Permalänk
Medlem

Hej CDON!

Jag köpte en Razer Naga Hex V2 hos er och den senaste månaden så slutar musens sensor fungera i runt 10 sekunder och sen komma tillbaks helt sporadisk. Jag har kontaktat er genom hemsidan gällande garanti och det har nu gått över 48 timmar utan svar.

Jag har provat allt mellan himmel och jord utan nån lösning, provat på en annan dator, försökt ta bort all damm, ominstallerat Razer Synapse.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Zapa:

Hej CDON!

Jag köpte en Razer Naga Hex V2 hos er och den senaste månaden så slutar musens sensor fungera i runt 10 sekunder och sen komma tillbaks helt sporadisk. Jag har kontaktat er genom hemsidan gällande garanti och det har nu gått över 48 timmar utan svar.

Jag har provat allt mellan himmel och jord utan nån lösning, provat på en annan dator, försökt ta bort all damm, ominstallerat Razer Synapse.

Hej @Zapa,

Jag beklagar att vi ännu inte återkopplat på ditt ärende hos våran kundservice, tyvärr är våra svarstider längre än vanligt vilket medför förseningar. Om du återkopplar med till mig med din e-postadress i ett PM så ska vi se till att ditt ärende behandlas snabbast möjligast!

Med vänliga hälsningar
Hugo
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Vodka:

Det fungerar bra fram tills att det går fel.

Köpte en högtalare för 18 990 kr, fick en sån låda som du har mynt och sedlar i i en kassa. Gått 3 dygn utan respons.

De öppnade äntligen sin chatt igen för 1 tim sedan, fick som svar att jag "borde" få svar på mina mail på måndag.

De har dessutom upptäckt att den inte gått iväg, för den finns i lager igen (sista exet jag köpte) på deras webbshop.

Känns toppen

Ping @CDON.COM

Frid och fröjd nu, har fått min ersättningsvara. Tog sin tid, men när man väl kom i kontakt med kundtjänst på mejl så var de väldigt hjälpsamma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Vi beklagar den långa svarstiden hos våran kundservice.
Dessvärre har en hög belastning i kombination med diverse tekniska svårigheter gjort att vi haft en väldig uppförsbacke den senaste tiden, detta börjar ordna upp sig och vi hoppas att vi snart kan vara tillbaka på normala svarstider igen.

Skitsnack. Enligt Trustpilot har situationen varit såhär sedan flera år tillbaka. Problemet är knappast löst så det är väl dags att ni anställda säger åt era chefer att det behövs fler folk?

Jag har behövt vänta så länge på hjälp om en retur att det nu bara är två dagar kvar tills de 14 dagar passerat som varan måste vara tillbaka till er för att ångerrätten ska gälla. Och detta på en order som jag avbeställde över 24 timmar innan den skickades!

Ni har ingen telefonsupport. Arbetarna i chatten kan inte hjälpa en med någonting utan säger att man måste vänta på svar från mejl. Ni lyckas inte hålla 48-timmars tiden för svar på mejl. Vissa ärenden tar veckor att få svar på. Ni kan därmed inte hjälpa till med tidskänsliga problem. Så här allvarliga strul kan absolut inte tolereras mer än väldigt temporärt. Hur jävla mycket strul ett företag än har så måste väl ändå ledningen se till att ni inte bryter mot lagar? Att bli rapporterade till KO hjälper väl knappast er ansträngda situation? När människor behöver betala för varor som de avbeställt och inte kan returnera pga långsam service så går det för långt. Nu har ni två dagar på er att lösa detta eller så blir det ytterligare ett KO mål.

Permalänk
Skrivet av SweRobby:

Skitsnack. Enligt Trustpilot har situationen varit såhär sedan flera år tillbaka. Problemet är knappast löst så det är väl dags att ni anställda säger åt era chefer att det behövs fler folk?

Jag har behövt vänta så länge på hjälp om en retur att det nu bara är två dagar kvar tills de 14 dagar passerat som varan måste vara tillbaka till er för att ångerrätten ska gälla. Och detta på en order som jag avbeställde över 24 timmar innan den skickades!

Ni har ingen telefonsupport. Arbetarna i chatten kan inte hjälpa en med någonting utan säger att man måste vänta på svar från mejl. Ni lyckas inte hålla 48-timmars tiden för svar på mejl. Vissa ärenden tar veckor att få svar på. Ni kan därmed inte hjälpa till med tidskänsliga problem. Så här allvarliga strul kan absolut inte tolereras mer än väldigt temporärt. Hur jävla mycket strul ett företag än har så måste väl ändå ledningen se till att ni inte bryter mot lagar? Att bli rapporterade till KO hjälper väl knappast er ansträngda situation? När människor behöver betala för varor som de avbeställt och inte kan returnera pga långsam service så går det för långt. Nu har ni två dagar på er att lösa detta eller så blir det ytterligare ett KO mål.

