CDON.com: Hemelektronik

Permalänk
Medlem

@CDON.COM

Återställa Windows

Hej!

Hur går jag tillväga för att återställa Windows (ladda ner en image och bränna till skiva/usb-minne) om jag köpt en Thor-dator från er?

Får bara upp följande felmeddelande när jag försöker ladda ner från Microsofts hemsida:

Fel

Den produktnyckel som du angett verkar gälla för programvara som förinstallerats av tillverkaren. Kontakta enhetstillverkaren och fråga om återställningsalternativ för programvaran.

MVH

Visa signatur

i7-7700K

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av PihraiJA:

@CDON.COM

Återställa Windows

Hej!

Hur går jag tillväga för att återställa Windows (ladda ner en image och bränna till skiva/usb-minne) om jag köpt en Thor-dator från er?

Får bara upp följande felmeddelande när jag försöker ladda ner från Microsofts hemsida:

Fel

Den produktnyckel som du angett verkar gälla för programvara som förinstallerats av tillverkaren. Kontakta enhetstillverkaren och fråga om återställningsalternativ för programvaran.

MVH

Tjena,

Kan du återkomma med ordernr och kundnr i PM så ska jag kolla på hur vi kan gå vidare i ärendet?

Vänligen,
Linus
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com

Hej alla medlemmar!

Jag vill innan jag börjar besvara era inlägg be om ursäkt för den extremt långa svarstiden på forumet, dessvärre har vi på kundtjänsten haft väldigt hög belastning i kombination med tekniska problem vilket inneburit att vi fått prioritera våra inskickade ärenden i första hand. Detta är givetvis någonting vi arbetar med och vår förhoppning är att vi inom kort ska vara tillbaka på banan och svara inom rimliga tider igen!

Med vänliga hälsningar
Hugo
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av 220volt:

@CDON.COM:
Hej.

Jag undrar om man kan utnyttja ångerrätten även på mobiltelefoner trots kartongen varit öppnad? Telefonen är endast uppackad.

Tack på förhand.

Hej @220volt,

Du har rätt att hävda ångerrätt även om förpackningen är öppnad, och även om produkten är testad och använd. Det kan dock vara bra att tänka på att återförsäljare har rätt att göra avdrag för värdeminskning när använda produkter returneras inom ångerrätten.

Tveka inte att återkomma med ytterligare frågor!

Med vänliga hälsningar
Hugo
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av EddAa:

@CDON.COM

Ska det verkligen ta 7 dagar att få svar från kundservice, och chatten kan inte hjälpa till då det "måste" gå via Mail ?!

Hej @EddAa,

Vi beklagar den långa svarstiden hos våran kundservice.
Dessvärre har en hög belastning i kombination med diverse tekniska svårigheter gjort att vi haft en väldig uppförsbacke den senaste tiden, detta börjar ordna upp sig och vi hoppas att vi snart kan vara tillbaka på normala svarstider igen.

Om ditt ärende ännu inte lösts sig är du välkommen att skicka ditt ärendenummer till mig i ett privat meddelade så ska jag försöka få detta prioriterat.

Med vänliga hälsningar
Hugo
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com

Hej @hipstergamer,

Jag har precis kontrollerat detta med säljaren Hobbyprylar och dessvärre har de inte något beräknat leveransdatum på produkten.
Mitt bästa tips är att du bevakar produkten via hemsidan, på så sätt notifieras du via e-post när varan finns i lager på nytt!

Med vänliga hälsningar
Hugo
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@CDON.COM
Jag bokade en SNES classic hos er igår och fick en otrevlig kreditupplysning idag, tagen av Qliro.

Varför gör ni detta redan vid bokning och inte istället som vore mer rimligt, när ni skickar mig produkten och fakturan?

Varken pris eller tillgänglighet går ju på något sätt att i dagsläget bekräfta, så det finns ju en stor osäkerhet i att antingen ni eller jag öht genomför denna transaktion...

För att förtydliga: Det vore bra om er IT-avdelning kan ändra som så att kreditupplysning inte sker förens köpt produkt kan levereras och fakturan faktiskt ställs ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

@CDON.COM
Jag bokade en SNES classic hos er igår och fick en otrevlig kreditupplysning idag, tagen av Qliro.

