Itunes är ett skämt!!

Permalänk
Skrivet av swinto538:

Att de tar så mycket betalt beror ju på att de har monopol.

fatta hur bilig spriten skulle vara om inte systemet hade monopol på att sälja.

och fatta hur mycket pengar staten skulle förlora.

dock så tror jag google kommer att gå om apple när det gäller att lägga sig i ens liv jämt.

Ps. jag skriver detta på en hp som står precis bredvid min macbook.
och nu väntar jag bara på att gigabyte radeon 6870 ska komma i lager på inet. då är min rigg klar.

Just det jag bygger en pc. och bara för att jag har en mac så betyder det inte att jag dissar allt som har med pc att göra.

Jag jobbar och spelar på pcn och bara bekymmersfritt surfar runt och gör alldagliga saker på Macen.

Så tänk innan ni stämplar mig som en mac fanboy.

sorrry för Ot men behövde säga detta.

Spriten blir ju knappast billigare med skatterna. snarare dyrare. systembolaget köper in rejäla partier och får ner priset på det sättet. många dyra och udda whisky är ju oftast hundralappar billigare än tex bordershop. men visst skulle jag också vilja ha bort monopolet. men då får skatterna sänkas först.

Visa signatur

| Intel i5 4670K | Asus ROG maximus VI gene | Corsair 8GB (2x4GB) CL11 2133MHz VENGEANCE | sapphire r9-290 arctic cooling accelero hybrid |

Permalänk

<-- har jailbreakat sin iPhone helt enkelt för att slippa itunes.

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N

Permalänk
Medlem

Jag har inget emot itunes eller iphone men en gång med min 3g blev jag av med rubb och stubb skrev till supporten och fick mail dagen efter av en trevlig herre som hade fixat så ALLT precis ALLT jag hade tankat hem med itunes store (som fortfarande fanns i deras register) Blev möjligt att tanka hem en gång till. Det var väl ett 40 tal låtar och en sisådär 300 apps minst. Men visst är det dumt att det försvinner. Men med teknik kommer strul.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av swinto538:

Att de tar så mycket betalt beror ju på att de har monopol.

fatta hur bilig spriten skulle vara om inte systemet hade monopol på att sälja.

och fatta hur mycket pengar staten skulle förlora.

Det är inte systemet som gör spriten dyr, utan skattesatserna. Systembolaget har faktiskt humana priser på det mesta om du tar bort skatten. Jag kan garantera att finlandsbåtarna tex. har fan så mycket större marginal på spriten.
Testa att kolla efter varumärkesdrycker i tyskland tex. som corona, jäger, absolut osv, så får du se att prissättningen inte är så tokig ändå..
Skillnaden då, är väl att systembolaget inte importerar rävgift som 7€-vodka.

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Medlem

fast om man nu ska snacka systembolaget, så har jag många vänner som kommer från länder där man kan köpa sitt vin osv. i sin lokala matbutik, o alla förundras över hur stort o bra utbudet är på systembolaget.

angående program som ibland fular sig, eller vad man ska säga, det är ju inte bara synonymt me itunes direkt. utan rätt många program krånglar ju nån gång

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

Jaha, då var vi tillbaka i tråden igen... då jag inte trodde itunes kunde bli mer idiotiskt.
Skulle föra över lite filmer till min ipad.

Stängde ALL annan sync än filmer, just för att itunes INTE skulle röra mina Apps...
Sätter sedan igång överföringen och går iväg en stund.

DÅ jag kommer tillbaks är i princip alla av mina över hundra apps borta och inga filmer är överförda.

Kan någon förklara varför medans jag mailbombar steve jobs?

Permalänk
Skrivet av emildooooo:

<-- har jailbreakat sin iPhone helt enkelt för att slippa itunes.

Vad använder du istället för itunes?

Permalänk
Medlem

Itunes är riktigt vidrigt, med tanke på resuserna som Apple befogar över borde dom kunnat göra något bättre..

Permalänk
Medlem

Tycker det funkar fint med iPhon 4, dock använder jag Aldrig iTunes. Kanske därför

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Kan bara hålla med om att itunes suger, min lösning:

1. Använd endast iTunes direkt efter köp och vid väsentlig uppdatering, synka kontakter.
2. Jailbreaka...
3. Använd telefonen utan att gå nära itunes tills nästa väsentliga uppdatering.

Permalänk
Medlem

Jag använder MediaMonkey för att föra över musik på ett smidigt sätt.
Man högerklickar bara på valfri mapp/fil i programmet och tar Send to iPhone.

Permalänk
Medlem

Itunes borde byta färg till svart för det är inget annat än The Dark Side.
Itunes säger "It's my way or my way".

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Citat:

Kan bara hålla med om att itunes suger, min lösning:

1. Använd endast iTunes direkt efter köp och vid väsentlig uppdatering, synka kontakter.
2. Jailbreaka...
3. Använd telefonen utan att gå nära itunes tills nästa väsentliga uppdatering.

Varför inte "gå nära itunes till nästa väsentliga uppdatering"

Menar du att du losar apparna som du tankat via installous eller vad?

Jag synkar min minst 1 gång i veckan + att jag har massa pirat appar som jag tankat via installous.
Men jag stör mig inte av iTunes för det?
Autoupdate har jag inte heller aktiverat så ja. Jag lyckas göra allt som jag vill via iTunes utan att nåt går
snett. Och nej man måste inte ha ett IQ över 130 utan snarare ett IQ över 75..

-----> SKIT BAKOM SPAKARNA. LÄR ER ANVÄNDA PROGRAMMEN! <-----

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem

Tvingades använda det för att föra över låtar till en ipod nano från 2 datorer med 2 olika musikbibliotek. Itunes ville ta bort låtarna från ipoden så fort jag kopplade in den i nästa dator för att det inte var samma låtar på datorn som på ipoden, blev så trött på skiten.

Har en iphone 4 men inte vågat röra itunes skiten ännu. Tur att man har spotify prem så man slipper synca musik iaf.

Visa signatur

[4690k@4,7GHz] [Asus Z97-A] [Asus GTX 970 Strix] [Corsair 16GB DDR3 1600MHz] [Samsung 830 120 GB] [WD Green 3TB]

Permalänk
Medlem

Ogillar programet i sig, men att alla som säger Apple är skit är uppenbarligen tappade på nå' vis.

Otroligt smidigt och lätt för alla målgrupper utan pill. Det lyckas de jävligt bra med.
Sedan kan man bli lite ledsen när enkelheten flippar runt dig och tar dig i 2:an och i samma veva då raderar all din media. Enkelhet har både plus och minus va?

Visa signatur

7700K @ 4,8Ghz | EVGA 1080 SC @ 2021Mhz | Z270F | 16GB @ 3000Mhz | Acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonathan82:

Jaha, då var vi tillbaka i tråden igen... då jag inte trodde itunes kunde bli mer idiotiskt.
Skulle föra över lite filmer till min ipad.

Stängde ALL annan sync än filmer, just för att itunes INTE skulle röra mina Apps...
Sätter sedan igång överföringen och går iväg en stund.

DÅ jag kommer tillbaks är i princip alla av mina över hundra apps borta och inga filmer är överförda.

Kan någon förklara varför medans jag mailbombar steve jobs?

Det där har jag också varit med om.. IRRITERANDE!

Lösningen på ditt första problem med apparna är att ordna alla mappar i iTunes, då slipper du problemet. Itunes klarar inte av att hämta mappstrukturen från telefon (I-D-I-O-T-I-S-K-T!!)

Permalänk
Skrivet av jonathan82:

Vad använder du istället för itunes?

finns det en enda själ här i världen som fortfarande kommer ihåg WMP?

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N

Permalänk
Medlem

Min gamla nokia express music, ojojoj.. ringa, smsa, mmsa, spela musik, ja den kunde fanimej "allt", snabbt och smärtfritt gick det dessutom, och någon plats i fickan tog den knappt.
Och tänk vad skönt när man bara behövde ladda mobilen en gång i veckan, trots flitigt ringande... njo, visst var det nog bättre förr
Numera laddar jag min värdelösa android så ofta att den knappt borde få kallas trådlös, trots att jag använder den till exakt samma saker som jag gjorde med min gamla nokia.

Tänk vilken underbar mobil man hade kunnat plocka fram, om man tog den där nokian och uppdaterade den med senaste tekniken, högupplöst ruta, grymt batteri, energisnålare elektronik, bättre kamera, bättre högtalare, mer genomtänkt menysystem och bättre användarvänlighet, men utan att göra den till en dator, för det har vi väl alla hemma redan, eller?

Visa signatur

QC7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foster D:

Min gamla nokia express music, ojojoj.. ringa, smsa, mmsa, spela musik, ja den kunde fanimej "allt", snabbt och smärtfritt gick det dessutom, och någon plats i fickan tog den knappt.
Och tänk vad skönt när man bara behövde ladda mobilen en gång i veckan, trots flitigt ringande... njo, visst var det nog bättre förr
Numera laddar jag min värdelösa android så ofta att den knappt borde få kallas trådlös, trots att jag använder den till exakt samma saker som jag gjorde med min gamla nokia.

Tänk vilken underbar mobil man hade kunnat plocka fram, om man tog den där nokian och uppdaterade den med senaste tekniken, högupplöst ruta, grymt batteri, energisnålare elektronik, bättre kamera, bättre högtalare, mer genomtänkt menysystem och bättre användarvänlighet, men utan att göra den till en dator, för det har vi väl alla hemma redan, eller?

Idag vill man väl ha en dator i fickan?
Skulle aldrig klara mig utan min iPhone 4 idag.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Köpte dock en begangnad Iphone av en kompis billigt när han köpte en ny telefon, men dock så jailbrakade jag den och skulle aldrig drömma om att använda Itunes till den! Körd med rythmbox istället för musiken enbart

Visa signatur

CPU: 3570K |Minne: 8GB Corsair Vengence|GPU: GTX 650|Chassi: Nano 304|PSU: Corsair 600W M|Kylning: Batterisyra|Mus: MX150|Tangentbord: JP|Platta: Nexus 7(2013)

Permalänk
Medlem

Vill man verkligen ha en dator i fickan?
Jag tror att endast ett fåtal av oss faktiskt vill ha det, själv har jag ingen som helst nytta av det eftersom jag har en dator hemma, och även en laptop att ta med om jag verkligen behöver dator utanför hemmet.
Men det finns ju undantag, du kanske är ett av dem, som faktiskt behöver komma åt internet, mail etc, när som helst/var som helst.
Men majoriteten av alla som skaffar sig en såndär "mobil", gör det för att det är häftigt och inne, för att man kan leka med alla appar och uppdatera sin facebook status när man sitter och skiter.
Men i grunden använder dem den huvudsakligen till att ringa och smsa på... snacka om dyr telefon. (om man inte köper den billigt av en polare förståss)

Vad jag vill få fram är att det blivit nån slags överdriven hysteri kring dessa, enligt mig, overkill "telefoner" och alla "måsten" man skapar sig själv.
Vi skapar oss ett beroende att kunna just uppdatera facebook status överallt, en helt meningslös grej, eller att kolla mailen trots att man är hemma om 10 minuter, eller vara inloggad på msn 24/7 man ändå inte kontaktbar eftersom man är upptagen på jobb eller nått, eller varför inte blogga "heeej bloggen! nu sitter jag på bussen hem och det e drygt, hoppas ni som läser ha det bättre", eller bara att sitta och leka med alla dessa onödiga (alla är ju inte onödiga) appar i tid och otid bara för att dem finns där.
Vi har redan allt som dessa mobiler erbjuder, men vi kan inte ta det med oss i fickan (och det kan vi väl knappt ändå med tanke på hur löjligt stora dem är) och efter en dag eller två, måste vi ändå ansluta oss till hemmets 230volts nät för att ladda den strömslukande leksaken.

Men som sagt, det finns undantag!

Visa signatur

QC7