APB - All Points Bulletin

Permalänk
Medlem

Jag tar gärna emot en key om någon har en över:)

Min email är: tibes_91@hotmail.com

Permalänk
Sötast
Skrivet av Bz:

Jag tar gärna emot en key om någon har en över:)

Min email är: tibes_91@hotmail.com

Jajadå, skickar PM
Invite sent.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Jag har kört några testomgångar och jag kan ju inte säga att jag haft roligt direkt... Man gör uppdrag som inte verkar ha någon mening som helst, uppdrag som är så repetetiva och dötråkiga så att man inte orkar mer än ett par stycken.

Fordonen är helt omöjliga att köra runt med, ska man göra en 90 graders sväng runt ett hörn så får man börja svänga två kilometer innan svängen för att man ska kunna komma runt, och det laggar ofta så att det blir ännu svårare. Sen att man inte kan skjuta förarna är bara lamt.

Det enda "PvP" som finns är typ att man står och skjuter och hoppas på att du började skjuta först så att den andra dör och inte du, hur tråkiga strider som helst.

Visst, det är en Beta, jag förstår att det inte är det riktiga spelet, men i och med att det är en beta så är det nästan det färdiga spelet, och jag ser inte hur dem skulle kunna ändra tillräckligt mycket för att spelet skulle bli roligt. Känns som att dem satsat för mycket på det här med customization-delen, och glömt bort själva gameplay'et.

håller med. vilken otrolig j'vla rykande stor hästskit det här spelet är alltså. älskar alla "customization options" de skryter om också... man får i uppdrag att klottra ner en vägg och så håller man i en knapp medan gubben sprayar dit nån förutbestämd sprite. skjutmekaniken, fysiken, styrningen av fordon är under all kritik. sedan att de ska ta betalt för speltid i hela spelet får det inte att verka mer lovande direkt... spela gta i multiplayer ist, man får iaf en riktigt bra singelkampanj på köpet då.

Visa signatur

i7 12700kf | gigabyte b760 ds3h ax ddr4 | 2x16gb kingston 3600mhz | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + wd black sn750se 1tb + samsung 860 evo 1tb | seasonic focus gx 850w | tr phantom spirit | fractal r3 | dell alienware 34 ips | win 11 | death adder chroma | cherry tkl

Permalänk
Sötast

Herregud... vilken upplevelse.

Allt jag vågar säga är att det spelet har nu patchats upp till en ny version och vilken skillnad!
Bilarna känns skitbra, Grafiken, ljussättningen är helt underbar, optimerat som fan det rullar bättre än någonsin.

Och det roligaste ikväll?

Jag och 3 randoms mötte 4 pers som har spelat betan sedan den började (1år? ingen aning) och herregud!
De som klagar på vapnena och att det alltid är samma sak och att det kvittar hur man siktar osv osv.....
Kan säga att de killarna som har spelat länge, de tar ut dig på ett par sekunder, ingen spray ingen pray, bara dead aim och ett par skott så är du död

Spelet känns nu faktiskt väldigt nära release.

Permalänk
Medlem

Shit va spelet måste fixas! Servrarna är ju svagare än min 5år gamla P4:a! Ganska kul dock men endast med kompisar dock enligt mig, mig lagget måste fixas.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem

Verkar intressant, har signat för betan.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Sötast
Skrivet av micke_930:

Shit va spelet måste fixas! Servrarna är ju svagare än min 5år gamla P4:a! Ganska kul dock men endast med kompisar dock enligt mig, mig lagget måste fixas.

Wuut.... vilket lagg?

Hade 30-100ms konstant i 2 timmar, inga disconnects ingenting.

Edit: Verkar vara väldigt mixade kommentarer i feedback forumet. Vissa - som jag hade inga probs med lagg, andra hade massiva.

Permalänk
Hedersmedlem

Ifall någon har en invite över så tar jag gärna den

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem

Samma, en invite hade inte suttit fel <3

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

Dagens beta-playsession var min första, var dock inte nöjd, spenderade ca 1 timma i loadingscreen och misslyckade försök att få över 30 fps på gatorna, hela spelet upplevdes väldigt laggigt.

Sista timmen i spelet blev dock extremt rolig, jag och en kompis drog runt i en ambulans och gjorde olika uppdrag, hade inte bra fps men det var helt klart spelbart. Dock så tycker jag att det är riktigt tråkigt att bara få spela i 2 timmar i taget..