Varför gör ni detta redan vid bokning och inte istället som vore mer rimligt, när ni skickar mig produkten och fakturan?

Varken pris eller tillgänglighet går ju på något sätt att i dagsläget bekräfta, så det finns ju en stor osäkerhet i att antingen ni eller jag öht genomför denna transaktion...

För att förtydliga: Det vore bra om er IT-avdelning kan ändra som så att kreditupplysning inte sker förens köpt produkt är levererad och fakturan faktiskt ställs ut.

Det är ju lite sent att ta kreditupplysning när dem redan levererat varan, eller det tycker inte du ?

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* AMD 7800X3D* 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Det är ju lite sent att ta kreditupplysning när dem redan levererat varan, eller det tycker inte du ?

Absolut mr besserwisser, orkade inte skriva om från mobilen. Men för att göra dig glad så kan jag förtydliga:

Det vore _rimligare_ att ta kreditupplysningen i den stund varan _SKA SKICKAS_ och fakturan ska _STÄLLAS UT_.

Detta till skillnad från att ta en upplysning på en vara som:
1) Inte har ett slutgiltigt pris
2) Inte kan garanteras att den ÖHT kommer kunna levereras
3) Har ett leveransdatum som ligger 3 månader in i framtiden

Så, tycker du att det är rimligare att ta en kreditupplysning nu givet det jag skrivit, istället för att göra det när dom själva fått in varan på lager och är _på väg_ att leverera den?

Det är ju till och med såpass lång tid att UC:n i fråga skulle kunna vara helt obsolet vid det tillfället fakturan ställs ut.

Sen valde du aktivt att trolla på 50% (att jag skrev att den "har levererats" istället för "när den är på väg att levereras"), jag skrev iaf "när fakturan ställs ut". Klarar inte fakturan att ställas ut genom en icke godkänd UC så sker givetvis ingen leverans.

Det är helt sjukt hur folk ska komma och påpeka/trolla på minsta lilla sak, självklart förstod du det stora hela. Det är ju helt orimligt att givet mina punkger (1) (2) (3) ovan ställa ut en UC redan nu. Sen då att jag råka skriva fel i irritationen över att man öht ska behöva påpeka detta till CDON så blev det från min sida en obetydlig felskrivning givet att förklara det jag upplever som ett problem.

Så jävla tråkigt hur stämningen på detta forum har blivit. Du har ju inte ett skit att göra med varken mig, mitt problem eller CDON. Ändå ska du in som nån liten besserwisser och känna att du bara måste får ur dig din åsikt.

Edit: Nu när jag ändå är igång så kan jag mer ingående förklara varför jag anser detta med UC:n vara ett problem:
Kortfattat (då jag jobbat en hel del med kreditupplysningar i diverse olika tillämpningar).
Back-in-teh-days innan det blev vanligt med fakturahandel på internet så var en UC nått som inte direkt skedde för ett betydelselöst köp på 1500:-.
Många implementationer / folks (läs allt från internethandlare till banker) förståelse sitter fortfarande kvar i att "många UC på en viss tid innebär risk".
Mao kortfattat utan att gå in på det på djupet så finns det en hel del tillämpningar där antalet tagna UC på en viss person under en viss tid vid en ny UC kan ge avslag, pga att det flaggas som "en person som försöker ta krediter till höger och vänster".
Därav att jag ser det som extremt negativt att det tas en UC på mig för ett så löjligt belopp på 1500. Det kommer förmodligen leda till att jag slutar använda CDON/Qliro just pga den enkla saken.

Edit2: Nu delger jag lite väl mkt "personlig" information här men kan meddela att jag själv råkade ut för just detta, lustigt nog utav QLIRO, på Black Friday förra året. Jag gjorde en 4-5 olika köp, mot faktura (just eftersom jag är trött på att betala i förväg via internet och sedan råka ut för förseningar, varor som trashas / tappas bort av Postnord, etc. Därav faktura. Inte pga att jag inte har stålar på kontot, utan för att jag anser att företaget får mina pengar när dom har -levererat- varan).
När det var dags för köp 6, hos en aktör som använder Qliro, så fick jag avslag.
Efter att ha kontaktat deras support så var det just detta, "du hade onormalt många UC på kort tid". Ptja, kanske inte så konstigt när aktörer som Qliro och Klarna nästlar sig in hos alla handlare och sedan sitter och tar UC på minsta lilla köp.
Just att deras trötta kodare även har hAXXat så sjukt dålig kod. Har Qliro precis gjort en UC på mig för köp X hos handlare A, så är det ju helt jävla idiotiskt att det 20 minuter senare görs en ny UC för köp Y hos handlare B....

