Permalänk
Medlem

Problem med dator!

Hallå där Sweclockers jag har ett väldigt stort problem med min dator nu och jag har ingen aning om vad felet är så jag undrar om ni kunde hjälpa.
Nu till problemet nu tredje dagen irad startar jag datorn på morgonen och efter jag har loggat in på windows så bara fryser sig hela datorn eller så bara startar den om sig själv.
Det har också hänt att det bara blir svart på skärmen och datorn är fortfarande på fast det går inte att göra något.
Det har också bara hänt varje morgon sen efter ett tiotal omstartningar har den startat och håller sig kvar och funkar helt normalt jag kan spela osv hela dagen efter det. Så jag undrar vad felet är som kan göra så att de blir så här. Jag har ominstallerat hela datorn och de håller fortfarande på så här några tips om vad som kan vara fel? Tacksam för hjälp. PS förlåt för dåliga stycken osv inte bäst på svenska

Och nu idag fortsätter den hänga sej fortfarande efter många timmar. Kan de vara överhettning på någon komponent?

Glömde en sak
Permalänk
Avstängd

vad jag bli sur när jag skriv en stor rad till dig sen posta jag det då cpa sida

Visa signatur

[indent]Intel Core 2 Duo E6850 3,0GHz, Corsair 6gb 1066mhz , Asus Maximus II Gene, XFX GeForce GTX 285 Black Edition, 500gb Hårddisk
Nätdel 750w Corsair[/indent]

Permalänk
Avstängd

kör SpeedFan och kolla hur varm den bli , sen kör du orthos starta i gång det och kolla hur varm data bli . !!!! om den bli röd stäng av det då !!!!!!

då är det fel om data cpar och låse eller data dör eller nåt

Visa signatur

[indent]Intel Core 2 Duo E6850 3,0GHz, Corsair 6gb 1066mhz , Asus Maximus II Gene, XFX GeForce GTX 285 Black Edition, 500gb Hårddisk
Nätdel 750w Corsair[/indent]

Permalänk
Avstängd

vi får fel söka

Visa signatur

[indent]Intel Core 2 Duo E6850 3,0GHz, Corsair 6gb 1066mhz , Asus Maximus II Gene, XFX GeForce GTX 285 Black Edition, 500gb Hårddisk
Nätdel 750w Corsair[/indent]

Permalänk
Medlem

Kör memtest86. Låter som ett minnesfel.

Memtest86.com - Memory Diagnostic

Visa signatur

Ingen är perfekt inte ens Najk!

Permalänk
Avstängd

om du gör som jag säger då kommer det att går köra bara dom jag sa. den testa minne med

Visa signatur

[indent]Intel Core 2 Duo E6850 3,0GHz, Corsair 6gb 1066mhz , Asus Maximus II Gene, XFX GeForce GTX 285 Black Edition, 500gb Hårddisk
Nätdel 750w Corsair[/indent]

Permalänk
Medlem
Skrivet av kikotte:

om du gör som jag säger då kommer det att går köra bara dom jag sa. den testa minne med

Okej du, hade aldrig hörttalas om det programmet.

Visa signatur

Ingen är perfekt inte ens Najk!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cLi:

Okej du, hade aldrig hörttalas om det programmet.

YouTube - Compaq Presario SR1503WM Orthos test

Visa signatur

[indent]Intel Core 2 Duo E6850 3,0GHz, Corsair 6gb 1066mhz , Asus Maximus II Gene, XFX GeForce GTX 285 Black Edition, 500gb Hårddisk
Nätdel 750w Corsair[/indent]

