Gigabyte visar flaggskepp för Sandy Bridge

Permalänk
Melding Plague

Gigabyte visar flaggskepp för Sandy Bridge

Gigabyte P67A-UD7 är ett påkostat moderkort som vilar i väntan på Intels lansering av Sandy Bridge. Modellen erbjuder bland annat tio USB 3.0 och 24-fasers strömförsörjning.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Gav mig ett STORT vill ha begär. Får nog bli ett sådant när det är dags för uppgradering.

Visa signatur

.::. Be Quiet Silent Base 800 :: Corsair RM1000i :: Asus ROG Strix B550-F Gaming :: AMD Ryzen 7 5800X :: Be Quiet Dark Rock 4 PRO :: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB 3600MHZ :: Crucial MX500 1TB :: Seagate ST8000DM004 :: RTX 2080 Super :: Sound BlasterX AE-5 :: Samsung G3 32" 165Hz .::.

Permalänk

Väldigt sexigt, vill ha blått när det gäller Gigabyte dock
10st USB 3.0 trevligt att det blir mindre 2.0 och 6st SATA III 4-way SLI/CFx ?
och självklart Gigabyte's underbara 24 phase

Permalänk
Hedersmedlem

Bara 18 USB-portar?! Jag som behövde 19!

Permalänk

stiligt

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Oj, 18 stycken. Vad ska man ha alla dem till? Jag använder fyra stycken just nu.

Permalänk
Medlem

Trist att de inte kör med sitt snygga blå färgtema. De borde iallafall skaffat svarta kondingar istället för blå på detta.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Jag gillar färgade moderkort som ser ut som värsta cirkusclownen. Det underlättar datorbygget och gör det lite enklare att peta in saker när datorn fortfarande står gömd i ett hörn.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

De där såg gott ut svart gult går ihop ibland om de är rätt nyanser

Permalänk
Medlem

Intressant, är sugen på att testa Gigabyte moderkort då jag aldrig haft en Gigabyte bräda (kanske dags att överge Asus).

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av widL:

Bara 18 USB-portar?! Jag som behövde 19!

Du får lägga till en hub eller ett instickskort

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Undrar vilka spec på mobo som kommer till bulldozer sen.
Gillar den mörka färgen men måste säga att jag saknar den blå.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Äntligen lite valmöjligheter till Asus entusiast serie. Bra att gigabyte hänger på trenden med läckra färger och ett "snyggt" moderkort som dessutom har topp funktionalitet gällande de attrialljer som ingår på det.

Dock är jag väldigt skeptisk till själva kvaliteten på just gigabytes produkter då jag enbart har dålig erfarenhet gällande detta på 3 olika moderkort, av just nämnde producenten, genom tiderna. Ett till minus är ju dessutom frågan om USB3 kommer bli nästa USB 2 eller om Intels nya format med fiber kommer slå istället...

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Bara 18 USB-portar?! Jag som behövde 19!

Mus, Tgb och 17 usb-minnen?

OT tycker jag det var riktigt läcker design från gigabyte för en gångs skull.. deras babyblå går väl an i en dator "vilken-som-helst", men ska man köra plexi-sidor osv vill man väl gärna ha något snyggare..
Sen kan jag tycka det är trevligt ur en pedagogisk synvinkel att de skrivit "USB" i expansionskontakterna för just dessa på moderkortet, men varför upp-och-ned..? Är väl typ bara ett fåtal Lian-Li chassin som monterar grejer på det hållet eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AtreX:

Mus, Tgb och 17 usb-minnen?

