Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Finns det ett sådant här spel? eller kan någon/några göra ett sådant?

Permalänk

Finns det ett sådant här spel? eller kan någon/några göra ett sådant?

Hej Sweclockers!

Jag har ett gått och funderat ett tag på om det fanns ett spel där man är en människa, typ de första homo sapiens. Spelet är ett RPG spel, man försöker överleva, typ som att döda djur eller liknande varelser för att överleva osv. Man gör sina egna vapen allt får man göra själv. Sedan efter ett tag så kanske man skapar en stam med andra karaktärer och krigar mot andra stammar eller djur. Sedan ännu längre fram i spelet så ökar teknologin, bättre vapen, folk börjar bygga hyddor,kojor, små hus osv.

Sedan så fortsätter spelet åt samma väg, man kommer in i nya tidsåldrar typ som medeltid, och vid detta tillfälle så är människorna mer civiliserade och man kan prata och förhandla med varandra och vi detta tillfälle så kommer ju förstås ens karaktär vara jättegammal men det kanske finns typ en källa som gör att man aldrig dör ut av åldern:)

Spelet påminner lite om spore men jag vill ha något där man är en tidig art av människan. Det påminner också om Civilization men jag vill ha ett Rollspels liknande spel.

Tack för svar!

Visa signatur

Intel dual core E7600 3,06|Nvidia 9600GT 512MB| 2x2048GB Corsair XMS 2 800Mhz|320Gb HDD|Windows 7 64 bit|MacBook 13"|

Permalänk
Medlem

Tror inte det finns men det skulle vara shysst om det fanns. Skulle lätt prova det

Permalänk

Ja det hade varit jättekul att testa det

Visa signatur

Intel dual core E7600 3,06|Nvidia 9600GT 512MB| 2x2048GB Corsair XMS 2 800Mhz|320Gb HDD|Windows 7 64 bit|MacBook 13"|