Problem med mediaspelare/filmer

Permalänk
Medlem

Problem med mediaspelare/filmer

Hej, jag har ganska nyligen inhandlat en Asus Eee PC 1201PN. Problemet är att jag inte kan se några som helst filmer (Låg-res, 720p, 1080p) utan ett sanslöst hackande. Ingen mediaplayer jag prövat hittills har funktionerat (TMT3 som rekommenderades och var färdigt installerat på datorn, VLC, WMP, MPC-HC, BS-Player, Zoomplayer etc. samt följt flera guider för att få detta åtgärdat). Försöker jag se en film körs CPU hela tiden på 100%. Ända märkbara skillnaden är då jag aktiverar Hardware Acceleration i TMT3, går CPU ner till 20-40%, men filmen fortsätter hacka (lite mindre dock).
Har laddat ner de nyaste drivisarna till CPU och GPU samt codecs/codecpacks som folk rekommenderar.
Kör AV-scans dagligen och har inte påträffat någon infektion..

1201PN är absolut inte det förnuftigaste köpet till multimedia, men även upp till 1080p filmer kopplat till TV borde flyta smooth baserat på andra användares åsikter och erfarenheter. Det är t.o.m placerat ett klistermärke under tangentbordet- ""Enjoy Full HD 1080p Movie playback", samt en fin liten bild på en HDMI kabel till en TV-apparat..

ASUSTeK Computer Inc. - Eee - Eee PC 1201PN (Seashell)

Hoppas någon orkar läsa! Är tacksam för svar/tips

MVH /Peter

Permalänk
Avstängd

testat ladda ner denna ?

Sök på google efter cccp codec och ladda ner, sedan funkar programmet xbmc (gratis sök på google) ypperligt. Kan dessutom spela upp nedpackade s.k .rar filer utan att packa upp själva filmen

Hoppas detta hjälpte dig med problemet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mikaelpite:

Sök på google efter cccp codec och ladda ner, sedan funkar programmet xbmc (gratis sök på google) ypperligt. Kan dessutom spela upp nedpackade s.k .rar filer utan att packa upp själva filmen

Hoppas detta hjälpte dig med problemet

& funkar givetvis med .mkv filmer i 1080p