Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Kan man vänta sig bättre grafikkort?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MasteraCe:

Synd du missade rean Alina hade förra veckan, jag beställde min då.. G73JW med i7 740QM, 6gb ram o full hd för 11999:- .. men den går få för 12499 nu så det är inte så farligt mkt dyrare

http://www.alina.se/Produkt.aspx?site=prisjakt&T2=G73JW-TZ130...

Fraktfritt om du är medlem på swec

Edit: Måste säga att I7an verkar ge en hel del i spel som t.ex GTA4 .. får ca 40% mer FPS än G53an med I5..

På G53an när jag maxade allt på 1920x1080 så fick jag 23 fps i benchmark

på G73an får jag 34fps allt i originalhastigheter i båda testerna såklart..

Gör grym skillnad i själva spelet faktiskt..

Det är ju inte alltid så... Gta 4 är ju ett processor krävande spel så det är ju inte konstigt, men ex Starcraft2 är ju inte äns optimerat för en quad core så där vinner du inget... Ibland vinner du ibland förlorar du Fps...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162937:

Det är ju inte alltid så... Gta 4 är ju ett processor krävande spel så det är ju inte konstigt, men ex Starcraft2 är ju inte äns optimerat för en quad core så där vinner du inget... Ibland vinner du ibland förlorar du Fps...

Nej det är sant, men jag gillar gta4 så en i7 är ju trevligt för mig då..

Kommande spel lär ju nästan med garanti nyttja minst 4kärnor, med tanke på det finns 6core 8core cpus nu

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MasteraCe:

Nej det är sant, men jag gillar gta4 så en i7 är ju trevligt för mig då..

Kommande spel lär ju nästan med garanti nyttja minst 4kärnor, med tanke på det finns 6core 8core cpus nu

sant... frågan är ju om det är värt en i7 om man har i5 redan.... däremot är det ju värt ett byte mot Sandy-Bridge..