1. Mus
2. Tangentbord
3. 3D Mus
4. Mobiltelefon
5. USB förlängningskabel --> USB-sticka
6. USB Hubb --> 6.1 LED Lampor 6.2 LED Lampor 6.3 LED Lampor (ljus bakom skärmen)
7. Joystick
8. Tom

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Snyggt bord men blä för att de har kvar vanliga PCI kontakter

Permalänk
Medlem

oh kittlar i köp tarmen minsann,

Visa signatur

Vi är alla nybörjare i början, glöm aldrig det.
1: Mozart TX - MSI Big bang-Xpower - i7 980x på vatten - GTX480 Sli - 12gb Dominator - 2x 128gb SSD raid0
2: Stacker 830 Nvidia - QX9650 (H20) - EVGA 780i - 9800GX2 (H20) - 8gb XMS2 - 150gb vraptor Raid0 + 5,2Tb

Permalänk
Avstängd

svart och gult är skitsnyggt. Gillar utseendet

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

1. Mus
2. Tangentbord
3. 3D Mus
4. Mobiltelefon
5. USB förlängningskabel --> USB-sticka
6. USB Hubb --> 6.1 LED Lampor 6.2 LED Lampor 6.3 LED Lampor (ljus bakom skärmen)
7. Joystick
8. Tom

9. Usb-fläkt.
10-14. 4x Joypads
15-19. 4x guitarhero gitarrer
20. Ratt
21. Pedaler.
22. Växellåda.
23. PSP
24. En till mobiltelefon
25. Usb högtalare
26. Usb headset
27. Usbhårddisk.
28. Toaster
29. Luftfuktare
30. Usb-Kylskåp

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeagan:

9. Usb-fläkt.
10-14. 4x Joypads
15-19. 4x guitarhero gitarrer
20. Ratt
21. Pedaler.
22. Växellåda.
23. PSP
24. En till mobiltelefon
25. Usb högtalare
26. Usb headset
27. Usbhårddisk.
28. Toaster
29. Luftfuktare
30. Usb-Kylskåp

Ratt, växellåda och pedaler går till samma USBport
PSP är trådlös
Har du en androidtelefon behöver du bara en.
Högtalare och headset kopplar man till ljudkortet
Guitar Hero gitarrerna är trådlösa.

Jo usbHDn tänkte jag inte på Den missade jag helt!

Hur funkar usb-kylskåpet? Kyler den bra?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Ratt, växellåda och pedaler går till samma USBport
PSP är trådlös
Har du en androidtelefon behöver du bara en.
Högtalare kopplar man till ljudkortet

Jo usbHDn tänkte jag inte på Den missade jag helt!

Hur funkar usb-kylskåpet? Kyler den bra?

mjoae, vissa högtalare kopplas endast till usb, praktiskt då man slipper sladd för strömmen men troligtvis inget man väljer framför valfri stereo ljudmässigt. Hehe tyvärr äger jag inget usbkylskåp för tillfället, men när jag har ett moderkort med fler usbportar så kanske man slår till

Behöver och behöver, har man flera telefonnummer så blir det jobbigt med bara en mobil (jobb och priv).

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

Ser grymt ut, både gällande design och specifikationer. Dock skulle jag tippa på att priset blir ganska högt.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk

Wow, kan Gigabyte tillverka kort i andra färger än bebisblått?

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem

dom behöver nog göra om layouten på pcie 16x portarna

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem
Skrivet av jesusbarnet:

dom behöver nog göra om layouten på pcie 16x portarna

Varför?

Permalänk
Medlem
Skrivet av krippe91:

för jag ser inte hur man ska kunna nyttja alla 4

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

Vadå 18 usb det är ju bara 10 usb!
resterande 8 finns väl på moderkortet om man utöver de 10 vill ha extra.

Permalänk
Medlem

USB-kontakerna där bak är alla USB 3.0? Vet att de blåa är det ,men de som är "Guld"-färgade, är de 2.0 eller 3.0 ?

Visa signatur

i7 860 @ 2.80 GHz | H50 PnP | XFX 5770 | XMS3 4 GB | FD R3
Fraktfritt Inet https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebbeLee:

USB-kontakerna där bak är alla USB 3.0? Vet att de blåa är det ,men de som är "Guld"-färgade, är de 2.0 eller 3.0 ?

de är 2.0, iaf på mitt moderkort. har 2st blå, och 8st gula, varav 2 usb 3.0 och 8 är 2.0