Permalänk
Medlem

Dual Comp

Valt att göra ett chassi helt från grunden.
Första projektet jag gör.

Tanken är att chassit ska innehålla en "Speldator" och en HTPC/Nätverksserver.

Kommer alltså bli 2 datorer i en låda. Blir en bred och låg låda med moderkorten liggandes och en touch-skärm på framsidan.

Dual Comp

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Synd att det var so doliga bilder, men av det man ser so ser det valdigt snyggt ut!

Permalänk

Dåliga bilder, imponerade bygge. Lite finputtsning på det så..... mums

Permalänk
Medlem

Grymt imponerade. Hur många timmar totalt var du uppe i när sista bilden togs?

Permalänk
Medlem

Helt grymt bygge,imponerande!Synd att bilder var så mörka och suddiga,för jag ville verkligen njuta av din skapelse.

Permalänk
Medlem

Som sagt imponerande bygge men dåliga bilder
Skaffa en vettig kamera och ställ chassiet någonstans där du har bra belysning och se till att ta några kort vettiga kort, både inuti och utanför.

Permalänk

det här är väll antagligen det galleri på swec där bilderna drar ned intrycket mest. ser grymt snyggt ut, men bilderna är åt fanders

Permalänk
Proffsmoddare

Verkligen synd med bilderna. Kan man inte visa sitt bygge så kan ingen se hur fantastiskt grymt det är. Fixa nu mannen!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Synd att bilderna är så mörka. Hoppas du fixar en riktig kamera och får mer ljus på de sista bilderna. Annars var det riktigt bra gjort.

Permalänk
Medlem

Ser ut som ett skitcoolt bygge du håller på med men fixa bättre kamera. Annars riktigt intressant.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem

Bra jobb men dåliga bilder.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

Vad är det för plast du använder och vart går den att få tag på? Riktigt tufft bygge i övrigt, dock lite för flashigt för min smak

Permalänk
Medlem

Otroligt grymt bygge, men jag kan inte förstå hur du kan starta bygget med en sådan skit kamera

Permalänk
Medlem
Skrivet av Can0n:

Synd att det var so doliga bilder, men av det man ser so ser det valdigt snyggt ut!

Har tyvärr bara kameran i mobilen men när allt är klart så blir det till att leta upp någon med systemkamera.

Skrivet av Lazzz:

Grymt imponerade. Hur många timmar totalt var du uppe i när sista bilden togs?

Oj har inte riktigt räknat timmarna. Men jag är inte över 30 timmar aktiv arbetstid i alla fall.

Skrivet av NorteX:

Vad är det för plast du använder och vart går den att få tag på? Riktigt tufft bygge i övrigt, dock lite för flashigt för min smak

Svart Acryl, Såkallat svart plexiglas. Glasmästarna jag stötte på sålde bara vit, transparant eller HELA skivor och det kostar en del om man vill ha en hel skiva plexi. Men så hittade jag Fermprodukter Acryl - I folkmun kallad plexiglas. Betalade via faktura efter jag fått produkterna vilket känndes skönt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

grymt bra arbete!

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem

Shiiit... Kassa bilder. Väntar tills det kommer bra

Permalänk

syns att ju jobbat med plast tidigare! riktigt snyggt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av er_nilsson:

syns att ju jobbat med plast tidigare! riktigt snyggt!

Tack för kommentaren men det är faktiskt första gången
Men trivdes värkligen att arbeta med plast så har en del framtida projekt i huvudet. Dock behöver man ju inte flera datorer så framtida projekt kan dröja.

Funderar på att såga mönster i chassit med och fylla igen med epoxy eller liknande. Så att det lyser lite röda mönster. Dock är man rädd för att det blir överarbetat eller att man tabbar sig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Detta var ju hur coolt som helst och ser väldigt professionellt utfört ut, så jäkla synd att du inte använde en bättre kamera bara.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotfuzz08:

Detta var ju hur coolt som helst och ser väldigt professionellt utfört, så jäkla synd att du inte använde en bättre kamera bara.

Kan inte annat än att hålla med om bilderna.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bra gjort !

Visa signatur

Härligt nördiga t-shirts!

Permalänk
Medlem

Synergy installerat nu med. Märkte att detta var betydligt mycket smidigare än att använda touch-skärmen.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Som tidigare kommentarer. Bilderna......
Annars mycket bra!

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem

Riktigt grymt bygge! Annorlunda idé och snyggt genomfört!
Smart sätt att forma plasten i ugnen, det såg ut att bli riktigt bra!
Ser fram emot lite mer detaljerade bilder med en bättre kamera+ljussättning

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz