Vilken är den hetaste mobilen just nu eller kanske om 1-2månader?

Permalänk

Vilken är den hetaste mobilen just nu eller kanske om 1-2månader?

Hej!

Har funderat på att köpa en ny mobil. Just nu har jag SE C905. Den är helt okej, och kan ju ta grymt bra bilder med den. Men dagens mobil ska ju kunna så mycket mer. Att surfa på min nuvarande telefon är ju ett skämt. Har kikat runt lite och tror att Android telefoner är de bästa du kan ha på en telefon just nu och kanske framöver? Det värsta jag vet med telefoner är när dom ska vara seg. Det är så jobbigt när dom ska lagga när man bläddrar igenom vissa applikationer etc. Allt ska ju flyta på bra liksom. Så en snabb mobil är att föredra. Sen så vill jag kunna surfa så bra som möjligt, titta på videoklipp på youtube eller kanske ett south-park avsnitt när man är på väg till jobbet. Att telefonen ska ha en bra kamera är väl ett stort plus, har blivit så van att ha en bra kamera till hands nu när jag har SE C905 i min ficka. Musik är väl också ett plus, har iof en iPod men att ha allt i en o samma är väl skönt!

Jag har iaf inte bråttom att köpa en telefon, om det kommer en mycket bättre om 1-2 månader så kan jag vänta, men då är frågan. Vilken telefon är det jag ska titta på tycker ni?

Permalänk
Medlem

HTC Desire eller Google Nexus One. Kommentarer överflödiga.

Eller vänta på nya iPhone om du gillar dem

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elite:

HTC Desire eller Google Nexus One. Kommentarer överflödiga.

Eller vänta på nya iPhone om du gillar dem

Bra kamera skrev TS och det kan htc inte skryta med.

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk

Säger som Elite, HTC Desire eller Nexus One. Nya ihpone borde väl inte dröja så länge. Mer än två månader tror jag dock. Appropå kameran så har väl Desire 5 megapixel och LED-Blixt, det är väl inte fy skam eller? Men det är väl ingen systemkamera..

Visa signatur

||Phenom II X4 955 3,2Ghz||HD 5850||4GB||1TB||Asus M4785TD||Windows 7||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fraggel:

Bra kamera skrev TS och det kan htc inte skryta med.

Nä dom ligger lite efter där. Men om man jämför mobilkamera med mobilkamera så borde det inte vara en dealbreaker då det inte finns någon smartphone som är överlägsen på den punkten.

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem

Nu är det:
HTC Desire
HTC Incredible (4G) (även lanseras ej i Europa och förmodligen kommer det till vårat kära Sverige senare med annan modell beteckning)
HTC Legend
Google Nexus One
Iphone 3G (även gammal, men fortfarande populär)

Senare:
Iphone 4G
HTC "Incredible"?

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Nokia N8 om du kan vänta till Q3?
http://www.sweclockers.com/forum/75-mobiltelefoner-och-barbar...
sample pics:
First 12-megapixel sample photos shot on Nokia N8 – untouched! | Nokia Conversations - The official Nokia Blog
sample video 720p:
Nokia N8 sample video on Vimeo

Gratis Navigering, HDMI ut med Dolby surround har den också.
Xenon flashoch ny vesion av Symbian(^3).

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk

Känns ju lite B med symbian, android eller iphone os ska det vara:P

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk
Skrivet av Rosengren172:

Hej!

Har funderat på att köpa en ny mobil. Just nu har jag SE C905. Den är helt okej, och kan ju ta grymt bra bilder med den. Men dagens mobil ska ju kunna så mycket mer. Att surfa på min nuvarande telefon är ju ett skämt. Har kikat runt lite och tror att Android telefoner är de bästa du kan ha på en telefon just nu och kanske framöver? Det värsta jag vet med telefoner är när dom ska vara seg. Det är så jobbigt när dom ska lagga när man bläddrar igenom vissa applikationer etc. Allt ska ju flyta på bra liksom. Så en snabb mobil är att föredra. Sen så vill jag kunna surfa så bra som möjligt, titta på videoklipp på youtube eller kanske ett south-park avsnitt när man är på väg till jobbet. Att telefonen ska ha en bra kamera är väl ett stort plus, har blivit så van att ha en bra kamera till hands nu när jag har SE C905 i min ficka. Musik är väl också ett plus, har iof en iPod men att ha allt i en o samma är väl skönt!

Jag har iaf inte bråttom att köpa en telefon, om det kommer en mycket bättre om 1-2 månader så kan jag vänta, men då är frågan. Vilken telefon är det jag ska titta på tycker ni?

Xperia X10 har Android och bra kamera (verkar det som). Jag har aldrig testat den själv. Du kan ju kolla upp den.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Skrivet av soderkvist:

Xperia X10 har Android och bra kamera (verkar det som). Jag har aldrig testat den själv. Du kan ju kolla upp den.

Jepp fast den har gammal android och touch screenen är långsam som fan.

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk
Skrivet av mikatataku:

Jepp fast den har gammal android och touch screenen är långsam som fan.

De lär väll uppdatera till nyare Android. Fast att touchen är dålig kan bli svårare att patcha bort.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Alltså, kameran HTC Desire har duger, det är inte i klass med en hyffsad digitalkamera eller så men vad väntar man sig av en mobil? Jag hade lätt valt Desire.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XPerion:

Nu är det:
HTC Desire
HTC Incredible (4G) (även lanseras ej i Europa och förmodligen kommer det till vårat kära Sverige senare med annan modell beteckning)
HTC Legend
Google Nexus One
Iphone 3G (även gammal, men fortfarande populär)

Senare:
Iphone 4G
HTC "Incredible"?

Incredible har inte 4g. Evo 4g har 4g.

Lär dig skillnaden.

Visa signatur

Jag är en vampyr, jag suger och spyr, låt mig komma in, jag vill bli din

Permalänk
Skrivet av Fraggel:

Bra kamera skrev TS och det kan htc inte skryta med.

Tycker Nexus one har en riktigt bra kamera

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Samsung I9000 Galaxy S

Super AMOLED
Cortex A8 Hummingbird 1 GHz
5 megapixel auto-focus camera
mm

kommer slå de andra telefonerna ganska hårt på fingrarna.

Here is a GPU comparison for some of the leading smartphones:
Motorola Droid: TI OMAP3430 with PowerVR SGX530 = 7-14 million(?) triangles/sec
Nexus One: Qualcomm QSD8×50 with Adreno 200 = 22 million triangles/sec
iPhone 3G S: 600 MHz Cortex-A8 with PowerVR SGX535 = 28 7 million triangles/sec
Samsung Galaxy S: S5PC110 with PowerVR SGX540 = 90 million triangles/sec

And for comparison a few consoles:
PS3: 250 million triangles/sec
Xbox 360: 500 million triangles/sec

Visa signatur

[Amd 2500+ @ 3200+] ¤ [Abit NF7] ¤ [1024 ddr @ 400 mHz] ¤ [Radeon 9600 pro] ¤ [Maxtor diamond max 160Gb] ¤ [Lain li PC 60]

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=3916792...

Permalänk

Sen kommer det i vilket fall en ny telefon ganska snart som är bättre och väntar du lite till så kommer ytligare en bättre and so on...
Jag skall köpa en desire och min fru x10 nu i dagarna och det är dom 2 bästa telefonerna nu enligt mej..

Permalänk
Medlem

en Windows Phone 7 mobil....

Permalänk
Medlem

Desire helt klart. Så tankar du hem CoPilot Live, så har du en riktigt trevlig GPS med bla tal, POI och fartkameror. Karta över skandinavien kostar strax under 300:-, men då är det lifetime upgrade. Då blir telefonen ett riktigt fynd. Kameran är helt ok utomhus.

Permalänk

Helt klart Iphonen!

Visa signatur

|C2Duo E6750|Gigabyte P45-DS3|Ati 4850|Corsair 2GB|1*320 Samsung|2*160 Seagate|1*640 WD|Antec SonataIII|

Permalänk
Medlem

Eller vänta ett tag på en x86 telefon med intel atom typ LG GW990.

Permalänk
Medlem
Skrivet av T-Unit:

Eller vänta ett tag på en x86 telefon med intel atom typ LG GW990.

