Permalänk
Medlem

Räknas inte skärmar till medlemsrabatten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BME:

Räknas inte skärmar till medlemsrabatten?

Har varit uppe tidigare - rabatten gäller komponenter, t.ex Processorer, minnen, hårddiskar osv.
Inte skärmar.

Permalänk
Medlem

Känns som en arbiträr tolkningsfråga då chassin väl ingår, vilket oftas inte brukar jämställas komponenter mer än en skärm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BME:

Känns som en arbiträr tolkningsfråga då chassin väl ingår, vilket oftas inte brukar jämställas komponenter mer än en skärm?

Ptja - koden fungerar på prylarna som finns på sweclockers-sidan, där det anges att det gäller datorkomponenter.
Koden fungerar däremot inte på monitorer, vilket jag tolkar som att monitorer inte ingår i erbjudandet...

Permalänk
Medlem

Beställde hem lite grejer igårkväll, och måste gnälla på en liten detalj medans jag kommer ihåg det;

1) Lägg prylar i varukorgen och gå till kassan.

2) Skriv in detaljerna och välj ett betalningsalternativ som inte är faktura.

3) Kom på att du har en rabattkod, och lägg till den.

Blam! Betalningsalternativet har ändrats tillbaka till defaultalternativet faktura, utan att man bett om det. Klickar man nu på "Slutför köp", så sker just detta, utan någon vidare konfirmation om huruvida man verkligen vill betala med faktura.

Själv undviker jag Klarna in i det sista. Det är ingen slump att de inte tar ut någon faktureringsavgift, de tjänar troligen sina pengar på förseningsavgifter och att sälja dina personuppgifter till andra företag i annonseringssyfte istället, något som stärks av deras villkor för tjänsten (som man för övrigt inte får någon chans att välja på om man accepterar eller ej när man handlar på CDON). Utöver det gillar jag inte konceptet att en tredje part har hand om betalningen, skulle det bli något kludd med leveransen, så blir det genast mycket meckigare att skjuta upp betalningar tills allt levererats osv. Det blir mycket mer roddande, och man måste ligga ute med pengar, osv.

Hade det inte varit bra mycket vettigare att ha exempelvis direktbetalning, som kräver ytterligare steg för att köpet ska gå igenom, som defaultalternativ? På så vis slipper man 1) att folk helt enkelt får fel betalningsalternativ på grund av att de missade möjligheten att välja, och 2) att de får fel betalningsalternativ för att betalningsalternativet ändrades utan deras vetskap, exempelvis när de lade till en rabattkod.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Beställde hem lite grejer igårkväll, och måste gnälla på en liten detalj medans jag kommer ihåg det;

Blam! Betalningsalternativet har ändrats tillbaka till defaultalternativet faktura, utan att man bett om det. Klickar man nu på "Slutför köp", så sker just detta, utan någon vidare konfirmation om huruvida man verkligen vill betala med faktura.

Själv undviker jag Klarna in i det sista. Det är ingen slump att de inte tar ut någon faktureringsavgift, de tjänar troligen sina pengar på förseningsavgifter och att sälja dina personuppgifter till andra företag i annonseringssyfte istället, något som stärks av deras villkor för tjänsten (som man för övrigt inte får någon chans att välja på om man accepterar eller ej när man handlar på CDON). Utöver det gillar jag inte konceptet att en tredje part har hand om betalningen, skulle det bli något kludd med leveransen, så blir det genast mycket meckigare att skjuta upp betalningar tills allt levererats osv. Det blir mycket mer roddande, och man måste ligga ute med pengar, osv.

Hade det inte varit bra mycket vettigare att ha exempelvis direktbetalning, som kräver ytterligare steg för att köpet ska gå igenom, som defaultalternativ? På så vis slipper man 1) att folk helt enkelt får fel betalningsalternativ på grund av att de missade möjligheten att välja, och 2) att de får fel betalningsalternativ för att betalningsalternativet ändrades utan deras vetskap, exempelvis när de lade till en rabattkod.

Några bevis på att dom säljer uppgifterna?
Vill i så fall ha något att nämna för dom , om man vill ta kontakt.

sen att dom tjänar på förseningsavgifter är väl inte direkt klarnas fel att folk inte kan betala saker och ting i tid?

