Permalänk
Medlem

Råd om val av T-amp

Jag är sugen på att skaffa en t-amp men är inte så kunnig på Hifi området.

Är det någon större skillnad mellan dessa två:
http://global.ebay.com/2x15W_Class-T_Power...0511940214/item
Köp OPI (T-amp) på Fynda.se - Hifi & Hemmabio: OPI T-amp förstärkare(Generation 2)

Jag är sugen på ett par golvhögtalare och har kikat på ett par Dynavoice Magic F-5 EX
Köp Dynavoice högtalare på Fynda.se - Hifi & Hemmabio: Dynavoice Magic F-5 EX(White High Glossy)
är det någon som har någon erfarenhet av dessa (gärna i kombination med T-amp).

Mycket tacksam för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loranga:

Jag är sugen på att skaffa en t-amp men är inte så kunnig på Hifi området.

Är det någon större skillnad mellan dessa två:
http://global.ebay.com/2x15W_Class-T_Power...0511940214/item
Köp OPI (T-amp) på Fynda.se - Hifi & Hemmabio: OPI T-amp förstärkare(Generation 2)

Jag är sugen på ett par golvhögtalare och har kikat på ett par Dynavoice Magic F-5 EX
Köp Dynavoice högtalare på Fynda.se - Hifi & Hemmabio: Dynavoice Magic F-5 EX(White High Glossy)
är det någon som har någon erfarenhet av dessa (gärna i kombination med T-amp).

Mycket tacksam för svar.

DU ska inte driva ett par golf-högtalare med en T-amp, den är för klen. Visst att du kommer kunna spela på låga volymer, men på lite högre så kommer du tappa rätt mycket bas och högtalarna kommer inte spela som de ska.

Jag köpte en T-amp till mina Dynavoice S-6, vilka ska vara ett par relativt lättdrivna stavi-högtalare, och enligt de flesta är det precis att t-amp kan driva dem på någorlunda volym.

För mig stod valet mellan S-6 + T-amp eller F-6 + riktig förstärkare, vilket inte var mycket dyrare. Tycker du ska satsa på ett paket med golvare + förstärkare. Tror detta är det mest prisvärda:
Högtalare, Hifi och Hemmabio på Fynda.se

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Skrivet av Devrer:

DU ska inte driva ett par golf-högtalare med en T-amp, den är för klen. Visst att du kommer kunna spela på låga volymer, men på lite högre så kommer du tappa rätt mycket bas och högtalarna kommer inte spela som de ska.

Jag köpte en T-amp till mina Dynavoice S-6, vilka ska vara ett par relativt lättdrivna stavi-högtalare, och enligt de flesta är det precis att t-amp kan driva dem på någorlunda volym.

För mig stod valet mellan S-6 + T-amp eller F-6 + riktig förstärkare, vilket inte var mycket dyrare. Tycker du ska satsa på ett paket med golvare + förstärkare. Tror detta är det mest prisvärda:
Högtalare, Hifi och Hemmabio på Fynda.se

Vet inte var du har fått för dig att T-Amp inte kan driva ett par golvhögtalare. Det klarar dom galant. Dock ska man kanske använda en "vanlig" förstärkare för det ändamålet.

Har själv en T-amp från fynda.se och kör med ett par dynavoice S-6 och det funkar utmärkt. För det priset får du absolut inget bättre. Iofs får du säkert ett par plasthögtalare ala creative, logitech m.m. som är billigare, men om du ska ha riktigt ljud så finns det nog inget bättre paket att köpa för pengarna. Med t-amp och ett par dynavoice s-6 hamnar du på ca. 1700kr

Permalänk
Medlem

Ok. Saken är den att jag ren estetiskt skulle vilja ha ett par golvhögtalare och en "osynlig" förstärkare. Jag kommer inte spela någon direkt "partyvolym". Att S-6 skulle vara ett bra alternativ rent ljudmässigt tvivlar jag inte en sekund på.

Permalänk
Medlem

Något riktigt discodunk får du som sagt inte varken ur dom där högtalarna eller ur den förstärkaren men då du inte är ute efter det så kan det nog bli kanon ändp. T-amp från fynda och dom där högtalarna kommer fungera finfint.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loranga:

Ok. Saken är den att jag ren estetiskt skulle vilja ha ett par golvhögtalare och en "osynlig" förstärkare. Jag kommer inte spela någon direkt "partyvolym". Att S-6 skulle vara ett bra alternativ rent ljudmässigt tvivlar jag inte en sekund på.

Köp ett par S-6 och ett stativ till dem annars? Funderade själv mellan Antingen S-6 + t-amp eller ett par dynavoice F-5 + "riktig" förstärkare, vilket kostade 400kr mer. Snackade med dem på fynda och de sa att S-6orna hade betydligt mer påkostade högtalare i sig än F-5orna. Detta + att jag har litet rum gjorde att S-6 + t-amp blev ett självklart val:)

Har precis fått igång dem nu och jag tycker ljudet låter galant:) Detta trotts att de inte är inspelade.

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg