APB - All Points Bulletin

Permalänk
Medlem

Ny video

Create Conflict

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swefoo
Ny video

Create Conflict
FdzooQMONkI

Har ju vart ute flera dagar nu

Erkänn du såg på fz? ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FortuN
Har ju vart ute flera dagar nu

Erkänn du såg på fz? ^^

Joo, man kan inte alltid hålla koll på allt

Permalänk
Sötast

Trevlig video!

Tycker den reflekterar vekligheten ganska bra, inte tom hype som så många andra spel.

Permalänk
Medlem

Hur kan jag ha missat detta!

Ser ju verkligen jättekul ut. Får hoppas att det släpps en allmän beta snart.

Permalänk
Medlem

APB känns lovande.

Det finns dock ett stort MEN.

Det är EA som står bakom APB. Vi har tidigare sett hur dåligt EA underhåller spel. Warhammer online är ett skämt. EA servrarna för BC2, server browser tex, är sjukt underdimensionerade. Det är så grymt många spel under EA's baner som inte patchas och håller måttet för stabilitet, fuskare, server lag och buggar.

Det talar något enormt emot APB. Förhoppningsvis blir APB ändock vad vi alla hoppas men eftersom jag numera är en gammal räv på 28 bast så är jag skeptisk, du skall alltid se till historiken för att för att förutspå framtiden.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

release datum satt ?
"Den här produkten kommer att finnas i vårt lager fredagen den 2 juli 2010."

http://www.spelbutiken.se/catalog/product/62476-all-points-bu...

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceDread
APB känns lovande.

Det finns dock ett stort MEN.

Det är EA som står bakom APB. Vi har tidigare sett hur dåligt EA underhåller spel. Warhammer online är ett skämt. EA servrarna för BC2, server browser tex, är sjukt underdimensionerade. Det är så grymt många spel under EA's baner som inte patchas och håller måttet för stabilitet, fuskare, server lag och buggar.

Det talar något enormt emot APB. Förhoppningsvis blir APB ändock vad vi alla hoppas men eftersom jag numera är en gammal räv på 28 bast så är jag skeptisk, du skall alltid se till historiken för att för att förutspå framtiden.

Som jag har förstått det så är EA endast distributör av den fysiska kopian, har du någon källa på att EA skulle stå bakom servrar/utveckling?

EDIT:

"Gary Dale: We're still publishing the game ourselves. The relationship we have with EAP is a marketing and distribution relationship for North America and Europe. We will have certain publishing functions in-house at Realtime Worlds, but we will work and connect very closely with the bigger publishing infrastructure for the release of the game in North America and Europe during the first quarter of next year.

In terms of the actual management of the game going forward--management of the servers, management of the community--that is something that we will manage at Realtime Worlds. In that respect, we are absolutely the publisher of the game, but we need a publishing partner in order to access the bigger market on a worldwide basis, and that's what led us to the relationship with EAP. "

Källa: http://www.gamespot.com/news/6210761.html

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Som jag har förstått det så är EA endast distributör av den fysiska kopian, har du någon källa på att EA skulle stå bakom servrar/utveckling?

EDIT:

"Gary Dale: We're still publishing the game ourselves. The relationship we have with EAP is a marketing and distribution relationship for North America and Europe. We will have certain publishing functions in-house at Realtime Worlds, but we will work and connect very closely with the bigger publishing infrastructure for the release of the game in North America and Europe during the first quarter of next year.

In terms of the actual management of the game going forward--management of the servers, management of the community--that is something that we will manage at Realtime Worlds. In that respect, we are absolutely the publisher of the game, but we need a publishing partner in order to access the bigger market on a worldwide basis, and that's what led us to the relationship with EAP. "

Källa: http://www.gamespot.com/news/6210761.html

Får man skylla på för lite kaffe eller något?

Det där är bra nyheter för mig, på något vis hade jag missat det, tackar.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

OMFG! fick enkligen en key!!!
( om ni inte har testat( och om ni har, testa igen!)
http://www.fileplanet.com/promotions/apb/
testade i morse och då va alla "free" keys slut och man måste subscribe, men nu så fick jag en key)

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceDread
Får man skylla på för lite kaffe eller något?

Det där är bra nyheter för mig, på något vis hade jag missat det, tackar.

Hah, jag passar på och tackar själv.

Jag trodde att det var så, men var osäker.

Nu vet jag säkert och är glad

Permalänk
Medlem

Varför kan man inte logga in på betan, är den stängd nu eller ?

Visa signatur

Datorn : Antec 300, Amd Phenom X4 965 , Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, Crossfire med Radeon 5850, Corsair HX650+

Permalänk
Medlem

Bara öppen vissa tider, vissa dagar några få timmar för vissa personer. Du har nog fått ett mail om det. Kolla efter vilken grupp du tillhör.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbsta
Varför kan man inte logga in på betan, är den stängd nu eller ?

Gå in på ditt acc och se vilken grupp du tillhör (jag är som noob en Sharp shooter).
Sedan kollar du i launchern vilken tid servern är öppen för dig. Jag ska spela i kväll 18:00-21:00 GMT.

See you in the streets

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Inaktiv

Nån mer som ska spela till söndagen?
Adda HampStamp

Permalänk
Medlem

Furious Fighters får ju i princip aldrig spela, men nu på Söndag gäller det, det blir skoj!

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av micke_930
Furious Fighters får ju i princip aldrig spela, men nu på Söndag gäller det, det blir skoj!

What?

2 spelsessioner per vecka är i princip aldrig?

Permalänk
Medlem

Har en invite om någon vill ha.. Jag varnar er, spelet e skit!
Antagligen för att jag testade det en gång och knappt hade någon speltid kvar

Styrningen för fordon i spelet är ju HEMSK!! Tar 5 sekunder att svänga

Anyway, skicka ett PM så får du en invite. Först till kvarn !

Permalänk
Medlem

Om bilarna inte var så förbannat segstyrda och uppdragen man gjorde hade någon som helst bakgrund/substans, så kanske det vore intressant..
Sen att man inte kan skjuta folk som sitter inne i bilar är ju ganska dödfött..

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Keeper of Traditions

Jag har kört några testomgångar och jag kan ju inte säga att jag haft roligt direkt... Man gör uppdrag som inte verkar ha någon mening som helst, uppdrag som är så repetetiva och dötråkiga så att man inte orkar mer än ett par stycken.

Fordonen är helt omöjliga att köra runt med, ska man göra en 90 graders sväng runt ett hörn så får man börja svänga två kilometer innan svängen för att man ska kunna komma runt, och det laggar ofta så att det blir ännu svårare. Sen att man inte kan skjuta förarna är bara lamt.

Det enda "PvP" som finns är typ att man står och skjuter och hoppas på att du började skjuta först så att den andra dör och inte du, hur tråkiga strider som helst.

Visst, det är en Beta, jag förstår att det inte är det riktiga spelet, men i och med att det är en beta så är det nästan det färdiga spelet, och jag ser inte hur dem skulle kunna ändra tillräckligt mycket för att spelet skulle bli roligt. Känns som att dem satsat för mycket på det här med customization-delen, och glömt bort själva gameplay'et.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Newklear:

Jag har kört några testomgångar och jag kan ju inte säga att jag haft roligt direkt... Man gör uppdrag som inte verkar ha någon mening som helst, uppdrag som är så repetetiva och dötråkiga så att man inte orkar mer än ett par stycken.

Fordonen är helt omöjliga att köra runt med, ska man göra en 90 graders sväng runt ett hörn så får man börja svänga två kilometer innan svängen för att man ska kunna komma runt, och det laggar ofta så att det blir ännu svårare. Sen att man inte kan skjuta förarna är bara lamt.

Det enda "PvP" som finns är typ att man står och skjuter och hoppas på att du började skjuta först så att den andra dör och inte du, hur tråkiga strider som helst.

Visst, det är en Beta, jag förstår att det inte är det riktiga spelet, men i och med att det är en beta så är det nästan det färdiga spelet, och jag ser inte hur dem skulle kunna ändra tillräckligt mycket för att spelet skulle bli roligt. Känns som att dem satsat för mycket på det här med customization-delen, och glömt bort själva gameplay'et.

Sedan när har MMO + Quests haft en mening?
Och det ÄR en beta av en anledning. Och nej, att det är en beta har ingenting med att det nästan är färdigt. Detta är closed beta, med vissa öppna dagar (stresstest).

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Mupp3n:

Sedan när har MMO + Quests haft en mening?

Sen Warhammer Online, där jag spenderat mycket tid.

Skrivet av Mupp3n:

Och det ÄR en beta av en anledning. Och nej, att det är en beta har ingenting med att det nästan är färdigt. Detta är closed beta, med vissa öppna dagar (stresstest).

Precis som jag sa, jag är mycket medveten om att det är en beta. Och jo, det har hur mycket som helst att göra med att det nästan är färdigt. Hur mycket kommer dom ändra till släppet tror du? Inga jätteförändringar, småjusteringar skulle jag säga.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Sötast

Äh, springer man runt ensam så är det väl klart att det kan bli lite segt, men det är inte heller ett SP spel.

Själv är jag helt lyrisk över spelet. Helt fakkin underbart.

Har ni bättre idéer för *quests*? Skriv det i forumet då, devsen lyssnar och gör det som communityt vill ha och inte tvärtom.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Allexz:

Äh, springer man runt ensam så är det väl klart att det kan bli lite segt, men det är inte heller ett SP spel.

Själv är jag helt lyrisk över spelet. Helt fakkin underbart.

Har ni bättre idéer för *quests*? Skriv det i forumet då, devsen lyssnar och gör det som communityt vill ha och inte tvärtom.

Ja, det är säkert lite roligare om man är flera, men jag känner ingen annan som kommit in i betan :/

Nu är inte jag den mest kreativa, så skapandet av quests lämnar jag över till någon annan, men jag tycker inte de som finns nu är något att ha. Spring till punkt A, skydda punkt A i 10 minuter, om du dör måste du springa till punkt B innan motståndaren gör det, skydda punkt B i 10 minuter osv...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Sötast
Skrivet av Newklear:

Ja, det är säkert lite roligare om man är flera, men jag känner ingen annan som kommit in i betan :/

Nu är inte jag den mest kreativa, så skapandet av quests lämnar jag över till någon annan, men jag tycker inte de som finns nu är något att ha. Spring till punkt A, skydda punkt A i 10 minuter, om du dör måste du springa till punkt B innan motståndaren gör det, skydda punkt B i 10 minuter osv...

Uppdragen kommer att bli bättre i framtiden, det finns ingen krut lagd på de i nuläget.

Men det är helt ok om man tänker efter. Uppdragen är bara där för att skapa konflikt ändå.

Hela idén är PvP du utför ett brott, eller stoppar det. Uppdraget öppnar nyckeln till PvPn alltså modermodemet, själva hjärtat i hårddisken

Jag känner inte heller någon i betan, och det behövs inte då det finns mycket trevligt folk, och alla seriösa söker bra teamplayers, så när man väl hittar en så fortsätter man hänga med denne till nästa playsession.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Allexz:

Men det är helt ok om man tänker efter. Uppdragen är bara där för att skapa konflikt ändå.

Hela idén är PvP du utför ett brott, eller stoppar det. Uppdraget öppnar nyckeln till PvPn alltså modermodemet, själva hjärtat i hårddisken

Grejen med PvP som det är nu är att det är helt dött, vapnen känns inte som vapen och man kan bara hoppas på att man prickar och att den andra dör, det finns liksom inget annat än tur som avgör vem som vinner striden, om nu inte den andra har ett mycket större vapen.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Sötast
Skrivet av Newklear:

Grejen med PvP som det är nu är att det är helt dött, vapnen känns inte som vapen och man kan bara hoppas på att man prickar och att den andra dör, det finns liksom inget annat än tur som avgör vem som vinner striden, om nu inte den andra har ett mycket större vapen.

Vad är det som är tur egentligen?

Du siktar och skjuter, gömmer dig bakom byggnader, bilar och vad som helst egentligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Grejen med PvP som det är nu är att det är helt dött, vapnen känns inte som vapen och man kan bara hoppas på att man prickar och att den andra dör, det finns liksom inget annat än tur som avgör vem som vinner striden, om nu inte den andra har ett mycket större vapen.

Då har du ju vart i riktigt dåliga fighter.
En bra fight är inte slut förren man har avverkat minst 5 bilar, 2 dussin civila och 90% av sin ammo efter att ha fyllt på minst 1 gång

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av belga:

Då har du ju vart i riktigt dåliga fighter.

Ja, det verkar finnas en del såna

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Sötast
Skrivet av Newklear:

Ja, det verkar finnas en del såna

Prova teama upp så får du uppleva APB