Tips bara ang faktura som standard, ta inte för givet att saker och ting är, utan kolla igenom uppgifterna innan du beställer så ska du se att det blir bra

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av kaput:

Hej,
Tack för din input, jag har skickat vidare detta till ansvarig avdelning och de ska genast se över det.
Mvh
Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Några bevis på att dom säljer uppgifterna?
Vill i så fall ha något att nämna för dom , om man vill ta kontakt.

sen att dom tjänar på förseningsavgifter är väl inte direkt klarnas fel att folk inte kan betala saker och ting i tid?

Tips bara ang faktura som standard, ta inte för givet att saker och ting är, utan kolla igenom uppgifterna innan du beställer så ska du se att det blir bra

Jag påstår inget, jag bara spekulerar, vilket mitt användande av ordet förmodligen bör visa med all önskvärd tydlighet

Hursom, Klarna är ju knappast någon välgörenhetsinrättning startad av någon som tyckte fakturaavgifter var fördjävligt, utan ett AB, så någonstans måste de tjäna sina pengar. Läs igenom deras villkor för användandet av tjänsten, så kommer det nog inte kännas så avlägset att just försäljning av personuppgifter är en av deras inkomstkällor.

Vad det gäller att betala i tid håller jag i stort med dig, när det kommer till ren drällighet. Dock är jag är sjöman till professionen, vilket komplicerar det hela för min del. Är rätt säker på att fakturan ställs ut vid leverans, med två veckors förfallotid, vilket innebär att det mycket väl kan bli så att jag är till sjöss innan jag ens får en faktura att betala, om leveransen av ett eller annat skäl blir fördröjd. Jag undviker alltså det betalningsalternativet om det inte är väldigt lång tid till nästa törn, och blir inte överlycklig om jag åker på det ofrivilligt. Men ja, jag kanske borde varit lite tydligare med att det stycket bara var motivation till varför jag undviker Klarna, och inte någon direkt sågning av deras affärsmetoder

Det där resonemanget är lite märkligt tycker jag. Varför lämna kvar ett riskmoment som är så enkelt att bygga bort? Och hur många gånger ska man behöva kolla igenom det? Tycker inte det är orimligt att förvänta sig att de val man gjort inte ändrar sig på eget bevåg. Den här gången fångade jag förvisso upp det innan jag tryckte "slutför köp", men det var helt klart en near miss.

Skrivet av CDON.COM:

Hej,
Tack för din input, jag har skickat vidare detta till ansvarig avdelning och de ska genast se över det.
Mvh
Andreas

Ah, kanonbra, då får vi hoppas på att det går igenom då

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Då kanske det bara är jag som kollar igenom en extra gång om man gjort ändring att allt stämmer som man önskar.

Riskmoment skulle inte jag kalla det, då det är upp till dig själv att titta igenom så att saker och ting verkligen stämmer.
Ang fördröjning med faktura osv, bara ringa till klarna, dom löst dom två ggr jag behövt ringa pga oplanerad frånvaro och det löst sig perfekt.

men som sagt, dom hittar nog en lösning på frågan ändå.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Hej CDON. Har ni ngn koll på när Corsair Vengeance K90 dyker upp igen? Sått slut rätt länge nu?
http://cdon.se/hemelektronik/corsair_vengeance_k90_nordic_mmo...
Vill ha ju

Permalänk
Geeks
SweClockers

Vänligen observera att denna tråd inte är till för supportärenden.

http://www.sweclockers.com/forum/71-butiker-och-tillverkare/8...

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Jag påstår inget, jag bara spekulerar, vilket mitt användande av ordet förmodligen bör visa med all önskvärd tydlighet

Hursom, Klarna är ju knappast någon välgörenhetsinrättning startad av någon som tyckte fakturaavgifter var fördjävligt, utan ett AB, så någonstans måste de tjäna sina pengar.

CDON säljer ju sina fakturor till Klarna för en viss procentsats, det tjänar de pengar på. Som alla andra företag som köper fakturor.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av MrM3:

Hej CDON. Har ni ngn koll på när Corsair Vengeance K90 dyker upp igen? Sått slut rätt länge nu?
http://cdon.se/hemelektronik/corsair_vengeance_k90_nordic_mmo...
Vill ha ju

Hej,
Tyvärr så ser det inte bättre ut än att det prel. leveransdatumet i dagsläget är satt till den 15:e Maj.

Mvh
Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej

Har ni slutat sälja den bärbara datorn thor einride? Såg den på eran sida för någon dag sen men hittar den inte nu

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av flammer:

Hej

Har ni slutat sälja den bärbara datorn thor einride? Såg den på eran sida för någon dag sen men hittar den inte nu

Hejsan,
Den är för tillfället slut, tyvärr dröjer det 1-2 månader innan vi får in den i lager igen.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Hade man 9k låg liggandes skulle man köpa direkt.

Visa signatur

best EU

Permalänk
Medlem

Tjo!

Hinner månadens 15% rabatt komma innan helgen?

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - MSI Ventus 3080TI (non oc) - Ryzen 5800X - Noctua NH-D15 Chromax black - 32GB 3600 MHz - Samsung M.2 960 EVO 500GB - Corsair RM850X V2

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Zyie:

Tjo!

Hinner månadens 15% rabatt komma innan helgen?

Hejsan,
Det senaste jag hörde var att de jobbade mot det målet, men det var inte 100% ännu.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hejsan,
Det senaste jag hörde var att de jobbade mot det målet, men det var inte 100% ännu.
Mvh//Andreas

Ah okej, om det inte hinner komma upp förens måndag, gäller då rabatten endast under mån-tis, eller i nån dag in på nästa månad?
Tack för snabbt svar föresten

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - MSI Ventus 3080TI (non oc) - Ryzen 5800X - Noctua NH-D15 Chromax black - 32GB 3600 MHz - Samsung M.2 960 EVO 500GB - Corsair RM850X V2

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Zyie:

Ah okej, om det inte hinner komma upp förens måndag, gäller då rabatten endast under mån-tis, eller i nån dag in på nästa månad?
Tack för snabbt svar föresten

Hej,
Då rinner den över till nästa månad, men den ska upp innan helgen
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej.
Jag förhandsbokade en Galaxy S4 till min sambo och jag undra om ni skickar den idag så att den kommer till mig på lanseringsdatumet eller skickar ni den imorgon?

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av BennyZ:

Hej.
Jag förhandsbokade en Galaxy S4 till min sambo och jag undra om ni skickar den idag så att den kommer till mig på lanseringsdatumet eller skickar ni den imorgon?

Hejsan,
Tilldelningen är extrem gällande denna produkt. De skickas i turordning, efter beställningsdatum, med start imorgon.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

La en order på lite komponenter idag, och nu så står det att det är 2 fakturor men med samma Ordernummer..

Kommer det bli 2 paket då eller 1 och samma?

Visa signatur

best EU

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av wooziee:

La en order på lite komponenter idag, och nu så står det att det är 2 fakturor men med samma Ordernummer..

Kommer det bli 2 paket då eller 1 och samma?

Hej,
Tack för din beställning! Skicka ordernummer så kollar jag.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej!

Jag undrar om det skulle ingå en Assassin's Creed III-kod om man köpt ett GTX670 från er?

Tack på förhand.

Visa signatur

[CENTER]ROGERCPU Intel Core i5 3570k | GPU Gigabyte Windforce GTX670 2GB OC | MOBO MSI Z77A-GD55 | PSU Fractal Design Integra R2 750W 80+ Bronze | HDD Seagate Barracuda 1TB| SSD Samsung 840 Basic 120GB| RAM Corsair Vengeance 16GB CL9| CASE BitFenix Shinobi Window | OS Windows 8[/CENTER]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konama:

Hej!

Jag undrar om det skulle ingå en Assassin's Creed III-kod om man köpt ett GTX670 från er?

Tack på förhand.

Det ska det väll göra med alla gtx 6xx, oavsett vart man beställer ifrån?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyie:

Det ska det väll göra med alla gtx 6xx, oavsett vart man beställer ifrån?

Fick nämligen inte med något, bäst att dubbelkolla!

Visa signatur

[CENTER]ROGERCPU Intel Core i5 3570k | GPU Gigabyte Windforce GTX670 2GB OC | MOBO MSI Z77A-GD55 | PSU Fractal Design Integra R2 750W 80+ Bronze | HDD Seagate Barracuda 1TB| SSD Samsung 840 Basic 120GB| RAM Corsair Vengeance 16GB CL9| CASE BitFenix Shinobi Window | OS Windows 8[/CENTER]

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Konama:

Hej!

Tack på förhand.

Hejsan,
Både Assassin´s creed 3 och Metro Last Light medföljer just nu GTX670.
Mvh
Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej,
Tack för din beställning! Skicka ordernummer så kollar jag.
Mvh//Andreas

Ordernummer : 38672274

Visa signatur

best EU