Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Får inte igång GUI Ubuntu.

Tja.
Jag har tröttnat på windows på min laptop nu och tänkte installera Ubuntu på den istället.
Jag bestämmde mig för Ubuntu 10.10 Netbook och la den på en USB och körde igång installation.
Sen när de 4 prickarna har slutat blinka så går datorn bara helt svart fast med backlightning.
Testat med bränd 9.10 & 9.04 också. exakt samma problem. Har även testat installera via windows med Wubi och det get exakt samma sak.

Datorn ifråga är en Fujitsu siemens Amilio La1703 vet dock inte riktigt vad som är i den.
Har googlat och sett folk som har problem efter installationen men jag kommer inte ens till själva installationen. den blir svart precis innan själva guiden ska starta.

Vad kan vara problemet? Hur kan jag fixa det?

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk

Låter som strul med grafikdrivrutinerna. Vet inte riktigt hur det funkar på laptops men jag får samma fel om jag försöker starta med HDMI kabel på min stationära. Du kan ju testa att koppla in en extern skärm med VGA eller DVI kabel om det går, och testa att byta till en terminal genom att trycka ctrl+alt+f1.

Visa signatur

HejHej!

Permalänk
Medlem

Prova att installera ett "vanligt" Ubuntu, inte Netbook varianten.

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar dig att installera 10.04 Desktop edition. 10.10 är visserligen "Stable" men imo är det för mycket bloatware och buggar för att det ska vara riktigt bra.