Permalänk
Medlem

Hej,

En fråga, vad är det för minne i http://cdon.se/hemelektronik/thor_einride_intel_core_i7-3630q...

Tänkte beställa en extra 8gb minnessticka men vill ha två identiska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Och du är mer vettig? Du gnäller på CDON/Josefin när du har missat 5%-rabatten. Du gnäller sedan på 50-kronors rabatten? Du är för fan inte klok i huvudet. Att gnälla på en butik när de gjort fel är en sak men att gnälla på deras "dåliga" rabatter när de redan ligger lågt innan 5%-rabatten som vi sweclockare får ta del av.

Den enda som whinar i denna tråd är du och utan orsak. Det är du som ska bära hundhuvudet, ingen annan.

Försvinn nu till dina super 40%-rabattskontakter som har 300% påslag istället på produkterna så det ändå blir dyrare än CDON.

Hehe killen är ett stolpskott han kan inte skilja på allmänna & "privata" rabatter.. snacka om att ha huvudet under armen utan att ha en arm!

Nu har han köpt delar av sina 40% kompisar byggt den & gissa.. "trumvirvel" den fungerar inte!

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvis:

Hehe killen är ett stolpskott han kan inte skilja på allmänna & "privata" rabatter.. snacka om att ha huvudet under armen utan att ha en arm!

Nu har han köpt delar av sina 40% kompisar byggt den & gissa.. "trumvirvel" den fungerar inte!

Såg det... brydde mig inte om att skriva i tråden

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Angående er 14-års rea, det står "Upp till -40% på datorkomponenter" ändå är t ex Samsung 840 120GB SSDn inte rabatterad alls. Det går att få tag på den och flera andra produkter hyfsat mycket billigare på andra ställen.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Saint25:

Hejsan Josefin! Tack för det svaret och då väntar jag på ett svar från er.

/Saint25

Hej hej

Fick svar nu att de tyvärr är slut hos tillverkaren, men de väntas få in nya om 2 veckor ungefär. Vi borde ha dem i lager i slutet av april då.

MVH Josefin

Skrivet av Falcon:

Jag har inga klagomål, utan jag tänkte mer ge lite positiv feedback, så här på en Fredag. Jag riktar särskilt denna feedback till folket på lager och pakethanteringen. (samt så måste man ju också ge en eloge till Posten)

Beställde ett par G.Skill, runt 13-tiden igår från CDON. Nu på morgonen(vi får posten tidigt här, runt 9-tiden) låg paketet i min brevlåda. Ville bara skriva det då jag tycker CDON får onödigt mycket skit, både vad gäller leveranstider och annat.

Inte en enda gång har jag blivit besviken på er. Fortsätt bara.
Tack för mig och ha en trevlig helg alla.

Hej hej

Kul att höra!

MVH Josefin

Skrivet av MrM3:

Hej, undrar om ni kommer få in Corsairs gaming t-bord Vengance k70 - http://www.sweclockers.com/nyhet/16728-corsair-lanserar-venge... - och i sådana fall om ni kan lägga upp det i sweclockers-rabatten i slutet på månaderna. Ska ju släppas i april så månadsskiftet april/maj hoppas jag ni har 15% på det

Hej hej

Japp, vi kommer att ta in det, men det kommer inte att hamna i rean det första det gör tyvärr.

MVH Josefin

Skrivet av sterr:

Vi börjar närma oss dag 20 efter beställning och kundtjänst har konstaterat är att paketet är borta. Det är positivt.

Hej hej

Kan tyvärr inte göra så mycket mer för att hjälpa dig då vi inte har produkten i lager. :/

MVH Josefin

Skrivet av Mordrana:

Hur länge kommer ni att sälja Fujitsu Thor edition 23" ips skärmen under det varumärket osv? Det är ju vad jag förstått ert egna "brand" så jag undrar typ kommer man kunna köpa denna 23" ips skärm om ett halvår till exempel? tack josefin. Edit; menar ju förstås inte att fujitsu är ert märke men att ni bundlar "thor edition" med den där lilla loggan på skärmens fot och så vidare.

Hej hej

Vi har inga planer på att sluta med den skärmen inom det närmsta.

MVH Josefin

Skrivet av Back_Man:

Tänkte ge er lite positiv feedback bland alla klagomål. Brukar beställa lite saker från er då o då och har inget att klaga på.
Jag får mina saker utan problem, allt funkar som det ska och till ett riktigt bra pris dessutom. Ni får två tummar upp från mig

Hej hej

Tack!

MVH Josefin

Skrivet av husqvarnaff:

Jag måste också ge positiv kritik, men även lite negativ. Det jag främst tycker om CDON är att priserna är i en klass för sig. Leveranstiderna har inte jag haft någon dålig erfarenhet av och alla serviceärenden har gått smärtfritt så jag ser ingen anledning till att hålla sig borta från CDON.

Men era rabatter är ofta vilseledande. Ni har till exempel 10% rabatt på Nexus 7, men den kostar fortfarande lika mycket som hos alla andra. Dessutom har den rabatten funnits sedan Nexus 7 kom (2551 kronor är inte direkt ett vanligt ordinarie pris heller). Konsumentverket pratar om reor (och tar samtidigt upp rabatter som i det här fallet) och menar att de ska finnas under en begränsad tid, annars är det vilseledande. En potentiell kund luras att tro att priset är billigare än hos konkurrenterna.

I Smarta Deals-kategorin har det också förekommit en del konstiga saker. Under en period delades det ut rabattkoder på 100 kronor, men samtidigt höjdes alla priser 50 kronor. Detta nämnde jag på eran Facebooksida men det avfärdades med att "leverantörer ger olika priser vid olika tillfällen". Det gör de förstås, men det är rätt otroligt att alla höjer priset precis när ni delar ut rabattkoder. Dessutom står det att "alla deals har en begränsad volym" vilket låter som att ni köper in hela partier, och då borde leverantörens pris vara konstant.

Detta gör inte mig så mycket när allt går att kolla på prisjakt, men det är mer att man försöker lura kunder, som har sämre koll, jag stör mig på.

Hej hej

Jag ber ansvarig se över ordinariepriserna.

MVH Josefin

Skrivet av AJron:

Hej,

En fråga, vad är det för minne i http://cdon.se/hemelektronik/thor_einride_intel_core_i7-3630q...

Tänkte beställa en extra 8gb minnessticka men vill ha två identiska.

Hej hej

Kan tyvärr inte svara exakt på vad som sitter i just den laptopen, då de byggs med det som finns tillgängligt just vid byggandet. Allt jag kan säga är tyvärr 1x 8GB DDR3 1600MHz CL11.

MVH Josefin

Skrivet av Mocka:

Angående er 14-års rea, det står "Upp till -40% på datorkomponenter" ändå är t ex Samsung 840 120GB SSDn inte rabatterad alls. Det går att få tag på den och flera andra produkter hyfsat mycket billigare på andra ställen.

Hej hej

Vi rensade ut en del ur rean i fredags och höjde samtidigt upp till ordinariepris på det som plockades bort. Samsungdisken är alltså inte med där, utan det är 2 Corsair, 2 OCZ och 1 Crucial som ligger där sedan i fredags. Rean går förresten ner helt och hållet under dagen imorgon.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasL:

Rabatt får man ha hur länge som helst, finns inga regler för det. Har en lokal butik som alltid har 20% på allting och kör med det i sin reklam också. Konsumentverket har inga regler för annat än just REA, rabatter kan de inte annat än rekommendera om.

Konsumentverket skriver:

Citat:

Rea, rabatt, extrapris, chockpris och "nu"-pris. Ord som väcker förväntningar om särskilt förmånliga erbjudanden. Därför ska de användas med försiktighet.

Det kanske inte finns skrivna regler, men det är nog många som inte tycker om att affärer försöker lura dem.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | ASUS Z97I-PLUS mITX | PowerColor Radeon HD 7970 3GB OC | Corsair Vengeance LP 8 GB 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | Crucial v4 256GB | Corsair CX 600W v2 | Fractal Design Node 304 Svart

Permalänk
Medlem

Hej hej

Kan tyvärr inte svara exakt på vad som sitter i just den laptopen, då de byggs med det som finns tillgängligt just vid byggandet. Allt jag kan säga är tyvärr 1x 8GB DDR3 1600MHz CL11.

MVH Josefin

Okej jag gjorde en beställning av laptopen och som jag förstår det i spec http://cdon.se/hemelektronik/thor_einride_intel_core_i7-3630q... finns det plats för en extra HDD.

Jag gjorde då en beställning på följande disk: http://cdon.se/hemelektronik/western_digital_scorpio_black_75.... Den bör fungera utan problem va?

Kanske något tekniska frågor men så jag slipper skicka tillbaka i efterhand

Permalänk
Cdon.com

Hej hej

Nu så, gott folk, är det så här att torsdag denna veckan är min sista dag här på CDON för iår. Om allt går som planerat blir jag nämligen mamma snart och kommer då att vara föräldraledig resten av året. Efter årsskiftet tänkte jag komma tillbaka igen.

Från och med idag och under hela tiden jag är borta kommer Andreas att ta över CDON-kontot och hjälpa er. Han är hyfsat ny inom företaget, men ge honom en chans så kommer det säkert att gå superbra.

Ta hand om varandra, så se vi igen 2014!

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk

Lycka till! Du har skött dig exemplariskt!

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk

Hej Josefin

Vander mig nu till dig med hopp om att få dämpa lite av min frustration over servicen på kundservice.

Har du möjlighet att bringa lite klarhet I detta eller be någon kontakta mig?

Bifogar min conversation med kundtjänst, och på förhand ber jag om ursäkt för min bryska ton I slutet men det blir så efter 20 dagars handläggning utan svar.

Fråga 2013-03-04 19:08
Faktura- eller ordernummer: 308675552
Artikelnummer: 5017392989
Felbeskrivning: Trasig/fungerar ej

min contour 1080hd har slutat fungera, verkar inte vilja ta laddning, känns inte längre igen utav datorn, och går inte att starta med laddkabel i som enligt contour skall gå att göra.

Hur hanterar vi detta enklast?
Svar 2013-03-05 14:52
Hej Mikael,

Tack för att du kontaktade oss.

Vi beklagar att din produkt inte fungerar som den ska.

Vi kommer att registrera en service åt dig så fort vi fått svar på nedan, vi ber dig därför att inte skicka in din produkt innan du fått ytterligare instruktioner av oss.

Skriv tillbaka till oss med följande information.

- Serienummer på din produkt, dessa står ofta på baksidan och börjar med S/N. De står även på produktförpackningen
- Detaljerad beskrivning av problemet / felet på din produkt. Vad är fel? Hur yttrar sig felet? När (och hur ofta) uppstår felet?
- Vi ber dig även att kontrollera att du har kopia på din faktura/garantikvitto som du kan bifoga till verkstaden.
Om du inte har kvitto / garantisedel, ber vi dig bekräfta din nuvarande adress så vi kan skicka den på nytt.

OBS! Orderbekräftelse eller kontoutdrag för köpet är inte en giltig form av garanti intyg, det är bara garantisedel/kvitto som du fick med produkten som är giltiga.

Vänligen återkom med svar på dessa frågor så hjälper vi dig vidare med ärendet så snabbt som möjligt.

Om felet/ skadan inte täcks av garantin så kommer du erbjudas följande alternativ:

1: Produkten repareras mot en kostnad som bedöms utifrån skadan.
2: Produkten returneras utan åtgärd mot en kostnad vilket avser undersökning och fraktkostnad.
3: Verkstaden skrotar produkten, detta är kostnadsfritt.

Om felet visar sig vara orsakat av en fuktskada kommer alltid alternativ 2 att väljas automatiskt utav verkstaden, då man inte kan garantera produkters funktionalitet även efter reparation. Bedöms produkten vara felfri så kommer den att skickas tillbaka utan åtgärd, och då tillkommer undersökning -och fraktavgift enligt punkt 2 ovan.
Fråga 2013-03-05 20:47
Hejsan
Benämning: Contour HD 1080P
Modell: 1300
S/N: 02019579
Ert Artnr: 5017392989
Order datum: 2012-05-06
Faktura datum: 2012-05-07
Faktura nr: 4 1205 2816 1624 9176
Orginalfaktura finns kvar och kan bifogas en kopia på.
Orginal kartong/förpackning finns kvar

Fel:
1. Går ej att starta på batteri drift,
2. Kan ej startas med strömkabel i detta skall gå enligt Contours support
3. Batteriet har en spänning på 4.01 volt vilket är helt normalt för ett fullladdat 3,7 volts lithiumbatteri som är fullt.
4. Fukt kan uteslutas då kameran aldrig har varit utomhus.
5. Felet är konstant

Testat och felsökt.
Batteri är fullladdat? JA 4.01 volt, laddning slår ifrån vid fullt.

Funkar powerknappen? Nej vid tryck på denna blinkar en röd lampa en gång, upprepat tryck händer inget.

Tagit ur batteriet? Ja ingen oxid på poler, när batteri monteras igen så går det att trycka på power en gång till och samma röda lampa tänds i en sekund, därefter inget liv i den.

Kameran upptäcks inte utav datorn som enhet vid anslutning via USB 2.0

Inte en repa eller ett ända märke är tillfogat kameran utvändigt.

Svar 2013-03-06 11:49
Hej Mikael,

Vi har nu skickat en reklamationsansökan till vår leverantör.

Vi återkommer så fort vi har fått svar på ansökan.
Fråga 2013-03-06 17:09
Spelar det någon roll vad ni får för svar från er leverantör? Ni som återförsäljare av produkten har 2 års reklamationsansvar mot mig som privatperson ytterliggare ett tredje år men då med omvänd bevisbördan på att felet skulle ha funnits från start.

Produkten är dessutom inte ett år gammal från inköpsdatum från er så ur detta perspektivet ser jag inget problem.

Jag ska dock testa med ett annat batteri i morgon när jag träffar en god vän för att helt utesluta batteriet som orsak, till saken hör då isåfall att enligt contour är det 1 års garanti även på batteri.