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog kunna tro att de var processorns värme som gjorde så att de blev såhär för jag åkte iväg och köpte luft på burk och blåste ur hela processor fläkten och flänsarna. Flänsarna var helt igentäpta så kan bero på de. Och jag har faktiskt bara 2st fläktar på denna dator 1 till nätagget och andra till procesorn.
Detta är en köpt dator på nån butik kommer inte ihåg vilken. och grafikkortet har en egen fläkt.
Men jag blåste ur hela skiten nu och den verkar funka så jag antar att jag borde skaffa några fler fläktar.
Detta är iaf den lite sämre datorn jag har så jag ska nog upgradera den lite granna och fixa mer fläktar. Enligt speedfan låg min GPU temp på 69Grader :S Jag har svårt att tro det men som sagt måste fixa mera fläktar.
Tack för hjälpen!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av baxtraX:

Jag skulle nog kunna tro att de var processorns värme som gjorde så att de blev såhär för jag åkte iväg och köpte luft på burk och blåste ur hela processor fläkten och flänsarna. Flänsarna var helt igentäpta så kan bero på de. Och jag har faktiskt bara 2st fläktar på denna dator 1 till nätagget och andra till procesorn.
Detta är en köpt dator på nån butik kommer inte ihåg vilken. och grafikkortet har en egen fläkt.
Men jag blåste ur hela skiten nu och den verkar funka så jag antar att jag borde skaffa några fler fläktar.
Detta är iaf den lite sämre datorn jag har så jag ska nog upgradera den lite granna och fixa mer fläktar. Enligt speedfan låg min GPU temp på 69Grader :S Jag har svårt att tro det men som sagt måste fixa mera fläktar.
Tack för hjälpen!

va 69Grader !!! min är på 46-70Grader . den får inte vara så hög, vad är din CPU ? för Grader. vad har du för grafikkortet ?

Visa signatur

[indent]Intel Core 2 Duo E6850 3,0GHz, Corsair 6gb 1066mhz , Asus Maximus II Gene, XFX GeForce GTX 285 Black Edition, 500gb Hårddisk
Nätdel 750w Corsair[/indent]

Permalänk
Medlem

Här har du bild på alla grader antar att lågan verkar inte så bra men Den är helt orginal tycker ju att den ska kunna gå som man köpte den? annars var dem ju riktigt dåliga att sätta ihop den.
Och mitt grafikkort är Geforce 8800GT tror jag det är iaf den med 512mb 8800

http://img841.imageshack.us/img841/4811/speedfan12.jpg

Permalänk
Avstängd
Skrivet av baxtraX:

Här har du bild på alla grader antar att lågan verkar inte så bra men Den är helt orginal tycker ju att den ska kunna gå som man köpte den? annars var dem ju riktigt dåliga att sätta ihop den.
Och mitt grafikkort är Geforce 8800GT tror jag det är iaf den med 512mb 8800

http://img841.imageshack.us/img841/4811/speedfan12.jpg

okej det ser inte bra ut . 72 Grader på grafikkort är inte bra . kan du ta bild på ditt grafikkort för se hur det ser ut en ny bild inge gammel typ . jag köpe en data 08 då köpa jag nx8800gt

Visa signatur

[indent]Intel Core 2 Duo E6850 3,0GHz, Corsair 6gb 1066mhz , Asus Maximus II Gene, XFX GeForce GTX 285 Black Edition, 500gb Hårddisk
Nätdel 750w Corsair[/indent]

Permalänk
Medlem

Jobbigt nog så har jag ingen bra kamera alls :S med jag köpte denna dator för 1 och ett halvt år sedan så
Men här har du hur det ser ut
http://www.product-reviews.net/wp-content/userimages/2007/11/...

Glömde en sak :)
Permalänk
Avstängd

varför är speed01 , 05 ,03 varför är dom inte på 100% ?

Visa signatur

[indent]Intel Core 2 Duo E6850 3,0GHz, Corsair 6gb 1066mhz , Asus Maximus II Gene, XFX GeForce GTX 285 Black Edition, 500gb Hårddisk
Nätdel 750w Corsair[/indent]

Permalänk
Medlem

Jag har inte så många fläktar änns har bara 2 eller 3 st i hela datorn :S + grafikkort fläkten. Och kolla länken ovan hur den ser ut ^^

Permalänk
Avstängd
Skrivet av baxtraX:

Jag har inte så många fläktar änns har bara 2 eller 3 st i hela datorn :S + grafikkort fläkten. Och kolla länken ovan hur den ser ut ^^

om du kolla där då ser du att 66% 0% 38% sätt dom på 100% . speedfan om den är på 66% då bli fläkt så .

