Permalänk
Medlem

Corsair 800D och fläkt mod.

Tja! tänkte visa det senaste som hänt med riggen.

Kollade in swec marknaden och fick syn på ett helt nytt 800D för en skaplig peng i närheten av där jag bor så kunde ju inte hålla sig från att slå till! Helt plötsligt så va det hemma och det va bara att börja hugga in!

Fick inte med allt på bild då första dagen så hade jag absolut INGA batterier hemma och affärerna stängda så det fick bli mobil kamera på de första bilderna men det gav jag upp med och jag vet att det inte uppskattas så jag struntade i att fota en del, men ni alla vet ju redan hur man fixar in komponenter i ett chassi och hur man drar kablar osv.

blev en omformatering och en RAID0 konfiguration och allt flyter på riktigt fint!

Kör precis som många andra här inne ett svart/rött tema, men färgerna funkar så bra ihop så varför inte?!

Riggen :

800D
TX850w
Super writer DVD brännare
Zalman fan controller
Maximus III Formula
Supreme FX X-FI
i5 750 @ 3.4GHz
Dominator 4gig
H50 Noctua push/pull
5870
Vista home premium x64. still going strong!
2x WD caviar black 160gb RAID0
WD caviar black 500gb lagring, spel osv.
WD elements 1TB extern för att spara musik, film, bilder.
Spire SD card reader ( ligger i botten i chassit med nätagget, fick inte med bild)

Saker att göra :

Vattenkylning!
Sleeve.. svart/röd och några enstaka vita.
Byta LEDs i ljud kortet. om någon vet hur eller har tips. hör av dig!
ett till 5870??

Ha överseende med de första bilderna! Kom gärna med tips och råd på vad som kan förbättras!

//Disclose

Corsair 800D och fläkt mod.

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem

Blev riktigt bra 4p

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Casemod-mästare

det blev sådär imo 3p på några bilder är färgen ljusare, typ vit aktig, antingen är bilden kass eller färgen kass är det bilden ska du 4p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr 3D:

det blev sådär imo 3p på några bilder är färgen ljusare, typ vit aktig, antingen är bilden kass eller färgen kass är det bilden ska du 4p

det är kameran som är cp. vanlig kompakt digital kamera från 03 typ. ingen höjdare att fota med men bättre än mobilen. såg också att färgen ser konstig ut på vissa ställen på bilderna men IRL så är det perfekt

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Casemod-mästare
Skrivet av Disclose:

det är kameran som är cp. vanlig kompakt digital kamera från 03 typ. ingen höjdare att fota med men bättre än mobilen. såg också att färgen ser konstig ut på vissa ställen på bilderna men IRL så är det perfekt

då blir det 4p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr 3D:

då blir det 4p

Tackar skrev det som en notis i beskrivningen med. vet inte hur man ska fixa inställningar på kompakt kameror. kan bara systemkameror. dom e roligare

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Casemod-mästare
Skrivet av Disclose:

Tackar skrev det som en notis i beskrivningen med. vet inte hur man ska fixa inställningar på kompakt kameror. kan bara systemkameror. dom e roligare

äsch gå och köp en Canon EOS-1D så blir det nog bra bilder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr 3D:

äsch gå och köp en Canon EOS-1D så blir det nog bra bilder

hahahaha. hade vatt lite overkill för att fota när man fixar med datorn typ sådär en 2 ggr om året
Då tar jag nog pengarna och fixar min vattenkylning och sleeve^^

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Casemod-mästare
Skrivet av Disclose:

hahahaha. hade vatt lite overkill för att fota när man fixar med datorn typ sådär en 2 ggr om året
Då tar jag nog pengarna och fixar min vattenkylning och sleeve^^

men du måste ju ha en bra kamera för att ta bra bilder ;P

Permalänk
Medlem

Coolt med röda noctua fläktar, helt klart roligare än den vanliga bruna, gillas starkt!

Skrivet av Mr 3D:

men du måste ju ha en bra kamera för att ta bra bilder ;P

haha eller hur xP

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Någon gillar öl.. 200 liter öl.
Ett par helger?

Permalänk
Medlem

Säg inte att det där är typ 200 liter Slots Guld?

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sasha:

Någon gillar öl.. 200 liter öl.
Ett par helger?

Nått sånt Tyskland är billigt!

Skrivet av n1ck0:

Coolt med röda noctua fläktar, helt klart roligare än den vanliga bruna, gillas starkt!

Tackar. vet att bilderna är lite konstiga. ser det själv ju men om man kollar på de sista bilderna där det inte är full fokus på fläktarna utan på hela datorn så ser man hur resultatet blev, alltså RÖTT.

Skrivet av PaE:

Säg inte att det där är typ 200 liter Slots Guld?

Nått sånt. 30 flak.. kom 11 till idag

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Hedersmedlem

Nog för att man nästan tröttnat på rött svart och alla dessa £@$€ 800D men detta var riktigt stiligt

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Proffsmoddare

Ta kort utan blixt i ett väl-sol-upplyst rum. Då blir det prima bilder. Även om du inte har en systemkamera.

Du borde göra, ungefär som du gjorde i ditt förra chassi. Dvs, täcka för typ allt med någonting svart. Det blir så mycket stilrenare. Och gör du det ordentligt blir det superbra. Aluminium föredrar jag, men det du använde fungerar ju också.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Nog för att man nästan tröttnat på rött svart och alla dessa £@$€ 800D men detta var riktigt stiligt

Tackar

Skrivet av sack:

Ta kort utan blixt i ett väl-sol-upplyst rum. Då blir det prima bilder. Även om du inte har en systemkamera.

Du borde göra, ungefär som du gjorde i ditt förra chassi. Dvs, täcka för typ allt med någonting svart. Det blir så mycket stilrenare. Och gör du det ordentligt blir det superbra. Aluminium föredrar jag, men det du använde fungerar ju också.

Har funderat på det Be Quiet! full tower kittet. Kört på bitummen och "äggkartongs skummgummi" eller vad det heter innan, så tästa nått nytt hade vatt kul vill helst ha kvar hel hets intrycket i chassit men ljuddämpning lär det bli även om datorn redan är jätte tyst, kan man ju alltid få det lite tystare

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk

Har du importerat ölen från någon tysk sida kanske? Vilken i så fall

Permalänk
Medlem
Skrivet av Disclose:

Nått sånt. 30 flak.. kom 11 till idag

Nog för att det finns bra och dålig öl, men i min smak har du lyckats få träffa botten.

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem
Skrivet av solidtudor1:

Har du importerat ölen från någon tysk sida kanske? Vilken i så fall

En polare va över i tyskland och handlade.

Skrivet av PaE:

Nog för att det finns bra och dålig öl, men i min smak har du lyckats få träffa botten.

Dom är värdelösa när dom är pissjumna eller varma. men når dom är kylda så är don helt okej!
Är ingen ölkännare precis så vad du tycker spelar mig mindre roll. det går att dricka iaf

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem

Trodde först det var enermax fläktar men det var det inte. Fint galleri!

Visa signatur

Dator: Fractal Design XL || Windows 10 || i5 750 || 8 GB RAM || HD 7970 || 120 GB SSD
Server: Fractal Design Core 3000 || ESXi 5.1 || AMD FX-6100 || 20 GB RAM
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Fläktarna blev ju tok-bra^^ Lite sleeving på detta hade varit kanoners:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av flipstah:

Fläktarna blev ju tok-bra^^ Lite sleeving på detta hade varit kanoners:D

Tack
Sleeving är på G om allt går som jag tänkt! sen blir det vatten till CPU och GPU i framtiden

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk

Fint och enkelt och det skadar ju inte att dem hemska noctua blev en annan färg

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Disclose:

Tackar

Har funderat på det Be Quiet! full tower kittet. Kört på bitummen och "äggkartongs skummgummi" eller vad det heter innan, så tästa nått nytt hade vatt kul vill helst ha kvar hel hets intrycket i chassit men ljuddämpning lär det bli även om datorn redan är jätte tyst, kan man ju alltid få det lite tystare

Det kan nog bli najs.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Så där skulle ju färgen vara original på noctua-fläktarna Bra jobbat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Polomononen:

Så där skulle ju färgen vara original på noctua-fläktarna Bra jobbat.

ja det tycker jag med. det hade fan behövts i fler färger. lax rosa och bajsbrunt brukar inte passa in i dator byggen ganska synd då jag gillar fläktarna skarpt och dom gör sitt jobb bra

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem

SlotsGuld 5,9% ser jag ^^ har också köpt samma

Permalänk

snygg dator

Visa signatur

•••• ¨˜”°ºIntel I7-6700k 4.0ghz - 16gb Ram - GTX 980ti 6gbº°”˜¨ ••••

Permalänk
Medlem
Skrivet av megazutten:

snygg dator

Tackar e väldigt nöjd faktiskt

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk

hur tog du av själva fläkten från (motorn) eller vad man säger

Visa signatur

•••• ¨˜”°ºIntel I7-6700k 4.0ghz - 16gb Ram - GTX 980ti 6gbº°”˜¨ ••••