Rapport: Captech Expo 2010

Permalänk
Melding Plague

Rapport: Captech Expo 2010

Den svenska distributören Captech anordnar mässa på Eriksbergshallen i Göteborg, där tillverkare och återförsäljare har möjlighet att knyta kontakter och ta en titt på höstens hetaste prylar.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Roligt och intressant. Ser ut som att en del ger sig på nya områden skall bli intressant

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk

"bland annat modeller med avtagbar fläkt som gör det lättare att hålla kylaren fri från damm."

Det lät ju faktiskt riktigt smart!!

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk

Den där fläkten på KFA2 eller vad de nu heter, visades inte den på ett galaxy kort för ett par månader sen?

Visa signatur

cat_fish_1:
"fläktarna ska vi ju inte tala om, astmatiker med ett sugrör hade blåst bättre."

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av RymdSegel:

Den där fläkten på KFA2 eller vad de nu heter, visades inte den på ett galaxy kort för ett par månader sen?

Ja, det är samma tillverkare i grund och botten. Galaxy/Jupiter/Palit/KFA2 om jag minns rätt.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Hade varit kul att få vara där !

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Skrivet av Arkebuzer:

"bland annat modeller med avtagbar fläkt som gör det lättare att hålla kylaren fri från damm."

Det lät ju faktiskt riktigt smart!!

Haha... Det låter nog som att det ska vara lätt att demontera så man kan rengöra.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Gillar fractal designs ischassi

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Medlem

Vad är en VA skärm för något? jag har aldrig hört talas om det

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk

Allmänheten kommer inte in misstänker jag?

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk
Medlem

Ja, det där vita chassit såg riktigt snyggt och inbjudande ut.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jhuyt:

Vad är en VA skärm för något? jag har aldrig hört talas om det

Det är en typ av panel. Alltså teknologin i skärmen.

LCD Panel Technology Explained - S-IPS, H-IPS, S-PVA, MVA and TN

Börja med den där länken så kommer du aldrig att kunna köpa en billig skärm igen

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

Var redigt nice! var på mässan.
Mindre tävlingar än förra året men annars redigt bra

Visa signatur

Fractal R3, i5 750 4Ghz, P7P55D-E Pro, Corsair H100, 20GB Ram, Fractal 1000W, GTX1070, Samsung 2693HM 26"

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Haha... Det låter nog som att det ska vara lätt att demontera så man kan rengöra.

Öhm ja vad trodde du han menade?

Skulle varit intressant med en bild på tangentbordet som var mer än bara en svart rektangel... Ni tar bilder med kompaktkamera ser jag ^^

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SLiCE:

Var redigt nice! var på mässan.
Mindre tävlingar än förra året men annars redigt bra

nVidia-brudarna vägde upp bristen på tävlingarna ganska bra tyckte jag :P.

Visa signatur

Phantek P400A | P8Z77-V Pro | 3570K | 16Gb | GTX970 | HX620M | CS900 120Gb + A400 480Gb | Hyper212BE

Permalänk
Medlem

Var är brudarna?

Permalänk
Medlem

Alltså KFA2.... Vad tänkte dom på när dom satte dit "graffiti" texten?

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem

Ser jävligt fräsht ut

Visa signatur

(Core i5-760) (Innod3D GTX460 1GB OC @ SLi) (Asus P7P55D-E PRO) (4GB Corsair XMS3 DDR3 1600MHz) (Caviar Black 500GB) (BenQ G2420HDBL) (Fractal Design Define R3 Black Pearl) (Fractal Design Newton R2 800W) Steel? We have no butter, but I ask you - Would you rather have butter or guns? Shall we import lard or steel? Let me tell you, Preparedness makes us powerful. Butter merely makes us fat. Lard?

Permalänk
Medlem

Som någon annan skrev, var är brudarna? Fanns det brudar så ska det ju finnas bilder även på dessa från en mässa. Antingen var fotografen tjej eller ghey.

Visa signatur

Självklart!

Permalänk
Skrivet av M1M3R:

Som någon annan skrev, var är brudarna? Fanns det brudar så ska det ju finnas bilder även på dessa från en mässa. Antingen var fotografen tjej eller ghey.

....eller så kanske han, hör och häpna, faktiskt tog kort på det han hade betalt för att ta kort på (dvs hårdvara och inte mjuka kurvor)....;)

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk

Åtta nyheter på gång från Fractal, är det nya nätagg kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av M1M3R:

Antingen var fotografen tjej eller ghey.

Eller saklig

Visa signatur

Varför får inte rika bli rikare? Varför är det så farligt att va rasist? Vad är vitsen med att ha minst en särskrivning per mening? Hur kan man med att ge sig själv ett oseriöst intryck genom att skriva dåligt? 100% av alla mac-ägare kan inte ha fel.

Permalänk
Medlem

hehe jao jag vann en grej av brudarna

Visa signatur

Fractal R3, i5 750 4Ghz, P7P55D-E Pro, Corsair H100, 20GB Ram, Fractal 1000W, GTX1070, Samsung 2693HM 26"

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Arkebuzer:

"bland annat modeller med avtagbar fläkt som gör det lättare att hålla kylaren fri från damm."

Det lät ju faktiskt riktigt smart!!

Nja går ju bra att rensa ändå, ser det mest som fler saker som kan gå sönder ^^

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Jag vet vilket som blir mitt nästa keyboard iaf ett Aivia K8100^^

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem

Nice med Arctic Cooling fläktar som standard på grafikkorten, tysta och effektiva!

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | AMD Ryzen 7 2700 | 32GB Corsair Vengance 3200mhz | EVGA Geforce GTX 1070 | Cooler Master Silent Pro M 850W | Samsung EVO 970 Plus 500GB |

Permalänk
Skrivet av Bacon:

Det är en typ av panel. Alltså teknologin i skärmen.

LCD Panel Technology Explained - S-IPS, H-IPS, S-PVA, MVA and TN

Börja med den där länken så kommer du aldrig att kunna köpa en billig skärm igen

Om man inte är gaming nörd dock

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Sh/\rK=-:

Allmänheten kommer inte in misstänker jag?

Det var en mässa för Captechs återförsäljare.

Angående KFA2s design på avtagbara fläktar så tror jag mer på XFXs lösning av fläktar där de, när man startar datorn, snurrar åt "fel" håll några sekunder för att rensa ur dammet.