Fråga 2013-03-07 21:33
Då har jag testat ett nytt batteri idag från en contour som vi vet fungerar, tyvärr kvarstår problemet att kameran inte vill gå igång, dvs exakt samma fel även med nytt batteri.

Hur gör vi/ni?
Svar 2013-03-08 10:40
Hej Mikael,

Vi har fått svar från Contour att dom vill ha in den till sig för reklamationen.

Dom vill dock kontrollera med dig ifall det är ok om dom byter din vara till en CONTOURROAM 2.

Du kan se mer info om den här: http://store.contour.com/ae/us/cameras/contourroam-2/invt/180...
Fråga 2013-03-08 11:06
Ja det vore inga problem, dock om de bestämmer sig för att byta ut den så vore jag intresserad av att få reda på vad det skulle kosta mig att uppgradera till en Contour +2, ser vissa fördelar att kunna förhandsgranska via telefon samt att man får med ett vattentätt hus i kartongen, då jag har tänkt att använda kameran på hunden under jaktsäsong.

Om jag inte missminner mig så har ni väl Contour +2 i sortimentet medans Contour Roam inte är en lagervara för er vilket igentligen borde göra det enklare att ni skickar en +2 och fakturerar mellanskillnaden och att Contour skickar eller krediterar motsvarande till er.

Hör av er vad som är möjligt innan vi bestämmer något

mvh Mikael
Fråga 2013-03-12 23:36
Har inte hört något mer från er. Har ni hunnit kolla på möjligheten att få uppgradera från Contour Roam till en Contour +2 ?

Sedan hur vill ni att den defekta kameran skall skickas in, skall det bifogas någon form av reklamationsrapport? fraktsedel för att skicka den defekta varan?

Hör av er, säsongen när vi filmar mycket för att se vilka fel vi gör på tävlingarna drar igång nu och det var bland annat där jag hade tänkt använda denna kameran till.

mvh Mikael
Svar 2013-03-13 09:53
Hej Mikael,

Vi kan säga att uppdatera till en Contour +2 rakt av är inte något alternativ men vi kontrollerar med Contour just nu ifall vi kan göra så att dom kan kreditera den istället för att byta den till en helt annan vara vilket skulle kunna göra så att vi återbetalar dig för varan och du kan beställa den andra istället.

Men vi väntar just nu på svar från Contour.
Fråga 2013-03-13 11:56
Rakt av var aldrig frågan , de vill byta den mot en Roam och då frågade jag hur mycket jag får lägga till för att uppgradera till en +2.

Jag är beredd att lägga runda slängar en 1000:- lapp för uppgradering från Roam till +2 annars kör vi på en Roam.

Personligen så köpte jag min Hd för att ha möjlighet att byta batteri när man är ute, detta går inte på Roam modellen och det innebär isåfall att jag inte kan använda de extra batteri jag har och jag är tveksam till att contour är sugna på att köpa tillbaka dessa.

Motser ert svar
Fråga 2013-03-15 19:53
Hut går det? Och hur vill ni ha in den defekta varan?

Som jag skrivit tidigare så står jag nu utan en fungerande kamera och så svårt kan det inte vara att ta ett beslut vad som skall göras..

ed vänlig hälsning,
Mikael
Svar 2013-03-19 11:15
Hej Mikael,

Vi skickar Contour en påminnelse då dom har ej svara oss på vår förfrågan ifall dom bara kan kreditera varan så du kan få pengarna tillbaka för denna andra kameran istället.

Vi har bett dom svara direkt så vi vet att dom fått vårt meddelande då vi misstänker att beslutet ligger och väntar hos dom.
Fråga 2013-03-19 20:43
Inte för att på något sätt börja bli dryg men jag tycker det här ärendet börjar dra ut på tiden.

Min reklamation är gentemot er som butik/Detaljist och inte mot Contour, hur ni i er tur reklamerar varan vidare eller om ni får ersättning för produkten har inte med mig som konsument att göra.

Jag har handlat en produkt av ett svenskt företag CDON AB och CDON AB är den garanti ansvariga gentemot mig som konsument, detta regleras av något som kallas konsument köplag, konsumentköplagen hanterar endast ärenden mellan detaljist och konsument.

Er reklamation gentemot er leverantör hanteras av något som kallas köplagen och innefattar inte konsumenten över huvudtaget.

Så vad jag vill ha sagt med detta är att jag vill ha en lösning på denna reklamationen utan en jävla massa mail korrespondens fram och tillbaka, hur ni får ersättning eller reklamerar varan mot Contour är något ni får lösa internt, Ni har inte Contour Roam 2 kameran i ert sortiment och därför meddelade jag att jag kunde vara intresserad av att uppgradera till en Plus 2 för att få en snabb lösning på detta då jag är i behov av kameran inte idag utan igår, då vi använder dessa för att analysera vår skjutteknik.

Men om vi inte kan hitta en snabb lösning på hur vi kan komma överens om kostnaden för uppgradering till en plus 2 som ni lagerför väldigt kvickt så är det väl lika bra att ni skickar en Roam 2 omgående samt att ni meddelar vilken adress ni vill ha min defekta kamera skickad till.

Jag har aldrig tidigare varit med om hur det kan vara så fruktansvärt komplicerat att hitta en enkel lösning till en kund, själv har jag jobbat med reklamationshantering i ett stort grossistföretag i mer än 10 år och hade jag haft så här lång handläggningstid på mina ärenden så hade jag troligtvis fått jobba ihjäl mig.

Nu har vi spenderat 15 dagar på en jävla massa dravel och som inte lett till något, ska man se till ert "flödeschema" om hur ni hanterar reklamationer så skall jag väl vara glad om jag hinner få den innan garantitiden hinner gå ut på ersättningsvaran.

Skall det behöva ta två veckor utan att ni ens har kommit fram till något?

Tänk på att hela eran lön kommer från 100% nöjda kunder.

Mvh Mikael
Fråga 2013-03-25 08:18
Verkar inte gå något bra för oss i detta ärendet??

Vad händer eller vad händer inte?

//Mikael

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av AJron:

Hej hej

MVH Josefin

Okej jag gjorde en beställning av laptopen och som jag förstår det i spec http://cdon.se/hemelektronik/thor_einride_intel_core_i7-3630q... finns det plats för en extra HDD.

Jag gjorde då en beställning på följande disk: http://cdon.se/hemelektronik/western_digital_scorpio_black_75.... Den bör fungera utan problem va?

Kanske något tekniska frågor men så jag slipper skicka tillbaka i efterhand

Hej! Det finns tyvärr ingen plats för HDD´n, ska du få in den så måste du plocka ur DVD-brännaren.

Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej Josefin!

Tänkte höra när 15% går igång?
-
Samt, tack för superbra service, bemötande och kontakt här på forumet! Ha det suveränt på din mammaledighet!

Visa signatur

[CENTER]ROGERCPU Intel Core i5 3570k | GPU Gigabyte Windforce GTX670 2GB OC | MOBO MSI Z77A-GD55 | PSU Fractal Design Integra R2 750W 80+ Bronze | HDD Seagate Barracuda 1TB| SSD Samsung 840 Basic 120GB| RAM Corsair Vengeance 16GB CL9| CASE BitFenix Shinobi Window | OS Windows 8[/CENTER]

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Fick svar nu att de tyvärr är slut hos tillverkaren, men de väntas få in nya om 2 veckor ungefär. Vi borde ha dem i lager i slutet av april då.

MVH Josefin

Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Nu så, gott folk, är det så här att torsdag denna veckan är min sista dag här på CDON för iår. Om allt går som planerat blir jag nämligen mamma snart och kommer då att vara föräldraledig resten av året. Efter årsskiftet tänkte jag komma tillbaka igen.

Från och med idag och under hela tiden jag är borta kommer Andreas att ta över CDON-kontot och hjälpa er. Han är hyfsat ny inom företaget, men ge honom en chans så kommer det säkert att gå superbra.

MVH Josefin

Hej CDON och Josefin!
Tack för svaret gällande fläkten "TY-147" - då blir det att vänta in den i slutet av april månad, kul.

Jag vet inte om ni/CDON har reflekterat över att jag tog upp några till saker som borde finnas med i ert sortiment tidigare i tråden
- har ni tänkt något mer på det/sakerna?

Ja, nu är det snart dags för tillökning för dig - kul och jag kommer ihåg på CDON mässan i Kista, att det var något på gång redan då för dig så nu är det snart dags således och tiden är väl rätt väl valt för dig gissningsvis, att få barn till våren och sedan möta den första sommaren med den nya familjemedlemmen. Det kan väl knappast bli bättre ur den synpunkten?

Vi får väl hoppas att Andreas kan i den mån det går axla din roll här på SweClockers forum när du blir nu mammaledig resten av året men som du skriver få vi väl ge honom en chans att visa upp sig på forumet och hoppas det går bra sedan för honom på forumet.

Nu får man önska dig lycka till då med din "lille" med familjen och hoppas du kan komma tillbaka med nya krafter till nästa vinter och för år 2014. Tack sedan för din tid och medverkan så här långt på forumet, Josefin och önskar dig med familjen dessutom nu en god Påsk.

Ha det gott hälsningar
Saint25

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Konama:

Hej Josefin!

Tänkte höra när 15% går igång?
-
Samt, tack för superbra service, bemötande och kontakt här på forumet! Ha det suveränt på din mammaledighet!

Hej! Vi kör 15% rabatt på utvalda produkter i början av april, bara några dagar kvar....
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Kronis_gbg:

Hej Josefin

Vander mig nu till dig med hopp om att få dämpa lite av min frustration over servicen på kundservice.

Har du möjlighet att bringa lite klarhet I detta eller be någon kontakta mig?

Bifogar min conversation med kundtjänst, och på förhand ber jag om ursäkt för min bryska ton I slutet men det blir så efter 20 dagars handläggning utan svar.

Fråga 2013-03-04 19:08
Faktura- eller ordernummer: 308675552
Artikelnummer: 5017392989
Felbeskrivning: Trasig/fungerar ej

min contour 1080hd har slutat fungera, verkar inte vilja ta laddning, känns inte längre igen utav datorn, och går inte att starta med laddkabel i som enligt contour skall gå att göra.

Hur hanterar vi detta enklast?
Svar 2013-03-05 14:52
Hej Mikael,

Tack för att du kontaktade oss.

Vi beklagar att din produkt inte fungerar som den ska.

Vi kommer att registrera en service åt dig så fort vi fått svar på nedan, vi ber dig därför att inte skicka in din produkt innan du fått ytterligare instruktioner av oss.

Skriv tillbaka till oss med följande information.

- Serienummer på din produkt, dessa står ofta på baksidan och börjar med S/N. De står även på produktförpackningen
- Detaljerad beskrivning av problemet / felet på din produkt. Vad är fel? Hur yttrar sig felet? När (och hur ofta) uppstår felet?
- Vi ber dig även att kontrollera att du har kopia på din faktura/garantikvitto som du kan bifoga till verkstaden.
Om du inte har kvitto / garantisedel, ber vi dig bekräfta din nuvarande adress så vi kan skicka den på nytt.

OBS! Orderbekräftelse eller kontoutdrag för köpet är inte en giltig form av garanti intyg, det är bara garantisedel/kvitto som du fick med produkten som är giltiga.

Vänligen återkom med svar på dessa frågor så hjälper vi dig vidare med ärendet så snabbt som möjligt.

Om felet/ skadan inte täcks av garantin så kommer du erbjudas följande alternativ:

1: Produkten repareras mot en kostnad som bedöms utifrån skadan.
2: Produkten returneras utan åtgärd mot en kostnad vilket avser undersökning och fraktkostnad.
3: Verkstaden skrotar produkten, detta är kostnadsfritt.

Om felet visar sig vara orsakat av en fuktskada kommer alltid alternativ 2 att väljas automatiskt utav verkstaden, då man inte kan garantera produkters funktionalitet även efter reparation. Bedöms produkten vara felfri så kommer den att skickas tillbaka utan åtgärd, och då tillkommer undersökning -och fraktavgift enligt punkt 2 ovan.
Fråga 2013-03-05 20:47
Hejsan
Benämning: Contour HD 1080P
Modell: 1300
S/N: 02019579
Ert Artnr: 5017392989
Order datum: 2012-05-06
Faktura datum: 2012-05-07
Faktura nr: 4 1205 2816 1624 9176
Orginalfaktura finns kvar och kan bifogas en kopia på.
Orginal kartong/förpackning finns kvar

Fel:
1. Går ej att starta på batteri drift,
2. Kan ej startas med strömkabel i detta skall gå enligt Contours support
3. Batteriet har en spänning på 4.01 volt vilket är helt normalt för ett fullladdat 3,7 volts lithiumbatteri som är fullt.
4. Fukt kan uteslutas då kameran aldrig har varit utomhus.
5. Felet är konstant

Testat och felsökt.
Batteri är fullladdat? JA 4.01 volt, laddning slår ifrån vid fullt.

Funkar powerknappen? Nej vid tryck på denna blinkar en röd lampa en gång, upprepat tryck händer inget.

Tagit ur batteriet? Ja ingen oxid på poler, när batteri monteras igen så går det att trycka på power en gång till och samma röda lampa tänds i en sekund, därefter inget liv i den.

Kameran upptäcks inte utav datorn som enhet vid anslutning via USB 2.0

Inte en repa eller ett ända märke är tillfogat kameran utvändigt.

Svar 2013-03-06 11:49
Hej Mikael,

Vi har nu skickat en reklamationsansökan till vår leverantör.

Vi återkommer så fort vi har fått svar på ansökan.
Fråga 2013-03-06 17:09
Spelar det någon roll vad ni får för svar från er leverantör? Ni som återförsäljare av produkten har 2 års reklamationsansvar mot mig som privatperson ytterliggare ett tredje år men då med omvänd bevisbördan på att felet skulle ha funnits från start.

Produkten är dessutom inte ett år gammal från inköpsdatum från er så ur detta perspektivet ser jag inget problem.

Jag ska dock testa med ett annat batteri i morgon när jag träffar en god vän för att helt utesluta batteriet som orsak, till saken hör då isåfall att enligt contour är det 1 års garanti även på batteri.

Fråga 2013-03-07 21:33
Då har jag testat ett nytt batteri idag från en contour som vi vet fungerar, tyvärr kvarstår problemet att kameran inte vill gå igång, dvs exakt samma fel även med nytt batteri.

Hur gör vi/ni?
Svar 2013-03-08 10:40
Hej Mikael,

Vi har fått svar från Contour att dom vill ha in den till sig för reklamationen.

Dom vill dock kontrollera med dig ifall det är ok om dom byter din vara till en CONTOURROAM 2.

Du kan se mer info om den här: http://store.contour.com/ae/us/cameras/contourroam-2/invt/180...
Fråga 2013-03-08 11:06
Ja det vore inga problem, dock om de bestämmer sig för att byta ut den så vore jag intresserad av att få reda på vad det skulle kosta mig att uppgradera till en Contour +2, ser vissa fördelar att kunna förhandsgranska via telefon samt att man får med ett vattentätt hus i kartongen, då jag har tänkt att använda kameran på hunden under jaktsäsong.

Om jag inte missminner mig så har ni väl Contour +2 i sortimentet medans Contour Roam inte är en lagervara för er vilket igentligen borde göra det enklare att ni skickar en +2 och fakturerar mellanskillnaden och att Contour skickar eller krediterar motsvarande till er.

Hör av er vad som är möjligt innan vi bestämmer något

mvh Mikael
Fråga 2013-03-12 23:36
Har inte hört något mer från er. Har ni hunnit kolla på möjligheten att få uppgradera från Contour Roam till en Contour +2 ?

Sedan hur vill ni att den defekta kameran skall skickas in, skall det bifogas någon form av reklamationsrapport? fraktsedel för att skicka den defekta varan?

Hör av er, säsongen när vi filmar mycket för att se vilka fel vi gör på tävlingarna drar igång nu och det var bland annat där jag hade tänkt använda denna kameran till.

mvh Mikael
Svar 2013-03-13 09:53
Hej Mikael,

Vi kan säga att uppdatera till en Contour +2 rakt av är inte något alternativ men vi kontrollerar med Contour just nu ifall vi kan göra så att dom kan kreditera den istället för att byta den till en helt annan vara vilket skulle kunna göra så att vi återbetalar dig för varan och du kan beställa den andra istället.

Men vi väntar just nu på svar från Contour.
Fråga 2013-03-13 11:56
Rakt av var aldrig frågan , de vill byta den mot en Roam och då frågade jag hur mycket jag får lägga till för att uppgradera till en +2.

Jag är beredd att lägga runda slängar en 1000:- lapp för uppgradering från Roam till +2 annars kör vi på en Roam.

Personligen så köpte jag min Hd för att ha möjlighet att byta batteri när man är ute, detta går inte på Roam modellen och det innebär isåfall att jag inte kan använda de extra batteri jag har och jag är tveksam till att contour är sugna på att köpa tillbaka dessa.

Motser ert svar
Fråga 2013-03-15 19:53
Hut går det? Och hur vill ni ha in den defekta varan?

Som jag skrivit tidigare så står jag nu utan en fungerande kamera och så svårt kan det inte vara att ta ett beslut vad som skall göras..

ed vänlig hälsning,
Mikael
Svar 2013-03-19 11:15
Hej Mikael,

Vi skickar Contour en påminnelse då dom har ej svara oss på vår förfrågan ifall dom bara kan kreditera varan så du kan få pengarna tillbaka för denna andra kameran istället.

Vi har bett dom svara direkt så vi vet att dom fått vårt meddelande då vi misstänker att beslutet ligger och väntar hos dom.
Fråga 2013-03-19 20:43
Inte för att på något sätt börja bli dryg men jag tycker det här ärendet börjar dra ut på tiden.

Min reklamation är gentemot er som butik/Detaljist och inte mot Contour, hur ni i er tur reklamerar varan vidare eller om ni får ersättning för produkten har inte med mig som konsument att göra.

Jag har handlat en produkt av ett svenskt företag CDON AB och CDON AB är den garanti ansvariga gentemot mig som konsument, detta regleras av något som kallas konsument köplag, konsumentköplagen hanterar endast ärenden mellan detaljist och konsument.

Er reklamation gentemot er leverantör hanteras av något som kallas köplagen och innefattar inte konsumenten över huvudtaget.

Så vad jag vill ha sagt med detta är att jag vill ha en lösning på denna reklamationen utan en jävla massa mail korrespondens fram och tillbaka, hur ni får ersättning eller reklamerar varan mot Contour är något ni får lösa internt, Ni har inte Contour Roam 2 kameran i ert sortiment och därför meddelade jag att jag kunde vara intresserad av att uppgradera till en Plus 2 för att få en snabb lösning på detta då jag är i behov av kameran inte idag utan igår, då vi använder dessa för att analysera vår skjutteknik.

Men om vi inte kan hitta en snabb lösning på hur vi kan komma överens om kostnaden för uppgradering till en plus 2 som ni lagerför väldigt kvickt så är det väl lika bra att ni skickar en Roam 2 omgående samt att ni meddelar vilken adress ni vill ha min defekta kamera skickad till.

Jag har aldrig tidigare varit med om hur det kan vara så fruktansvärt komplicerat att hitta en enkel lösning till en kund, själv har jag jobbat med reklamationshantering i ett stort grossistföretag i mer än 10 år och hade jag haft så här lång handläggningstid på mina ärenden så hade jag troligtvis fått jobba ihjäl mig.

Nu har vi spenderat 15 dagar på en jävla massa dravel och som inte lett till något, ska man se till ert "flödeschema" om hur ni hanterar reklamationer så skall jag väl vara glad om jag hinner få den innan garantitiden hinner gå ut på ersättningsvaran.

Skall det behöva ta två veckor utan att ni ens har kommit fram till något?

Tänk på att hela eran lön kommer från 100% nöjda kunder.

Mvh Mikael
Fråga 2013-03-25 08:18
Verkar inte gå något bra för oss i detta ärendet??

Vad händer eller vad händer inte?

//Mikael

Hej! Jag tittar närmare på detta och återkommer.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av CDON.COM:

Hej! Vi kör 15% rabatt på utvalda produkter i början av april, bara några dagar kvar....
Mvh//Andreas

Fel av mig! Vi startar upp 15% rabatt innan april, inom några dagar...
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Hej! Jag tittar närmare på detta och återkommer.
Mvh//Andreas

Tack Andreas

Lycka till med den nya tjänsten nu när Josefin går på mammaledighet.

Mvh Mikael

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

MVH Josefin

Lycka till och ha det så bra på mammaledigheten!

Välkommen Andreas!

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

MVH Josefin

Lycka till med allt

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av husqvarnaff:

Konsumentverket skriver:

Det kanske inte finns skrivna regler, men det är nog många som inte tycker om att affärer försöker lura dem.

På vilket sätt luras man genom att ge långa rabatter? Rea och rabatt är ju helt olika saker.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem

Men...

Du bär ju på hundhuvudet ju :O.

Permalänk
Avstängd

HAHA

Visa signatur

Jag är en vampyr, jag suger och spyr, låt mig komma in, jag vill bli din

Permalänk
Medlem

Varför får man inte beställa mer än 1 Noctua NF-P14 FLXchassifläkt 140mm/1200rpm ?

Visa signatur

2500k @ 4Ghz - H80 | GTX 970 DCII | 8 GB ram
Qpad MK-50, Qpad 5k, Qpad QH-85, Qck+
voff | voff voff

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Zyzz:

Varför får man inte beställa mer än 1 Noctua NF-P14 FLXchassifläkt 140mm/1200rpm ?

Hej!

Tack för att du upptäckte detta, det är nu åtgärdat.

Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej!

Tidigare i veckan så hade ni ett antal laptops (Thor) som byggde på det nya Clevo chassit P370EM. Idag när jag kollade igen så var alla de laptopsen borta.
När kommer datorerna baserade på Clevo P370EM bli tillgängliga för beställning?

Tacksam för svar.

Permalänk

Har ni någon smidig Laptopväska som man får plats med en kylplatta i också?

Visa signatur

Det spelar ingen roll vad du säger, din Mac är fortfarande skit

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av thexps:

Hej!

Tidigare i veckan så hade ni ett antal laptops (Thor) som byggde på det nya Clevo chassit P370EM. Idag när jag kollade igen så var alla de laptopsen borta.
När kommer datorerna baserade på Clevo P370EM bli tillgängliga för beställning?

Tacksam för svar.

Hej! Den är tyvärr slut har har utgått. Clevo har kommit med ett nytt chassi som blir tillgängligt i slutet av April enligt tillverkaren…
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Lemmythekiller:

Har ni någon smidig Laptopväska som man får plats med en kylplatta i också?

Hej! Jag kollar med ansvarig och återkommer inom kort....
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

MVH Josefin

Ha det så skönt och hoppas allt går bra, tack för all hjälp du givit oss/mig med stora och små saker.

Skrivet av CDON.COM:

Fel av mig! Vi startar upp 15% rabatt innan april, inom några dagar...
Mvh//Andreas

Tänkte ni riva igång det där innan helgen då eller? Tänkte det är ju många som åker bort nu, och april börjar på måndag.

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av devour:

Ha det så skönt och hoppas allt går bra, tack för all hjälp du givit oss/mig med stora och små saker.

Tänkte ni riva igång det där innan helgen då eller? Tänkte det är ju många som åker bort nu, och april börjar på måndag.

Hej!
Ja, vi kör igång innan helgen, är uppe inom kort.
Mvh//Andreas

Visa signatur