Darkfall - "free trial"

Permalänk

Darkfall - "free trial"

För er som inte upptäckt mitt favoritspel kan jag meddela att Darkfall nu har två veckors gratis prov accounts.

Innan ni provar bör ni dock gå in på darkfall Forum och kolla in de newbie videos som finns då spelet kan kännas tufft i början.

Under året kommer en ny expansion som ska ge mer innehåll och snyggare avatarer (ser ut som pappers dockor för närvarande).

Gå in och testa... om 4 dagar kommer Mortal Online... då blir det att lira båda paralellt och jämföra.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Äntligen kan man testa det personligen. Har tittat både på darkfall och mortal online men mest på mortal online så nu blir det kul att kunna testa båda.
synd bara att klienten är på ca 7gb och man tankar i ca 30-50 kb/s =/

Permalänk
Avstängd

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, har väntat jäkligt länge på detta! Tack så jäv*a mycket!

Visa signatur

Asus M4A79XTD EVO DDR3 | AMD Phenom2 X4 955 3,2Ghz BE AM3 | Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3 | XFX Radeon HD5770 1GB | 500GB Seagate Barracuda 7200.12 SATA II | Corsair TX 650W 80+ | Antec Two Hundred | Optiarc AD-7240S DVD±RW Svart SATA | Windows 7 Home Premium 64-bit | BenQ TFT 24'' E2420HD

Permalänk
Medlem

Kanske kan skiva nick ingame och server så vi kan "samma beta"?, för det är full loot/pvp va ? inte så kul att vara ensam och bli gankad hela tiden =D

får väll börja.. =D
Nick: genii
Server: vet ej, inte tankat färdigt klienten en.

Permalänk
Avstängd

Jag kommer nog nicka; Godnoken, tänkte göra ett acc när jag installerat spelet ^^

Visa signatur

Asus M4A79XTD EVO DDR3 | AMD Phenom2 X4 955 3,2Ghz BE AM3 | Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3 | XFX Radeon HD5770 1GB | 500GB Seagate Barracuda 7200.12 SATA II | Corsair TX 650W 80+ | Antec Two Hundred | Optiarc AD-7240S DVD±RW Svart SATA | Windows 7 Home Premium 64-bit | BenQ TFT 24'' E2420HD

Permalänk
Medlem

När servern går igång igen hoppar jag också in, drar gärna ihop något lite gäng med noobs så vi kan lära oss snabbare tillsammans

EDIT:
Men för i helvete! Hade låtit patchern stå på under natten och tydligen hade den tappat connection så nu måste den börja om från 0... Ja har jag tur är jag inne ikväll. Går iofs i 7-800kB/s men det är mycket att tanka också.

Permalänk
Avstängd

Hm, för mig var det typ inget alls att patcha.. gick hur snabbt som helst ^^

Visa signatur

Permalänk

Är noob och skulle vilja lära mig!
Nick: ZzireE

Visa signatur

Phenom2 X6 1090t | Hyper 212 Plus | ASUS Crosshair V Formula | 8GB Corsair Vengeance | GTX 570 | HX 650W | Fractal Design Arc

DeviantArt: http://invation.deviantart.com/
YouTube: http://www.youtube.com/user/inVationGFX

Permalänk
Medlem

Ibland är man allt dum =/ sitter och klagar på hastigheten så visar det att jag har max ca 5kb upp O_O, har ca 1gb ner nu när jag höjde den=D

Permalänk
Skrivet av genii:

Kanske kan skiva nick ingame och server så vi kan "samma beta"?, för det är full loot/pvp va ? inte så kul att vara ensam och bli gankad hela tiden =D

får väll börja.. =D
Nick: genii
Server: vet ej, inte tankat färdigt klienten en.

Finns ett newbie protection system i början. det finns bara 2 servrar NA-1 och EU-1.... EU-1 är för oss i europa.
Gankandet i starter områdena har minskat den senaste tiden... mer värt för de mer erfarna spelarna att pvp/pve'a långt från dessa områden.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Trevligt, håller på att installera nu så det blir att testa det ordentligt ikväll =D

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för tipset! Nu ska det bankas på gnomer utav bara den

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Jag är inne i nybörjarstaden för "alverna". Southern Iriendir tror jag stället heter. Någon som känner för att träffas ingame o hjälpa varandra? Vore väl bäst om de som känner för det skapar gubbar av samma ras så vi hamnar nära varandra.

Permalänk
Skrivet av astrob0y:

Tack så mycket för tipset! Nu ska det bankas på gnomer utav bara den

Hehe, det är ettriga små Goblins man möter först...

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Xerbee:

Jag är inne i nybörjarstaden för "alverna". Southern Iriendir tror jag stället heter. Någon som känner för att träffas ingame o hjälpa varandra? Vore väl bäst om de som känner för det skapar gubbar av samma ras så vi hamnar nära varandra.

Jag har en välutvecklad Ork. Nackdelen med darkfall är att du bara kan ha en char i taget... och har man lagt ner hundratals timmar på den så rerollar man inte gärna. Jag hade min första char i sju månader, för lite över en månad sedan rerollade jag den Ork jag har nu... alldrig att jag gör en ny. Sägas skall att efter en månad med den här är mina stats bättre än med den förra då jag bara fokuserar på det viktigaste och köper nya skills direkt när jag nått den nivå som krävs.

Så till alla nya: LÄS PÅ INNAN! så sparar ni enormt med tid.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Så till alla nya: LÄS PÅ INNAN! så sparar ni enormt med tid.

Har du tips på bra FAQ för oss nybörjare?
Och spelet verkar intressant. Jag skapade mig en dvärgkvinna

Visa signatur

Permalänk
Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tackar för länkarna.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av astrob0y:

Tackar för länkarna.

Kompletterade med några till... craftingsidan är underbar.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Sorry, kom aldrig in igår och det lär ta ett tag innan jag orkar lira idag.. tror jag fick solsting iförrigår och påverkades dagen efter.. herregud aldrig mått så dåligt.
Aja, skriv gärna era nick och raser så loggar jag nog sen

Btw, säg till om ni hittar någon svensk clan som man kan få joina.. vill gärna testa hur det är med claner och så, för då kanske det är värt och betala för det

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag kör som human och nickar "Genii Longhope" (nice random last name)
Körde någon timme igår och det verkar vara nice.

Permalänk
Skrivet av Godn0ken:

Btw, säg till om ni hittar någon svensk clan som man kan få joina.. vill gärna testa hur det är med claner och så, för då kanske det är värt och betala för det

Det finns mig veterligen ingen svensk klan även om det är många svenskar som spelar. Vid sidan om engelskspråkiga finns det tyska, franska och grekiska klaner... såg adds för en rysk för länge sedan, vet ej om de existerar fortfarande.
Nu talar jag om de större klaner som har holdings, aktiv rekrytering osv. Många småklaner som ingår i de större alliances är säkert av specifika nationaliteter... jag har stött på holländska och australienska (de sistnämnda har nog gått ihop då de spelar andra tider än oss europeer).
Är man i en större klan kan man givetvis ha en svensk vent eller teamspeakkanal för pve/craftingtid i spelet.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av genii:

jag kör som human och nickar "Genii Longhope" (nice random last name)
Körde någon timme igår och det verkar vara nice.

Är det många nya spelare i "human lands"? Uppe hos oss i Morak (ork lands) finns en hel del även om det inte precis är köbildning. (Håller mig i homelands för tillfället då jag är klanlös)
Mer aktivitet är det i tribal Lands (Mahirim, wolf) där det i går klagades på att mobsen spawnade för långsamt så det blev trängsel i goblin byarna haha...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

vet inte vad som är "mycket" men det va kanske 2-3 genomsnitt vid goblin byn ja va vid.
finns det något sätt att lägga till folk på en "friend list" ?? hittar inget sådant..

Permalänk
Medlem

trevligt, skulle regga ett trial konto.
"Your address appears to be invalid" =P
Kan ju inte behöva flytta för att få en giltig address.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

din ip address eller "vanliga" ? om det är den "vanliga" måste du ju inte vara helt ärlig... =D

Permalänk
Medlem

jupp min vanliga =P
Visade sig att skiten tar inte Ä så jag valde ett A istället.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

trevligt, skulle regga ett trial konto.
"Your address appears to be invalid" =P
Kan ju inte behöva flytta för att få en giltig address.

Wut? Menar dom inte e-mail address? Skrev du in den fel kanske?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Wut? Menar dom inte e-mail address? Skrev du in den fel kanske?

Nae, den hängde upp sig på bokstäverna.

Bor på Dobervägen, och fick skriva Dobervagen pga skit sajten tar inte ÅÄÖ

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av genii:

vet inte vad som är "mycket" men det va kanske 2-3 genomsnitt vid goblin byn ja va vid.
finns det något sätt att lägga till folk på en "friend list" ?? hittar inget sådant..

Under menyn: Journal-Social-Friends

Har själv aldrig använt den då man mest använder "clan chat" och vent för kommunikation.... eller direktmeddelanden.

Visa signatur