[Diskussion] Samsung Galaxy S2 (Android 2.3)

Permalänk

Vad menar dom med texturerad baksida på SGS2an?
Är den gummibehandlad så den inte glider lika lätt?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lullebulle:

Vad menar dom med texturerad baksida på SGS2an?
Är den gummibehandlad så den inte glider lika lätt?

Nej, det är plast.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Panosz:

Tja alla hmm
är det nån som har testat ett Invisible Shield ? till Galaxy s2

Mvh Panos

Ja. Jag har monterat den funkar perfekt o löser alla problem med repor.Har en på min nokia efter ett år inte ett märke

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Nej, det är plast.

Ja, plast och lätt texturerad. Inget konstigt egentligen.

Läder känns betydligt bättre

Angående Invisible Sheild, skulle aldrig använda det själv... Har hört rätt så dåliga historier om det typ av lim dom använder. Vill inte gärna rycka bort halva plasten när man ska ta av det, lol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wauwau:

Beställde min Galaxy S 2 igår, leverans v.23! Sjukt nöjd med abonnemanget, får mobilen + 3000 fria minuter + 3000 fria sms + 3000 fria mms + 10gb datamängd i månaden (kör WiFi hemma och i skolan) + 10mb/s för 600kr i månaden.

Sitter nu i skrivande stund och nästan skrattar åt en kompis som säger att iPhone 4 är bättre och att jag köpt en dålig lur. Kan även tillägga att han frågade vad SAR-värde var för något, sterotypisk iPhone:are dvs.

Vilken operatör??

Permalänk
Skrivet av masa69:

Vilken operatör??

Skulle gissa på tre med deras abonnemang total. kostar 699kr/mån men man får just nu rabatt på 100kr/mån om jag inte minns fel.

Visa signatur

Asus P5W-DH Deluxe (1707 BIOS, rev 1.04G), Conroe E6600 L632A604 @ 400x8 - BIOS vCore 1.43, Corsair TWIN2x2048-6400C4D Dominator, Geforce 8800GTS, Tagan EasyConnect 530W, Seagate Barracuda 120 GB (for OS's), Samsung 400 GB (data), NEC 3550A DVD, Noctua NH-U12, Antec P182B. WD Raptor 74/150 GB (for OS's) Ska inhandlas[/B]

Permalänk
Medlem

Tråkigt bara att binda upp sig i 24 månader det är lång tid när det gäller telefon

Permalänk
Medlem
Skrivet av martin.mev:

Skulle gissa på tre med deras abonnemang total. kostar 699kr/mån men man får just nu rabatt på 100kr/mån om jag inte minns fel.

Gissade på det jag med.. Rätt ok med 100 kr rabatt på Total ändå.
Jag gillar ju min iphone 4 men är rätt sugen på denna luren ,, jobbigt med beslutsångest

Permalänk
Skrivet av AldrigJa:

Har beställt min ifrån Telenor, alltid gillat Telenor och har aldrig krånglat för mig. Kommer betala 400kr i månaden och då får jag 5000 fria SMS samt 5000 fria minuter att ringa för, dessutom får jag fri surf och telefonen samt ett bluetooth headset! Rätt nice deal imo

Dock blir man ju lite ledsen när den inte har NFC :/ Men men! Får väl hoppas nästa mobil man köper har det då.

När det gäller att köpa grejer ifrån Ebay (case m.m.) hur lång tid tar det innan det kommer till Sverige i så fall? Brukar väl vara en drygt 3 veckors frakt om jag inte har fel?

