Permalänk
Permalänk
Permalänk
Medlem

Klart snygg telefon men jag undrar man klarar sig bra utan multitouch i längden?
Satt och lekte med en HTC Hero under lunchen och det var rätt trevligt med multitouch när man surfar.

Och sen jag är rätt nyfiken på hur lång tid det kommer ta innan X10 får Android 2.x.

*edit*
Och flash stöd saknar X10 också vilket vore fint att ha, kommer med Android 2.x?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Klart snygg telefon men jag undrar man klarar sig bra utan multitouch i längden?
Satt och lekte med en HTC Hero under lunchen och det var rätt trevligt med multitouch när man surfar.

Och sen jag är rätt nyfiken på hur lång tid det kommer ta innan X10 får Android 2.x.

Ja, man klarar sig utan multi touch. Det finns lösningar för att zooma i X10:an. I annat fall kan du ladda ner andra web browsers som löser sånt på olika sätt.

Ingen vet när uppdateringen kommer, bara att den kommer. Det är var SonyEricsson har uppgett. Vill man debattera om de inte tänker hålla det löftet eller debattera om att det kommer ta årtal innan de uppdaterar telefonen, så kan man lika gärna göra det i en annan tråd. När SE berättar när uppdateringen kommer, så vet vi. Så enkelt är det.

Permalänk
Medlem

Köpte en X10 för några dagar sedan. Min första Android nalle någonsin som jag pillat med längre än 1 minut och jag är nöjd. Visst, den är ingen superdator men hallå, det är en mobil.

Ps, det går att ringa med den

Permalänk
Medlem

Finns det nån sida man kan kolla in olika wallpapers för android?
Tycker X10'ans standard är lite tråkig.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Finns det nån sida man kan kolla in olika wallpapers för android?
Tycker X10'ans standard är lite tråkig.

Det finns några trådar om det här http://www.swedroid.se/forum/forumdisplay.php?f=12

Sen finns det också hemsidor med bakgrunder

http://wallpapers.androlib.com/

http://g1wallz.com/

http://g1-wallpapers.com/

Permalänk

Hur är det med terminalen och så? Finns det någon Linux Terminal som man får pilla med : D?

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Finns det nån sida man kan kolla in olika wallpapers för android?
Tycker X10'ans standard är lite tråkig.

Du kan göra egna.
Vet att skärmen har en viss storlek, men jag hittade att 960 x 854 fungerar bra så man får med hela bilden när man croppar den.

Har du inte tillgång till PS eller liknande så kan du använda http://pixlr.com/editor/?loc=sv och ändra storleken online.

Lycka till.

Permalänk
Medlem

jag har sony ericsson10 kopia från kina & är väldigt nöjd med den

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabberr
jag har sony ericsson10 kopia från kina & är väldigt nöjd med den

Bilder, info eller minirecension!

Permalänk
Medlem

Ett nytt seriöst test av Xperia X1 utan förutfattade meningar ( Dom är sällsynta ):

http://www.mobil.se/articles/Mobils-stora-test-av-Xperia-X10-...

Permalänk
Medlem

Har haft min nu i några veckor och jag gillar den skarpt, fick för en gång skull ta fram manuallen utan den hade jag inte kommit särskilt långt, den är inte alls seg som många hävdar!

Visa signatur

Intel Core i7-4770K 4,6 ghz, Gigabyte GTX 690 4gb, Corsair Dominator Platinum 1866MHz 16GB, ASUS TUF SABERTOOTH Z87, LG 29EA93 IPS 29", Fractal DesignDefine R2, G15 tb, Logitech G700 mus.
Nexus 4,5,7 & 9
BF30, klanen för dig över 30, och som gillar teamplay!

Permalänk
Inaktiv

Hur är det med vikten, många säger att den är alldeles för lätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon93568:

Hur är det med vikten, många säger att den är alldeles för lätt?

Jag förstår inte riktigt hur en mobil kan vara för lätt. Mobilen känns knappt i fickan, men det tycker jag är mer skönt än något annat. Den låga vikten är ett plus enligt mig.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av coopdeo:

Jag förstår inte riktigt hur en mobil kan vara för lätt. Mobilen känns knappt i fickan, men det tycker jag är mer skönt än något annat. Den låga vikten är ett plus enligt mig.

Vad är det du inte förstår? Du säger ju det själv "Mobilen känns knappt i fickan", samma sak gällande möss, man vill ju känna att man håller i något.(känns lite mer välbyggt om det väger mer)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon93568:

Vad är det du inte förstår? Du säger ju det själv "Mobilen känns knappt i fickan", samma sak gällande möss, man vill ju känna att man håller i något.(känns lite mer välbyggt om det väger mer)

För mig är det tvärtom.. för jag använder min mobil till att ringa med i bland med och orkar inte alltid ha hands-free i så då är det skönt om den är lätt.. det är ju trots allt en mobil i första hand och inte en laptop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon93568:

Vad är det du inte förstår? Du säger ju det själv "Mobilen känns knappt i fickan", samma sak gällande möss, man vill ju känna att man håller i något.(känns lite mer välbyggt om det väger mer)

Nu tror jag mest att den inte känns i fickan på grund av att den är så tunn. Gå in och känn på den den i butik om du är orolig för att den ska kännas plastig.

Permalänk
Medlem

Dags att lyfta tråden igen känns det som:
Ni som haft telefonen ett tag nu: vad tycker ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av coopdeo:

Dags att lyfta tråden igen känns det som:
Ni som haft telefonen ett tag nu: vad tycker ni?

Jag gillart, förutom att nu när jag gjorde en smärre uppdatering av mjukvaran så fick jag med appen, tv.nu prisjakt och aftonbladet med på köpet och dom går inte att avinstallera. Men sedan uppdateringen så är den till och med snabbare än innan, så det där lagget alla pratar om märker jag inte av.

Så när den får 2.X så kommer den piska upp alla andra androidmobiler som finns från nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jca:

Jag gillart, förutom att nu när jag gjorde en smärre uppdatering av mjukvaran så fick jag med appen, tv.nu prisjakt och aftonbladet med på köpet och dom går inte att avinstallera. Men sedan uppdateringen så är den till och med snabbare än innan, så det där lagget alla pratar om märker jag inte av.

Så när den får 2.X så kommer den piska upp alla andra androidmobiler som finns från nu.

Inte ens med appen Uninstaller? Värt ett försök...

Grattis till en av de buggfria versionerna då

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkmoon:

Inte ens med appen Uninstaller? Värt ett försök...

Grattis till en av de buggfria versionerna då

Japp har provat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jca:

Japp har provat.

Uppdatera mobilen. Problemet kan annars vara att du har en såkallad "brandad" version där operatören tryckt in en massa grejer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av coopdeo:

Dags att lyfta tråden igen känns det som:
Ni som haft telefonen ett tag nu: vad tycker ni?

Känns som ett bra köp. Får ofta uppskattande kommentarer på designen. Kameran ger ganska bra bilder och har många inställningar. Surfningen är en njutning med 854 pixlar i bredd när man kör liggande. Vanliga webben funkar hur bra som helst.

Batteritiden är ju rätt usel och så kommer jag inte överens med MMS-funktionaliteten.

Någon som hittat en app som klarar blogger med bilder? Saknar just det från min gamla SE-mobil (Send to Blogger när man tagit kort är ju oslagbart). Nu får jag maila in bilderna till blogspot.com via Gmail...ja det går ju iofs hyfsat.

Visa signatur

"bästa sättet att spara tid är att använda den"

Permalänk
Medlem
Skrivet av coopdeo:

Uppdatera mobilen. Problemet kan annars vara att du har en såkallad "brandad" version där operatören tryckt in en massa grejer.

Öh va? jag gjorde ju en uppdatering via SE's program och fick då med appsen.. dom va inte med när jag köpte den.

Permalänk
Skrivet av coopdeo:

Dags att lyfta tråden igen känns det som:
Ni som haft telefonen ett tag nu: vad tycker ni?

Har haft den en vecka nu och jag gillar den skarpt för det jag sysslar med. Dvs ringa, sms:a, "facebooka" + annat nätpyssel. Tog ett tag att lära sig men nu börjar det funka. Den är rätt stor men smalare än dotterns iPhone. Kass syn som jag har så behögvs en rejäl skärm. Batteritiden tycker jag dock är dålig.

Har en fråga om någon vet: Kan man förlänga tiden på signalerna när någon ringer mig? Alltså tiden det tar innan den avbryter? Har inte hittat något om det. Tycker det avbryter lite för snabbt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrollJahn:

Har haft den en vecka nu och jag gillar den skarpt för det jag sysslar med. Dvs ringa, sms:a, "facebooka" + annat nätpyssel. Tog ett tag att lära sig men nu börjar det funka. Den är rätt stor men smalare än dotterns iPhone. Kass syn som jag har så behögvs en rejäl skärm. Batteritiden tycker jag dock är dålig.

Har en fråga om någon vet: Kan man förlänga tiden på signalerna när någon ringer mig? Alltså tiden det tar innan den avbryter? Har inte hittat något om det. Tycker det avbryter lite för snabbt.

Det har med din operatör att göra inte telefonen. Telenor som jag har har 30 sec innan personen som ringer upp mig riktas till min röstbrevlåda.

Permalänk

Jag skulle vilja ha ett "vanligt mobil telefon t-bord" när jag smsar ett med t9e så som man kan ändra på Htc desire hittar inte några sådana inställningar..
Nån som vet om man kan ladda ner sådant från market? Har letat men hittar inget..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benny buse:

Jag skulle vilja ha ett "vanligt mobil telefon t-bord" när jag smsar ett med t9e så som man kan ändra på Htc desire hittar inte några sådana inställningar..
Nån som vet om man kan ladda ner sådant från market? Har letat men hittar inget..

Hur menar du? Det är ju ett vanligt svenskt tangentbord som är standard.