Darkfall - "free trial"

Permalänk

vart? kan du linka?

EDIT: Lugnt, jag hittade det, tack

Permalänk
Avstängd

Fan vad roligt där är med PVP!
Jag och en kompis försökte döda en som stod o högg lite timber, vi var bredvid en clan stad och min kompis sa lite på skoj att så fort vi dödat han kommer säkert alla i clanen springa efter oss.. så naturligtvis så hände det^^ vi jagade han en bit tills han dog, sen stod två stycken uppe på ett berg och sköt med pilbåge mot oss och vi väntade på att looten skulle komma upp ( hade glömt bort att man ska hugga kropparna för att looten skulle komma upp snabbt ) då kommer det ytterligera tre till dödar mig och min kompis.. haha, riktigt roligt faktiskt =D

Visa signatur

Asus M4A79XTD EVO DDR3 | AMD Phenom2 X4 955 3,2Ghz BE AM3 | Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3 | XFX Radeon HD5770 1GB | 500GB Seagate Barracuda 7200.12 SATA II | Corsair TX 650W 80+ | Antec Two Hundred | Optiarc AD-7240S DVD±RW Svart SATA | Windows 7 Home Premium 64-bit | BenQ TFT 24'' E2420HD

Permalänk
Medlem

Darkfall är knark, det är så galet bra. Satan så jag skakar av adrenalin ibland efter en fight, jag kan inte loota för att jag skakar så mycket

Skrivet av Främling:

Nackdelen med darkfall är att du bara kan ha en char i taget..

Det är en fördel

------------------

Ge inte upp bara för att det inte finns en hardcap. På mindre än fyra månader har jag detta på min gubbe

75+ confusion
75+ eye rot
75+ unholy flames
75+ inferno
surging lightning strike
75+ fireball
86 gs mastery
299 hp
50+ wall of force
alla self buffs förutom clear thoughts (använder ej alla dock)

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mo0rbid:

Darkfall är knark, det är så galet bra. Satan så jag skakar av adrenalin ibland efter en fight, jag kan inte loota för att jag skakar så mycket

Nervous much? (Its a good thing)

Lirar alla på EU-1 eller? Hur kommer det sig att man inte stöter på en enda NPC eller spelare i spelet? Hur ska man skilla sig när det inte finns mycket att gå efter?

Hmm. Härligt att man knappt kan spela spelet.

Sätter jag shadows på High så får man 2-15fps.
Sätter jag shadows på Max så går spelet sönder typ och går sedan inte starta upp det mer vilket leder till att man måste reparera via installation.

Annars så är spelet intressant, inte mycket att göra då det inte finns en levande människa eller varelse i spelet.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Hur kommer det sig att man inte stöter på en enda NPC eller spelare i spelet? Hur ska man skilla sig när det inte finns mycket att gå efter?

Det finns NPCer i städer/byar. Det finns mobs på många olika ställe, i t.ex wow så finns det mobs nästan överallt, i df är det inte så utan det finns mer specifika platser där du kan hitta t.ex hobgoblins

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Tillbaka från 2 "spännande" dagar i skogen och nu ska det SPELAS! =D, om det finns några nya som är humans så kan ni adda mig, "genii" så kan vi köra lite =D

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mo0rbid:

Det finns NPCer i städer/byar. Det finns mobs på många olika ställe, i t.ex wow så finns det mobs nästan överallt, i df är det inte så utan det finns mer specifika platser där du kan hitta t.ex hobgoblins

Jo, men det ger inte direkt ett bra intryck av spelet om allt man gör är att gå runt, och hittar ingenting!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk

Så nu har man dödat sin första spelare.

Har spenderat kanske 10-12 tim i spelet än så länge.
Spelar som "Alfar" om dom nu heter så, då gråa alv liknande sakerna

Grindade kobolds nära noob staden och efter ett tag så hörde jag att det var mer än bara mina spells som gjorde ljud i från sig.
Titta runt lite och såg då en annan spelare, han såg mig oxå men verkade inte vara allt för hostil mot mig.
Han återgick med sitt grindande medans jag började göra mig i ordning för strid. Plockade på mig pilar och såg till att mina tre staplar var fyllda ( Health/Stam/Mana)

Såg att han bar på en bra mycket bättre rustning än vad jag använda mig av då jag körde med cloth items och enbart byxorna var kvar efter alla slag mot mobs.