Så länge du meddelat att du vill använda ångerrätt inom de 14 dagarna gäller ångerrätten, ett företag kan inte maska sig ur sitt ansvar på den punkten.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

Även om dom som Cdon försöker!

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Inaktiv

CDON borde verkligen ha en representant på Trustpilot.

Det ser illa ut.

https://se.trustpilot.com/review/www.cdon.se

Permalänk
Medlem

Hej CDON.
Har inte haft problem förut, men nu har ni strulat till det. Har fått en faktura den 19e, men ännu ingen vara skickad. Ordernr: 58191077. Inget svar i mail och ingen vara köpt enligt eran sida.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI 890FXA-GD70 -l- AMD Phenom II X6 1055T~3.75GHz -l- 4GB (2x2GB) DDR3 Corsair XMS3 -l- Sparkle GeForce GTX 470~CC 721MHz MC 1750MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon195163:

CDON borde verkligen ha en representant på Trustpilot.

Det ser illa ut.

https://se.trustpilot.com/review/www.cdon.se

Oj! Det var ord och inga visor där...Nåja. Det kommer ta ett bra tag innan man vågar handla där igen...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pege75:

Oj! Det var ord och inga visor där...Nåja. Det kommer ta ett bra tag innan man vågar handla där igen...

Jag trodde det gick bättre nu. Har funkat bra för mig personligen, även om returer och andra kundtjänstärenden har tagit lite längre tid än förut. De har ju miljontals kunder så om kundtjänsten är överbelastad så är det klart att det dyker upp "en del" negativa recensioner. De borde dock vara där och bemöta kritiken, kanske även uppmana nöjda kunder att besöka Trustpilot i samband med köp så som de gör med Prisjakt och Pricerunner. Men det kostar ju såklart. Nu ska jag försöka sluta lägga näsan i blöt.

Permalänk
Medlem

Alltså, nu måste jag dela med mig av min senaste köpupplevelse. Tyvärr en trist historia igen.
Bakgrunden är att jag har beställt 4 varor från cdon som enligt följesedeln ska innehålla alla produkter i samma paket-försändelse.

Mail till cdon den 22/7 (innhållande ordernr):

Hej. I paketet saknades batterier 12 pack (49 kr).

Svar från cdon den 26/7:

Hej,

Det var tråkigt att höra att din order ännu inte levererats till dig. Tyvärr kan vi reklamera försändelsen först 16 dagar efter det den skickats men om du vill kan jag registrera en ny order till dig redan nu för att du ska få beställningen snarast möjligt.

Den nya ordern läggs då upp mot fakturabetalning och vi behöver därför ett godkännande på detta från dig. Vår betalningspartner Qliros fullständiga villkor hittar du på länken nedan:
https://www.qliro.com/assets/documents/Kontovillkor.pdf

I det fall du skulle få båda beställningarna levererade till dig kommer du naturligtvis att få returnera den ena på vår bekostnad. Vi ber dig vara uppmärksam på att det är fakturan som skapas i samband med ersättningsordern som kommer gälla för betalning i det fall ursprungsordern har försvunnit i postgången.

Är detta en fungerande lösning för dig får vi be att du meddelar oss detta snarast och då även bekräftar att du godkänner att den nya ordern läggs upp mot faktura.

Med vänliga hälsningar,

Svar från mig den 26/7:

Hej.

Min order har blivit levererad. Men, i paketet saknas varan som enligt följesedeln ska finnas med. Batterierna kostar ca 50 kr, så jag skulle uppskatta att slippa strul med ny faktura på 50 kr.

Om detta inte går, ber jag att få pengarna tillbaka eller ett tillgodokvitto som gäller en längre tid.

Mvh

Svar från cdon den 31/7:

Hej P, och tack för ditt mail.

Vi beklagar att din order levererades ofullständig. För att ta ditt ärende vidare skulle vi behöva bild på följsedeln samt hur ordern såg ut vid leverans.

Återkom gärna med bilder så hjälper vi dig vidare, vi önskar dig en fortsatt fin dag.

Med vänliga hälsningar,

Mitt svar den 31/7

Oj! Det var mycket begärt för en produkt med så lågt pris. Tur att jag tog bild på förpackningen innan jag öppnade den. Här kommer bilderna.

Hälsningar

Min fråga till @CDON: Har ni ingen beloppsgräns för hur mycket ansträning som krävs från både mig som kund och för er kundtjänst att hantera ett sådant här skit-ärende? Det är inte seriöst för 49 kr. Vad händer om man som kund inte har foto från paket och följesedel?

Permalänk
Medlem

Har nu också ett returärende på CDON... att man inte läste trustpilot innan >.<
Fattar inte att man ska behöva skrika på forum och facebook för att få hjälp från er!

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk

Samma här försöker få kontakt med dem på mail för ett retur ärende inte ett svar hittills första mailet skickade jag för 4 dagar sedan, Chatt support har dem inte heller och inte går det att nå dem på telefon heller riktigt missnöjd kommer aldrig handla hos dem igen. Support och kundtjänst borde väl dem kunna ha se och lär hur andra företag värnar om sina kunder.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av SweRobby:

Hej @SweRobby,

Jag ber om ursäkt för min sena återkoppling på ditt inlägg.

Vi är givetvis medvetna om att problemen funnits där en längre tid, det finns dock faktorer som på senare tid orsakat fler och kraftigare förseningar än vad vi tidigare drabbats av.

När det gäller ärendet som du nämner så har du alltid rätt att ångra köpet inom 14 dagar enligt ångerrätten, så länge du meddelar säljaren detta inom 14 dagar från mottagandet av paketet. Det spelar därefter ingen roll hur lång tid det tar för säljaren att återkoppla till dig.

Jag hoppas att ditt ärende är löst sedan längre, men skulle det mot förmodan fortfarande vara pågående är du välkommen att skicka ditt ärendenummer i ett pm till mig så ska jag se över det så snart som möjligt!

Med vänliga hälsningar
Hugo
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Kantbock:

Hej CDON.
Har inte haft problem förut, men nu har ni strulat till det. Har fått en faktura den 19e, men ännu ingen vara skickad. Ordernr: 58191077. Inget svar i mail och ingen vara köpt enligt eran sida.

Hej @Kantbock

Tack för ditt meddelande!

Jag kan se att varan är levererad och att ditt ärende därmed ska vara avslutat, om så inte skulle vara fallet är du välkommen att återkoppla till mig i ett pm så ska jag ta en närmre titt på detta.

Med vänliga hälsningar
Hugo
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av pege75:

Alltså, nu måste jag dela med mig av min senaste köpupplevelse. Tyvärr en trist historia igen.
Bakgrunden är att jag har beställt 4 varor från cdon som enligt följesedeln ska innehålla alla produkter i samma paket-försändelse.

Mail till cdon den 22/7 (innhållande ordernr):

Hej. I paketet saknades batterier 12 pack (49 kr).

Svar från cdon den 26/7:

Hej,

Det var tråkigt att höra att din order ännu inte levererats till dig. Tyvärr kan vi reklamera försändelsen först 16 dagar efter det den skickats men om du vill kan jag registrera en ny order till dig redan nu för att du ska få beställningen snarast möjligt.

Den nya ordern läggs då upp mot fakturabetalning och vi behöver därför ett godkännande på detta från dig. Vår betalningspartner Qliros fullständiga villkor hittar du på länken nedan:
https://www.qliro.com/assets/documents/Kontovillkor.pdf

I det fall du skulle få båda beställningarna levererade till dig kommer du naturligtvis att få returnera den ena på vår bekostnad. Vi ber dig vara uppmärksam på att det är fakturan som skapas i samband med ersättningsordern som kommer gälla för betalning i det fall ursprungsordern har försvunnit i postgången.

Är detta en fungerande lösning för dig får vi be att du meddelar oss detta snarast och då även bekräftar att du godkänner att den nya ordern läggs upp mot faktura.

Med vänliga hälsningar,

Svar från mig den 26/7:

Hej.

Min order har blivit levererad. Men, i paketet saknas varan som enligt följesedeln ska finnas med. Batterierna kostar ca 50 kr, så jag skulle uppskatta att slippa strul med ny faktura på 50 kr.

Om detta inte går, ber jag att få pengarna tillbaka eller ett tillgodokvitto som gäller en längre tid.

Mvh

Svar från cdon den 31/7:

Hej P, och tack för ditt mail.

Vi beklagar att din order levererades ofullständig. För att ta ditt ärende vidare skulle vi behöva bild på följsedeln samt hur ordern såg ut vid leverans.

Återkom gärna med bilder så hjälper vi dig vidare, vi önskar dig en fortsatt fin dag.

Med vänliga hälsningar,

Mitt svar den 31/7

Oj! Det var mycket begärt för en produkt med så lågt pris. Tur att jag tog bild på förpackningen innan jag öppnade den. Här kommer bilderna.

Hälsningar

Min fråga till @CDON: Har ni ingen beloppsgräns för hur mycket ansträning som krävs från både mig som kund och för er kundtjänst att hantera ett sådant här skit-ärende? Det är inte seriöst för 49 kr. Vad händer om man som kund inte har foto från paket och följesedel?

Hej @pege75

CDON.COM tillämpar beloppsgränser när det kommer till hantering av lågkostnads produkter, min gissning är att varan är köpt genom en extern säljare via CDON Marketplace och detta kan medföra att säljaren kräver viss information/dokumentation för att slutföra ärendet hos sig.

Det ska givetvis inte vara något krav att man som konsument måste fotografera samtliga beställningar man mottager och det pågår ständigt arbete för att förbättra rutinerna kring våra externa säljare.

Min förhoppning är givetvis att ärendet har avslutats, men skulle det mot förmodan fortfarande vara aktivt är du välkommen att skicka ditt ärendenummer i ett pm till mig så ska vi kika på det!

Med vänliga hälsningar
Hugo
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av kundun:

Har nu också ett returärende på CDON... att man inte läste trustpilot innan >.<
Fattar inte att man ska behöva skrika på forum och facebook för att få hjälp från er!

Hej @kundun,

Dessvärre har vi längre hanteringstider än vanligtvis, men vi gör givetvis vårat bästa för att besvara ditt ärende så snabbt som möjligt!

Med vänliga hälsningar
Hugo
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av bobcat031:

Samma här försöker få kontakt med dem på mail för ett retur ärende inte ett svar hittills första mailet skickade jag för 4 dagar sedan, Chatt support har dem inte heller och inte går det att nå dem på telefon heller riktigt missnöjd kommer aldrig handla hos dem igen. Support och kundtjänst borde väl dem kunna ha se och lär hur andra företag värnar om sina kunder.

Hej @bobcat031,

Tack för ditt meddelande.

Jag beklagar givetvis att våra svar i ditt ärende dröjer, men försäkrar dig om att vi gör vårat bästa för att besvara alla ärenden så snabbt som möjligt.

Med vänliga hälsningar
Hugo
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Vi är givetvis medvetna om att problemen funnits där en längre tid, det finns dock faktorer som på senare tid orsakat fler och kraftigare förseningar än vad vi tidigare drabbats av.
Med vänliga hälsningar
Hugo
CDON.COM

Problemet med detta svar är ju att Cdon tar till detta heller liknande svar i denna tråd minst 6gånger per år men troligen betydligt fler som tex semestertider/julledighet/blackfriday o extra många handlade/sjuka/etc och vill kontakta oss.

Detta gör att dessa "problem" inte längre är ett undantag, dvs det bör ses som normalt då det händer åt helvete för ofta.
Va vill folk ha semester varje sommar det hade vi ingen aaaaaaaaaaannnnnnnnning om!!!

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk

Har ni något affiliate-program eller dropshipping för ehandlare?

Visa signatur

Telius | Reservdelar och mobiltillbehör

Permalänk

Har ett retur ärende och cdon verkar vara smått omöjliga att få tag på Svarar inte på mail heller

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Har ett retur ärende och cdon verkar vara smått omöjliga att få tag på Svarar inte på mail heller

Välkommen som kund hos cdon........

Permalänk
Skrivet av Baradet Funkar:

Välkommen som kund hos cdon........

Har beställt massa saker på cdon, men nu får jag inte ens varan jag har tänkta att returnera, men fakturan har minsann kommit...

Visa signatur

Permalänk

Det är ju löjligt, 3 dagar utan någon respons alls på mail eller ärendenumret jag har fått

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Varje gång jag har haft problem med CDON så har de alltid löst sig. Vare sig felet legat hos mig eller CDON så har de alltid löst sig.

Nöjd.

Permalänk

Nu har det gått 4 dagar utan något svar från cd, och klarna har skickat fakturan man börjar ju bli orolig och varan jag vill returnera har jag inte fått heller

Händer inget med mitt ärende nummer, synd att dom tog bort telefonkontakt...

Visa signatur

Permalänk

Verkar ha löst sig till slut tog bara 5 dagar.

Visa signatur

Permalänk

Hur avbokar man en förhandsbokning?
Skall jag inte kunna göra det under min profil?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Insidethevoid:

Hur avbokar man en förhandsbokning?
Skall jag inte kunna göra det under min profil?

Kontakta dom

Permalänk

hej, finns det någon rabattkod/kampanj eller liknande som förrut för Sweclockers medlemmar kvar?

Visa signatur

Citera!