Permalänk
Medlem

IkeaForTwo

Ett ikea chassi för min två datorer. Rymmer både min server och spel/arbetsstation.

Servern:
Amd sempron 2800+
MSI 7181
1x1024 MB
2x500 GB

Spel datorn:
AMD X2 4600+
Asus A8N-SLI
2x1024 MB
1x500 GB
ATI 2900xt

Så det är inga värsting maskiner men de funkar för mig.

På servern körs följande.
* Webb server
* En egen utvecklad spel lobby till ett gammalt spel: Rogue Spear
* En egen utvecklad foto uploader, där mina nära och kära laddar upp sina foto till ett gemensamt fotoalbum.
* Ftp server till jobbet.
* Ventrilo (ibland)

IkeaForTwo

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk

Ahh, piratkopior.

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyberkyckling:

Ahh, piratkopior.

Säkert bara kopior av originalen för eget bruk

Nej men det här var en rätt cool idé

Permalänk
Medlem

Snyggt gjort, skulle gärna gjort något liknande men det blir jobbigt om man ska iväg och lana...

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem

Inte det absolut snyggaste resultatet, men jag tkr det ser väldigt bra ut för ändamålet!

Hur blev det med det moddade fläkt-fästet? Blev det bättre?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Bygger de inte upp mycket värme med tanke på att de är 2 datorer i ett "chassi" haha ?

Bra idé iaf!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Var en fin liten lösning.

Visa signatur

Sertifierad Dell, HP, Lenovo å Cisco tekniker.

Permalänk

Stänger folk verkligen av sina datorer ?

Märker du någon 'förändring' mot att ha det ena moderkortet enligt BTX standaden?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Inte det absolut snyggaste resultatet, men jag tkr det ser väldigt bra ut för ändamålet!

Hur blev det med det moddade fläkt-fästet? Blev det bättre?

Det blev mycket bättre, 5 grader svalare men mycket tystare hör knappt cpu fläkten nu.

Skrivet av ygd3n:

Bygger de inte upp mycket värme med tanke på att de är 2 datorer i ett "chassi" haha ?

Bra idé iaf!

Nä faktiskt inte, har samma antal fläktar i detta chassi som jag hade i de 2 andra datorerna.

Skrivet av ASUSG15:

Snyggt gjort, skulle gärna gjort något liknande men det blir jobbigt om man ska iväg och lana...

Åker tyvärr inte på lan längre, är nog för gammal för det om man nu kan bli det.

Skrivet av -=FULLMOON=-:

Stänger folk verkligen av sina datorer ?

Märker du någon 'förändring' mot att ha det ena moderkortet enligt BTX standaden?

Nä inte direkt.

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Entusiast

Otroligt tufft. Tung 4:a från mig!

Permalänk
Medlem

Använder båda datorerna DVD brännarn?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Skarhed:

Använder båda datorerna DVD brännarn?

Har ingen läsare till servern, den behöver ingen.

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk

Vad/om är det som låter igenom lådan? Om du får inbrott så lär ju ingen orka konka iväg med den iallfall...

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk

5p för nytänkande och ett riktigt nice resultat
Även om jag aldrig trodde jag skulle säga det så måste jag dock hålla med scienta, inte vackert innvändigt men jag gillar "frampanel" otroligt mycket

Permalänk

Väldigt bra/snygg lösning på fästet för större fläkt

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Kul idé!
Lite fult skåp bara, men resultatet blev ju riktigt bra, och det är det man sätter poäng efter (enligt mig).. 4p, drar av en poäng från femman då det kunde sett bättre ut invändigt med kablage m.m.

Permalänk
Medlem

Fint!

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av andyboy88:

Vad/om är det som låter igenom lådan? Om du får inbrott så lär ju ingen orka konka iväg med den iallfall...

Hade ställt in max temp fel i speedFan, nu är det så tyst

Skrivet av huttala:

Kul idé!
Lite fult skåp bara, men resultatet blev ju riktigt bra, och det är det man sätter poäng efter (enligt mig).. 4p, drar av en poäng från femman då det kunde sett bättre ut invändigt med kablage m.m.

Jo kabeldragningen skulle behöva mer tid men jag ville ha igång webb servern så fort som möjligt.

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk

Ingen ljudinsolering i botten ?

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem
Skrivet av CitroFrukten:

Ingen ljudinsolering i botten ?

Jo då, den sitter på undersidan. Den syns inte för botten har en kant runt om.
Det är bara baksidan som inte har fått ljudisolering i nu men det kommer.

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem

Fräscht!
Gillar på/av-knapparna i hyllan

Visa signatur

#1 Workstation/Spel: AMD Ryzen 1700 | Asus B350 Prime | 16GB DDR4| MSI GTX 1080 Gaming X | Intel 500gb m2 SSD | FSP Aurum 750W 80+ Gold | Windows 10 x64 |

Permalänk
Medlem

Genailt!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Riktigt fin!

Visa signatur

Antec p183 | i5 750 @ 3.9 GHz | Asus P7P55D | ATI HD5850 775/1125 | Corsair DDR3 PC12800/1600MHz 2x2GB | OCZ 600W | SpinPoint F3 1TB | Intel X25 40GBx2 RAID0 | DELL 2209WA x3

Permalänk
Medlem

Har sett några stycken "2in1 PC"-lösningar men tycker nog faktiskt din är den bästa hittills, gj!

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Medlem

Tackar för alla positiva kommentarer. Ska försöka rätta till det som ni har kritiserat.

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem

Väldig smart lösning...

Permalänk
Medlem

Riktigt fiffigt, och man får plats med 2 system.. ;D

Permalänk
Medlem

väldigt vackert, jag älskar såna ideer, måste lära mig snickra lite mer för att göra min egen

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk
Hedersmedlem

roligt med lite annorlunda lösningar. Väldigt trevligt.
Meneee... jag undrar lite över isoleringen du använt... Med isolering som är beklädd med folie på utsidan minskar ljudlämpningseffekten, men det ökar värmeisoleringen. Det är ju inte direkt optimalt. Brukar vara så att man vill ha omvända förhållandet. Är det för att du kommit över isolering billigt med dessa egenskaper, eller kom de upp på fel håll?

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

roligt med lite annorlunda lösningar. Väldigt trevligt.
Meneee... jag undrar lite över isoleringen du använt... Med isolering som är beklädd med folie på utsidan minskar ljudlämpningseffekten, men det ökar värmeisoleringen. Det är ju inte direkt optimalt. Brukar vara så att man vill ha omvända förhållandet. Är det för att du kommit över isolering billigt med dessa egenskaper, eller kom de upp på fel håll?

Tänkte samma sak. det bästa ljudisoleringen har ojämn yta.
Känner igen denna isolering för motorutrymmen, där man måste kunna torka bort olja etc.

Men annars riktigt nice, hade inte gissat att du hade haft 2 datorer i den lådan om jag inte sett ovanstående bilderna!

Hur är ljudet annars?

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight