Webserver på dator som ligger under 2 routrar?

Permalänk
Medlem

Webserver på dator som ligger under 2 routrar?

Hej
Jag skulle sätta upp en webserver åt min kusin men jag fick problem iom att hans router får en ip-adress från någon annan router, där denna ip-adress inte är hans publika tydligen?
Såhär ser det typ ut:
(internet):81.226.85.65 <> bostadens leverantör ger: 192.168.1.35 <> Min kusins router ger: 10.1.0.5
Jag tror inte att dem som levererar nätet till bostaden kommer och konfigurerar om deras router bara för detta.
Jag kanske ska tänka på något annat sätt?
Jag tror han har 5 ip-nummer som han fick med i abonnemanget, hur använder man dessa 5, hur ska man konfigurera sin router för det? Han har en Apple Airport Extreme, men det bör ju vara ungefär samma namn på inställningen som i andra routrar.

MVH Niclas

Permalänk
Hedersmedlem

Om servern verkligen måste stå hos honom får du ordna någon slags vpn-tunnel till dig själv eller någon som säljer sådana och leda in trafik över den.. Annars är det bara att ta upp ISP-byte på nästa föreningsmöte.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem