överföra pengar med Paypal

Permalänk
Medlem

överföra pengar med Paypal

Nu vet jag inte om det här är rätt plats att fråga på men jag gör det endå

Nu är det så här att jag har ett Bankkort från Handelsbanken, och om jag vill överföra pengar från mitt paypal konto till mitt kort hur gör jag då?

så jag fyller i banknamn : Handelsbanken
sedan klickar jag in Inrikes bankkonto

och sen frågar den

Var noggrann med att ange fullständigt kontonummer, inklusive routingkod och kontrollsiffra i förekommande fall.

Kontonummer7-8 siffror(Bankgiro) eller 3-8 siffror(Postgiro) eller 7-15 siffror(inrikes)

men nu ere så att mitt kort har 16 nummer på framsidan och det får ju inte plats.

Så jag fattar inte vilka siffror är det dom vill ha?

Och sen är det en till grej jag inte förstår, det här:
jag kan inte verifiera mitt konto, den säger att Kortnumret är redan registrerat hos PayPal. Ange ett annat nummer. Men jag har aldrig registrerat mitt kortnummer på paypal. Dock så köpte jag en sak för flera år sen på det här kontot men borde inte mitt kort vara verifierat då?

Permalänk
Hedersmedlem

1. Vad jag vet går det endast att föra över pengar till PayPal-konto via bankgiro/SEB i Sverige. Instruktioner finns på PayPals sida.

2. Ett kort måste vara registrerat om du ska kunna skicka pengar helt fritt. Då dras det först från ditt PayPal-saldo och efter det från kortet. Allt detta står klart och tydligt på hjälpsidorna.
Du kan enkelt gå in och titta vilka kort som är registrerade. Finns inte ditt kort med där måste du maila kundtjänst på PayPal och be om hjälp/förklaring.
Kortregistrering kostar 15kr som du får tillbaka när du angett den kod som kommer på kortutdraget/transaktionen efter några dagar.

Med reservation för eventuella fel, men så fungerar det för mig iaf och det fungerar utmärkt.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

okej , tack för svaret

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Vad dom ber dig om där är ditt bankkontonummer om du ska föra över från PayPal till ditt eget konto. Inte kortnumret som du har på ditt bankkort/kreditkort.

Jag har Swedbank och för mig har det fungerat galant att föra över pengar från PayPal till mitt eget konto, brukar ta 1-2 bankdagar.

Permalänk
Medlem

okej däremot förstår jag inte, är inte hela numret mitt bankkontonummer alltså alla 16 siffror på kortet?

Permalänk
Hedersmedlem

Nja, jag är inte säker på hur det är med Handelsbanken men varken mina kort i skandiabanken eller SEB har själva kontonumret på sig utan ett eget nummer.

Du ska ju ha ett konto kopplat till kortet och det är det numret du ska lägga in, inte kortnumret. Enda gången du normalt lägger in kortnummer är när du ska lägga till ett kort som pengar kan dras från.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jsf
okej däremot förstår jag inte, är inte hela numret mitt bankkontonummer alltså alla 16 siffror på kortet?

Siffrorna på ditt kort är inte ditt kontonummer. De 16-siffiga numret på kortet är ditt kortnummer och ska inte användas när du för över från PayPal till ditt bankkonto. Om du har Handelsbanken består ditt kontonummer av ett clearingnummer på 4 siffor och sedan 9 siffror till. Ange samtliga 13 siffror. Kontonumret kan du se på din internetbank eller gå in på ett kontor och fråga vilket kontonummer du har.

Permalänk
Medlem

aha okej, tack för hjälpen allihop