W7 x64, stannar på "Loading Windows"-delen

Permalänk
Medlem

W7 x64, stannar på "Loading Windows"-delen

Tjenna!
Tänkte utnyttja mitt medlemskap här på SweC med mitt första inlägg, som jag hoppas hjälper mig med mitt problem.

Jag har suttit på Windows 7 Ultimate x86 sen ett bra tag tillbaka, då jag inte har kunnat sluta x64-installationen. Men nu ska jag formatera, och vill uppgradera mig till x64, för att få ut alla 4 gb ram. Första delen av installationen går igenom utan problem, men det är när datorn ska ladda Windows för första gången (då det ska stå "Setup is preparing your computer for first use"), som denna bild kommer upp:

Det laddar i några sek, och sedan blinkar det till en svart frame, och den animerade loggan slutar röra sig, och allt stannar upp.

Jag har testat med flera skivor, och de skivor jag har använt har fungerat på andra personers datorer. Jag har testat starta i safe mode, då man kommer till "Setup is preparing your computer for first use"-delen, men där får jag upp en dialogruta med texten "Windows cannot complete installation in Safe Mode. To continue installing Windows, restart the computer.", vilket talar för sig själv vad det betyder. Jag har testat koppla ur allt utom skärm och tangentbord, men det hjälper inte heller. Jag har även testat att stänga av floppy.
Jag har dock inte testat att reset'a BIOS; för att jag är lite paranoid över att något går snett.

Jag sitter på en AMD Athlon x64 dual 6000+, 3.1 gHz, så det borde inte vara något problem tycker jag.

Är det någon som har en idé vad det kan vara för fel, och kan hjälpa mig att lösa mitt problem?
Tack på förhand!

Felskrivning
Permalänk
Medlem

Tok mycket att läsa i denna tråd: [Solved] Windows 7 install hangs on "starting windows" screen - general-discussion - windows-7

Kort svar från mig: Resetta CMOS. Lyft på batteriet på moderkortet.

Visa signatur

"Jesus hatar alla som inte har riktigt bredband" - Bredbandsbolaget