Permalänk
Medlem

En invite låter som sagt inte fel, detta är det första mmo(om man kallar det så) som faktiskt verkar intressant för min del

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Faktiskt ligger den här tråden lite fel, då APB är ett MMOG. Beviset hittar ni på FZs informations-sida om spelet.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk

Tror ni någon hypotetiskt skulle vara intresserad av bytta 2 apb invites mot en sc2 beta nyckel?

PM

Visa signatur

i7 4770k @ 4.4 with 1080ti 2050/11800 med PQ438Q
Retired 680 GTX SLI @ +120 +500

Retired i5 750@4116 speedstep+vcoreoffset = Love idle/load 1.02-1.34
5970@925/1250

Permalänk
Medlem

key

om någon har nån key så kan jag gärna ta en

lillnegern@hotmail.com

Permalänk
Sötast
Skrivet av Airikr:

Faktiskt ligger den här tråden lite fel, då APB är ett MMOG. Beviset hittar ni på FZs informations-sida om spelet.

Vilken kategori FZ lägger ett spel i har inte så mycket med vad spelet är i verkligheten.

Det räcker att man spelar spelet för att veta att det inte är ett MMO.

Sen så anser inte heller RTW, de som gjort spelet att det är ett MMO
http://apb.com/faq/#q7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Vilken kategori FZ lägger ett spel i har inte så mycket med vad spelet är i verkligheten.

Det räcker att man spelar spelet för att veta att det inte är ett MMO.

Sen så anser inte heller RTW, de som gjort spelet att det är ett MMO
http://apb.com/faq/#q7

"APB is entirely online and multiplayer however, it's a unique game unlike other MMOs out there."

Den informationen var allt jag behövde veta. Lite slarvigt översatt: "APB är helt och hållet online och därmed ett multiplayer-spel. Det är unikt till skillnad från de andra MMO-spelen där ute". Som sagt, APB är ett massivt multiplayer-spel och därför ligger den här tråden i helt fel forumsdel.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

"APB is entirely online and multiplayer however, it's a unique game unlike other MMOs out there."

Den informationen var allt jag behövde veta. Lite slarvigt översatt: "APB är helt och hållet online och därmed ett multiplayer-spel. Det är unikt till skillnad från de andra MMO-spelen där ute". Som sagt, APB är ett massivt multiplayer-spel och därför ligger den här tråden i helt fel forumsdel.

Tror du behöver jobba lite på översättningarna.
Ja, det är online och Ja det är multiplayer. Men du menar alltså att det per default skulle betyda ett MMO? För i så fall blir CS det också. Massive Multiplayer Online... 100pers är inte så massivt.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

Tror du behöver jobba lite på översättningarna.
Ja, det är online och Ja det är multiplayer. Men du menar alltså att det per default skulle betyda ett MMO? För i så fall blir CS det också. Massive Multiplayer Online... 100pers är inte så massivt.

I sådana fall behöver Google Översätt också lite vidareutveckling. Deras översättning för den meningen, är "APB är helt online och multiplayer dock, det är ett unikt spel till skillnad från andra MMO där ute."

"Det är ett unikt spel till skillnad från andra MMO där ute". Jag tar det som att APB faktiskt är ett MMO-spel. 100 personer inne samtidigt är inte mycket, men det kommer säkerligen att växa. APB kommer även ha PvP och PvE, och det är, eller rättare sagt, kommer att bli ett massivt online-spel.

Lite citat från senaste PC Gamer, där APB tar upp 4 hela sidor ur de totala 30 sidorna som handlar om just MMO-spel.

Sida 50 i PC Gamer #161, där de intervjuar E J Moreland:

Citat:

De flesta MMO-spel handlar om att spelaren ska uppnå något för att få en belöning, och för att uppnå detta utför man ett antal uppgifter, som sällan är särskilt roliga i sig. Det är det som brukar kallas grinding, och vår utgångspunkt var att komma bort från det. Själva processen, att gå från punkt A till punkt B måste vara rolig, intressant och fräsch. Det var så vi insåg att spelet måste bestå av enbart snabba actionmoment där spelare alltid spelar mot andra spelare. Till skillnad från andra MMO handlar vårt spel mer om resan än om målet.

Under rubriken "MMO anpassat efter spelarna" på sida 51, står det "APB kommer tveklöst att bli ett underhållande action-MMO, men om det kommer att bli så nyskapande som Realtime Studios vill göra sken av återstår att se". Om nu utvecklarna själva säger att det är ett MMO med dedikerade server, så är det ett MMO!

Saxat från engelska Wikipedia (direktlänk):

Citat:

APB (All Points Bulletin) is an upcoming massively multiplayer online video game for Microsoft Windows based in urban sprawls and featuring two sides, Enforcers and the Criminals.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

I sådana fall behöver Google Översätt också lite vidareutveckling. Deras översättning för den meningen, är "APB är helt online och multiplayer dock, det är ett unikt spel till skillnad från andra MMO där ute."

"Det är ett unikt spel till skillnad från andra MMO där ute". Jag tar det som att APB faktiskt är ett MMO-spel. 100 personer inne samtidigt är inte mycket, men det kommer säkerligen att växa. APB kommer även ha PvP och PvE, och det är, eller rättare sagt, kommer att bli ett massivt online-spel.

Nej. APB är PVP. Det finns PVE-element, men det är som att säga att EVE online är en flygsimulator eftersom det man åker i har vingar. Och nej, 100 pers kommer inte växa. Det är så många man spelar tillsammans/mot samtidigt.

[QUOTE=edgren;10081895Lite citat från senaste PC Gamer, där APB tar upp 4 hela sidor ur de totala 30 sidorna som handlar om just MMO-spel

Sida 50 i PC Gamer #161, där de intervjuar E J Moreland:

Under rubriken "MMO anpassat efter spelarna" på sida 51, står det "APB kommer tveklöst att bli ett underhållande action-MMO, men om det kommer att bli så nyskapande som Realtime Studios vill göra sken av återstår att se". Om nu utvecklarna själva säger att det är ett MMO med dedikerade server, så är det ett MMO!

Saxat från engelska Wikipedia (direktlänk):[/QUOTE]
Vad wikipedia säger är ju fullständigt ovidkommande. Och RTW har själva flera gånger påpekat att APB inte är ett MMO. Iallafall inte i vanlig mening. Det kommer konkurrera och jämföras med med MMO's ja men det är inte ett av dem. Detta gör ju dock att det talas om det som ett vanligt MMO.

Om man tror att APB är att springa runt bland tusentals spelare och levla upp, "slakta X sådana för att få cool pryl Y" eller att med sina "guildies" raida någon NPC-boss för femtioelfte gången så är man fel ute. Kort och gott, det har mer gemensamt med CoD eller CS än med WoW eller STO. Vissa likheter och gemensama element självklart, men att kalla det för en storvuxen shooter är en betydligt närmare fingervisning om spelet än en jämförelse med de MMOs som finns ute idag.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Om det nu inte är ett MMO enbart för att serverna kommer att ha en maxgräns på 10,000 användare online, där 100 användare "får plats" i en stad, så borde de inte säga överallt att det är ett unikt MMO jämfört med de andra MMO-spelen. PC Gamer ska inte heller ha det bland deras MMO-sidor och FZ borde även dem ta bort "MMOG" från APBs informations-sida. Fattar dock inte vad de menar med "G" i "MMO" där. Vad står G'et för?

Visa signatur

Permalänk
Sötast
Skrivet av Airikr:

Om det nu inte är ett MMO enbart för att serverna kommer att ha en maxgräns på 10,000 användare online, där 100 användare "får plats" i en stad, så borde de inte säga överallt att det är ett unikt MMO jämfört med de andra MMO-spelen. PC Gamer ska inte heller ha det bland deras MMO-sidor och FZ borde även dem ta bort "MMOG" från APBs informations-sida. Fattar dock inte vad de menar med "G" i "MMO" där. Vad står G'et för?

APB är ett instansbaserat multiplayer spel, liknande Diablo2.

Vissa vill ju gärna kalla Diablo2 för MMO också, men i verkligheten så är det bara ett multiplayerspel med en chat*kanal*

precis på samma sätt som guildwars inte heller är ett MMO, det är uppbyggt på EXAKT samma sätt på Diablo 2, att man kan vara max, vad är det? 8 spelare? medans man har en chatkanal, vilket i GW's fall är en 3d stad.

Och på samma sätt så är det möjligt att APB kommer ha tiotusentals spelare, men en instans klarar ändå bara 100 spelare vilket gör att det spelet också är instansbaserat.

Ska man börja räkna spelare så vann ju D2 direkt med miljoner, men inte fan kunde man vara miljoner spelare på samma gång

Vem bryr sig i vilken kategori PC-gamer eller FZ eller något annat företag heller för den delen lägger APB?
Att företag som PC-Gamer lägger det i den kategorin visar bara på deras inkompetens, men den var ju rätt så självklar innan vi började prata om det nu.
Det är fortfarande inte ett Massive Multiplayer Online GAME (Där har du ditt G)

Hade det inte funnits en NDA för tillfället så hade jag gett dig en screenshot från lobbyn, vilken tydligt visar och låter en själv välja vilken instans man vill spela i.

Permalänk
Medlem

APB beta key giveaway! | Eurogamer Giveaways

Gratis betakeys till alla, finns 6602 st kvar

Permalänk
Sötast

Nice, sinnessjukt vad de slänger ut nycklar, vi får friendkeys på samma gång som det är utlottningar hit å dit

Permalänk
Medlem

Hur ofta brukar servrarna vara öppna? Nästa gång är ju inte förens söndag 19.00

Permalänk
Sötast
Skrivet av drewi:

Hur ofta brukar servrarna vara öppna? Nästa gång är ju inte förens söndag 19.00

Varje söndag + undantag.

Senast i måndags fick Furious Fighters spela mellan 10.00 till 02.00

Permalänk
Avstängd

Ser intressant ut, är det nån som har en key att bjuda på?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Keeper of Traditions

Vi kan väl gå ihop några stycken och lira tillsammans, då jag antar att det blir lite roligare om man är fler som spelar tillsammans. Att springa runt ensam med random människor som inte fattar engelska är ingen höjdare.

Det är väl en playsession idag kan jag tänka mig, så om nån är intresserad så skriv!

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Sötast

Om någon av er nykomlingar vill ha hjälp med något eller har frågor så skicka whisper till mig, "Daedra".
Lirar som kriminell, möjligt att jag kan köra group med er om inte min crew loggar in.

Permalänk
Keeper of Traditions

Hopp, körde en omgång igår kväll och jag tycker då inte att det var mycket bättre sen jag spelade sist, vilket var för typ en och en halv månad sen.

Bilkörningen hade blivit lite bättre, dock känns det fortfarande som att köra i sirap. Vapnena, i alla fall det jag använder, känns bara fjantiga. Kör med NFAS, eller var sjutton det heter, ett hagelgevär som enligt statsen man kan se när man köper vapen, ska vara ett ganska bra vapen. Men det är verkligen helt värdelöst, och dyrt var det också. Körde ett par uppdrag där jag kunde stå och skjuta 5-10 skott i fienden utan att dem dog, medans poliserna kunde skjuta ett par skott för att "paralysera" mig och sen fängsla mig.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Sötast
Skrivet av Newklear:

Hopp, körde en omgång igår kväll och jag tycker då inte att det var mycket bättre sen jag spelade sist, vilket var för typ en och en halv månad sen.

Bilkörningen hade blivit lite bättre, dock känns det fortfarande som att köra i sirap. Vapnena, i alla fall det jag använder, känns bara fjantiga. Kör med NFAS, eller var sjutton det heter, ett hagelgevär som enligt statsen man kan se när man köper vapen, ska vara ett ganska bra vapen. Men det är verkligen helt värdelöst, och dyrt var det också. Körde ett par uppdrag där jag kunde stå och skjuta 5-10 skott i fienden utan att dem dog, medans poliserna kunde skjuta ett par skott för att "paralysera" mig och sen fängsla mig.

Vapnena i spelet skiljer sig _väldigt_ lite bl.a för att hålla balansen i PvP, så den bästa eller sämsta bössan har bara en hyfsat liten skillnad egentligen.

Resten ligger i skill, med hagelbössa på rätt avstånd och med rätt aim så tar man ner en fiende på 2-3 skott.
För att stunna så krävs oftast mellan 3-4 skott, men även de har olika range, så det finns stunners för olika range, kort mellan och hög. precis som shotty, machinegun och rifle

Det mesta whine man hör om spelet kommer från just folk som inte har spelat så mycket / har låg skill.

Finns en armé av folk som menar på att den med lägst ping vinner, oavsett skill, gissa om hela den armén är dåligt skillad