HD4350, duger den till något spel?

Permalänk
Medlem

HD4350, duger den till något spel?

Tjena.

Det enda jag lirar är Quakelive så nu när jag byggde ihop en dator köpte jag ett billigt och tyst grafikkort, ATI HD4350. Med tanke på att ett 5 år gammalt kort jag använt på sistone (mitt 8800GT gick sönder) - 6800GT, har funkat utmärkt med Quake.

Tror ni att det funkade bra då? Nää.. Helt rutten fps som hoppar upp och ner och det blir ospelbart. Är det så illa att ett 5 år gammalt kort spöar detta nya budgetkort eller vet nån vad som kan va fel?
Jag har senaste drivisarna såklart.. Övrigt system: Quad core i7, 4GB ram, SSD-disk, Win 7.. Blir ju lite ledsen när inte mitt Quake funkar

Visa signatur

|| Intel Quad Core i7 @ 2.8GHz || Corsair XMS3 DDR3 1.6GHz 4GB || ATI HD4350

Permalänk
Hedersmedlem

Det är nog bland det sämsta graffet prestandamässigt, så varför inte titta på tester på nätet innan man köper kort? Finns ju hur mycket som helst bara att söka.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

i7, DDR3 1600mhz och ett 4350? Ojoj!

Permalänk
Medlem

Borde bara vara som högst något sämre än ditt 6800GT. Jag hade tidigare ett X850XT PE (ungefär samma prestanda som ditt kort) som jag "bytte upp" till integrerat 4200 med 128 mb dedikerat minne. FPSen blev något sämre. Så ett 4350 bör presterar ungefär som ett 6800GT.

Du ovan som reagerat, det finns andra saker man kan göra med en i7 än att spela spel.........

Vet dock inte om det är en nackdel att dyra grejor håller länge?

Permalänk

vsync av och performance mode i catalyst?

Visa signatur

i5 750@ 3.6 ghz | 16 gb ddr3| MSI 280X

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fusiob
i7, DDR3 1600mhz och ett 4350? Ojoj!

rofl

Permalänk
Medlem

Jag kan lira wow med 4350 och min celeron... dock inte raids..

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fusiob
i7, DDR3 1600mhz och ett 4350? Ojoj!

Hehe. Du är rolig du
Nä men allvarligt, jag vet att det låter lite konstigt och faktum är att jag alltid haft ett high-end grafikkort, men jag har blivit otroligt tråkig på sistone och kör inga nya spel, bara Quakelive. Då trodde jag i min enfald att ett budgetkort skulle räcka, men så är det ju tydligen inte.

Jalle64: Jag läste inga tester eftersom jag dumt nog antog att vilket nytt kort som helst skulle vara bättre än ett FEM år gammalt..

flaskhalsarn: Tack! Det funkade faktiskt riktigt bra. Har bara testat lite snabbt nu och det var grym skillnad. Känns inte som jag behöver AA osv när jag kör utan texturer tack igen.

Visa signatur

|| Intel Quad Core i7 @ 2.8GHz || Corsair XMS3 DDR3 1.6GHz 4GB || ATI HD4350