Permalänk
Cdon.com
Skrivet av MrM3:

Hejsan!

Undrar när ni får in funcs mekaniska t-bord kb-460? Ni står listade som återförsäljare på funcs hemsida och Inet har fått in sina exemplar på laget och säljer för 699:- http://www.inet.se/produkt/6110028/func-kb-460-gaming-keyboar... - hoppas ni kan prispressa och konkurrera med Inet. Handlar hellre hos er om jag vet att ni får in det inom kort.

Hej,
Enligt ansvarig så kommer vi att få det till lager först om 2-3 veckor.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej,
Vi har kommit över ett parti som står för inleverans, kommer att vara levererade inom ett par dagar. Jag ber om ursäkt för dröjsmålet.
Mvh//Andreas

Har förståelse för att saker tar slut, men när de kommer åter i lager så ska väl de personer som har beställt dem få innan någon annan kan köpa dem? Nu är det två olika ordrar till två olika personer fast samma artikel då är det ju inte en engångs grej.

PMar dig våra ordernummer så får du gärna kolla vad som har hänt.

Mvh Håkan

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av subonez:

Har förståelse för att saker tar slut, men när de kommer åter i lager så ska väl de personer som har beställt dem få innan någon annan kan köpa dem? Nu är det två olika ordrar till två olika personer fast samma artikel då är det ju inte en engångs grej.

PMar dig våra ordernummer så får du gärna kolla vad som har hänt.

Mvh Håkan

Hej,
Ingen har gått före er i kön. Artikeln har varit köpbar tack vare att inleveransen bekräftats i och med att varorna står på lagergolvet för inleverans. Tyvärr tog inleveransen något längre än vanligt pga ett problem som uppstod, men inget har skickats före er order.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Inget nytt om när Gigabyte Radeon R9 280X OC kommer in?
Får nog hämta ut en router idag i alla fall som jag köpte från er i helgen, alltid något

Permalänk
Skrivet av InSane.se:

Har ni någon som helst gissning på när ni får hem http://cdon.se/hemelektronik/sapphire-radeon-r9-280x-toxic-3g... ?

Bumpar den här

Permalänk
Medlem

Hej, haft ett nätagg som pajat troligen +12v rail overload, ni sa åt mig att lista ut ifall de var moderkortets fel eller nätaggets då bara nätagget är köpt hos er. Så jag tänkte kolla vilket service ställe man kan lämna in på undersökning ? Stockholms området.

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av SA3L:

Inget nytt om när Gigabyte Radeon R9 280X OC kommer in?
Får nog hämta ut en router idag i alla fall som jag köpte från er i helgen, alltid något

Hej,
Det datum som ligger just nu är i mitten av nästa vecka.
Mvh//Andreas

Skrivet av InSane.se:

Bumpar den här

Hej,
Jag har inget bekräftat leveransdatum just nu, jobbar på att få fram ett.
Mvh//Andreas

Skrivet av Gathor:

Hej, haft ett nätagg som pajat troligen +12v rail overload, ni sa åt mig att lista ut ifall de var moderkortets fel eller nätaggets då bara nätagget är köpt hos er. Så jag tänkte kolla vilket service ställe man kan lämna in på undersökning ? Stockholms området.

Hejsan,
Jag måste be dig att kontakta kundtjänst så hjälper de dig vidare.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Beställt xfx 550 nätagg hos er med 15% rabatt och ni har skickat mail om att leveransen är försenad på obestämd tid.. finns det nån chans att ni kan byta till ett corsair cx500 nätagg istället med 15% rabatt? Har redan väntat över en vecka och vill gärna ha nätagget nu i veckan. Blir lite irriterad över hur detta hanteras just nu.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Ojike:

Beställt xfx 550 nätagg hos er med 15% rabatt och ni har skickat mail om att leveransen är försenad på obestämd tid.. finns det nån chans att ni kan byta till ett corsair cx500 nätagg istället med 15% rabatt? Har redan väntat över en vecka och vill gärna ha nätagget nu i veckan. Blir lite irriterad över hur detta hanteras just nu.

Hej,
Den är på ingående. Kontakta annars kundtjänst så hjälper de dig vidare.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hejsan,
Vi har tyvärr inget leveransbesked på EVGA 780/780Ti i dagsläget, vi jobbar på att få fram detaljerad leveransinformation.
Mvh//Andreas

Har du någon aning om när ni kan få mer info? Har kommit fram till att det blir ett Ti, men vill gärna köpa EVGA framför Gigabyte pga garantivillkor. Tror du att ni kommer få mer info den här veckan åtminstone?

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej,
Den är på ingående. Kontakta annars kundtjänst så hjälper de dig vidare.
Mvh//Andreas

Enligt hemsidan så ska den ju vara i lager.. nör kan jag räkna med att den skickas?

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Ojike:

Enligt hemsidan så ska den ju vara i lager.. nör kan jag räkna med att den skickas?

Hej,
De står på lagret men pga en större systemomläggning så har de fastnat, de kommer att inleverars inom kort och sedan omedelbart skickas ut till de orders som finns.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

När får ni in Asus Radeon R9 290X 4GB DDR5 2xDVI HDMI DisplayPort PCIe i lager?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hejsan,
Vi har tyvärr inget leveransbesked på EVGA 780/780Ti i dagsläget, vi jobbar på att få fram detaljerad leveransinformation.
Mvh//Andreas

Gäller detta även EVGA 780 Classified? För att enligt er kundservice så kommer Classified till er imorgon. Stämmer det eller har han fått något om bakfoten?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

MSI 780Ti, någon info om leverans där?

Attans vad jag tjatar.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

MSI 780Ti, någon info om leverans där?

Attans vad jag tjatar.

CDON skrev igår:

Skrivet av CDON.COM:

Hej,
MSI har meddelat att di ska vara på ingående innan veckans slut, det är dock inte bekräftat.
Mvh//Andreas

Vore skönt att få det bekräftat, när man som jag bor i Norrland så kommer jag ändå inte hinna få paketet innan helgen om det skickas idag. Känns som om efterfrågan på korten gick genom taket nu när priserna sänktes så pass mycket för ett så pass bra kort.

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Medlem

Kommer BF4 läggas till retroaktivt på beställningar av R9 korten som inte har skickats?

Permalänk
Medlem
Skrivet av devour:

Vore skönt att få det bekräftat, när man som jag bor i Norrland så kommer jag ändå inte hinna få paketet innan helgen om det skickas idag. Känns som om efterfrågan på korten gick genom taket nu när priserna sänktes så pass mycket för ett så pass bra kort.

Mja fast det gällde vanliga 780, jag är ute efter 780Ti. Kan hända att samma sak gäller där dock. Haha, jaa jag bor själv i Umeå och mitt kort måste först skickas ner till Karlstad eftersom fakturor över 5000 sek måste levereras dit man är bokförd. Sen att det brukar ta över en dag att packa ordrar är lite trist.

Såg nu att "Boka"-knappen blivit en köp-knapp på 780Ti, men när jag försöker gå till kassan får jag Internal server error. Fint.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av hamtod:

Kommer BF4 läggas till retroaktivt på beställningar av R9 korten som inte har skickats?

Undrar det med? Bokade mitt för två veckor

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk
Medlem

Rejält besviken på CDON när det gäller att leverera det man har beställt och stå för rabatt.

Beställde nya datordelar + ett nytt 780 GFX kort:
http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte-geforce-gtx-780-oc-rev2...

Detta isamband med CDON Expo 2013 %15 .
Så det blev en saftig rabatt som givetvis gjorde att jag beställde från CDON.

Fick tillbaka detta mailet:
Vi beklagar att vi inte kunnat leverera din beställda vara.
Tyvärr har varan utgått ur vår leverantörs sortiment, och vi har därför inte möjlighet att skaffa fram den.
Den har därför tagits bort från din order. Vi beklagar det inträffade och önskar dig lycka till med att finna varan på annat vis.
Om din order är registrerad mot kortbetalning hävs reservationen på ditt kort.
Är ordern registrerad mot direktbetalning återbetalas beloppet till ditt konto inom 5 bankdagar.
Som kompensation för det inträffade bifogar vi en rabattkod till ett värde av 50 kr.
Denna gäller vid ett tillfälle 6 månader från dags datum och kan inte kombineras med andra rabattkoder.
Koden gäller ej för digitala produkter eller produkter som levereras av vår samarbetspartner ....

Vilket skämt säger jag bara..

Permalänk
Medlem
Skrivet av parper:

Rejält besviken på CDON när det gäller att leverera det man har beställt och stå för rabatt.

Beställde nya datordelar + ett nytt 780 GFX kort:
http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte-geforce-gtx-780-oc-rev2...

Detta isamband med CDON Expo 2013 %15 .
Så det blev en saftig rabatt som givetvis gjorde att jag beställde från CDON.

