Iphone 4 den mest lyckade lanseringen i Apples historia

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmiDonk:

Jösses...helt otroligt...Bra för Apple att den säljer bra.. Tror detta kommer driva på andra aktörer med sina telefoner att försöka sno åt sig lite av kakan..Men en Apple fan är alltid en Apple fan..Spelar ingen roll vad det är, står det Apple, så köper de dessa produkter...

Spana in videon under...
NewsTek

tror inte att andra aktörer kan matcha en produkt som har satt ett så starkt fäste i marknaden om inte nån breaking new technology introduceras till den mobila marknaden.

Skrivet av Kvickstick:

Haha, helt jävla otroligt! bruden verkar helt pantad.

indeed!

Visa signatur

Awesome stuff can be found @ www.demonshalo.com
follow us on twitter: www.twitter.com/demonshalo_com

Permalänk
Skrivet av MROO:

Kommer då inte köpa den eftersom jag är vänsterhänt och märkt att den inte kommer fungera så bra då.

Har dessutom märkt att folk köper Apples prylar för att dom är dyra och har snygg design.. Vad som finns inuti verkar vara saksamma. Kan inte klaga på min MacBook men eftersom den var gratis så sa jag inte nej, skulle dock aldrig köpa någonting från Apple. De flesta bärbara datorer vi får slänga på jobbet (som kunder kommit in med) är Apple, eftersom de verkar aldrig testa sina saker innan de kommer ut på marknaden.

Jag kan säga dig att här på mitt jobb är det tvärtom – det är helt klart mer hårdvaruproblem med Dell-burkarna jämfört med Macarna. Dell-reparatören här här och skruvar stup i kvarten känns det som.

Vi har cirka 160 maskiner som kör Windows (Dell) och 130 som kör Mac OS X (Apple).

Generellt tycker jag Apples maskiner rullar på mycket bra. Med det inte sagt att de absolut är bättre än andra kvalitétsmässigt, men att påstå att de ”aldrig verkar testa sina saker innan de kommer ut på marknaden” känns som ett uttalande från en som bor i ett annat universum.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk

Längtar som bara den! Min livs första lön kommer bl a gå till en iPhone 4 Är ju inte så dyra om man kollar i t ex England och Frankrike där olåsta (16GB) kostar mellan 5700-6000kr. Sen är det ju inte alla som har problem med antennen, tror att det har förstorats bara för att apple var så nöjda över den Var ju ungefär samma sak när 3GS släpptes, var en massa tjat om värmeproblem där de tydligen överhettades. Har aldrig hört att någons här i Sverige har gjort de iaf. Har hört 2 olika versioner angående antennproblemet, enligt den ena källan så glömde man spruta på någon slags isolering på vissa delar i tillverkningen. Medans en del hävdar att det är en mjukvarubugg, vilket är troligt då även användare av de tidigare modellerna har samma problem. Hittade en artikel där det står att en uppdatering kommer inom kort som fixar det, eller åtminstone förbättrar antennens signal.

Uppdatering ska förbättra mottagningen på iPhone 4 - MacWorld

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk

Vet inte om man ska kalla såna här saker mobil längre en mobil i mina ögon är en mobil enhet man kan ringa på, men men att ha "allt i ett" är väl praktiskt på sitt sätt.

Permalänk
Skrivet av Kvickstick:

Haha, helt jävla otroligt! bruden verkar helt pantad.

Skrivet av Wic:

Vad är det hon säger som gör att ni tar henne för korkad?
Vad skulle hon sagt istället?
Förstår inte vad det är som är så farligt.
Hon verkar inte jätteteknisk, men hon säger såpass lite att jag inte fattar hur ni kan dra några slutsatser om hennes intelligens. Att ni är så snabba att döma folk visar kanske mer om hur smarta ni är...

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

Skulle mycket gärna vilja ha en iPhone 4, men jag har skaffade min 3GS på abonnemang och har lite mer än ett år kvar innan det abonnemanget tar slut, så om jag har tur så har en ny iPhone hunnit komma tills dess

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wic:

tror inte att andra aktörer kan matcha en produkt som har satt ett så starkt fäste i marknaden om inte nån breaking new technology introduceras till den mobila marknaden.

Nej tror inte det heller...Men flera kommer nog kunna matcha samt ha bättre pris. Men jag tror inte någon kan få IPhone att kapitulera...IPhone o IPad har ett starkt fäste just nu....

Permalänk
Medlem
Skrivet av svart_smurf:

Vem fan bryr sig om mpn? Du ska kolla på hur stor linsen är. Desto större lins desto bättre bilder blir det. Mp är bara en penis förlängare som du aldrig kommer ha anvädning för om du ej är fotograf. räcker gott och väl med 2-3mp till en vanlig svensson.

