror du kommer bli toknöjd!

Visa signatur

/ Q9550 / HD5870 Vapor-X / 2x80GB SSD / 4GB Corsair 800MHz / Gigabyte EP45-DS3L / Cougar CM 700W modular / Compucase 6A21 / HP L2245w / Logitech Illuminated / Logitech G5 v2 /

Permalänk
Medlem

Jag trodde inte att du ville ha en större skärm än 14". Den du länkar till har 15,6"?

Visa signatur

Eeeeep

Permalänk
Medlem
Skrivet av stabilt:

Tillverkas Sony i USA? Eller är de billigare där iaf?

Jag tror du kommer bli toknöjd!

Köper du en vara i Sverige skall du tänka på att priset styrs av skatten i Sverige 25% samt tullavgift x% beroende vara.

I USA har du inte detta därav så kan du köpa hårdvara mycket billigare där om man endå skall dit. Vattenkylning till en dator är ett enkelt val i USA. Laptop samma här.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Köper du en vara i Sverige skall du tänka på att priset styrs av skatten i Sverige 25% samt tullavgift x% beroende vara.

I USA har du inte detta därav så kan du köpa hårdvara mycket billigare där om man endå skall dit. Vattenkylning till en dator är ett enkelt val i USA. Laptop samma här.

Är USA tull och momsfritt område?? Visst momsen är lite lägre, det hjälper nog lite.

Jag väljer bort vattenkylning pga underhållskravet.

Visa signatur

/ Q9550 / HD5870 Vapor-X / 2x80GB SSD / 4GB Corsair 800MHz / Gigabyte EP45-DS3L / Cougar CM 700W modular / Compucase 6A21 / HP L2245w / Logitech Illuminated / Logitech G5 v2 /

Permalänk
Medlem
Skrivet av stabilt:

Är USA tull och momsfritt område?? Visst momsen är lite lägre, det hjälper nog lite.

Tror de lägger på lite men långt ifrån vad vi får.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Tror de lägger på lite men långt ifrån vad vi får.

Jag brukar handla från Tyskland på postorder, det blir lite billigare än Sverige. Om jag inte vill ha snabb leverans.

Visa signatur

/ Q9550 / HD5870 Vapor-X / 2x80GB SSD / 4GB Corsair 800MHz / Gigabyte EP45-DS3L / Cougar CM 700W modular / Compucase 6A21 / HP L2245w / Logitech Illuminated / Logitech G5 v2 /

Permalänk

Sa att jag inte ville köpa i USA för att jag behöver en dator nu, innan jag åker också Sen skrev jag även att 14'' helt enkelt kändes för litet när jag kände efter, därav 15,5'' på den jag slutligen köpte. Sen att jag får betala 25% mer i moms och bla bla bla spelar inte så stor roll för mig, dels för att jag som sagt behövde datorn nu, och dels för att jag helt enkelt inte orkar gneta och leta efter det absolut billigaste alternativet

Hittills är jag i alla fall nöjd med vad jag köpt! ska fortsätta testa ikväll

Permalänk
Medlem
Skrivet av emsson123:

sa att jag inte ville köpa i usa för att jag behöver en dator nu, innan jag åker också sen skrev jag även att 14'' helt enkelt kändes för litet när jag kände efter, därav 15,5'' på den jag slutligen köpte. Sen att jag får betala 25% mer i moms och bla bla bla spelar inte så stor roll för mig, dels för att jag som sagt behövde datorn nu, och dels för att jag helt enkelt inte orkar gneta och leta efter det absolut billigaste alternativet

hittills är jag i alla fall nöjd med vad jag köpt! Ska fortsätta testa ikväll

gut

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Om du ändå ska till staterna, varför i h*lvete köpte du inte datorn där då? :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av tSp:

Om du ändå ska till staterna, varför i h*lvete köpte du inte datorn där då? :S

Hon kanske vill ha svenskt tangentbord?

Permalänk
Skrivet av tSp:

Om du ändå ska till staterna, varför i h*lvete köpte du inte datorn där då? :S

Som jag sa innan så behöver jag datorn innan jag åker iväg också...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emsson123:

Som jag sa innan så behöver jag datorn innan jag åker iväg också...

I typ två-tre veckor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tSp:

I typ två-tre veckor?

Hehe nu har hon redan sagt att hon behövde den innan hon åkte första gången jag frågade om hon inte kunde vänta till USA ;). Behöver hon verkligen förklara VARFÖR? hon behöver ha datorn innan :). Hennes pengar, hon har köpt en dator hon är nöjd med. Det är väl det som är viktigast?

Visa signatur

Eeeeep