Permalänk

ingen som hört nåt om när android 2.xx kommer till x10 än??

Visa signatur

I7 9700k : Asus ROG Maximus Hero XI (wifi) : Corsair Dominator 32GB : EVGA RTX 2080TI Black Gaming : 500GB + 2TB Samsung 970evo : Corsair HX750i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surfer_boy:

ingen som hört nåt om när android 2.xx kommer till x10 än??

2.1 kommer under tredje kvartalet. Mer har de inte sagt.

Permalänk

Jag ska köpa en svart X10a sen.
Har haft endel beslutsångest över Galaxy S , Wave och Desire.
Men X10an verkar ha bättre högtalare,och snäppet bättre batteri än Htc.s mobiler.

Jag tycker förövrigt X10an är snyggaste telefonen just nu.
Uppdateringen 2.1 kommer ske denna eller nästa månad, senast sep vad jag läst (Y).
Då ska den kunna filma 720 Hd och bli snabbare och sånt trevligt.
Bara för X10an just nu kör 1.6 så ska man inte välja bort den för de.
Den presterar mkt bra i 1.6 med ju.

Visa signatur

[B] OS: Windows 7 Ultimate 64 Bitars l HP Pavilion DV6-2165eo.

Permalänk
Medlem

Synd bara att den inte har en radio

Permalänk
Medlem

Finns en lösning

Skrivet av Emil_98:

Synd bara att den inte har en radio

På vissa ställen när du köper X10:an så följer det med en Bluetooth handsfree MW600. Den har inbyggt radio och fungerar helt klockrent. Kan rekommendera.

Mvh, Xlntboy

Visa signatur

Jag har en dator....

Permalänk
Medlem

X10 kameratest

Hej!
Såg ett fint träd idag o tog fram X10an, borde ju bli en fin bild med sina 8 mpixlar tänkte jag.
Kom hem o tittade på bilden på datorn, o trädet blev en röd klump?
Kollade så det inte var nåt fel på inställningarna, men icke och linsen var ren o fin när jag fotade.
Tog då min 7 år gamla canon pocketkamera på 4mpix o fotade samma sak.
Här är resultatet:
Picasa Web Albums - androxe - X10 kameratest

Ta en titt på tegelpannorna på huset bakom också, på X10ans så har ett helt gäng pannor försvunnit!

Är det rimligt? eller är det något fel på min X10?
Vad man läst i tester så ska väl X10 ha en bra kamera?

Visa signatur

XPS 600, P4Dual 3,2, dual ch. 2048 mb ddr2, dual hd(raid 160x2), dual nvidia 7800GTX (SLI)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av androxe:

Hej!
Såg ett fint träd idag o tog fram X10an, borde ju bli en fin bild med sina 8 mpixlar tänkte jag.
Kom hem o tittade på bilden på datorn, o trädet blev en röd klump?
Kollade så det inte var nåt fel på inställningarna, men icke och linsen var ren o fin när jag fotade.
Tog då min 7 år gamla canon pocketkamera på 4mpix o fotade samma sak.
Här är resultatet:

Ta en titt på tegelpannorna på huset bakom också, på X10ans så har ett helt gäng pannor försvunnit!

Är det rimligt? eller är det något fel på min X10?
Vad man läst i tester så ska väl X10 ha en bra kamera?

Galet! Har du bildstabilisator av eller på?

Färgerna ser dessutom helt tokiga ut.

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Skrivet av bfmv_tobbe:

Jag ska köpa en svart X10a sen.
Har haft endel beslutsångest över Galaxy S , Wave och Desire.
Men X10an verkar ha bättre högtalare,och snäppet bättre batteri än Htc.s mobiler.

Jag tycker förövrigt X10an är snyggaste telefonen just nu.
Uppdateringen 2.1 kommer ske denna eller nästa månad, senast sep vad jag läst (Y).
Då ska den kunna filma 720 Hd och bli snabbare och sånt trevligt.
Bara för X10an just nu kör 1.6 så ska man inte välja bort den för de.
Den presterar mkt bra i 1.6 med ju.

Lite sent ute nu kanske men skulle verkligen inte rekommendera en x10'a, avsaknaden av multitouch suger ju verkligen. Speciellt som det är en hårdvarubegränsning i x10'an så det kommer inte komma med uppdateringar heller, om det nu kommer nån uppdatering.

Känns som en lur för 4-5k ska ha multitouch, bland annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aure:

Galet! Har du bildstabilisator av eller på?

Färgerna ser dessutom helt tokiga ut.

Bildstabilistator har jag alltid aktiverad

Hoppet står nu till att det blir en förbättring i.o.m. android 2.1, men det kanske är lite väl optimistiskt?

Visa signatur

XPS 600, P4Dual 3,2, dual ch. 2048 mb ddr2, dual hd(raid 160x2), dual nvidia 7800GTX (SLI)

Permalänk
Skrivet av androxe:

Hoppet står nu till att det blir en förbättring i.o.m. android 2.1, men det kanske är lite väl optimistiskt?

Har ingen x10 själv men rent generellt så brukar kameran bli snabbare med 2.x, dvs. man behöver inte vara lika stadig på hand för att ta bra kort.

Ett annat tips är att byta kamera app, Camera Zoom är trevlig, och även Camera 360.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av androxe:

Jag har inte alls de problemen med min X10, den tar helt klart bra bilder, inte bäst men bra och jag är nöjd. Jag har inte de tendenserna alls som du har i dina bilder med överexponerade färger osv.

Testat att köra utan bildstabilisator? Prövat att göra en ominstallation av mjukvaran? Kanske kan vara ett sätt att lösa den usla bildkvaliteten du har.

Testa även kamera-appen Vignette (Jag älskar den och har t.om köpt Pro-versionen).

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aure:

Jag har inte alls de problemen med min X10, den tar helt klart bra bilder, inte bäst men bra och jag är nöjd. Jag har inte de tendenserna alls som du har i dina bilder med överexponerade färger osv.

Testat att köra utan bildstabilisator? Prövat att göra en ominstallation av mjukvaran? Kanske kan vara ett sätt att lösa den usla bildkvaliteten du har.

Testa även kamera-appen Vignette (Jag älskar den och har t.om köpt Pro-versionen).

Testade slå av bildstabilisatorn. VILKEN SKILLNAD! Tack för det tipset :D. Jag kunde inte tänka mig att IS skulle göra bilderna smetiga, men så var det tydligen. Va skönt det känns. Nu behöver jag inte släpa med min gamla digitalkamera om jag ska fota något...

Jag testade fota i 8 mpix med IS på och av och croppade sedan i 100%. Se skillnaden här:

Visa signatur

Permalänk
Medlem

2.1 kommer sen oktober..... -.-

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Och ingen flash support heller

Bah, tycker verkligen om min X10 men man börjar ångra sig lite att man inte valde en HTC..

Visa signatur

| Q9550 @ 3.8Ghz | Asus P5Q-PRO | AMD Radeon HD6950 2GB (Unlocked @ 865Mhz) | Corsair TX650W | Corsair XMS2 (2+1)x2GB | A-Data SP900 128GB| WD Caviar Blue 320GB | Fractal Design R3 | Noctua NH-U9B |

Permalänk
Medlem

någon som vet hur man gör om man kan ändra utseende i x10 mini ? Även om det finns snabbare sätt att komma åt sina appar än att först gå in på market sen in på apparna och öppna upp och starta. Känns som en sån onödig väg att gå vissa appar som jag har skulle jag dessutom vilja ha live feed på.

Någon aning någon ? Sen undrar jag vad det finns för appar som ni här på sweclockers kan rekommendera ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moses666:

någon som vet hur man gör om man kan ändra utseende i x10 mini ? Även om det finns snabbare sätt att komma åt sina appar än att först gå in på market sen in på apparna och öppna upp och starta. Känns som en sån onödig väg att gå vissa appar som jag har skulle jag dessutom vilja ha live feed på.

Någon aning någon ? Sen undrar jag vad det finns för appar som ni här på sweclockers kan rekommendera ?

Använd en annan launcher t.ex. ADW launcher eller launcher pro.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Hedersmedlem

Nu har multitouch även kommit till denna mobil

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Nu har multitouch även kommit till denna mobil

Dualtouch

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av thereal_twisted:

Dualtouch

Så vad är det för skillnad jämfört med multi?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Dual fixar max 2 tryckpunkter samtidigt, multi fixar 3 eller mer.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Vilket iofs säger sig självt.