Permalänk
Robot

Lilla Burken

Tanken var att jag skulle göra en bygglogg men som alltid när man har för mycket kul så glömmer man riva fram kameran.

Lite snabb info om systemet:
Antec P180 Mini
Asus Rampage II Gene
Intel I7 920 @ 2,66 kyld med Noctua U-12P
Corsair XMS3 @ 1333
Asus 250GTS
Antec Signature 850 Watt

Kringutrustning:
Logitech G5
Logitech Illuminated Keyboard
Roccat Kave 5.1 hörlurar
Samsung SyncMaster T260 (25,5'')

För att ge mesta möjliga luftflöde och få plats med ett par HDD:s så införskaffades en Jou Jye HotSwap som gav mig plats för 3 st Hdd i utbyte mot de 2 nedre 5,25 plattserna, detta gav mig möjlighet att snabbt kunna slänga i en annan Hdd om nöden kräver. En liten varning för denna enhet. Den för ett fruktansvärt liv om man inte byter ut den medföljande fläckten till en tystare. Första uppstart med enheten i så trode jag att det var det jetplan instängt i den.

Besök albumet: Lilla Burken av SörenKarlsson

Permalänk
Medlem

Ser nice ut! Hur bra är Roccat Lurarna?

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller ser grafikkortet snett ut?

Visa signatur

||I9 13900kf, 96gb DDR5 5600MHz, Gigabyte RTX4090||
||Nikon Z6ii, 24-200 f4-5.6||
https://www.speedtest.net/result/16090287443.png
--------------------------------------
http://www.speedtest.net/result/213595932.png

Permalänk

Roccat lurarna funkar fint. Fick byta ut det första paret jag hadde då ena bakre högtalarna sluta funka. De sitter skönt och har skapligt bra ljud. Basen kan emmelanåt kännas ganska så tom. Gillar micken skarpt och det är rätt så skönt att man kan ta den den om man känner för det.

Tänkte inte på grafikkortet förr. Nu när det nämns så ser det allt snett ut. Men det måste vara någe med fottovinkeln. för jag kolla nyss i burken och där är det rakt och fint.

Permalänk
Medlem

Är du från kanada.. eller vad är grejen med bakgunden?

8p får du av mig, ser riktigt fint ut.

Permalänk
Medlem

Forjavla snygg backgrund

Permalänk

Jag är halvt canadensare och halvt svenst. Har däremot hela släckten där borta. XD Men vist är bakgrunden snygg!

Permalänk
Avstängd

Grattis till hockey-guldet.

"Hockey is Canada's game!"

Permalänk

Man får tacka.. men jag e ju lika stor del svensk. Däremot ganska så oinsatt i ishockey. Viste inte ens att de vunnit någe.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sensuella Sven
Grattis till hockey-guldet.

"Hockey is Canada's game!"

word, dom spelade bra (Y)

OnT: fint bygge, valet av grafikkort kan ju diskuteras men absolut inte kritiseras, man väljer ju själv

p.s, Sensuella Sven syftar på att Canada tog OS guld för typ en månad sen

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Avstängd

Överallt stavas med två stycken l.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nollad
word, dom spelade bra (Y)

OnT: fint bygge, valet av grafikkort kan ju diskuteras men absolut inte kritiseras, man väljer ju själv

p.s, Sensuella Sven syftar på att Canada tog OS guld för typ en månad sen

Tackar. Jag börja lägga kablar för någe år sen i mitt gamla chassie och har sedan dess blivit mer och mer alärgisk mot ormbon i mina lådor. Jag är inte riktigt nöjd än däremot.
Vet mycket väl att graffet inte är nå super. Däremot är jag positivt överaskad av vad den klarar av. Hade väntat mig mindre prestanda än vad den visade sig kunna pumpa ut.:p
Sitter just nu och funderar på att låna polarens 250 och testa SLI mest för skojs skull.
Tanken är att uppdatera graffet inom en snar framtid. Det vart en kompromiss mellan prestanda och pris efter som jag vill byta till sommaren och det var det som var planen hela tiden.;)