Permalänk
Medlem

Ritskärm

Hej, alla genier.

Jag ska snart investera i en ny skärm och jag är väldigt intresserad av att rita.
Jag skulle behöva en skärm med penna, som är lätt att montera ner (som en ritplatta). Den ska fungera som en ritplatta helt enkelt, men fortfarande vara min primära skärm som jag kan montera upp igen till en skärm. Finns en på dustin för 3000kr.

Jag skulle också kunna tänka mig en ritplatta med skärm, men mina efterforskningar säger mig att jag måste betala upp till 10 000kr för en sådan skärm. Nästan lika dyrt som en ritplatt laptop.

För att ni ska gilla mig mer, så har jag gått med i folding laget på både hemdatorn och på skoldatorn hehe. för sweclockers ofc.

Tackar i förhand!

Den ska kosta max 4000kr!!

Permalänk
Medlem

För att klargöra:

Vanlig tablet: du för pennan över ytan på plattan och styr muspekaren på din skärm på det viset, inget visas på plattan.

ritskärm och tabletPC är de enda alternativen där du arbetar direkt på en skärm.
och de går på från 10 000(cintiq 12' och tablet pc:ar på ebay) till över 20 000(cintiq 21' och retail tablet pc)

alternativet du har för 4000:_ skulle jag säga är att fixa en bra skärm för runt 2500:- som typ dell 2209WA, finns nyare alternativ från bland annat nec som gör fina saker.
sedan kan du för de 1500 du har kvar köpa en bamboo medium, men tror dom kostar dryga 2000:- annars e intuos 4 en tablet för professionella användare, kostar 2500:- för en small.
small är alltså ungefär A6, medium A5, large A4

om du bara skall ha en ritplatta för 4000 så kör på en intuos 4 medium

PS: det är inga problem att måla på ett ställe och kolla på skärmen på ett annat, man lär sig.

Visa signatur

AMD 939 X2 4600+ | asus A8N-VM CSM | TwinMOS 2*1024 DDR400 cl3 | Silverstone SG01 + Tagan easyconnect 430w | Creative SB live | WD160GB + WD200GB +WD MYBOOK ES 250GB | NEC DVD-brännare | Samsung 913b(TFT) + 753s(CRT) | WACOM Intuos3 a4 |