Köpa ny mobil - Dustinhome

Permalänk
Avstängd

Köpa ny mobil - Dustinhome

Hejsan!

Jag är väldigt intresserad utav att köpa den nya mobilen HTC Desire från Dustinhome, men jag undrar; om jag inte gillar telefonen kan jag då lämna tillbaka den och få mina pengar tillbaka? har man inte 14 dagars ångerrätt? får man öppna och inspektera och kolla på telefonen eller ska förpackningen vara obruten? tacksam för alla svar

mvh

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

Jag tror att förpackningen måste vara obruten.

Permalänk
Medlem

enklaste sättet att ta reda på om du gillar den är ju att prova den. på el-giganten brukar dom ha lurarna på så man kan få leka med dom. om du inte vet någon kompis som har (:

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk
Medlem

Enklaste sättet är att fråga dustinhome vad du har för möjligheter, de brukar vara rätt snabba på svar.

Visa signatur

i5 2500k, GTX770SLI, 8GB RAM

Permalänk
Avstängd

okej tack är nog bäst att dra till någon elektronik affär och prova den

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

Hejsan!

Jag är väldigt intresserad utav att köpa den nya mobilen HTC Desire från Dustinhome, men jag undrar; om jag inte gillar telefonen kan jag då lämna tillbaka den och få mina pengar tillbaka? har man inte 14 dagars ångerrätt? får man öppna och inspektera och kolla på telefonen eller ska förpackningen vara obruten? tacksam för alla svar

mvh

Hade du själv velat köpa en telefon nån fingrat på och prövat innan?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av weezer:

Hade du själv velat köpa en telefon nån fingrat på och prövat innan?

varför inte?

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

Hos Katshing så får du iaf öppna och undersöka.
De skickar med information om vad man får göra. Man får bl.a. inte ta bort skyddsplast osv.
Tyvärr inte i lager nu.

Om du vill fingra så kan du ju leta upp mediamarkt eller liknande.

Edit:
Kundservice | Köpvillkor - Katshing.se

* Detta får du göra:

* Öppna kartongen
* Sätta i batteriet
* Sätta in ett SIM-kort
* Du får navigera i mobilens menyer

* Om du vill skicka tillbaka mobilen:

* Se till att kartongen till mobilen är hel
* Se till all skyddsplast finns kvar och att alla plastpåsar är hela
* Se till att alla delar ligger i sina originalförpackningar
* Får du inte ha använt några tillbehör såsom minneskort, hörlurar, headsets, laddare etc
* Får du inte ha använt mobilen genom att t ex ringa, surfa, sms:a, ta bilder. Du får heller inte ha överfört eget material såsom ringsignaler, bilder och kontakter
* Sätt inga adresslappar direkt på mobilens originalförpackning utan lägg den i en annan kartong eller slå in den i ett tjockt papper.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av weezer:

Hade du själv velat köpa en telefon nån fingrat på och prövat innan?

För ett par hundra lappar billigare så hade jag med kunnat det

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av piddeman:

För ett par hundra lappar billigare så hade jag med kunnat det

Svårt att sänka en mobil som kostar ca 4600 med 200 000kr

Vanligtvis vill ju butiken att man inte bryter förpackningen och det är väl därför de brukar finnas i butik för att testas. Men tydligen, som Katching, så finns det vissa där man får bryta. Så prata antingen med Dustin Home eller gå till en butik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

okej tack är nog bäst att dra till någon elektronik affär och prova den

bara så att du vet så är det nog bara elgiganten samt mediamarkt där dom brukar ha riktiga mobiler som fungerar (som man får talla på dvs)

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Har för mig att det står nått i distansavtals lagen eller liknande som säger att man alltid får öppna förpackningen och inspektera varan och endå skicka tillbaka den. Många som inte vet det...
Men den ska skickas tillbaka i nyskick så Katshings rekommendationer är nog bra att gå på.

För övrigt så är det nog en bättre idé att bara gå till närmsta butik och klämma lite på den så blir alla glada och nöjda och du slipper vänta och betala returfrakt

Permalänk
Medlem

Var inga problem när jag skickade tillbaks en HP-lur som jag provat försiktigt med skyddsplasten på displayen kvar. Så ja du får försiktigt prova varan för hur ska man annars kunna undersöka den vilket man har rätt till enligt Distansavtalslagen?

Så ja Dustin Home följer distansavtalslagen väldigt bra och skickar t om hem en fraktlapp förbetald vilket dom inte behöver så då köpte jag mig en Nokia-lur istället där trotts att den var dyrare än på andra ställen.

Permalänk
Medlem

Ja, Dustin brukar sköta returer bra. Man brukar slippa betala returfrakten.
Jag har ångrat mig efter att jag hade beställt men eftersom att dustin är så snabba på att skicka så hade varan redan gått iväg.
De sa bara att jag kunde strunta i att hämta ut paketet. Observera att man måste höra av sig om man inte vill hämta ut det. Annars kan man få betala en avgift för outhämtat paket. Vissa andra är stenhårda. Då får man själv hämta ut paketet och sedan skicka tillbaka det.

Permalänk

Känn på telefonen i butik, jag tittade på nätet och "bestämde" mig för antingen iphone eller desire.
Gick sedan in i en telia butik och kände på den, fick även testa en utav butiksföreträdarnas telefoner för att testa "ordentligt".
Bestämde mig sedan för den och sitter med den brevid mig atm, sjukt nice!