Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Okt 2010

Het quad core

Min QuadCore AMD Athlon II X4 630 ligger på ca 45 i idle och när jag typ surfar och har några program uppe ligger den på 65 grader vilket verkar lite högt. Jag kör med stock kylare men jag har inte för mig att den alltid har varit så här varm. Jag har även ett pissigt ace chassi så luftflödet kanske spelar in? Det jag undrar mest om det här är normalt eller snarare om det är farligt.

MVH Talik

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2008

Montera om kylaren eller plocka bort damm som har kommit in i kylflänsen.

Dell XPS 13 9370 | i5-8250U | 8 GB RAM | Intel HD 620 | 256 GB SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
瑞典
Registrerad
Aug 2004

Ta bort chassisidan om du inte har luftcirkulation.

After Chuck Norris visited The Virgin Islands, they are just known as The Islands.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2008

Har du några fläktar i chassit? Har du ett ace agg så är det ett litet element i sig som också spelar in.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Okt 2010

jag har ett corsair nättagg som känns sisådär små varmt. Inga fläktar i chassit heller... Jag tror kylaren sitter bra men jag kan montera om den bara för att..Är det inte lite farligt att köra med en sida öppen ?:O

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerbotten
Registrerad
Sep 2009
Skrivet av talik:

jag har ett corsair nättagg som känns sisådär små varmt. Inga fläktar i chassit heller... Jag tror kylaren sitter bra men jag kan montera om den bara för att..Är det inte lite farligt att köra med en sida öppen ?:O

Va är de som skulle va farligt ? :S inte precis så datorn sprängs eller nått, blir väl bara liten luft turbulens i de chassit som vispar om luften lite

De du skulle kunna göra är rengöra CPU-kylaren från damm och smuts, ny fräsch kylpasta, i med 2 ( eller mer ) fläktar i chassit, en som suger in kall luft i chassit och en på baksidan som skjuter ut den varma luften

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Okt 2010

öpnnade sidan, det har redan gått ner ca 4 grader. Ska nog montera om kylaren och rengöra den efter halloween.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av talik:

och varför har du inga fläktar i chasit ?? det finns en anledning till att chassitillverkare gör platser för fläktar, och anledningen till att dom gör det är att annars får man en överhettad system om man inte väljer ytterst strömsnåla komponenter dvs.
gör om gör rätt och stoppa in lite fläktar där.

Der Steppenwolf

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av talik:

öpnnade sidan, det har redan gått ner ca 4 grader. Ska nog montera om kylaren och rengöra den efter halloween.

Det tyder väll mer på att den varma luften stannar kvar i lådan. Du behöver nog inte montera om kylaren. Skaffa bara 2 chassi-fläktar. Helst i storleken 120mm, om det passar.