Tips till tyst och kraftigt grafikkort

Permalänk
Medlem

Tips till tyst och kraftigt grafikkort

Hallå där!
Är nu på jakt efter ett singelkort som presterar likvärdigt eller bättre än mina två nuvarande 5770.
Är dock lite kräsen när det kommer till ljudnivån så jag kan inte ha referenskylare som alltid låter som attans i load.
Har kikat runt lite och hittat Sapphire Radeon HD5870 Vapor-X HDMI DisplayPort Dual-DVI 1GB som verkar väldigt bra för mina ändamål, men jag ville först höra mig för om det finns något bättre alternativ?
Har inga problem med att byta till en tredjepartskylare så länge den klarar temperaturerna bra och är tyst. Med andra ord inga Arctic-Cooling kylare då de har undermålig VRM-kylning.

Var tror ni, är Vapor-X det bästa alternativet för mig? Tacksam för svar/Didrik

Permalänk
Medlem

Powercolor PCS+ ska ju även vara tystare?

Permalänk
Medlem

Kikat lite på det med faktiskt men undviker det helst då det har röd pcb. Fånigt jag vet men min sleeving som snart anländer kommer inte att passa in då : /

Permalänk
Medlem

Gigabyte GTX460 768MB/1GB OC, grym kylning, tyst och kraftig

Visa signatur

Gigabyte 890GPA-UD3H, AMD Phenom II x6 1055T, 16(4x4GB 1333mhz DDR3, Gigabyte GTX670 2GB OC, OS: Win 7 64-bit, HDD:Corsair Force 3 240GB SSD + 2*250GB Spinpoint F1(Raid0) + 2TB

Permalänk
Musikälskare

Har kortet du länkar till, ingen fara med ljud eller prestanda

Ye-hee

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Efter att ha gått fram och tillbaka har jag beslutat mig för ett 5870 Vapor-X ändå. Kikade på Prolimatech MK-13 men det verkade vara lite tveksamt ändå eftersom den är så hiskeligt stor men skulle jag ändra mig verkar den ändå fungera med ett Vapor-X kort.
Tack för hjälpen gott folk!