PS3: Plattformslir för tjej

Permalänk
Medlem

PS3: Plattformslir för tjej

Tjo!

Är på jakt efter speltitlar som jag kan föreslå för min käresta. Hon vill ha något i stil med "hoppa runt och lösa gåtor/utmaningar". Kom då att tänka på ratchet & clank men det föreföll vara lite för manligt för hennes tycke även om spelidén tilltalade henne...

Såå....vad kan ni föreslå, allsvetande individer?

Visa signatur

Intel Core i5 3570k @ 4.2 / ASRock Z77E-ITX / Sapphire 7950 OC @ 1150/6200 / A-Data 8GB 1600MHz / Kingston V300 120GB + WD 3 TB / Noctua NH-L12 / Bitfenix Prodigy / bq! E9-CM 480W / LG IPS236V / Ett fan av tysta datorer.

Permalänk
Medlem

God Of War!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Re: PS3: Plattformslir för tjej

Citat:

Ursprungligen inskrivet av rufsen
Tjo!

Är på jakt efter speltitlar som jag kan föreslå för min käresta. Hon vill ha något i stil med "hoppa runt och lösa gåtor/utmaningar". Kom då att tänka på ratchet & clank men det föreföll vara lite för manligt för hennes tycke även om spelidén tilltalade henne...

Såå....vad kan ni föreslå, allsvetande individer?

Uncharted... Om det inte är för "manligt".

Jag fick också Heavy Rain av min sambo som vi satt och spelade tillsammans. det gillade både hon och jag.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem

Little big planet så klart:P honor älskar små dockor som hoppar rundor.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cat_fish_1
Little big planet så klart:P honor älskar små dockor som hoppar rundor.

Kör på det som cat_fish skrev!

Permalänk

ja håller med, Little Big Planet

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 7700K MB: MSI Z270 Pro Carbon GFX: MSI 1080 Gaming X RAM: 16Gb HyperX Savage DDR4 @ 3000Mhz SSD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex 3 120GB HDD: Barracuda 1TB PSU: OCZ ZX-1000 Watt COOLING: Noctua NH-U14S OS: Windows 10 CASE: Fractal Define R4

Permalänk

Little Big Planet!

Visa signatur

| I5 2500K | GTX 560Ti | MSI P67A-GD55 | Corsair Vengeance 8GB |

Permalänk
Medlem

Heavy Rain om hon gillar thrillers på tv

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Permalänk
Medlem

Crash bandicot? xD så jävla episkt spel

Permalänk
Medlem

Flower... Kanske är nått, inte så mycket pussel men det är mycket blommor iallafall

Sen beror det på vilken typ av spel man gillar som person, bara för att det är kött o blod i ett spel betyder det inte att det är bara för gubbar.

Permalänk
Medlem

Vadå för en tjej? duger inte ett vanligt plattform spel?

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Som sagts tidigare, Little Big Planet, har dock aldrig testat det men det är väldigt populärt bland många.

Sen fattar jag inte hur hon inte kan gilla det nyaste Ratchet & Clank: A Crack in Time
Och om det är "för manligt" så undrar jag vad hon tycker räknas som "kvinnligt"

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Avstängd

Heavy Rain är lite grand som Sims, tjejer brukar gilla sånt. Det är egentligen en thriller. Ett relationsdrama. Men som nån skrev "detta är första gången hela familjen suttit med och tittat på när jag spelet ett spel, från början till slut". Samma med min flickvän och hennes familj. Alla satt trollbundna när vi spelade det. Det påminner lite om filmen Se7en med Brad Pitt. En seriemördare lös, mörk stämning, det regnar hela tiden. Jag är säker på att din tjej kommer gilla det spelet. Men det är mera en film, en thrilller. Lite Sims över det. Mycket känslor väcker spelet. T.ex. så i en scen så bara byter man blöjor på en bebis och nattar det. I en annan så leker man med sin son. Mycket som i livet, relationer, känslor. Ett märkligt ovanligt spel. Man bryr sig om gubbarna, de är "verkliga" med sina egna bekymmer och liv. De är inte ett gäng pixlar på skärmen.

När det gäller plattformspel, så är det väl Little Big Planet. Alla tycker det vara bra.

Du kan även köpa billigt för poäng, direkt över nätet: Braid. Det ska vara en nytt "revolutionerande" plattformsspel. Tiden kan gå baklänges och det är allmänt märkligt, man måste tänka helt bakvänt.

Läs om Braid, Little Big Planet, Heavy Rain på nätet.

Permalänk
Medlem

Tack för tips gubbar! Little big planet har vi redan varvat tillsammans till stor lycka för båda

Uncharted 2 var också lite väl "manligt" (mycket fokus på att skjuta folk).

Heavy rain har jag också funderat på...köper nog det till henne framöver.

Braid ska jag kolla upp.

Tack för tipsen...något mer?

Visa signatur

Intel Core i5 3570k @ 4.2 / ASRock Z77E-ITX / Sapphire 7950 OC @ 1150/6200 / A-Data 8GB 1600MHz / Kingston V300 120GB + WD 3 TB / Noctua NH-L12 / Bitfenix Prodigy / bq! E9-CM 480W / LG IPS236V / Ett fan av tysta datorer.

Permalänk
Medlem

Psychonauts! Fy fan vad kul det är, det är till PS2 dock..
http://www.youtube.com/watch?v=md_8uDtbffQ

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem

Folklore kanske kan vara något.
Hört mycket bra om det samt att det är visuelt tillfredsställande att spela.
Något begränsat men storyn är bra.
Värt att ladda ner demo och testa tycker jag.
Min fru gillar det i alla fall.

EDIT.
Om PS2 möjlighet finns så är Jak and Daxter serien oslagbar i denna genren

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Trine och Braid verkar riktigt lvoande! Tack för tipsen, har ni fler är det bara att ösa på, även om jag tror att Trine och Braid kommer funka

Visa signatur

Intel Core i5 3570k @ 4.2 / ASRock Z77E-ITX / Sapphire 7950 OC @ 1150/6200 / A-Data 8GB 1600MHz / Kingston V300 120GB + WD 3 TB / Noctua NH-L12 / Bitfenix Prodigy / bq! E9-CM 480W / LG IPS236V / Ett fan av tysta datorer.

Permalänk
Medlem

Min tjej gillar silent hill.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

EAT LEAD!

Visa signatur

Beställ aldrig soppa från en enbent servitör.

Permalänk
Medlem

Mini Ninjas om nu det kan räknas som plattformslir...

Visa signatur

WS: R7 2700x | RTX 2070S | Corsair AX860W | Lian Li PC-O11 Dynamic
Unraid: R7-2700X | GTX1050 | 3U chassi med 20 diskplatser
Servrar: 3x NUC 10 i5 ESX-kluster

Permalänk
Medlem

håller med på att jak and dexter serien är riktigt grym, synd att de inte fortsatte med j & d ett stuck hela serien ut =/ vore grymt om ett nyt j&d med samma stuk =/

Visa signatur

Hörlurar : HD650 --- Förstärkare : X-Can V8 + X-Can psu

Permalänk

Som alla andra säger Little Big Planet. Min tjej tyckte det av galet skoj när vi lirade

Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone

Permalänk
Medlem

Rocket Knight är på gång till PSN, men kanske är för mycket banka banka ?
http://www.fz.se/filmer/20091022/rocket-knight-trailer/

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk

Ratchet & Clank: Crack in Time

Eller dom två tidigare:
Ratchet & Clank: Tools of Destruction
Ratchet & Clank: Booty någonting. Nedladdningsbar.

Visa signatur

Bloggen för dig med sjuk/egendomlig humor:
http://www.colinzeal.se

Permalänk
Medlem

Little Big Planet. Grymt bra spel som funkar jävligt bra online också!

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken