Permalänk

Dessa datorer som kan hittar på fyndhörnan, är de något att ha?
För det står att de används vid Thor Open som va väl nåt ett event och som kanske höll i max en vecka?
Dessutom spelades bara vid datorerna så de är ju så gott som nya. Men liksom om en dator säljs för 9000kr iställlet för ordinarie pris på 15000 så kanske nåt annat också har modifierat på de datorerna än bara att de anvnds under ett tournament-event?

Permalänk
Medlem

Ställde följande fråga till KS:

Köpte en Thor Einride och enligt specen ni har så står det 1x8GB 1600MHZ minnen, i datorn är det 2x4GB? Anser inte att detta är OK. Hur kommer det sig och hur löser man det? Vill givetvis att det ska vara 1x8GB 1600MHZ för att underlätta framtida uppgraderingar.

Då jag vet att fler medlemmar här på SweC har fått nytt RAM á 1x8GB så förväntade jag mig liknande hantering men tji fick jag.

Vi beklagar att vi angett fel information kring detta produkt på vår hemsida, dessvärre kan vi endast erbjuda dig att returnera produkten på vår bekostnad eller så kan vi ge dig en rabattkod på 100kr för framtida köp. Vänligen återkom med ditt beslut så hjälper vi dig snarast.

Hur kommer detta sig? Brukar olika kunder få olika behandlingar?

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av devour:

Köpte en Thor Einride och enligt specen ni har så står det 1x8GB 1600MHZ minnen, i datorn är det 2x4GB? Anser inte att detta är OK. Hur kommer det sig och hur löser man det? Vill givetvis att det ska vara 1x8GB 1600MHZ för att underlätta framtida uppgraderingar.

Då jag vet att fler medlemmar här på SweC har fått nytt RAM á 1x8GB så förväntade jag mig liknande hantering men tji fick jag.

Vi beklagar att vi angett fel information kring detta produkt på vår hemsida, dessvärre kan vi endast erbjuda dig att returnera produkten på vår bekostnad eller så kan vi ge dig en rabattkod på 100kr för framtida köp. Vänligen återkom med ditt beslut så hjälper vi dig snarast.

Olika behandlingar är det väl inte direkt, utan Thor datorerna kommer som sagt i olika batchar. När jag köpte min stod det till exempel att jag skulle få en Samsung 830, som istället blev en Corsair Force GT. Vilket märke jag skulle få på GPU:n var ospecifierat, men jag höll ändå tummarna för ett Windforce... Istället blev det den kassa MSI referenskylaren som kostar lika mycket som Windforcekylaren, så jag antar att de tar av lite saker som inte blir så lätt sålda, men som ändå når upp till specifikationerna. Men står det 1x8 så tycker man väl ändå att du ska kunna få 1x8..

Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Hallå SweClockers!

Nu finns även CDON.com här!

CDON.com brukar inte förknippas med Datorer & Datortillbehör, då vi är betydligt större på andra områden,
dock har vi gjort ett antal satsningar på Hemelektronik fronten, som gör att vi är att
räkna med.

I denna tråd besvarar vi frågor och tar gärna emot konstruktiv kritik på webbplatsen, sortimentet och servicen. Passa på att tipsa om nya produkter eller önska nya funktioner i butiken.

Vi kommer endast att vara tillgängliga och besvara frågor/synpunkter i denna tråd, och det går givetvis även bra att skicka privata meddelanden.

Vore väldigt tacksamma om ni kan undvika specifika frågor gällande produkter, beställningar, serviceärenden eller liknande i forumet, kontakta då istället vår kundtjänst direkt för bäst och snabbast möjliga svar.

Kontaktuppgifter
Adress: CDON.COM - DVD, film, musik, spel, böcker och elektronik
Kundtjänst: http://cdon.se/kundservice/

Med Vänliga Hälsningar,
Edin med personal
CDON.com

Hej, jag köpte en laptop hos er förra veckan av märket Thor. Problemet jag har är att jag inte kan inte spela upp ljud via HDMI enbart bild. Vad tycker ni att jag ska göra? Jag har försökt hitta en drivrutin med audio input till intel kretskortet som medföljer. Hoppas ni kan svara på detta och ge ett vettigt svar.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Slabb^:

Hej CDON!

Nästkommande Sweclockers-rea vill samtliga medlemmar ha följande inkluderat;

*BitFenix Prodigy
*Corsair H100/H100i
*Z77-baserat ITX-moderkort
*240gig SSD alá Intel 520, Samsung 840, etc.
*GTX 680 med 2-slots-kylning

Make it happen

Hejsan!
Detta är noterat, jag ska se vad vi kan göra.
Mvh//Andreas

Skrivet av devour:

Hej!
Nej, vi ska ha samma enhetliga rutiner för samtliga kunder. Jag kan dock inte lösa detta här ifrån, ber dig att kontakta kundtjänst igen och påtala detta.
Mvh//Andreas

Skrivet av The Dark Enemy:

För det står att de används vid Thor Open som va väl nåt ett event och som kanske höll i max en vecka?
Dessutom spelades bara vid datorerna så de är ju så gott som nya. Men liksom om en dator säljs för 9000kr iställlet för ordinarie pris på 15000 så kanske nåt annat också har modifierat på de datorerna än bara att de anvnds under ett tournament-event?

Hej!
Jag ska försöka få fram mer specificerad information ang hur dessa datorer har använts, jag återkommer.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av The Dark Enemy:

Hejsan,
Dessa datorer är använda under två dagars gaming, inget mer, är det något ytterligare slitage på dem så ska detta framgå i produktbeskrivningen.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Sim0nT:

Olika behandlingar är det väl inte direkt, utan Thor datorerna kommer som sagt i olika batchar. När jag köpte min stod det till exempel att jag skulle få en Samsung 830, som istället blev en Corsair Force GT. Vilket märke jag skulle få på GPU:n var ospecifierat, men jag höll ändå tummarna för ett Windforce... Istället blev det den kassa MSI referenskylaren som kostar lika mycket som Windforcekylaren, så jag antar att de tar av lite saker som inte blir så lätt sålda, men som ändå når upp till specifikationerna. Men står det 1x8 så tycker man väl ändå att du ska kunna få 1x8..

Inte direkt?

Om vi låt oss säga är två som beställer identiska datorer (iaf enligt specen på sidan och vad jag kan avgöra i övrigt ingen skillnad) och båda påpekar ett problem med leveransen.
Att vi båda har fått 2x4GB istället för 1x8GB och att detta är FEL. Om den ena parten då får en ny sticka RAM, må hända en med sämre hastigheter (1333 istället för 1600) men dock 8GB och den andra får 100:- rabattkod till nästa köp? Om man ser till framtida uppgraderingar så är det skillnad om man "bara" behöver köpa en 8GB´s sticka istället för att byta ut båda.

Är det inte en olik behandling då vet jag inte vad... :/

Det är också Laptop´s vi köpt, inte stationära...

Skrivet av CDON.COM:

Hej!
Nej, vi ska ha samma enhetliga rutiner för samtliga kunder. Jag kan dock inte lösa detta här ifrån, ber dig att kontakta kundtjänst igen och påtala detta.
Mvh//Andreas

Tack ändå, skrivit tillbaka och får se vad jag får för svar.

Visa signatur

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av ayne:

Hej Andreas.
Köpte en xbox360-kontroll (varianten med USB-mottagare för PC) från er den 26/3. Fick hem den för att upptäcka att vänster styrspak gnisslar så jag blir tokig.
skapade ett ärende (FC2E0A819E) hos er och fick som svar att jag skulle ta det med "xbox" för att de själva sköter sina returer.

Jag vill dock ha den utbytt av er eftersom den ska räknas som DOA, och vill slippa krångel med att kontakta tillverkare hit och dit, vilket jag nämnde i ett svar i ärendet de 2/4. Jag har fortfarande inte fått något svar.

Kan du kolla upp detta och se till så jag får en returfraktsedel? Jag står inte ut med detta förbannade gnissel när jag spelar burnout paradise.

PM'a mig om du behöver ytterligare information.. men all info borde finnas i ärendet jag nämnde ovan.

Hejsan,
Jag har fått följande besked ifrån kundtjänst: "Den kommer att bli utbytt. Skickar ut ny vara till kunden, sen skickar han tillbaka den defekta till oss."

Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej!
Mvh//Andreas

Såg nu att Robert på KS ändrat sig och kom med ett annat bud.

Jag beklagar, jag har dessvärre gett dig fel information kring detta då som du nämner så har vi erbjudit ett annat minne som kompensation för dessa ärenden och detta kommer vi självklart att erbjuda även dig.

Visa signatur

Permalänk

Hej CDON. Fråga: Corsair Vengeance K70 Mechanical Gaming Keyboard, Black dök precis upp i er webshop men lagerstatus är RÖD. Har ni någon koll på när det finns för leverans?

Permalänk

Problemet löst: Jag kontaktade Klarna, fick ett annat ocr-nummer och då kom jag åt fakturan.

Hej, detta gäller Ordernr: 38385630
Jag beställde en vara på faktura men kan fortfarande inte se min faktura och det börjar bli dags att betala!

I paketet kom endast en följesedel och har inte fått faktura på mail.
Via min orderhistorik klickar jag på "visa faktura" för ordern det gäller, då hänvisas jag till klarna där jag direkt möts av "inloggningen misslykades".

Dold text
Visa signatur

R5 2600・RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av tracenewbie:

Hej, detta gäller Ordernr: 38385630
Jag beställde en vara på faktura men kan fortfarande inte se min faktura och det börjar bli dags att betala!

I paketet kom endast en följesedel och har inte fått faktura på mail.
Via min orderhistorik klickar jag på "visa faktura" för ordern det gäller, då hänvisas jag till klarna där jag direkt möts av "inloggningen misslykades".
http://i50.tinypic.com/zsmtrn.png

Ring Klarna istället så får du den mailad till dig med en gång?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Hej!

Jo det är såhär att efter att uppdaterat firmware på min Corsair Vengeance M90 MMO/RTS Gaming Mouse som Corsair rekommenderat så sluta den att fungera. Jag beställde den från er 2012-02-23 på ordernummer 31961428. Min fråga är hur fungerar garantin på en sådan här produkt som jag köpt av er?

Tack på förhand.
MVH Karjix

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av mikegnorp:

Hej CDON. Fråga: Corsair Vengeance K70 Mechanical Gaming Keyboard, Black dök precis upp i er webshop men lagerstatus är RÖD. Har ni någon koll på när det finns för leverans?

Hejsan,
Jag pratade med ansvarig men han hade tyvärr varken något bekräftat eller prel leveransdatum på den här produkten.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av karjix:

Hej!

Jo det är såhär att efter att uppdaterat firmware på min Corsair Vengeance M90 MMO/RTS Gaming Mouse som Corsair rekommenderat så sluta den att fungera. Jag beställde den från er 2012-02-23 på ordernummer 31961428. Min fråga är hur fungerar garantin på en sådan här produkt som jag köpt av er?

Tack på förhand.
MVH Karjix

Hejsan,
Du har 2års garanti på den produkten, slutade den att fungera efter en rekomenderad uppdatering så ber jag dig att kontakta kundtjänst så hjälper de dig vidare.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Handlar nästan jämt av cdon men det här vet jag inte riktigt om jag tycker om

Och hur ni motiverar att ta 49kr i frakt för det där istället för 29kr är förbluffande, behövde ni pengar till kaffebröd ?

Permalänk
Medlem

Hej, kommer ni ta in Arctic Cooling ARCTIC F12 PWM igen?

http://cdon.se/hemelektronik/arctic_cooling_arctic_f12_pwm_-_...

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | ASUS Z97I-PLUS mITX | PowerColor Radeon HD 7970 3GB OC | Corsair Vengeance LP 8 GB 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | Crucial v4 256GB | Corsair CX 600W v2 | Fractal Design Node 304 Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

http://i50.tinypic.com/j979z8.jpg

http://i48.tinypic.com/2cprmee.jpg

Och hur ni motiverar att ta 49kr i frakt för det där istället för 29kr är förbluffande, behövde ni pengar till kaffebröd ?

Ser ju knappt ut att vara vadderat?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

Nej dom kunde lika gärna satt en fraktlapp direkt på minnet.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av trollhattan:

http://i50.tinypic.com/j979z8.jpg

http://i48.tinypic.com/2cprmee.jpg

Hejsan,
Jag har skickat vidare dina synpunkter till logistikavdelningen. Jag ber om ursäkt för att paketeringen i ditt fall varit undermålig, vi tjänar dock inte pengar på våra frakter, vid vissa sändningar kan den faktiska fraktkostnaden vara lägre som i det aktuella fallet 49:-, men vid den absoluta merparten av våra försändelser så kostar frakten mer än den avgift vi debiterar.
Mvh
Andreas

Skrivet av husqvarnaff:

Hej, kommer ni ta in Arctic Cooling ARCTIC F12 PWM igen?

http://cdon.se/hemelektronik/arctic_cooling_arctic_f12_pwm_-_...

Hej,
Ja, den är beställd men tyvärr restnoterad hos tillverkaren, prel lev datum = 26/4
Mvh
Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej, har en liten kommentar angående supporten på CDON.

När man skapar ett ärende får man ett stolt meddelande som säger att man ska få svar inom 24 timmar: Här är svaret jag fick:

"Hej, Tack för att du kontaktade oss. Ditt ärende är under behandling och vi återkommer med svar till dig så fort som möjligt."

Ärendet markerades sedan som besvarat. Samma sak hände när jag i onsdags uppdaterade ärendet och påpekade att at ännu inte är löst: Supporten bad om att få återkomma och markerade ärendet som besvarat.

Det känns dumt att ha en 24-timmarsregel om svaret man får bara är en konfirmation att de jobbar på problemet. Trots att det inte är löst markeras ärdendet som "besvarat". Det känns bara som ett dumt sätt att komma runt att behöva svara inom 24 timmar, och eftersom ärendet markeras som besvarat vet jag som kund inte om ärendet faktiskt är under behandling eller om det är bortglömt.

Alltså: Bara för att man svarar på ett ärdene betyder det inte är ärendet är löst, och i CDONs fall känns svaren bara dumma och förvirrande eftersom man som kund inte vet vilken status ärendet har efter att man har fått sitt "svar".

Ärendet är nu snart en vecka gammalt, det är ingen katastrof men 7 dagar är mer än 24 timmar.
Ärendenummer: 38BCA4C63F

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av hiro:

Hej, har en liten kommentar angående supporten på CDON.

När man skapar ett ärende får man ett stolt meddelande som säger att man ska få svar inom 24 timmar: Här är svaret jag fick:

"Hej, Tack för att du kontaktade oss. Ditt ärende är under behandling och vi återkommer med svar till dig så fort som möjligt."

Ärendet markerades sedan som besvarat. Samma sak hände när jag i onsdags uppdaterade ärendet och påpekade att at ännu inte är löst: Supporten bad om att få återkomma och markerade ärendet som besvarat.

Det känns dumt att ha en 24-timmarsregel om svaret man får bara är en konfirmation att de jobbar på problemet. Trots att det inte är löst markeras ärdendet som "besvarat". Det känns bara som ett dumt sätt att komma runt att behöva svara inom 24 timmar, och eftersom ärendet markeras som besvarat vet jag som kund inte om ärendet faktiskt är under behandling eller om det är bortglömt.

Alltså: Bara för att man svarar på ett ärdene betyder det inte är ärendet är löst, och i CDONs fall känns svaren bara dumma och förvirrande eftersom man som kund inte vet vilken status ärendet har efter att man har fått sitt "svar".

Ärendet är nu snart en vecka gammalt, det är ingen katastrof men 7 dagar är mer än 24 timmar.
Ärendenummer: 38BCA4C63F

Hejsan,
Jag har vidarebefordrat åsikterna gällande 24-timmar och även hittat ditt kundärende. Det är tyvärr inte klart ännu, ärendet tar längre tid än vanligt då det hamnat i den kön där även eventuell kompensation ses över.
Mvh
Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

leveranstider

Hej,

Har beställt prylar av er ett antal gånger och är oftast nöjd men ibland lever ni inte upp till de leveranstider som ni själva anger på produkterna.

Ibland är det inte så bråttom men i söndags beställde jag en sak som skall ges i present till min son nästa onsdag. Produkten har en leveranstid på 1-3 dagar och jag beställde den med 8 arbetsdagar till godo för säkerhets skull. Nu har det gått 5 dagar och varan har fortfarande inte skickats. Det är nu 3 arbetsdagar kvar till dagen D.

Kontaktade kundtjänsten idag och fick ett standardsvar om att det är förseningar med 1-2 dagars extra leveranstid. Totalt har det gått 5 dagar så den där förseningen är ju redan avklarad.

Skulle uppskatta om du (Andreas) kunde kolla upp så att den verkligen kommer skickas idag eller på måndag så att den hinner komma innan onsdag nästa vecka.

Ordernummer: 38449116

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av pwillow:

Hej,

Har beställt prylar av er ett antal gånger och är oftast nöjd men ibland lever ni inte upp till de leveranstider som ni själva anger på produkterna.

Ibland är det inte så bråttom men i söndags beställde jag en sak som skall ges i present till min son nästa onsdag. Produkten har en leveranstid på 1-3 dagar och jag beställde den med 8 arbetsdagar till godo för säkerhets skull. Nu har det gått 5 dagar och varan har fortfarande inte skickats. Det är nu 3 arbetsdagar kvar till dagen D.

Kontaktade kundtjänsten idag och fick ett standardsvar om att det är förseningar med 1-2 dagars extra leveranstid. Totalt har det gått 5 dagar så den där förseningen är ju redan avklarad.

Skulle uppskatta om du (Andreas) kunde kolla upp så att den verkligen kommer skickas idag eller på måndag så att den hinner komma innan onsdag nästa vecka.

Ordernummer: 38449116

Hej,
En av produkterna har skickats men inte den andra. Jag har ännu inte lyckats få fram ett tillförlitligt leveransbesked gällande den andra produkten.
Mvh
Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej CDON!

Varför gör ni så att ni skickar ut saker på faktura trots att man har använt kortbetalning?
Det är väldigt dåliga rutiner, när jag betalar med kort så brukar jag inte dubbelkolla om jag råkat få med en faktura också, jag har ju redan betalat med kort.
Men efter ett tag så får man en påminnelseavgift och grejer på en faktura man aldrig bett om, hur kan ni låta det gå till så?

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Kilroy:

Hej CDON!

Varför gör ni så att ni skickar ut saker på faktura trots att man har använt kortbetalning?
Det är väldigt dåliga rutiner, när jag betalar med kort så brukar jag inte dubbelkolla om jag råkat få med en faktura också, jag har ju redan betalat med kort.
Men efter ett tag så får man en påminnelseavgift och grejer på en faktura man aldrig bett om, hur kan ni låta det gå till så?

Hej,
Det är inte vår vanliga rutin. Ifall du skickar mig ett ordernummer så kan jag hjälpa dig vidare och se vad som har hänt i ditt specifika fall.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hejsan, kort önskelista här inför månadsskiftet och 15%-rabatten:

Vengeance K70 - Corsairs nya mekaniska t-bord, hoppas att ni tar in den och sätter upp i rabattdelen.
Mekaniska hdd modell större 2 tb o uppåt, behöver mer utrymme.
GFX-kort i mellanprissegmentet typ 7870, 7950 eller 660, 670.

Alltid spännande och följa era reor, hoppas man kan fynda igen.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag önskar också en rabatterad K70 som reavara

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Hej, har fått en rabattkod som jag inte kommer att utnyttja (gäller enbart i 72h).

4bKtMPx18

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Hej, har fått en rabattkod som jag inte kommer att utnyttja (gäller enbart i 72h).

4bKtMPx18

Tagen av någon redan.. ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------