Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Medlem

Vill ni ha ICA Banken för Windows Phone? Skriv gärna några ord i denna tråd på deras egna supportforum på Kundo.

Visa att Sverige även här WP-användare!

Länk: Kundo | ICA Banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av frav:

Fick ner GDR3 & Lumia Black via OTA till den nyaste 925:an i tisdags. Så nu är det bara att avvakta till 520 också får sin.

Lumia 520:an fick GDR3 & Black i eftermiddags via OTA/WiFi. Så då har alla de tre WP8 devices jag har blivit uppdaterade. Nice

Visa signatur

// Fredrik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Vill ni ha ICA Banken för Windows Phone? Skriv gärna några ord i denna tråd på deras egna supportforum på Kundo.

Visa att Sverige även här WP-användare!

Länk: Kundo | ICA Banken

Bra tips! Vansinnigt irriterande att inte kunna kolla saldot på något smidigt sätt.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rattnalle:

Bra tips! Vansinnigt irriterande att inte kunna kolla saldot på något smidigt sätt.

Har inte dom nån mobil/www-bank som dom riktiga bankerna?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rattnalle:

Bra tips! Vansinnigt irriterande att inte kunna kolla saldot på något smidigt sätt.

På dem bara!

Skrivet av Jfqvist:

Har inte dom nån mobil/www-bank som dom riktiga bankerna?

Skickades från m.sweclockers.com

De har en mobilsajt, som inte stödjer IE10, eller ja, man får ett varningsmeddelande när man visterar sidan "Sidan är skapad för andra telefoner" eller dylikt, sedan får man två val "Ta mig härifrån" eller "Fortsätt ändå". Men i sig fungerar sidan någorlunda... inget att höja i granen direkt.

Man vill ju ha en native app!

Permalänk
Skrivet av Cable:

På dem bara!

De har en mobilsajt, som inte stödjer IE10, eller ja, man får ett varningsmeddelande när man visterar sidan "Sidan är skapad för andra telefoner" eller dylikt, sedan får man två val "Ta mig härifrån" eller "Fortsätt ändå". Men i sig fungerar sidan någorlunda... inget att höja i granen direkt.

Man vill ju ha en native app!

bankhubben har fungerat med ICA så att man kunnat se saldo men nu får jag det inte att fungera längre

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV ATX | AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix B550-F Gaming | 32GB Corsair Vengance RGB DDR4 3600Mhz | WD Black SN850X 1TB Gen 4 | Samsung 980 1TB | RADEON RX6800XT Red Devil | Corsair PSU RM750x | Samsung LC49G95T 5120x1440 49" | CORSAIR H150i Elite LCD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

På dem bara!

De har en mobilsajt, som inte stödjer IE10, eller ja, man får ett varningsmeddelande när man visterar sidan "Sidan är skapad för andra telefoner" eller dylikt, sedan får man två val "Ta mig härifrån" eller "Fortsätt ändå". Men i sig fungerar sidan någorlunda... inget att höja i granen direkt.

Man vill ju ha en native app!

Jag möts dessutom av det här:

Känns lagom bra

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem
Skrivet av In3xtreme:

bankhubben har fungerat med ICA så att man kunnat se saldo men nu får jag det inte att fungera längre

Jo precis. Jag använder samma lösning just nu för mina andra banker också.

Skrivet av Rattnalle:

Precis! Släng någon kommentar där på Kundo - uppskattas! Förhoppningsvis får man ut något vett ur dem efter helgen.

Just nu är det det mest aktiva förslaget i princip, på länge. Topp 3. Annars har vi gamla trådar från två år tillbaka som ligger ovan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Någon som har funnit en bra app för tv-program? Körde med TV-guiden innan och den var bra, men den bara la ner, så nu får det bli tv-programmet, som är helt okej, men inte komplett, så därför undrar jag; finns det inte ens en jävla duglig tv-app i Store? Man kan ju tycka att det vore bland det första de skulle erbjuda och de borde väl ändå fatta att ganska många kollar på tv, så hur svårt kan det vara?

Har äntligen hittat en bra tv-app, tv24, den är grym.

Viktiga grejer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Har äntligen hittat en bra tv-app, tv24, den är grym.

Viktiga grejer

Otroligt ful dock men funktion får väl gå först.

Men... Vem tittar på tablå-TV 2014?

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Har äntligen hittat en bra tv-app, tv24, den är grym.