LG stoppar Meego-mobilen GW990 - Mobil.se

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av 8bergsson:

Helt klart Iphonen!

Vilken Iphone? Den nya har ingen releasedatum och 3gs är inte bäst.

Permalänk
Medlem

Den enda jag med säkerhet kan säga är att man ska hålla sig ifrån är Xperia, visst det är bra kamera, men en kompis som köpte den har varit tvungen att lämna in den på reparation 2x på 4 månader...
Jag köpte en iPhone 3g på lanseringsdatumet och har hittills inte ångrat mig. Men visst iPhonen har även den nackdelar.

Visa signatur

Intel 2500k @ 4400MHz - Asus Maximus Gene IV - Noctua U12P - 8gb Corsair Vengence - EVGA 560Ti SOC - Corsair F60 - FD Define mini - Corsair 650W - BengQ E2400HD

Permalänk
Medlem

Vad synd.

Permalänk
Medlem

Annars får du väl kolla på Satio och Vivaz... de är inte särskilt "smarta", men de har bra kameror. Sen kan man ju tycka vad man vill om Symbian... jag gillar det inte alls, men så är kameran helt oviktig för mig.

X10 är bra på papperet, men som vanligt är det mycket fel och onödigt bök. Det är väl å andra sidan den telefon som bäst matchar dina kriterier och om du har tur och får en som funkar så är det ju lugnt

Permalänk
Medlem
Skrivet av muf3:

Den enda jag med säkerhet kan säga är att man ska hålla sig ifrån är Xperia, visst det är bra kamera, men en kompis som köpte den har varit tvungen att lämna in den på reparation 2x på 4 månader...
Jag köpte en iPhone 3g på lanseringsdatumet och har hittills inte ångrat mig. Men visst iPhonen har även den nackdelar.

X10, som vi pratar om, har inte ens funnits ute i 4 månader.

Slutet på mars
1 - april
2 - maj

Så inte ens två månader räknat i dagar med andra ord.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Skrivet av Dreas89:

Vilken Iphone? Den nya har ingen releasedatum och 3gs är inte bäst.

Självklart den nya som förmodligen kommer i slutet av juni.

Visa signatur

|C2Duo E6750|Gigabyte P45-DS3|Ati 4850|Corsair 2GB|1*320 Samsung|2*160 Seagate|1*640 WD|Antec SonataIII|

Permalänk
Medlem
Skrivet av 8bergsson:

Självklart den nya som förmodligen kommer i slutet av juni.

I USA kanske...

För den nära framtiden/nutiden skulle jag säga att Galaxy S är den som imponerar mest. Nästa iPhone har ett STORT frågetecken angående 3D prestandan... Även om det är samma spec som i iPad, så är den inte särskilt imponerande egentligen (jämfört med hur 3GS var när den kom).

Angående X10 så är den kanske bara ett par månader gammal, men inte skulle jag kalla den sämsta av de moderna Android telefonerna "het" på nåt sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galna_Dvärgen:

Säger som Elite, HTC Desire eller Nexus One. Nya ihpone borde väl inte dröja så länge. Mer än två månader tror jag dock. Appropå kameran så har väl Desire 5 megapixel och LED-Blixt, det är väl inte fy skam eller? Men det är väl ingen systemkamera..

Att kameran har 5 megapixlar betyder ungefär ingenting. Optiken är inget vidare i kameramobiler överlag och HTC är absolut inget undantag. Min Nokia N82 hade betydligt bättre kamera i sig än vad HTC Desire har, tyvärr. Personligen tycker jag det är väldigt svårt att få till en okej bild med kameran i Desire.. LED-blixten är heller inget att hurra för, den stjälper mer än den hjälper i de flesta fall. Men nu är det ju en mobiltelefon vi pratar om här, där kamera inte är den primära funktionaliteten så man får väl betrakta den som godkänd - men inte mer.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Inaktiv

Nokia N900 med Maemo om du vill sticka ut ur mängden och vara lite udda bland sina kompisar.
N900 är vad smartphone borde vara. Kameran duger, även fast blixten inte är så mycket att ha.
Den funkar dock bra som ficklampa.