Någon som köpte flera skal och display skydd? eller vet vart man kan få tag på skal / display skydd till telefonen i Sverige? Dra gärna iväg ett PM då

Hittar inte nåt på hemsidan som kommer i närheten av bra pris som du ger. ? =/

Visa signatur

Asus P5W-DH Deluxe (1707 BIOS, rev 1.04G), Conroe E6600 L632A604 @ 400x8 - BIOS vCore 1.43, Corsair TWIN2x2048-6400C4D Dominator, Geforce 8800GTS, Tagan EasyConnect 530W, Seagate Barracuda 120 GB (for OS's), Samsung 400 GB (data), NEC 3550A DVD, Noctua NH-U12, Antec P182B. WD Raptor 74/150 GB (for OS's) Ska inhandlas[/B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyRoX:

Tråkigt bara att binda upp sig i 24 månader det är lång tid när det gäller telefon

Inte speciellt egentligen. Annars kan man göra som jag - sälja telefonen efter 1 år och betala av hela slutsumman.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av martin.mev:

Hittar inte nåt på hemsidan som kommer i närheten av bra pris som du ger. ? =/

Kolla deras plus tjänster och fixa ditt egna abonnomang Sen får jag 5000 sms för att jag är under 26

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av scienta:

Inte speciellt egentligen. Annars kan man jag göra - sälja telefonen efter 1 år och betala av hela slutsumman.

Precis! Blir bara dyrare och betala kontant för att sen skaffa surf för 150krmån om man som jag vill ha Minst 6Mbit och 10GB/mån eftersom jag tänker säga upp min fasta lina.

Hos tre: Surf max eller vad 24mån abonnemanget hette.
299x21=6279 (3 föst mån gratis)
6279-5000 (mobilen kontant) = 1279
1279/21= 61kr/mån för abonnemanget = BILLIGT

Men jag har råd och köpa kontant men varför ska jag göra det när det blir dyrare? Är ju bara betala in resterande abonnemangskostnad om man tröttnar innan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Ja, plast och lätt texturerad. Inget konstigt egentligen.

Läder känns betydligt bättre

Angående Invisible Sheild, skulle aldrig använda det själv... Har hört rätt så dåliga historier om det typ av lim dom använder. Vill inte gärna rycka bort halva plasten när man ska ta av det, lol.

Har aldrg haft några problem på någon av mina mobiler och invicible shield. har gått alldeles utmärkt att slita loss det. Finns inha rester alls kvat efter något lim eller liknande. Väntar ni på att få hem ett case från zenuscase så jag kommer nog hoppa över en shield denna gången och se hur det går först.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av AldrigJa:

Kolla deras plus tjänster och fixa ditt egna abonnomang Sen får jag 5000 sms för att jag är under 26

Hmmm, har du redan abonnemanget du beskriver eller ska du införskaffa det? Jag har pratat med Telenors kundtjänst vid ett par tillfällen och enligt mina uträkningar så borde ditt abonnemang kosta 448 kr för att du ska kunna få fria sms, fria samtal, fri surf etc. (Telenor Pott med Surf 199, Tala Fritt och Telefonen).

För att du ska kunna få fria sms måste du ha ett abonnemang som kostar minst 199kr/månad och du kan inte räkna in plustjänster eller telefonen till dom här 199 kronorna.

Vad har du för abonnemang?

Permalänk
Medlem

Har lite problem med S2an.
För det första så är IMEI numret annorlunda i telefonen än vad som står i följesedeln eller på paketet. Har kontaktat återförsäljaren angående detta, får väl svar på måndag eller tisdag.

Sedan så fungerade telefonen felfritt i några dagar men nu har den börjat stänga av sig själv! kan lämna den på bordet och den är avstängd när jag ska använda den, eller att den stängs av helt plötsligt när man lyssnar på musik.
Provar att göra en systemåterställning av telefonen och se om det löser problemet

Visa signatur

ASUS ROG Zephyrus G16 - Core Ultra 9 285H | 32GB | 1TB + WD SN7100 4TB | RTX 5070 Ti | OLED
Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2

TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset

Permalänk

Har ett problem;

Jag kan inte få min telefon att bli kopplad till min dator, hur i helvete gör man!?

När jag kör in mobilen med USB kabeln så hör jag ljudet och mobilen börjas laddas. Men jag hittar inget sätt att föra över musik / filmer eller något!

Jag har laddat ner Kies och PC Studio men kanske gör något fel? ;S

Någon som kan hjälpa mig? När jag går in på USB-Masslagring (Under inställningar). och trycker på "Anslut lagring till dator" Så får jag bara "Anslut USB kabeln för att använda masslagring" vilket jag redan har :s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Badkrukan:

Har ett problem;

Jag kan inte få min telefon att bli kopplad till min dator, hur i helvete gör man!?

När jag kör in mobilen med USB kabeln så hör jag ljudet och mobilen börjas laddas. Men jag hittar inget sätt att föra över musik / filmer eller något!

Någon som kan hjälpa mig? När jag går in på USB-Masslagring (Under inställningar). och trycker på "Anslut lagring till dator" Så får jag bara "Anslut USB kabeln för att använda masslagring" vilket jag redan har :s

Det som räckte för mig var att kopla i telefonen i datorn, låta den ladda lite och sedan starta om datorn.

Visa signatur

ASUS ROG Zephyrus G16 - Core Ultra 9 285H | 32GB | 1TB + WD SN7100 4TB | RTX 5070 Ti | OLED
Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2

TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset

Permalänk
Medlem
Skrivet av masa69:

Vilken operatör??

Tele2 företagsabonnemang.

Visa signatur

Asus P8Z77-V | i7 3770K | EVGA GTX 670 SOC 4GB | Corsair TX 650W | Corsair Vengeance 16GB | Seagate Barracuda 1TB | CM Storm Scout | Sandisk 128GB |
Logitech G400 | Qpad MK-50 | Logitech G935 | BenQ TFT 24" G2420HDBL LED | Acer 24'' GD245HQAbid | Steelseries QcK+
Samsung Galaxy S3 | Nikon D3000 | GoPro Hero 3 Black Edition | iPad 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Munson:

Hej,

Är det någon som fått igång Exchange med hårdvarukryptering på sin S2:a?

Det funkar inte för mig. När policyn för kryptering aktiveras och telefonen rebootar för att kryptera lagringsmedia så låser den sig precis när den startat om. När den väl låst sig kan man bara starta om den via reboot-menyn och enda sättet att få igång den igen är Factory reset.

Den enda lösning just nu verkar vara Nitrodesk Touchdown, vilket inte är ett alternativ.

För er som undrar så löser Samsungs senaste uppdatering problemen med hårdvarukryptering på S2:an.

Permalänk
Medlem

Har haft min Glaxy 2 i en vecka nu efter innehav av både Iphone 3 och 4 samt HTC Desire och kan inte annat än älska min SGS2.

199kr mån (telenor pott - ring för hela beloppet) + 150 förhöjd. I abonnemanget ingår fri surf och iom att jag är under 26, smsar jag fritt inom sverige upp till 5000st sms i månaden samt ringer gratis inom telenor (praktiskt att näst intill alla man känner använder telenor).

Är sjukt nöjd över att telefonen inte går på mer i månaden än så, helt underbart.

Telefonen i sig är också sjukt underbar, stor och tydlig display, touchen är exakt och batteritiden är över förväntan (håller ca 36h med mitt användande). Det enda negativa ajg egentligen kan komma på är att den känns lite plastig på baksidan samt att den röda färgen sticker lite... Som fotograf märker jag det extra tydligt när jag laddar över mina studiobilder i telefonen... någon som känner till en bra app för att sänka färgåtergivningen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kRYSSET:

Telefonen i sig är också sjukt underbar, stor och tydlig display, touchen är exakt och batteritiden är över förväntan (håller ca 36h med mitt användande). Det enda negativa ajg egentligen kan komma på är att den känns lite plastig på baksidan samt att den röda färgen sticker lite... Som fotograf märker jag det extra tydligt när jag laddar över mina studiobilder i telefonen... någon som känner till en bra app för att sänka färgåtergivningen?

Du kan testa att ändra färgläge i display menyn, har min på movie.

Konstigt att du som fotograf inte märker att färgdjupet är kasst snarare än att en färg sticker ut. Jag reagerar på det hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martin.mev:

Precis! Blir bara dyrare och betala kontant för att sen skaffa surf för 150krmån om man som jag vill ha Minst 6Mbit och 10GB/mån eftersom jag tänker säga upp min fasta lina.

Men jag har råd och köpa kontant men varför ska jag göra det när det blir dyrare? Är ju bara betala in resterande abonnemangskostnad om man tröttnar innan.

Själv satsar man på Halebop, Halebop vänner super är ju sjukt fördelaktigt, 10gb mobilsurf och gratis sms för tio sura Selma Lagerlöfar i månaden.

Permalänk
Skrivet av Badkrukan:

Har ett problem;

Ingen som kan hjälpa mig? :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av martin.mev:

Föredrar att köpa mina telefoner kontant, Har varit kund så länge hos TRE och comviq så hos TRE har jag trogen kund rabatt betalar 349 kr för Total abonnemanget ingen bindningstid. Åker ofta utomlands skönt att inte ha en telefon som är låst så man kan sätta in vilket simkort man vill. Som många vet så kan olika operatörer ha problem o vissa landsdelar då är det också skönt att slänga in ett kontantkort från vilken operatör som fungerar.

Permalänk
Skrivet av kRYSSET:

Har haft min Glaxy 2 i en vecka nu efter innehav av både Iphone 3 och 4 samt HTC Desire och kan inte annat än älska min SGS2.

199kr mån (telenor pott - ring för hela beloppet) + 150 förhöjd. I abonnemanget ingår fri surf och iom att jag är under 26, smsar jag fritt inom sverige upp till 5000st sms i månaden samt ringer gratis inom telenor (praktiskt att näst intill alla man känner använder telenor).

Är sjukt nöjd över att telefonen inte går på mer i månaden än så, helt underbart.

Det enda som är negativt med Telenors abonnemang är hastighetsbegränsningen på 1mbit/s. Men det går ju fixa för 49:- för 3mbit alt. 149:- för 10mbit.

Permalänk
Medlem

Vad tkr folk om standard-lurarna som föjer med? Jag tkr de har förvånansvärt bra ljud (jämför med SE's standard). Standard såklart, men bra för att vara standard?

Visa signatur

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Hedersmedlem

Kanske lite off topic men om min mobil går sönder om ett år och jag köpt den från tele 2 med 24 timmars bindningstid, då är det väll bara att köra samma abonemang i en ny telefon?

Visa signatur

CPU: i5 760, SilverStone Argon AR01 MOBO: MSI P55A-G55 GPU: Nvidia 770 RAM: CORSAIR 8GB DDR3 VENGEANCE LP 1600MHZ SSD: Intel 120 GB Chassi: R4 PSU: Corsair TX 850W 80+ Mus: Qpad 5k Skärm: BenQ 24'

Permalänk
Medlem
Skrivet av tirim4:

Kanske lite off topic men om min mobil går sönder om ett år och jag köpt den från tele 2 med 24 timmars bindningstid, då är det väll bara att köra samma abonemang i en ny telefon?

Du bör ha 24 månaders garanti. Men annars: ja, byt sim-kortet till en annan telefonen så är det samma abonnemang du använder.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Vad tkr folk om standard-lurarna som föjer med? Jag tkr de har förvånansvärt bra ljud (jämför med SE's standard). Standard såklart, men bra för att vara standard?

Hoppas de är bättre än lurarna som kom med Galaxy 1. Visst, lurarna dög till att prata i men avsaknaden av bas var ett faktum när man lyssnade på musik!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Badkrukan:

Ingen som kan hjälpa mig? :S

Alltså, du sätter telefonen med USB kabeln i datorn. Låt den ladda lite så får du upp telefonen som en egen hårdisk.
Vill du att den ska laddas igenom Kies air så kan du starta programmet först och sedan sätta in telefonen.

Jag ser inte vart det ska bli problem, jag har uppdaterat den, fört över filer, allt. Finns liksom inga problem.

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>