Viktiga grejer

Bästa jag testat!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rattnalle:

Bra tips! Vansinnigt irriterande att inte kunna kolla saldot på något smidigt sätt.

Jag har full förståelse för att ni som har ICA-banken vill ha en app men tills vidare kan jag rekommendera Bankhubben för er som inte provat den än, jag har kört på den sen jag skaffade Windows phone och kommer nog fortsätta göra det även efter SEB släppt sin app

Bankhubben:
http://www.windowsphone.com/sv-se/store/app/bankhubben/f4b241...

EDIT: läste bland recensionerna att folk hade problem med att ICA-banken inte längre fungerade så tyvärr är väl detta ingen lösning för er :/

Visa signatur

Intel Core i9 9900K | MSI MEG Z390 ACE | DDR4 32 GB 3200 MHz | MSI RTX 2080 X Trio | NZXT X62 Kraken | Samsung 970 EVO M.2 500GB, Intel 660P 2TB M.2 SSD | Corsair RM750X V2 | Be quiet! base 601

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rattnalle:

Men... Vem tittar på tablå-TV 2014?

Ingen aning, men det är iaf så jag ser över vad jag vill kolla på. Tydligen verkar jag inte vara ensam.

Vad kör du som skulle vara bättre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Ingen aning, men det är iaf så jag ser över vad jag vill kolla på. Tydligen verkar jag inte vara ensam.

Vad kör du som skulle vara bättre?

Jag ser inte på direktsänd TV (aka tablå-TV) över huvud taget

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rattnalle:

Jag ser inte på direktsänd TV (aka tablå-TV) över huvud taget

Det har vi redan förstått. Han frågade vad du tittar på som skulle vara bättre. Ingenting alltså? Du sitter och surfar porr hela dagarna eller vad?

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Det har vi redan förstått. Han frågade vad du tittar på som skulle vara bättre. Ingenting alltså? Du sitter och surfar porr hela dagarna eller vad?

Jag är bara lite dumdryg

De serier jag kollar på tittar jag bara inte på ett avsnitt i taget när de sänds. Jag brukar bulktitta hela säsonger i taget istället. Men utöver serier är det inte mycket som går som intresserar mig. Nyheter gör sig bättre på papper och "vanliga" program eller vad man ska kalla dem lockar inte.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erikn911:

Jag har full förståelse för att ni som har ICA-banken vill ha en app men tills vidare kan jag rekommendera Bankhubben för er som inte provat den än, jag har kört på den sen jag skaffade Windows phone och kommer nog fortsätta göra det även efter SEB släppt sin app

Bankhubben:
http://www.windowsphone.com/sv-se/store/app/bankhubben/f4b241...

EDIT: läste bland recensionerna att folk hade problem med att ICA-banken inte längre fungerade så tyvärr är väl detta ingen lösning för er :/

Jo, verkligen vara något knas med just banken från ICA. Swedbank funkar.

Men det skadar inte att fortsatt vara aktiv i deras Kundo-tråd. Visa att ni vill fortsatt vill ha appen!

Länk: Kundo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rattnalle:

Jag är bara lite dumdryg

De serier jag kollar på tittar jag bara inte på ett avsnitt i taget när de sänds. Jag brukar bulktitta hela säsonger i taget istället. Men utöver serier är det inte mycket som går som intresserar mig. Nyheter gör sig bättre på papper och "vanliga" program eller vad man ska kalla dem lockar inte.

Så ditt svar blir alltså; vad ska man med en tablå till när man ändå inte kollar på några program.

Då förstår jag. LOL.

Permalänk
Medlem

tv.nu-appen har en uppdatering på gång. Ingen ETA än så länge.

Tänkte även påminna er om ICA Banken, fortsätt visa den kollektiva påtryckningen och fortsätt kommentera! Då kommer ICA förstå att detta är något de verkligen måste prioritera. Keep it up guys!

Länk: Kundo | ICA Banken

Permalänk

Hej!

Uppdaterade en Lumia 520 idag till vad jag trodde var Black uppdateringen. Men bland annat kamera appen som skulle vara ny och lila i färgen finns inte. Så inget verkar ha tillkommit alls. Någon som vet var detta kan vara?

Operativsystemsversion: 8.0.10517.150
Revisionsnummer programvara: 3056.40000.1349.2006

Kör den Black uppdateringen?

Tack på förhand!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Hej!

Uppdaterade en Lumia 520 idag till vad jag trodde var Black uppdateringen. Men bland annat kamera appen som skulle vara ny och lila i färgen finns inte. Så inget verkar ha tillkommit alls. Någon som vet var detta kan vara?

Operativsystemsversion: 8.0.10517.150
Revisionsnummer programvara: 3056.40000.1349.2006

Kör den Black uppdateringen?

Tack på förhand!

Settings -> extras + info.
där står det vilken uppdatering mobilen har, t.ex. "Lumia Black"

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av betan:

Settings -> extras + info.
där står det vilken uppdatering mobilen har, t.ex. "Lumia Black"

Skickades från m.sweclockers.com

Då har den Black uppdateringen. Visade sig att man fick installera kamera appen genom butiken. Tack för hjälpen!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Vet någon om det kommer några klipp inom kort, som det exempelvis var på Lumia 920 på Elgiganten under Black Friday för 1500 SEK och sedan Lumia 925 för 2200 SEK på Elgiganten också?

Är nämnligen på jakt efter en ny Lumia-telefon och hade hoppats att kanske göra ett klipp samtidigt.

Permalänk
Medlem

Underbart att Swype-funktionen kommer till WP. Den är efterlängtad.

http://wmpoweruser.com/swype-type-keyboard-coming-to-windows-...

Jag tror WP kommer bli ett schyst variant av det uppstyrda i IOS, men ändå med lite mer frihet och möjligheter, ett OS som varken IOS eller Android kan leverera. Det är antingen eller, så där har WP sitt läge och sin plats. IOS kan aldrig bli som Android, och vice versa, men WP kan bli som en mix av de två. Plus inslag av sitt eget stuk. Där vill jag att vi hamnar en vacker dag, och det är inte det minsta otänkbart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Underbart att Swype-funktionen kommer till WP. Den är efterlängtad.

http://wmpoweruser.com/swype-type-keyboard-coming-to-windows-...

Jag tror WP kommer bli ett schyst variant av det uppstyrda i IOS, men ändå med lite mer frihet och möjligheter, ett OS som varken IOS eller Android kan leverera. Det är antingen eller, så där har WP sitt läge och sin plats. IOS kan aldrig bli som Android, och vice versa, men WP kan bli som en mix av de två. Plus inslag av sitt eget stuk. Där vill jag att vi hamnar en vacker dag, och det är inte det minsta otänkbart.

Om det där stämmer så kommer jag inte att ha något att klaga på längre. Jobbigt

Har efter två år med WP fortfarande inte blivit kompis med tangentbordet.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rattnalle:

Om det där stämmer så kommer jag inte att ha något att klaga på längre. Jobbigt

Har efter två år med WP fortfarande inte blivit kompis med tangentbordet.

Lite samma känsla för mig, det funkar, men snart flyter det, och det känns inte fel. Kul att ha valmöjligheter också.

Permalänk
Medlem

Microsoft har skickat ut inbjudningar till förtitt på det nya SDK:et i WP8.1.

Någon har nu börjat läcka bilder och information om det nya på reddit:
http://www.reddit.com/r/windowsphone/comments/1xloor/wp81_is_...

Jag tycker det ser ut att vara många bra förändringar som kommer i 8.1. Appar kommer få mycker mer gemensamt mellan W8 och WP8, ingen nyhet i sig iofs men intressant att se mer hur de hargjort, Universal apps.

Verkar gå att ändra meddelande app, VPN, battery- och wifi sense och installera appar på sd-kort. WebGL.

Påstås även bli WinPRT istället för WP8 i dokumenten.

Detta kommer nog bli mycket välkommet och bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Microsoft har skickat ut inbjudningar till förtitt på det nya SDK:et i WP8.1.

Någon har nu börjat läcka bilder och information om det nya på reddit:
http://www.reddit.com/r/windowsphone/comments/1xloor/wp81_is_...

Jag tycker det ser ut att vara många bra förändringar som kommer i 8.1. Appar kommer få mycker mer gemensamt mellan W8 och WP8, ingen nyhet i sig iofs men intressant att se mer hur de hargjort, Universal apps.

Verkar gå att ändra meddelande app, VPN, battery- och wifi sense och installera appar på sd-kort. WebGL.

Påstås även bli WinPRT istället för WP8 i dokumenten.

Detta kommer nog bli mycket välkommet och bra.

Dykt en hel del nytt sedan sist du länkade. Den var redigerad tio minuter sedan. Gamla är borta (finns i kommentarerna dock) och endast nya finns.

Citat:

EDIT: So the camera app has 3 new mode: camera, burst and video
EDIT: Pivots, now called Hub, have smaller title. More screen space!
EDIT: Lots of new transitions by default
EDIT: Progress ring from WinRT is here.
EDIT: Get a sense of your storage and install your apps on your SD
EDIT: No new tile size from what I seen in the default apps and the SDK :/
EDIT: File manager? Docs talk about a file picker and saver. So there maybe a file manager in the RTM!
EDIT: New youtube player! compact player (and in landscape)
EDIT: IE11 UA string:
EDIT: WebGL support
EDIT: HTML5 test results: http://html5test.com/s/202c9b1e39583685.html
EDIT: So WP8 is now called WinPRT (docs)
EDIT: New usb settings page img
and navigation bar color?

Källan, inklusive bilder för de flesta punkterna: Länk (Edit: bortredigerade, endast färska läckor finns, som han tar bort omgående, säger till att spara bildlänkarna nästa gång)

Här har ni "gamla" läckorna (fyra timmar gamla):

Citat:

This is what was posted for those that missed it. Cat's kinda out of the bag now.

"So I may or may not be part of the dev preview program and I might have seen that WP8.1 will support javascript for programming. Haven't seen anything yet about HTML only xaml.

The whole javascript is called a Unirversal App.

EDIT: yup there is html!

EDIT: universal apps is a template to build both WinStore and WinPhone apps from the same solution sharing code more easily (HTML/JScript)

EDIT: Connect portal (proof) http://i.imgur.com/3TkF9wv.jpg

EDIT: WP and WinRt are categorize now under Store Apps in visual studio. So you can see how MS is trying to merge them. Main templates are universal apps that create both WP8 and WinRT project. Expecting to see more WinRT apps from now on as they're making it very easy and kind of influencing me to do so, considering the solo templates are at the bottom of the list.

EDIT: New hub app template. http://i.imgur.com/ssxC3Jv.jpg

EDIT: Debug my first wp8.1 app. Splashscreen is using the same box as the default one for WinRT. App has a nice transitions navigating pages (without using a 3rd party toolkit for it). Kind of like turnstile but there's something to it that makes it looks smoother.

EDIT: Screenshot of the app list

EDIT: App list: Battery sense (see what apps are taking the charge), data sense and storage sense. Oh there is a new podcast app and bings app are install by default.

EDIT: Phone app is not supported in this build. SMS not much different UI but there's some cool new settings.

EDIT: There's finally VPN support and Wifi sense.

EDIT: No cortana and bing search isn't working (button and IE). Bing.com makes the "No app for this protocol" popup, so this build doesnt have it and it also doesn't have a store.

EDIT: no more music+video. Now there is a music app that is exactly like xbox music. Same for the video app.

EDIT: skydrive is now OneDrive.

EDIT: GridView and ListView joing the WP family.

EDIT: Universal Apps are pretty cool. They share the same App object class.

EDIT: SD CARD install! But you can change the manifest to prevent your app from being install in SD.

EDIT: No more silverlight. So apps now can share XAML between WinRT and WP8 (sometimes whole pages).

EDIT: instead of an AppBard there is a commandbard. (only bottom) You can bind to the buttons.

EDIT: Tilt no longer requires a toolkit. Instead is build into most control styles using PointerDownThemeAnimation .

EDIT: Goodbye XAP hello APPX.

EDIT: Back button doesn't terminate the app. The whole life cycle is like winrt.

EDIT: Back button doesnt go back by default, instead you do this:
public App() { this.InitializeComponent(); this.Suspending += OnSuspending; Windows.Phone.UI.Input.HardwareButtons.BackPressed += HardwareButtons_BackPressed; }
void HardwareButtons_BackPressed(object sender, Windows.Phone.UI.Input.BackPressedEventArgs e)
{
Frame rootFrame = Window.Current.Content as Frame;

if (rootFrame != null)
{
if (rootFrame.CanGoBack)
{
rootFrame.GoBack();
e.Handled = true;
}
}
}

EDIT: Navigation: this.Frame.Navigate(typeof(AboutPage));"

Länk till källan.

EDIT 3: Svep ner för att stäng appar

Permalänk
Medlem

ETA på WP8.1?

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

ETA på WP8.1?

Kommer bli tillgängligt för utvecklare i början av april. Med andra ord, de som har använt utvecklarprogrammet på sin telefon kommer att få det (t.ex. för tidig GDR3-uppdatering).