Permalänk
Hedersmedlem

@BasseBaba: Istället för att bli upprörd i onödan över någons oförargliga kommentar, så rekommenderar jag dig att inte handla mot tillfälliga krediter som faktura, då slipper du all huvudvärk pga kontroller och oro för avslag. Skaffa ett bra kreditkort istället med flexibla avbetalningsplaner om det skulle behövas. Kostar max ett par hundra om året och genererar endast en kontroll när de ska godkänna krediten (eller öka den i senare skede). En del ger också poäng som du kan använda på olika sätt.

Med det sagt har jag aldrig haft problem med att bli nekad, trots massvis av köp med faktura på kort tid. Å andra sidan har jag aldrig missat ett förfallodatum de senaste fem åren iaf. Har väldigt låga inkomster, så det är verkligen inget plus vid en kontroll. Det gäller att sköta sig prickfritt, det är nog den viktigaste parametern.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

@BasseBaba: Istället för att bli upprörd i onödan över någons oförargliga kommentar, så rekommenderar jag dig att inte handla mot tillfälliga krediter som faktura, då slipper du all huvudvärk pga kontroller och oro för avslag. Skaffa ett bra kreditkort istället med flexibla avbetalningsplaner om det skulle behövas. Kostar max ett par hundra om året och genererar endast en kontroll när de ska godkänna krediten (eller öka den i senare skede). En del ger också poäng som du kan använda på olika sätt.

Med det sagt har jag aldrig haft problem med att bli nekad, trots massvis av köp med faktura på kort tid. Å andra sidan har jag aldrig missat ett förfallodatum de senaste fem åren iaf. Har väldigt låga inkomster, så det är verkligen inget plus vid en kontroll. Det gäller att sköta sig prickfritt, det är nog den viktigaste parametern.

Riktigt OT:
Tack för fin feedback. Problemet är likförbannat att det blir svårare och svårare att få något vettigt ut från SWEC eftersom topic efter topic floodas av skräp.

Semi OT:
Jag har kreditkort.
Problemet är att jag inte har någon lust att betala 3 månader innan leverans för en produkt som företagen själva säger sig vara osäkra på om dom kommer kunna leverera. I detta fall så är ju 1500:- även det ett spekulativt pris.
Så betalar man med kort så ska det sen administreras någon form av återbetalning om/när priset blir officellt och (förmodligen) lägre.

Dvs, hade jag handlat min SNES Classic från CDON på mitt kreditkort så hade dom förmodligen dragit stålarna redan nu, min faktura ska vara betald inom 60 dagar, vilket gör att jag blir av med stålarna 30 dagar innan eventuell leverans.
(Nu kan det ju dock vara så att pengarna inte dras förens leverans, men med tanke på att CDON kör en UC direkt så tvivlar jag på att dom inte skulle dra stålarna direkt)

Eller ja, det är ju kortföretaget som ligger ute med pengarna, men det är ju ändå jag som belastas om jag inte lyckas kräva tillbaka dom.
Visst att man har viss hjälp via bank/utställare att kräva tillbaka pengarna, men det är ändå betydligt lättare att via faktura öht aldrig behöva bli av med stålarna vid eventuellt problem.
Jag talar bara av egen erfarenhet, under alla år jag har handlat och det uppstått diverse problem så har det _ALLTID_ varit lättare att få företaget att reagera när jag fortfarande håller i stålarna.
Och min erfarenhet är att det är vanligare att företagen drar pengarna från kortet direkt, än vid tillfället varan lämnar deras lager.

Detta går att "dra" hur långt som helst. Jag har varit med om beställningar där Postnord helt och hållet har tappat bort paketet.
Eftersom då varken mitt bankkonto eller kreditkort var belastat eftersom jag köpte via faktura, så kunde jag helt sonika gå och handla samma produkt hos en annan ÅF och sen helt enkelt bara makulera köpet och be den strulande ÅF:en / Postnord att lösa sina leveransbekymmer på egen hand. Om dom redan hade fått mina stålar så hade det nog inte varit lika lätt att få pengarna återbetalda innan varan hade nått retur till deras lager....

Givetvis sköter jag mig prickfritt, har den absolut högsta UC-rating som går att ha.
Problemet ligger som sagt i (eftersom jag själv suttit och meckat med system som fungerar så) att vissa system struntar i alla övriga parametrar så fort som dom ser att det skett mer än X förfrågningar på Y tid. Qliro har ju så sent som Black Friday 2016 bekräftat till mig att det var anledningen till mitt avslag.

Eller ja, nu ljög jag, såhär ser det ut på senaste UC:
Riskprognos: 0,1 % (0% anger lägsta och 100% högsta risk)

Edit: Vissa dagar skiner solen på mig. Här har vi ett precis postat, utmärkt exempel, när det vore bättre om TS inte redan hade betalt.
Han hade då kunnat ta sina pengar till någon som kan leverera korrekt vara inom rimlig tid, parallellt som tvisten löses med det första felande bolaget.
http://www.sweclockers.com/forum/trad/1481118-forsening-av-le...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Absolut mr besserwisser, orkade inte skriva om från mobilen. Men för att göra dig glad så kan jag förtydliga:

Det vore _rimligare_ att ta kreditupplysningen i den stund varan _SKA SKICKAS_ och fakturan ska _STÄLLAS UT_.

Detta till skillnad från att ta en upplysning på en vara som:
1) Inte har ett slutgiltigt pris
2) Inte kan garanteras att den ÖHT kommer kunna levereras
3) Har ett leveransdatum som ligger 3 månader in i framtiden

Så, tycker du att det är rimligare att ta en kreditupplysning nu givet det jag skrivit, istället för att göra det när dom själva fått in varan på lager och är _på väg_ att leverera den?

Det är ju till och med såpass lång tid att UC:n i fråga skulle kunna vara helt obsolet vid det tillfället fakturan ställs ut.

Sen valde du aktivt att trolla på 50% (att jag skrev att den "har levererats" istället för "när den är på väg att levereras"), jag skrev iaf "när fakturan ställs ut". Klarar inte fakturan att ställas ut genom en icke godkänd UC så sker givetvis ingen leverans.

Det är helt sjukt hur folk ska komma och påpeka/trolla på minsta lilla sak, självklart förstod du det stora hela. Det är ju helt orimligt att givet mina punkger (1) (2) (3) ovan ställa ut en UC redan nu. Sen då att jag råka skriva fel i irritationen över att man öht ska behöva påpeka detta till CDON så blev det från min sida en obetydlig felskrivning givet att förklara det jag upplever som ett problem.

Så jävla tråkigt hur stämningen på detta forum har blivit. Du har ju inte ett skit att göra med varken mig, mitt problem eller CDON. Ändå ska du in som nån liten besserwisser och känna att du bara måste får ur dig din åsikt.

Edit: Nu när jag ändå är igång så kan jag mer ingående förklara varför jag anser detta med UC:n vara ett problem:
Kortfattat (då jag jobbat en hel del med kreditupplysningar i diverse olika tillämpningar).
Back-in-teh-days innan det blev vanligt med fakturahandel på internet så var en UC nått som inte direkt skedde för ett betydelselöst köp på 1500:-.
Många implementationer / folks (läs allt från internethandlare till banker) förståelse sitter fortfarande kvar i att "många UC på en viss tid innebär risk".
Mao kortfattat utan att gå in på det på djupet så finns det en hel del tillämpningar där antalet tagna UC på en viss person under en viss tid vid en ny UC kan ge avslag, pga att det flaggas som "en person som försöker ta krediter till höger och vänster".
Därav att jag ser det som extremt negativt att det tas en UC på mig för ett så löjligt belopp på 1500. Det kommer förmodligen leda till att jag slutar använda CDON/Qliro just pga den enkla saken.

Edit2: Nu delger jag lite väl mkt "personlig" information här men kan meddela att jag själv råkade ut för just detta, lustigt nog utav QLIRO, på Black Friday förra året. Jag gjorde en 4-5 olika köp, mot faktura (just eftersom jag är trött på att betala i förväg via internet och sedan råka ut för förseningar, varor som trashas / tappas bort av Postnord, etc. Därav faktura. Inte pga att jag inte har stålar på kontot, utan för att jag anser att företaget får mina pengar när dom har -levererat- varan).
När det var dags för köp 6, hos en aktör som använder Qliro, så fick jag avslag.
Efter att ha kontaktat deras support så var det just detta, "du hade onormalt många UC på kort tid". Ptja, kanske inte så konstigt när aktörer som Qliro och Klarna nästlar sig in hos alla handlare och sedan sitter och tar UC på minsta lilla köp.
Just att deras trötta kodare även har hAXXat så sjukt dålig kod. Har Qliro precis gjort en UC på mig för köp X hos handlare A, så är det ju helt jävla idiotiskt att det 20 minuter senare görs en ny UC för köp Y hos handlare B....

Ja men du e ju go också, du skriver ju SJÄLV detta jag citerar: "För att förtydliga: Det vore bra om er IT-avdelning kan ändra som så att kreditupplysning inte sker förens köpt produkt är levererad och fakturan faktiskt ställs ut."

Vilket menas med att du läst igenom din egen tråd och FÖRTYDLIGAR ytterliggare så det inte kan misstolkas.

Det andra om att ta upplysning strax innan håller jag med om för övrigt.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* AMD 7800X3D* 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Ja men du e ju go också, du skriver ju SJÄLV detta jag citerar: "För att förtydliga: Det vore bra om er IT-avdelning kan ändra som så att kreditupplysning inte sker förens köpt produkt är levererad och fakturan faktiskt ställs ut."

Vilket menas med att du läst igenom din egen tråd och FÖRTYDLIGAR ytterliggare så det inte kan misstolkas.

Det andra om att ta upplysning strax innan håller jag med om för övrigt.

Japp, trött/irriterad. Blev 50% fel.
Jag har ju aldrig menat att dom ska skicka nått innan UC, utan borde helt enkelt bara skrivit "när fakturan ställs ut" och sen haft det som underförstått att fakturan ställs ut i samband med att leverans ska ske.
Eller "köpt produkt kan levereras"
Eller "Köpt produkt packeteras"

Eller undvikit att fastna i min tankevurpa (var låst på just SNES:en vilken är på preorder och därav fastnade jag på _leverans_ till deras lager vilket då ger leverans till mig. Det hela problemet här är ju att man köpt en produkt som dom själva inte har i lager).

I säkerligen 99% av fallen så köps en produkt som är i lager och då sker leveransen/faktureringen så fort att detta inte blir ett problem, så det är förmodligen preorder/restnotering som är ett sånt edge-case att vem som nu än sitter och styr tagit beslutet att det inte är värt tiden/problematiken att ändra flödet just för dessa.

Jag står fortfarande fast vid att jag har fått en UC helt i onödan, och eftersom jag nu lagt 4 preorders på SNES:en så hade jag åkt på 4 UC om alla ÅF tillämpat samma system, men som tur är så var det bara 1/4 som har rutinen att göra UC direkt.

Sist men inte minst, vilket även det var fast i min tankevurpa, är att jag anser det rejält otyg att ta en UC på ett så litet belopp som 1500:-. Men det får stå för mig och jag antar att det (tyvärr) finns så mkt hustling i dagens samhälle att företag inte vågar ta den risken.

EDIT: Men absolut, jag tar till mig av kritiken. Får se till att tänka igenom mina svar bättre framöver, och inte ta åt mig lika mycket

EDIT2: Ju mer jag funderar, desto mer kan man tvista detta. En annan sak är ju att man kan ifrågasätta varför man vid en 3 månaders tidig preorder öht ska behöva betala? Mer rimligt vore ju att man lägger sin preorder nu, sen inget mer.
När leverans till CDON:s lager sen kommer, och dom då i sin tur vet vilka som kan få produkten, så genereras en "betallänk" upp och skickas till mig per email. Då klickar jag på länken och väljer, när jag vet att min produkt kan levereras, hur jag vill betala.
Då hade jag iaf haft valet att betala med kort och sluppit faktura / qliro helt och hållet. Alternativt välja faktura med med en uppmaning om att det kommer generera en UC.
Men återigen så är det väl för "komplicerade" flöden för dom att engagera sig i att bygga.

Permalänk
Medlem

Har CDON börjat gå ner sig? För några år sedan kunde jag beställa saker på måndagen och hämta ut tisdagen. Nu har jag väntat snart en vecka på min sak. Förra saker jag beställde tog 7 dagar att få hem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Har CDON börjat gå ner sig? För några år sedan kunde jag beställa saker på måndagen och hämta ut tisdagen. Nu har jag väntat snart en vecka på min sak. Förra saker jag beställde tog 7 dagar att få hem.

Ja. Har du missat den stora tråden om det på Swelockers?

Skämt åsido så har de gått från att vara en helt OK nätbutik till att ha allvarliga problem på många plan, främst gällande kommunikation, och det är sorgligt att det enda sättet att få ett vettigt svar av deras kundtjänst är om man skickar ett PM till deras profil eller hänger ut dem offentligt.

Förrförra black friday var nog droppen för många kunder där folk fick vänta i flera månader (ja, månader) innan de fick sina varor levererade och vissa av deras 'toppenerbjudanden' var saker som t.ex. müsli vilket har blivit ett stående skämt.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Inaktiv

Jag tycker CDON sköter sig bra numera. Gillar deras nya system som ger e-postinformation om frakten och dessutom håller koll på hur det går för paketet på dess väg. De verkar ta åt sig av kritiken.

Ska bli intressant att se hur de sköter SNES Mini-förbokningarna. Inet har redan meddelat flertalet av de som var för sent ute med e-post och gett rabattkod på 10% för de som inte får någon konsol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon195163:

Jag tycker CDON sköter sig bra numera. Gillar deras nya system som ger e-postinformation om frakten och dessutom håller koll på hur det går för paketet på dess väg. De verkar ta åt sig av kritiken.

Ska bli intressant att se hur de sköter SNES Mini-förbokningarna. Inet har redan meddelat flertalet av de som var för sent ute med e-post och gett rabattkod på 10% för de som inte får någon konsol.

De verkar ha bättrat sig den senaste tiden men för många kunder är förtroendet redan förbrukat. CDON verkar dessutom inte ha någon som helst koll på hur många konsoler de tilldelas (vilket i stort sett alla andra butiker har?) och de kan inte heller svara på vilken köplats folk har vilket är ganska märkligt eftersom de uppenbarligen har ett kösystem.

Det var exakt samma visa med Nintendo Switch och förmodligen även andra förhandsbokningar/lanseringar.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Fick idag tillslut svar från CDON, men eftersom dom inte kommenterat i denna tråden kan jag dela med mig av svaret här:

Skälet till att CDON gör en UC redan när man lägger en förbokning mot faktura, inte när varan kan levereras, är att dom anser att det blir "mest rättvist då enbart kreditvärdiga personer ställs i kö".

Edit:
Ja, svaret jag fick låter ju dock rätt festligt om man läser det @ågren skriver
Mao så tolkar jag det som att min order definitivt är bekräftad och kommer kunna levereras till 100% säkerhet.
Fast å tredje sidan så kan man tolka det som att dom även bara vill ha kreditvärdiga personer i kön, hur lång eller kort den än må vara. Soppa av allting Dom vill ha kakan och äta upp den. Alla som ställs i kö ska antingen betala up front med t ex direktbetalning från bank, eller via UC vara kreditvärdiga för faktura. Sen om man väl får en konsol, tja, det finns i sjön.

Permalänk
Medlem

Cdon har ju rea på hörlurar. Men jag hittar inga högpris hörlurar såsom Sony mdr 1000x eller bose?

Är detta en manipulerad rea? Riktigt uselt isåfall. Har svårt att tro att dom inte har dessa hörlurar.

Gäller då isf bose 35 QC & Sony mdr 1000x.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av gurkburk92:

Cdon har ju rea på hörlurar. Men jag hittar inga högpris hörlurar såsom Sony mdr 1000x eller bose?

Är detta en manipulerad rea? Riktigt uselt isåfall. Har svårt att tro att dom inte har dessa hörlurar.

Gäller då isf bose 35 QC & Sony mdr 1000x.

Skickades från m.sweclockers.com

Hej,

Vi säljer tyvärr ingen av de två modellerna, men kan själv rekommendera att B&O BeoPlay H8 är ett grymt alternativ som innefattas av rabatten.

Vänligen,
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Såg att ni aldrig hade haft dom inne på lager öht tack iallafall!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem

Får man inte längre någon rabattkod om man handlar för en viss summa?

Permalänk

Hej, jag köpte en klocka från cdon, men min pojkvän gillade inte klockan så vi vill göra en retur men vi fick ingen returlapp eller retursedel med i paketet. Kundservice svarar inte, hur kan jag göra retur? Tack

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av pika:

Får man inte längre någon rabattkod om man handlar för en viss summa?

Hej,

Nej, det var ett tag sedan vi slutade med detta. Du kan däremot få återbäring på alla dina köp genom vårt lojalitetsprogram CDON+.

Vänligen,
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

För er som tidigare fällt tårar över att inte kunnat köpa OptiGrill XL till budgetpris, nu kostar den ~1400 med rabattkod xYfeFhRo : http://cdon.se/hushallsapparater/obh-nordica-optigrill-xl-go7...

@CDON.COM: Precis som flera gånger tidigare så kan man inte köpa mer än max 5 produkter (i detta fallet OBH Nordica) på kupongkoden, sedan blir det fullpris. Trots detta står det inte i villkoren, och har inte gjort det tidigare heller. Ni bör ordna så att det framgår tydligt (eller släppa begränsningen).

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Ni borde nog sluta sälja allt som inte är cd-skivor!!!

Artikeln har ett nummer i rubriken. Bilden visar en annan produkt. Och sen får den ytterliga ett artikelnummer i beskrivningen... Tack vare ert jävla sjabbel har jag fått fel produkt!! Tack så jävla mycket!!
https://cdon.se/hem-tradgard/bosch-borrchuck-for-hex-gfa-12-x...

Visa signatur

Fractal Design Define R4 - MSI GeForce GTX 580 - Corsair HX650

Permalänk
Hedersmedlem

@CDON.COM: Gratulerar! http://www.ehandel.se/CDON-Marketplace-fick-185-miljoner-beso...

Jag tycker det fungerar väldigt bra i stort sett vid varje köp numera och upplever reella förbättringar på flera områden. Hoppas ni kan fortsätta så!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Jag tycker det fungerar väldigt bra i stort sett vid varje köp numera och upplever reella förbättringar på flera områden. Hoppas ni kan fortsätta så!

Det fungerar bra fram tills att det går fel.

Köpte en högtalare för 18 990 kr, fick en sån låda som du har mynt och sedlar i i en kassa. Gått 3 dygn utan respons.

De öppnade äntligen sin chatt igen för 1 tim sedan, fick som svar att jag "borde" få svar på mina mail på måndag.

De har dessutom upptäckt att den inte gått iväg, för den finns i lager igen (sista exet jag köpte) på deras webbshop.

Känns toppen

Ping @CDON.COM

Permalänk
Medlem

Det här fick jag till svar av kundservice.

"Bilderna är bara illustrationer och är inte underlag för reklamation hos oss enligt de allmänna villkoren. Så gå efter texten! "

CDON! jag vet inte om ni är dumma på riktigt eller vad problemet är!!?
Om jag söker på t.ex banan. Jag klickar på artikeln banan. Överst på sidan står då banan.
Bilden visar ett päron.
Den beskrivande texten beskriver en ananas.
Jag valde att beställa efter texten i rubriken. Det var tydligen fel....
PAJASFÖRETAG!!

Visa signatur

Fractal Design Define R4 - MSI GeForce GTX 580 - Corsair HX650

Permalänk
Cdon.com

@Jutman:

Hej!

Så skall vi inte svara. Har du ett ärendeID så skall jag undersöka det närmare direkt. Skicka det gärna som ett PM här.

Jag återkommer på din email så fort jag kan sen.

/Patrik

Visa signatur