Visa signatur

[indent]Intel Core 2 Duo E6850 3,0GHz, Corsair 6gb 1066mhz , Asus Maximus II Gene, XFX GeForce GTX 285 Black Edition, 500gb Hårddisk
Nätdel 750w Corsair[/indent]

Permalänk
Avstängd

jag har läset om ditt grafikkort det ser bra ut med Grader , den får inte vara på 90 Grader.

Visa signatur

[indent]Intel Core 2 Duo E6850 3,0GHz, Corsair 6gb 1066mhz , Asus Maximus II Gene, XFX GeForce GTX 285 Black Edition, 500gb Hårddisk
Nätdel 750w Corsair[/indent]

Permalänk
Medlem

Jag har iaf suttit alla på 100% nu och så men datorn verkar funka efter jag gjorde rent flänsarna till processorn :).
Tack iaf för hjälpen Och jag har planerat och sätta dit 1 fläkt till det är de ändå platsen jag har :S
Men det orkar jag inte göra idag ska kolla om de finns plats på moderkortet/nätagget imorgon Tacktack

Permalänk
Medlem

tyckte mer din cpu ser lite varm ut ladda ner CPUID Hardware monitor istället och kolla med. Kolla specen för processorn samt grafikkortet för hur varmt det kan bli,, dock är en GPU i regel tåligare än en CPU.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av baxtraX:

Jag har iaf suttit alla på 100% nu och så men datorn verkar funka efter jag gjorde rent flänsarna till processorn :).
Tack iaf för hjälpen Och jag har planerat och sätta dit 1 fläkt till det är de ändå platsen jag har :S
Men det orkar jag inte göra idag ska kolla om de finns plats på moderkortet/nätagget imorgon Tacktack

okej lycka till med det . bli fläkt snbbe när du sätte dom på 100% ?

Visa signatur

[indent]Intel Core 2 Duo E6850 3,0GHz, Corsair 6gb 1066mhz , Asus Maximus II Gene, XFX GeForce GTX 285 Black Edition, 500gb Hårddisk
Nätdel 750w Corsair[/indent]

Permalänk
Medlem

Asså jag själv märker ingen skillnad alls tack vare att min dator är knäpptyst jämt
Och när jag starta om programmet var dem inte på 100% igen :S ajja konstigt
Proccesorn är iaf bara på 20-30grader ^^

Permalänk
Avstängd
Skrivet av baxtraX:

Asså jag själv märker ingen skillnad alls tack vare att min dator är knäpptyst jämt
Och när jag starta om programmet var dem inte på 100% igen :S ajja konstigt
Proccesorn är iaf bara på 20-30grader ^^

okej konstigt lycka till

Visa signatur

[indent]Intel Core 2 Duo E6850 3,0GHz, Corsair 6gb 1066mhz , Asus Maximus II Gene, XFX GeForce GTX 285 Black Edition, 500gb Hårddisk
Nätdel 750w Corsair[/indent]

Permalänk
Medlem

Jorå allt ska nog bli prima med datorn efter en ny fläkt Tråd kan tas bort eller låsas

Permalänk
Medlem

Okej är lite för varm tror jag nu men va fan testade WoW grafikkortet kom upp till ca 92grader fast då körde jag bara i någon minut.
Jag lirar HoN ofta också men på det så blir det bara 85grader iaf.
Jag tycker själv när man köper en dator som är ihop plockad borde klara av att inte överhettas av vanliga spel :S? Eller vad tycker ni?
Som du skrev här den borde inte stiga över 90grader men nu gjorde den det så blev lite rädd då ^^