Låsa upp Sony Ericsson C510 låst till 3.

Permalänk
Medlem

Låsa upp Sony Ericsson C510 låst till 3.

Tja, jag har precis köpt en Sony Ericsson C510 som är låst till tre. Har försökt låsa upp med Aerix och D-Ultimate Unlocker men inget utav dom fungerar. Läste någonting om CID53 och CID nånting, kommer inte exakt ihåg vad det hette. Och förstod att man inte kunde låsa upp vissa mobiler.. verkar det som iallafall.

Någon som vet om det går att låsa upp En C510 som är låst till Tre?

Behöver verkligen hjälp med detta!

Mvh Dassh

Permalänk
Medlem

Ring och snacka med tre? Gjorde så när jag hade en comviqlåst telefon nån gång, de låste upp den för en slant (~150kr tror jag).

Permalänk
Medlem

Har inga pengar. Är en fattig student, därför jag vill försöka låsa upp den.

Permalänk
Medlem

Och om du lyckas felkoda den så att du totallåser den? Jo, det går faktiskt... har lyckats köra sönder ett par låsta telefoner här på jobbet Gå till en trebutik... du får la ta ett smslån?

Permalänk
Medlem

Okej.. men jag har gjort sådant förut. Låst upp andra Sony Ericsson och en Iphone 3G. Så så komplicerat är det inte. Är mest bara att jag behöver ett program som kan låsa upp just min telefon.

Lixom, det finns ju flera företag som låser upp telefoner, måste ju finnas någon som läckt ut det på nätet nånstans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Okej.. men jag har gjort sådant förut. Låst upp andra Sony Ericsson och en Iphone 3G. Så så komplicerat är det inte. Är mest bara att jag behöver ett program som kan låsa upp just min telefon.

Lixom, det finns ju flera företag som låser upp telefoner, måste ju finnas någon som läckt ut det på nätet nånstans.

Då får du nog googla, för det är inte ett särskilt tillåtet förfarande.

Permalänk
Skrivet av Dassh:

Lixom, det finns ju flera företag som låser upp telefoner, måste ju finnas någon som läckt ut det på nätet nånstans.

Det är en baggis att låsa upp den, om man har utrustningen.
Programet kan du ladda ner men du får ändå inte igång det utan tillhörande hårdvara.

Visa signatur

Vafan var det för fel på min gamla signatur...

Permalänk
Medlem

Verkar inte som det går låsa upp den. Tre verkar ha satt ett ordentligt lås på dom. Så får dra iväg o låsa upp den i ngn affär.

Permalänk
Avstängd

Pages låser upp mina mobiler där... C510 finns med på listan och C903i gick som en dans att låsa upp och debranda

Visa signatur

Väldigt många tror på den där BLÅsta, BLÅljugande Moderaten... Mytoman, Myglare..

Permalänk
Medlem

Okey, vart ska jag gå för att hitta debrand programmet? Hittade inte direkt det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Tja, jag har precis köpt en Sony Ericsson C510 som är låst till tre. Har försökt låsa upp med Aerix och D-Ultimate Unlocker men inget utav dom fungerar. Läste någonting om CID53 och CID nånting, kommer inte exakt ihåg vad det hette. Och förstod att man inte kunde låsa upp vissa mobiler.. verkar det som iallafall.

Någon som vet om det går att låsa upp En C510 som är låst till Tre?

Behöver verkligen hjälp med detta!

Mvh Dassh

Hej, kan du försöka låsa upp koder för att låsa upp din mobil ... jag fick min mobil olåst på kod och jag fick det härifrån http://www.mobile-unlocker.com/sony-ericsson-c510/rs2wp9/ och olåst. ..