OCZ Vertex 3 köpråd

Permalänk

OCZ Vertex 3 köpråd

Hej på Er!

Jag höll precis på att trycka på beställ på denna disk men tänkte först kolla något med er.

Så här ser jag det och undrar om ni tycker jag tänker rätt.
Jag tänkte beställa en 240 gig av denna variant men jag sitter fortfarande på en rig med sata 3.
Jag vet att jag inte får den prestandan som sata 6 kommer att ge men jag kommer definitivt att uppgradera mitt system, dock inte förns nästa generation (inte 32 nm utan 22 eller 28 eller vad det blir).
Jag ser det som, det är väll bättre att köpa en framtidsäker disk istället för att gå på Vertex 2 nu.

Har pengarna liggande och tycker det känns helt fel att köpa vertex 2 helt enkelt, tänker jag fel?

/Danne

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem

Eftersom vertex 3 presterar gnutta bättre än vertex 2 i sata3 också tycker jag det är ett bra köp men frågan är måste du köpa den nu? vänta med att köpa tills du ska uppgradera resten? säkert sjunkit i pris också

Visa signatur

Corsair Graphite 600T | AMD Phenom II x4 965BE @ 4.2Ghz | OCZ Vertex 2 120gb + 1TB Samsung F3 | XFX 6870 BE Crossfire | 8GB Corsair 1600MHz | 750W Corsair HX | Asus Crosshair Formula IV |

Permalänk

Hej Synthiax,
Tack för ditt svar.

Jag förstår när du säger "vänta ett tag till". Problemet är att det är något jag redan gjort i 8 månader. Har suttit och kolla uppdateringar efter intels 3G (sjukt irriterad på att det aldrig händer något här) eller OCZ vertex 3 alldeles för länge och tröttnat haha.
Vill helt enkelt inte vänta längre och då känner jag att det nog är bättre att gå på framtids grejer istället för att köra gamalt.

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dangerdan:

Hej Synthiax,
Tack för ditt svar.

Jag förstår när du säger "vänta ett tag till". Problemet är att det är något jag redan gjort i 8 månader. Har suttit och kolla uppdateringar efter intels 3G (sjukt irriterad på att det aldrig händer något här) eller OCZ vertex 3 alldeles för länge och tröttnat haha.
Vill helt enkelt inte vänta längre och då känner jag att det nog är bättre att gå på framtids grejer istället för att köra gamalt.

Köp då en ocz vertex 3 och uppgradera systemet omedelbart därefter när det funkar!

Visa signatur

Corsair Graphite 600T | AMD Phenom II x4 965BE @ 4.2Ghz | OCZ Vertex 2 120gb + 1TB Samsung F3 | XFX 6870 BE Crossfire | 8GB Corsair 1600MHz | 750W Corsair HX | Asus Crosshair Formula IV |

Permalänk
Skrivet av synthiax:

Köp då en ocz vertex 3 och uppgradera systemet omedelbart därefter när det funkar!

Haha ja skulle jag gärna vilja göra!

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk

Nu ligger du i ett lite dumt läge att faktiskt handla. Jag förstår din tanke om att vänta och vänta suger för då kan man alltid vänta. MEN, nu ligger du och andra inkl jag i ett läge där både Intel, Corsair, Crucual, A-data med flera skall lansera sina nya SSD diskar och även om de inte blir bättre kommer garanterat priserna att sänkas. Intel beräknas att lansera i April. Räkna med samma för övriga. Vill du inte vänta så kör hårt!

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Sitter i samma sits som du, har väntat evigheter på en SSD. Men som folk har nämnt känns det dumt att köpa Vertex 3 direkt när den kommer till marknaden. OCZ kommer mycket väl veta att de innehar monopol på nya generationens SSD och kommer sätta pris därefter. Kommer personligen vänta tills ett par konkurrenter också är med i spelet.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Skrivet av iNfragiq:

Kommer personligen vänta tills ett par konkurrenter också är med i spelet.

Är självklart inte helt fel det

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem

Om du bara ser till hastighet så verkar dom nya sandforce diskarna vara the thing to get. Så kan ju inte gå fel där, priset däremot kommer ju sjunka men inte så sjukt mycket tror jag, kommer ta ett bra par månader innan dom sjunker mer än nån/hågra få hundralappar skulle jag tro, eftersom dom verkar vara högst presterande diskarna överlag i denna generation.

Visa signatur

:CPU: 13900KF | IceMyst 420 | 3x Arctic P14 Max :Mobo: ROG Strix Z690-A Gaming WiFi D4 :RAM: 32GB Corsair Vengeance RGB RT :GPU: KFA2 SG 4090 :Monitor: Acer Predator XB323UGP :Chassi: NZXT H7 Flow 2024 | 6x P12 Max :PSU: Seasonic Prime TX-1000 :HDD: Kingston KC3000 2TB | Seagate Barracuda PRO 8TB