Observerade honom från en högre höjd i ca 2-3 minuter för att vara 100% säker på att jag fick ett övertag genom att han skulle ha mindre Health/Stam/Mana, om det var något man fick lära sig av alla år av EvE online så är det att alla vill slåss med övertag så varför inte det samma här.

Var sportslig nog att vänta tills han slutat slåss och började då beskjuta honom med pilar, fick in två träffar innan han verkade förstå vad som hände.
Han började då att springa i ett Z mönster medan han sprang för livet utan att ta till strid, efter 2-3 minuters jagande så vänder han sig helt plötsligt om för att gå till attack. Får då in sista träffen och sänker honom i samma veva som han vänder sig om då han i stort sett är stillastående.

Hinner tänka "Varför vände han sig om?" Tar kanske 1-2 sekunder och pang,pang,pang sen är jag död. Det visar sig att han har sprungit i närheten av ett torn, och eftersom jag är klassad Rogue så blev jag självklart attackerad av dessa.

Helvete oxå, börjar springa som en idiot efter att jag fått starta om i noob staden, måste först dit för att få så mycket av sakerna som möjligt. Vi har båda grindat där ett tag så antog att det fanns en del föremål på honom oxå.

Hinner som tur var dit först och ser att han har en hel uppsättning bone armor på sig och flertal vendor köpta vapen, sådana man själv aldrig haft råd att lägga pengar på.
Antog att han kanske inte var så ny ändå eller att han fått hjälp på något sätt. Lyckas i alla fall få upp allt från båda kropparna och springer raskt iväg för att banka det hela. Efter 5min eller så känner jag hugg i ryggen, han är tebax. Han får snabbt ner mig till 50% hp men som tur var är tornen där för att skydda mig och han går ner åter igen och jag får mig en fin yxa ifrån honom denna gång.

En väldigt lyckas kväll må ja säga, vet inte om jag vågar mig på att använda bone armorn i fall jag skulle bli dödad men snygg var den

Fick vänta lite med att skriva detta då adrenalinet var så högt att jag knappt kunde träffa föremålen som jag försökte loota.

Blev rätt mycket text men ville bara dela med mig av min första pvp i spelet.
Lirat EvE online ett bra tag men adrenalinet man får här blir aningen högre då man måste kontrollera exakt allt under striden.

Kom ihåg att ingen vill spela på lika odds så finns chansen där så ta den.

Permalänk
Avstängd

NU när man kommit på vad man ska göra så är spelet rätt kul, har lootat andras grejjer ett par gånger! Borde man inte bli flaggad eller nåt? Aja, har lootat massor av ett par st och vissa hade ju sjukt mkt grejjer så man satt och spenderade 2min att flytta över allt.

Är det rekommenderat att hålla sitt Guld i bank?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Det är nog väldigt rekommenderat faktiskt

Visa signatur

Asus M4A79XTD EVO DDR3 | AMD Phenom2 X4 955 3,2Ghz BE AM3 | Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3 | XFX Radeon HD5770 1GB | 500GB Seagate Barracuda 7200.12 SATA II | Corsair TX 650W 80+ | Antec Two Hundred | Optiarc AD-7240S DVD±RW Svart SATA | Windows 7 Home Premium 64-bit | BenQ TFT 24'' E2420HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

NU när man kommit på vad man ska göra så är spelet rätt kul, har lootat andras grejjer ett par gånger! Borde man inte bli flaggad eller nåt? Aja, har lootat massor av ett par st och vissa hade ju sjukt mkt grejjer så man satt och spenderade 2min att flytta över allt.

Är det rekommenderat att hålla sitt Guld i bank?

Jag skulle aldrig gå runt med allt mitt guld på mig. (om jag inte ska köpa något förstås)

Lite kul var det igår när jag och "halvdan glappkaft" och hans kompis lekte =D ( kommer inte ihåg ditt nick här på swec ) fick min första kill då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Jo, men det ger inte direkt ett bra intryck av spelet om allt man gör är att gå runt, och hittar ingenting!

DF är annorlunda och inte som andra spel, som du kanske märkt, själv såg jag aldrig det som ett dåligt intryck. Har du pratat med councellor-snubben bredvid där du börjar och plockat upp nybörjarquesten?

Här har du några kartor: Sinister - Darkfall Maps
DFatlas.com - an interactive map for Darkfall Online
Darkfall Interactive Map by YOURMOM

Ett väldigt bra tips är att aldrig bära saker du inte har råd att förlora. T.ex går du ut och minear, ta inte med dig flera pickaxes om du har lite guld. Går du ut och dödar fiender så ta inte med dig flera uppsättningar av gear

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad spelar alla ni "noobies" för något då så man vet vad man som noob själv ska välja? Vore ju kul att spela med andra

Visa signatur

AMD X4 965 BE | Corsair 750w | Gigabyte 790XTA-UD4 | Sapphire 280X OC | DDR3 1333mhz 16gb | SSD:120gb + SSHD:1TB | CM HAF 932 | Bra & Billig

Permalänk

Till alla "noobs" som behöver en väldigt bra guide.

Darkfall - Accelerated Character Development Guide - Darkfall Forums

Där lär ni er grunderna i detta fantastiska spel!

Permalänk

det kommer 2 expantioner i år, först patchen som ska komma den hära veckan om dom inte fördröjer den en vecka till, sen juni expantionen, sen kommer det en till i december och det är den som kallas darkfall 2010 expantionen den ska förändra spelet på står dom dom ska ha in en massa shit. VILL HA DOM NU

Visa signatur

Ryzen 7800x3D | Corsair H100i V2 | 48 GB DDR5 Corsair VENGEANCE | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | Predator 34" 180hz IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround Racing rig

Permalänk
Skrivet av wingman92:

det kommer 2 expantioner i år, först patchen som ska komma den hära veckan om dom inte fördröjer den en vecka till, sen juni expantionen, sen kommer det en till i december och det är den som kallas darkfall 2010 expantionen den ska förändra spelet på står dom dom ska ha in en massa shit. VILL HA DOM NU

EDIT: darkfall 2010 expantionen så kommer det nya models, armors, DX11, ett typ av class system så folk inte ska kunna ha alla magi skills utan man får välja att fördjupa i några magi skolor, sen kan man byta den när man vill, så en massa mer, Juni expantionen kommer förmodligen nya mounts speed mount och så mahirim får sin egna mount "tur för mig":D det va jag tror, kommer säkert mera ändringar för mobs så vidare

Visa signatur

Ryzen 7800x3D | Corsair H100i V2 | 48 GB DDR5 Corsair VENGEANCE | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | Predator 34" 180hz IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround Racing rig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HenkeOSD:

Vad spelar alla ni "noobies" för något då så man vet vad man som noob själv ska välja? Vore ju kul att spela med andra

Jag, Genii och en annan som jag inte kommer på namnet på spelar humans.. bara att adda oss=)

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av genii:

Jag skulle aldrig gå runt med allt mitt guld på mig. (om jag inte ska köpa något förstås)

Lite kul var det igår när jag och "halvdan glappkaft" och hans kompis lekte =D ( kommer inte ihåg ditt nick här på swec ) fick min första kill då.

Haha, jo det var kul det =D
Btw, jag är medlem i den klanen nu vi attackerade ;D
Om du vill joina så kan jag snacka lite med dom

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morbid Angel:

Fick vänta lite med att skriva detta då adrenalinet var så högt att jag knappt kunde träffa föremålen som jag försökte loota.