Fick tillbaka detta mailet:
Vi beklagar att vi inte kunnat leverera din beställda vara.
Tyvärr har varan utgått ur vår leverantörs sortiment, och vi har därför inte möjlighet att skaffa fram den.
Den har därför tagits bort från din order. Vi beklagar det inträffade och önskar dig lycka till med att finna varan på annat vis.
Om din order är registrerad mot kortbetalning hävs reservationen på ditt kort.
Är ordern registrerad mot direktbetalning återbetalas beloppet till ditt konto inom 5 bankdagar.
Som kompensation för det inträffade bifogar vi en rabattkod till ett värde av 50 kr.
Denna gäller vid ett tillfälle 6 månader från dags datum och kan inte kombineras med andra rabattkoder.
Koden gäller ej för digitala produkter eller produkter som levereras av vår samarbetspartner ....

Vilket skämt säger jag bara..

Sitter och väntar på samma kort. Jag har dock inte fått något mail om detta och ordern ligger kvar. Underligt.

Visa signatur

i5 4670k|GTX 780

Permalänk
Medlem

Precis, de har ju inte ens tagit bort kortet.
När de skickar ett sådant mail samt inte ger 15% på ett annat kort så känns det som om de avbokade kortet för att det blev för billigt och att de då gick back.
Det är min tolkning av det hela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av parper:

När de skickar ett sådant mail samt inte ger 15% på ett annat kort så känns det som om de avbokade kortet för att det blev för billigt och att de då gick back.

Jag har haft tidigare kontakt med deras kundtjänst och fått höra att jag har möjlighet att byta kort till ett annat i lager, med 15%. Jag har valt att vänta. Om dom nu inte behandlar dig likadant så är det ju bedrövligt. Skulle dock vilja ha ett TYDLIGT besked från cdon, om ni kommer leverera detta kort eller ej.

Visa signatur

i5 4670k|GTX 780

Permalänk
Medlem

Tycker att mitt ärende hanteras dåligt.. får ett svar här från cdon och supporten säger något helt annat. Systemomställning eller att det inte finns i lager och leverantören strular vilket är det som gäller angående xfx 550w psu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ojike:

Tycker att mitt ärende hanteras dåligt.. får ett svar här från cdon och supporten säger något helt annat. Systemomställning eller att det inte finns i lager och leverantören strular vilket är det som gäller angående xfx 550w psu?

På större företag har givetvis olika avdelningar tillgång till mer eller mindre specifik information.

Permalänk
Medlem
Skrivet av parper:

Kontakta dem och fråga om du kan få 15% på ett annat kort (förutsatt att det finns något annat du vill ha förstås). Jag fick igenom det i ett liknande fall.

Visa signatur

Låda: Fractal Design Define R3, Nätagg: Fractal Design Newton R3 600W, Moderkort: ASUS ROG Maximus IV Gene-Z, CPU: Intel 2700K @ 4,8GHz, RAM: 8GB Corsair Vengeance LP PC12800, GPU: GB 280X @ 990MHz, SSD: Sandisk Extreme 240GB, HDD: Seagate Barracuda 2TB, Vattenkylning: EK-D5 pump, XSPC RayStorm CPU, Zalman ZM-WB5 GPU, EK-CoolStream RAD XTC 140mm, Alphacool NexXxoS ST30 FC 120mm, Skärm: Dell U2311H

Permalänk
Medlem

Får fortfarande internal error när jag försöker beställa MSI 780Ti, hur ser det ut där?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Får fortfarande internal error när jag försöker beställa MSI 780Ti, hur ser det ut där?

Varför inte ta Gigabyte 780Ti? Samma kort och samma pris Inga errors där inte

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av BennyZ:

Varför inte ta Gigabyte 780Ti? Samma kort och samma pris Inga errors där inte

Men inte samma garantivillkor

Enligt en undersökning på NH så är det för min del EVGA, Sapphire eller MSI som gäller. Kylarebyte tillåtet om det skulle bli aktuellt. Dessutom har MSI sagt att det är OK att skrapa bort den gröna coatingen på GTX loggan utan att garantin ryker, så skulle gärna köpa det framför Gigabyte som du nämner

http://www.nordichardware.se/images/labswedish/artiklar/Grafi...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Men inte samma garantivillkor

Enligt en undersökning på NH så är det för min del EVGA, Sapphire eller MSI som gäller. Kylarebyte tillåtet om det skulle bli aktuellt. Dessutom har MSI sagt att det är OK att skrapa bort den gröna coatingen på GTX loggan utan att garantin ryker, så skulle gärna köpa det framför Gigabyte som du nämner

http://www.nordichardware.se/images/labswedish/artiklar/Grafi...

Visste inte att MSI tillät kylarbyte Bra att veta

Visa signatur