Delvis, men bara för att linsen blir lite större blir tvunget automatiskt bildkvaliten högre, slipningssätt och andra faktorer i tillverkningen spelar även in. Framförallt kommer förmodligen mobilernas pyttesmå sensorer vara kamerans största flaskhals.

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

...text...

Tack, bra sagt.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Vad är det hon säger som gör att ni tar henne för korkad?
Vad skulle hon sagt istället?
Förstår inte vad det är som är så farligt.
Hon verkar inte jätteteknisk, men hon säger såpass lite att jag inte fattar hur ni kan dra några slutsatser om hennes intelligens. Att ni är så snabba att döma folk visar kanske mer om hur smarta ni är...

Kanske för att hon köar i över 6 timmar för att få en telefon som kan ha videosamtal och blixt till kameran.. Vilket massor med telefoner de senaste 5 åren har haft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Etzolin:

Samma här, synd att de är så dyra Antennproblemet avskräcker ju lite också

Så man ska tvingas till nån löjlig hands free?

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmiDonk:

Nej tror inte det heller...Men flera kommer nog kunna matcha samt ha bättre pris. Men jag tror inte någon kan få IPhone att kapitulera...IPhone o IPad har ett starkt fäste just nu....

Problemet är att apple kokurrerar inte med pris, de konkurrerar med brand name. Det finns ju gott om produkter som matchar i prestanda/hårdvara till billigare pris, men ändå så väljer mupparna en iPhone 4 till dyrare pris... I just dont get it O.o

Skrivet av lille7:

Kanske för att hon köar i över 6 timmar för att få en telefon som kan ha videosamtal och blixt till kameran.. Vilket massor med telefoner de senaste 5 åren har haft.

Videosamtal som inte fungerar om inte du har wifi (inomhus) och håller mobilen med högerhand. LIXOM WTF?!?!?!?!
and besides, hon är en lärare som skall föreställa ett ex för sina elever... Way to go :/

Visa signatur

Awesome stuff can be found @ www.demonshalo.com
follow us on twitter: www.twitter.com/demonshalo_com

Permalänk

Imponerande att de får en så lyckad lansering av en så tekniskt skadad telefon. Då syftar jag på problemet med att fel grepp på telefonen får all täckning att försvinna. Hur kan Apple faktiskt släppa produkten med ett sådant stort fel?

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Jämfört med vem och på vilka grunder?
Vad är det som är otroligt?

Jämfört med sunt förnuft. Allvarligt, hon står i kö för att uppgradera från en äldre Iphone modell till den nyare, endast för att få kamera med blixt samt video samtal! Samt hennes kommentar "Its new modern technology" efter hon nämnt kamera blixt samt video samtal är helt otroligt.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Förstår inte brådskan att skaffa en Iphone. Man avlider ju knappast av att vänta lite och se vad folk tycker om den när den värsta euforin har lagt sig. Själv har jag alltid vart den som köper motsatsen till vad alla andra skaffar i min närhet så det blev en X10a ^^

Permalänk
Medlem

Blir nog att köpa en om månadskostnaden inte blir allt för dyr

Permalänk
Medlem

Fan att min iPhone 3gs är bunden till Augusti nästa år. Hade velat ha en HTC EVO framför iPhone 4, men den ser ut att bara lanseras i USA.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Robeliboban:

Fanns så här bra mobiler för länge sedan, varför ska det bli så stort när apple släpper det?

Snacka om bra marknadsföring.

Agree on that one Själv har jag kommit till stadiet då jag använder mobilen till att ringa, sms's och ta nån bild om man inte har systemkameran till hands.
Angående designen så tycker jag att Iphone börjat likna "vanliga" mobiler.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Wic:

Problemet är att apple kokurrerar inte med pris, de konkurrerar med brand name. Det finns ju gott om produkter som matchar i prestanda/hårdvara till billigare pris, men ändå så väljer mupparna en iPhone 4 till dyrare pris... I just dont get it O.o

Vad var problemet sade du? Det är väl tillåtet att konkurrera med vad man vill och det är upp till var och en att köpa något annat om det verkar bättre?

Permalänk
Medlem

Hah, jag vet inte om det är en brist eller inte men jag är nästan patologiskt oförmögen att skaffa något 'alla andra' skaffar.
Man ser verkligen trenderna komma och gå genom folkmassorna och man får misstanken att många inte spenderar många timmar med att förbereda ett rationellt val. Eller så är det jag som inte gör det som visserligen spenderar mycket tid på att tänka igenom köp men som sagt autodissar vissa ting. Silverfärgade bilar ser ju aldrig smutsiga ut och det verkar som att måsarna inte ser dom. Facebook förenklar nog kontakten mellan många. Säga 'helt grymt' och 'soft' vädligt ofta gör det nog lite lättare att accepteras av andra.

Oh well, ontopic så bryr jag mig inte värst om Apple så länge de inte får sätta trenden med inbyggda batterier. I motsats till samtliga vänner jag har från tid då jag var anställd av företaget.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Skrivet av Huddit:

Tror nya iPhonen har betydligt bättre batteri än Android lurarna ute idag, plus att de gör telefonen och OSet, så de kan säkert få ut mer batteritid för samma batteri.

Sen är kameran bättre, dubbla mickar, aluminium, wireless N osv. Avskyr själv iOS, då det är trist som få. Håller kvar min k800i tills det kommer en värdig ersättare, förhoppningsvis med Android. Känns som att det kommer ny tronsättare varje månad nu. Nexus one, Desire, EVO, iPhone.

Effektiviteten mellan iOS och Android är nog marginell, själva hårdvaran har ju ofta ungefär samma verkningsgrad och energiförbrukning (ARM processor, + allehanda externa antenner m.m.). Energisparfunktionerna och optimeringarna i programvaran är även de i stort sett likvärdiga. Om jag inte minns helt fel så brukar dock Android ha mycket bättre standy-tid än iPhone, något som kan tyda till att Android inte är lika tungt att driva som iOS.
Fördelen med Android är att du har riktig multitasking och större kontroll över telefonen och därmed batterianvändningen.

Fördelen också med konkurrenter som kör med Android och Windows mobile är att du själv kan välja vilken storlek, design, prestanda och därigenom även batteritiden.
Att man inte heller kan byta ut batteriet själv på iphone som hos alla andra konkurrenter är ju löjligt. Inte heller får man köpa eget minneskort utan är låst till att köpa apples egna dyra integrerade minne direkt vid köp.

Permalänk
Medlem

Ovanligt att det gnälls i Apple-relaterade trådar av personer som ändå aldrig har någon avsikt att köpa produkter....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thompa Bompa:

Fördelen med Android är att du har riktig multitasking och större kontroll över telefonen och därmed batterianvändningen.

Tänk att du är här och trollar igen, inte helt otippat.
Ok det är alltså din geniala slutsats som du gissat dig till i ditt dravvel som ingen vill lyssna på.
Ge mig en fungerande förklaring på hur Androids "riktiga" multitaskning skulle ge större kontroll över telefonen och ännu löjligare batterianvändningen? Det finns ingen task manager, man vet alltså inte vilka program som är igång eller inte. Enligt recensioner och folk jag känner så säger de själva att de har fått ladda hem olika 3:e parts program som fungerar som task manager så de kan stänga program själva. Eftersom att om man öppnar 8-9 program så blir telefonen sirap och drar batteri enormt snabbt. (helt tvärtemot ditt påstående såklart).
Det är som vanligt en lång debatt, men det fungerar som vanligt inte alls som du säger. Det finns fler negativa effekter av att köra dessa 3:e parts program också. Men en lämplig plats att diskutera det är väl i en Android tråd?? Android Sverige | Swedroid är en annan jättebra sida, gissa vad? Jag är INTE där och försöker övertala alla hur jä*la bra iPhone är och hur mycket bättre den är än Android.

Skrivet av Thompa Bompa:

Fördelen också med konkurrenter som kör med Android och Windows mobile är att du själv kan välja vilken storlek, design, prestanda och därigenom även batteritiden.

OK, och det är en fördel som du bestämt ÄR en fördel? Vem bryr sig? Det finns folk som kanske inte vill ha mycket att välja på utan istället väljer att köpa en telefon som är riktigt bra designad och det ligger mycket tanke bakom? Det är en annan åsikt. Enligt en sån människa är det alltså en nackdel att ha mycket att välja på. Du verkar inte förstå det att din åsikt är väldigt långt ifrån vad andra människor vill ha, tack och lov. Hur många halvdana telefoner släpper HTC tex per år? 10? fler? Det finns ingen HTC som säljs i Sverige som jag vill ha i alla fall, ingen fullträff som tilltalar mig. Poäng där att det är just mig det gäller, inte att jag måste skriva i alla Android trådar om att herregud ni kan inte köpa en telefon utan market, som har så sega uppdateringar, gui utan hårdvaruacceleration så det drar onödigt batteri och laggar vid belastning etc etc etc.

Skrivet av Thompa Bompa:

Att man inte heller kan byta ut batteriet själv på iphone som hos alla andra konkurrenter är ju löjligt. Inte heller får man köpa eget minneskort utan är låst till att köpa apples egna dyra integrerade minne direkt vid köp.

Jag har bytt batteriet på min iPhone 3G själv. Det gick på $20.
Nu förstår jag såklart din poäng. Du har ju bestämt att det är en nackdel också? Jag däremot tycker att det är skönt att ha en telefon som batteriet inte börjar glappa i och ingen plastlucka som inte sitter fast längre än någon månad. Sen så är det ju även så att folk kanske inte vill ha 3st olika "partitioner" i sin telefon utan tycker att det är en fördel att synca sina 16 eller 32gb i itunes. Även fast du inte gör det.
Vill Apple bygga en telefon som är solid, välbyggd, snygg. Kalla det vad du vill, så har dom valt bort batteriluckan av en anledning. Du har oändligt många telefoner att berömma för att dom faktiskt har en batterilucka, så snälla iväg och skriv om dom telefonerna nån annanstanns istället.

Permalänk
Medlem

Röda bilar är så fula, det finns ju blå bilar som är snygga.

Folk är ju så dumma som köper röda bilar, och Ferrari? Herregud att det knappt finns en Ferrari som inte är röd.. Nä tacka vet jag Audi, dom går att få blå som är snyggt. Rött är ju fult har jag bestämt att alla andra ska tycka. Blått är däremot snyggt! Ferrari.. lura kunder att tycka rött är snyggt.
Dessutom. Det går ju att välja diesel på en Audi.. herregud hur kan man sälja en bil som inte ens går att välja drivmedel? Dessutom går det inte att byta tändstift själv ! herregud vad dåligt.

Nej nu tror jag att jag ska se om Ferrari har något diskutionsforum jag kan logga in på och skaffa nya vänner med mina åsikter.
Jag hatar ju Ferrari och har inte råd med en, man jag känner att jag bara måste säga till hela världen att Ferrari inte är något som någon vill ha !

Permalänk
Medlem
Skrivet av XriXor:

Blir nog att köpa en om månadskostnaden inte blir allt för dyr

Förhandsboka iPhone 4 hos Telenor idag | iPhoneguiden.se

699kr/mån hittils

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem

hahaha, är det inte en bindningstid på 24 månader då också ? 699*24 = 16776 kr!

Föressten klassas den inte fortfarande som en GSM mobil då avsaknaden av "3g" är stooor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Röda bilar är så fula, det finns ju blå bilar som är snygga.

Folk är ju så dumma som köper röda bilar, och Ferrari? Herregud att det knappt finns en Ferrari som inte är röd.. Nä tacka vet jag Audi, dom går att få blå som är snyggt. Rött är ju fult har jag bestämt att alla andra ska tycka. Blått är däremot snyggt! Ferrari.. lura kunder att tycka rött är snyggt.
Dessutom. Det går ju att välja diesel på en Audi.. herregud hur kan man sälja en bil som inte ens går att välja drivmedel? Dessutom går det inte att byta tändstift själv ! herregud vad dåligt.

Nej nu tror jag att jag ska se om Ferrari har något diskutionsforum jag kan logga in på och skaffa nya vänner med mina åsikter.
Jag hatar ju Ferrari och har inte råd med en, man jag känner att jag bara måste säga till hela världen att Ferrari inte är något som någon vill ha !

Jag hade inte jämfört Iphone med en Ferrari dock.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Gött, ska bli kul att se vad Telia hittar på. Helst hade man ju vilja köpa telefonen olåst helt utan abb. Men ska man vara lite dryg här nu då så kostar ju samma abbonemang 699kr utan telefon så iPhone är alltså gratis i Sverige om man ska vinkla lika illa som de som ropar 10000kr här i tråden
Hur som helst kul att info börjar komma, även om jag tycker det är synd att det blir special abbonemang och bindningstid hos alla.

Permalänk
Medlem

Kan hålla med om att det är mycket, dock så får man inte missa det andra:
"Det kan tyckas vara ett högt pris, men telefonen ingår och obegränsat samtal, sms, mms och mobilsurf inom Sverige."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Jag hade inte jämfört Iphone med en Ferrari dock.

Nej det vore ju orättvist. Ferrari drar ju mycket mer bränsle och iPhone har ju mkt snabbare processor, så det vore ju helt bisarrt.

Skrivet av Pewtah:

hahaha, är det inte en bindningstid på 24 månader då också ? 699*24 = 16776 kr!

Föressten klassas den inte fortfarande som en GSM mobil då avsaknaden av "3g" är stooor?

Jag tror och hoppas såklart att du skämtar här, men man vet ju aldrig. Folk har räknat lika dåligt förr när de klagat på iPhone och andra dyra abbonemang, oj nej telefoner. Hm vänta nu var kostnaden för båda dom sakerna? Nej det är nog telefonen som kostade 16kkr.