Jag säger ju det : D

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Godn0ken:

Jag, Genii och en annan som jag inte kommer på namnet på spelar humans.. bara att adda oss=)

Alright, ska försöka. Har hittils bara hackat ner en massa goblins och inte utforskat systemet så mycket. Adda annars mig; Thorulf Steelbeard (Ja, en dvärg.. Randomize names ftw!)

Visa signatur

AMD X4 965 BE | Corsair 750w | Gigabyte 790XTA-UD4 | Sapphire 280X OC | DDR3 1333mhz 16gb | SSD:120gb + SSHD:1TB | CM HAF 932 | Bra & Billig

Permalänk
Medlem

Min gubbe heter Quzela MacGyver och är alfar, kommer inte kunna spela mycket över sommaren dock. Netbooken klarar inte ens mine sweeper

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Godn0ken:

Haha, jo det var kul det =D
Btw, jag är medlem i den klanen nu vi attackerade ;D
Om du vill joina så kan jag snacka lite med dom

Förrädare... =D, Hur lyckades du komma in ? vi var ju inte så snälla... =D

Permalänk

Lite tips till nybörjare

Läst igenom denna sidas inlägg och vill komma med några påpekanden.

I början... banka hela tiden er loot. Ha aldrig guld på er. Guld, pilar, mats och regs är hårdvaluta även för erfarna spelare.

Döda inte era egna i början. Darkfall har ett alignment system där man först blir rouge en kort stund, därefter helt och hållet om man fortsätter döda sin egen ras. Detta är inget problem om du lever i en klanstad men lever man i en NPC stad måste man vara "blå".

Blir man "red" måste man döda ett visst antal av motståndarraserna innan man åter kan ta sig in i NPC städerna i starterområdena. Ett sätt att käna en slant i början kan vara att låta en "red" av din ras döda dig om och om igen för att de av någon anledning vill bli blå igen. Detta efterfrågas ibland i trade chaten.
Oftast är det någon som frivilligt eller inte lämnat sin klan och vill kunna gå in i NPC städerna igen.

Är man röd och inte tillhör en klan är man hänvisad till wildernes banker och chaos citys där inga torn finns med allt vad det innebär.

Ska ni göra affärer.... gör det där ett torn skyddar er... risken är annars att ni dödas och blir av med allt.

Jag har nu nio månaders erfarenhet av Darkfall och älskar det mer och mer för varje dag.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Börjar gilla det också. =D Men är det ingen "max level" på skillsen ? eller har jag blandat ihop det med något annat ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av genii:

Börjar gilla det också. =D Men är det ingen "max level" på skillsen ? eller har jag blandat ihop det med något annat ?

100 är max för varje skill

Visa signatur

Permalänk
Sötast
Skrivet av Mo0rbid:

100 är max för varje skill

Va?

Det fanns väl ingen cap?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Va?

Det fanns väl ingen cap?

Det finns ingen cap för hur många skills du kan ha men varje skill kan "levlas" till 100. När en skill når 100 så "surgear" den, t.ex "The power of Lightning Strike is Surging"

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mo0rbid:

När en skill når 100 så "surgear" den, t.ex "The power of Lightning Strike is Surging"

Och det innebär?

Permalänk
Sötast
Skrivet av Mo0rbid:

Det finns ingen cap för hur många skills du kan ha men varje skill kan "levlas" till 100. När en skill når 100 så "surgear" den, t.ex "The power of Lightning Strike is Surging"

Så t.ex "2H sword" och "armored casting" osv kan alla max nå 100.0 skill?

Men hur kan det då inte finnas en cap?

eller menar det just att jag kan ha 100 i alla skills, och därmed nå en cap egentligen?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Allexz:

eller menar det just att jag kan ha 100 i alla skills, och därmed nå en cap egentligen?

Ja.

Det är väl som eve, du kan lära dig exakt allt till rank 5, men det kallas inte direkt Cap då det tar sån sjukt lång tid. (och ingen har ju typ maxat allt sedan spelet kom ut?)

Är det bara jag eller dör man lätt av Goblins? XD Stör mig lite på att man får 5st pilbågsnissar och sedan 2 fighters på en bara man kommer i närheten utav 1 goblin.

Visa signatur