Permalänk

Asus p5n-e sli säckar ihop

Hej, jag har ett litet problem.
har en dator med e6850, 4 gig corsair pc6400 minnen, asusp5n-e sli moderkort samt ett hd4870 toxic.
var hemma hos en kompis på lan nu i helgen, och mitt under lanet dör min mus. inget konstigt med det, mx518 som börjar sjunga på sista versen.
hursomhelst så har jag musen i ps/2 uttaget, får låna en mus av kompisen och försöker stoppa in den i samma uttag. samma sak där, alltså misstänker jag att det börjar bli tjall på mitt moderkort.

nu står jag mellan 2 val, ett att jag köper ett nytt moderkort till 775 socketen, eller att jag köper ett uppgraderingspaket och fixar lite bättre dator.
vill helst lägga ut så lite pengar som möjligt, ska kontrollera så att det verkligen är moderkortet som är tråkigt innan jag byter.

någon som har några inpass om:
1. erfarenheter av moderkortet
2. passande inköpsidéer
3. /B/

Permalänk
Medlem

Hade samma moderkort, dock helt andra komponenter (P4, 4gb RAM & Nått skit grafik kort.)

Gjorde uppgradering till i5 & HD5770, HEL NÖJD! Ångrar det absolut inte, så har du pengarna så satsa på en uppgradering!

Permalänk

okej, tack för tipset. vet inte om det känns så värt att uppgradera, med tanke på att datorn hänger med i den upplösningen jag spelar, den är inte slö på något sätt heller. men tack ändå:)

Permalänk
Medlem

Jag är antagligen helt off, men varför inte sätta en ny mus på USB?

// Lasse

Permalänk

moderkortet har 4 usb-kontakter, jag använder i allmänhet alla fyra hela tiden.
sen är det lite dumhet från min sida, men jag vill gärna ha en dator som fungerar som den ska på alla sätt.

Permalänk
Medlem

ursäkta att den tråd kommer upp igen. men jag har också ett Asus p5n-e sli men jag har iaf 6 st usb där bak och 4 där fram...

men det jag undrar nu är bara. jag har tänkt ge denna dator till min far men han vill sätta in ett gammalt nvida 9800 kort i burken som det nu är ett 8800 kort i, kommer nu ett nätagg på 450w klara av det... sen får man väl lägga till kanske 1 eller 2 diskar på det osv osv?