Insidan av nya Xbox 360

Permalänk
Melding Plague

Insidan av nya Xbox 360

Teknikexperten Anand Lal Shimpi hos Anandtech plockar isär den nya versionen av Xbox 360. Under skalet finns bland annat helt nya kretslösningar.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

ROG ? haha.... dock mycket snyggare än den förra, och att den är tystare är ju rentav underbart

Permalänk
Medlem

Blir ett givet köpt

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk

Fan vilket skämt, folk köper nytt för att?

Visa signatur

Cooler Master ATCS 840 | Asus P5Q Pro | Q6600 | TRUE | XFX 5850 | 4 GB PC 8500 | Corsair TX 650w | Samsung F1 750 GB + 1,5 TB Seagate Barracuda

Permalänk
Medlem

Det ser ut att vara det 360 skulle varit från början, men visar sig iofs inte förrän om några månader

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Aldrig mer en Xbox 360 i mitt hus i alla fall! 3 trasiga enheter på 2 år är helt oacceptabelt. Jag kan konstatera att 360n är dynga, lite Windows ME varning på 360n. Tack vet jag min Playstation från -96, fungerar fortfarande utan problem.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X :: AMD Radeon RX 9070 16GB :: Kingston FURY Beast 32GB 6000 MT/s CL30 :: Kingston Fury Renegade 1TB :: Kingston Fury Renegade 2TB :: MAG401QR

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Aldrig mer en Xbox 360 i mitt hus i alla fall! 3 trasiga enheter på 2 år är helt oacceptabelt. Jag kan konstatera att 360n är dynga, lite Windows ME varning på 360n. Tack vet jag min Playstation från -96, fungerar fortfarande utan problem.

Jo de har alldeles för lite kylning på dem. Samma problem på PS3 men inte lika utbrett som 360'n

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMax:

Det ser ut att vara det 360 skulle varit från början, men visar sig iofs inte förrän om några månader

Omöjligt, då inte den teknologin fanns då. Men däremot kunde orginal-360 varit bättre designad på den tiden.

Permalänk
Medlem

Ska bli kul att se om denna går att flasha/JTAG:a.
50% energiförbrukning och tystare låter väldigt fint.
Gissar dock att man får leva med sin JTAGade Jasper.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Haft första generationens Xbox 360 sedan den släpptes för fem år sedan och under den tiden har den röd-ringat tre gånger men har alltid fått tillbaka den lagad så detta blir ett ypperligt tillfälle att köpa den nya: mindre väsen, större hårddisk, trådlöst, hdmi samt mindre storlek!

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX5070Ti
G915 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch 2

Permalänk

Jag förstår inte... Varför släpper de en ny version av 360 när det borde släppa en helt ny konsol?

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r

Permalänk
Medlem

Igentligen, kunde inte microsoft sätta en blueray i den istället för dvd?

Skrivet av ZyntaX:

Ska bli kul att se om denna går att flasha/JTAG:a.
50% energiförbrukning och tystare låter väldigt fint.
Gissar dock att man får leva med sin JTAGade Jasper.

Är rätt så säker på att någon kommer lyckas flasha dvdn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Är rätt så säker på att någon kommer lyckas flasha dvdn.

Den har man ju hört förr

Visa signatur

Varför får inte rika bli rikare? Varför är det så farligt att va rasist? Vad är vitsen med att ha minst en särskrivning per mening? Hur kan man med att ge sig själv ett oseriöst intryck genom att skriva dåligt? 100% av alla mac-ägare kan inte ha fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Mer pengar som går till Sony.
Systemet blir dyrare.

Vad vill man åstadkomma med Bluray-spelare när alla spel körs på DLDVD? Microsoft hyr och säljer redan filmer via ZuneHD i 1080p på marknadsplatsen.

Permalänk
Musikälskare

Vad är eDRAM?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Inaktiv

Så, ny hårdvara men samma prestanda?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon29708:

Svalare, håller längre och billigare att tillverka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon29708:

Mer prestanda per watt, enligt Anands tester över dubbla jämfört med en tidig generation. Konsoller har en fast specifikation, så vänta dig inga ändringar på det innan nästa generation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Tror nog mer att det är skit bakom spakarna då jag aldrig haft en 360 som gått sönder och inte mina kompisar heller på över 3,5år.

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darkst@r:

Jag förstår inte... Varför släpper de en ny version av 360 när det borde släppa en helt ny konsol?

Vadå "borde"?

Finns inget att vinna för MS (eller Sony för den delen) att släppa en ny konsol i nuläget. De hade enbart förlorat på det då det splittrar deras egen marknad. Det som MS behöver är en tyst, billig 360 med rörelse kontroll. Det är det som kommer sälja och det exakt det som släpps nu.

Hade varit kul att se en ny konsol visst, men det lär dröja några år.

Permalänk
Medlem

Nae den var inge snygg. Är ganska nöjd med min jasper 360 ändå :):):)

Permalänk
Medlem

najjs! synd att de inte e blu-rejj

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greve_Peter:

Fan vilket skämt, folk köper nytt för att?

Är ett givet köp då min gamla box är bortom all hjälp just nu =/

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Tror nog mer att det är skit bakom spakarna då jag aldrig haft en 360 som gått sönder och inte mina kompisar heller på över 3,5år.

Jag håller med till viss del. Jag hade en Falcon-baserad Xbox 360 som fick E74 efter ett år, men fick den tillbaka efter tio dagar och sedan dess har jag aldrig haft några problem alls. Hade haft den både stående och liggande om vartannat.

Permalänk

Undrar om man får på en annan kylare på den där, x-fästet liknar ju intels vanliga mojjänger.

Visa signatur

cat_fish_1:
"fläktarna ska vi ju inte tala om, astmatiker med ett sugrör hade blåst bättre."

Permalänk

Min rackare från 2007 som byggdes 2006 håller än idag. Lite strul då och då har ju skett, men det är ju riktigt tur att man har koll på hur man hanterar trasig hårdvara ^^.
På så sätt så har min levt vidare, inget mer 360 för min del inte, usch nej.

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk

Min är byggd i oktober 2005 och lever än! Efter 3 reparationer dock. 360 måste vara det sämsta hårdvarubygge som gjorts, släpptes åtminstone ett halvår för tidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Mer pengar som går till Sony.
Systemet blir dyrare.

Vad vill man åstadkomma med Bluray-spelare när alla spel körs på DLDVD? Microsoft hyr och säljer redan filmer via ZuneHD i 1080p på marknadsplatsen.

För att man vill inte köpa ett spel som kommer på 4 skivor, vilket det aldrig gör på Blu-ray.

För övrigt tycker jag också dem borde släppa en ny Xbox, denna var fulare och hela 4 db tystare *shitting bricks*...

Permalänk
Medlem

Detta kan lätt jämföras med Iphone.

De som i dagsläget sitter på en 3GS (Jasper) behöver knappast uppgradera...